RuudvanHuntelaar schreef:Uiteindelijk komt het daar toch gewoon op neer , communiceren , overtuigingskracht , motiveren, het aansturen van groepsprocessen, leiding geven hangt in mijn optiek allemaal samen met het mentale gedeelte. Er daar heb ik het wel degelijk over gehad , nogmaals ik heb ongeveer 30 trainingen gezien en op 28 daarvan was hij gewoon toeschouwer.
Het spijt me, maar ik zie dat toch een beetje anders. De zaken die jij opnoemt staat feitelijk helemaal los van het feit of iemand wel of niet stressgevoelig is. Iemand die lichamelijke klachten krijgt door stress, kan een prima motivator, communicator, overtuiger en leidinggevende zijn.
Daarmee wil ik niet zeggen dat hij wel degelijk een matig communicator, motivator enzovoort zou kunnen zijn. Ik heb die trainingen niet gezien, dus daar wil ik geen oordeel over geven. Maar dat staat los van het feit dat hij niet tegen de stress kan die het vak oplevert.
Hij kan moeilijk met de verantwoordelijkheid omgaan die het coachingsvak je oplegt. Er zijn honderduizenden fans die prestaties van je eisen, en hij is zo sociaal, dat hij zich dat aantrekt. Een arroganter type als Mourinho, kan het geen reet schelen wat de fans vinden. Marco vind dat ontzettend lastig. Vandaar ook zijn hang naar controle en resultaat. Als hij won, dan was de druk even weg.