Marco van Basten

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
ProudFrisian!
Invaller
Berichten: 278
Lid geworden op: 05-04-2009 16:35
Locatie: Harlingen

Bericht door ProudFrisian! »

Ik vind van basten een zeer rustige man. Sympathiek, vind hem goed bij onze club passen
Het is niet iemand die van overdreven gedoe en dergelijke houd. Wel eens met F4E. Ik deel je mening
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Fanatic 4-ever schreef:Ik sprak met wat bekenden die de club wat minder intensief volgen, en die vonden van Basten niet bij Heerenveen passen
Ook mensen die ik sprak, mensen die Ajax intensief volgen, waren niet heel positief en vonden ook dat Van Basten niet bij Heerenveen zou passen.

Tja, ik weet het niet. Mijn eerste ingeving was: Zal best een goede trainer zijn die mooi en aanvallend wil voetballen maar kan hij alles wel managen? Ik twijfel maar goed, op dit moment ga ik er vanuit dat we volgens seizoen een goede selectie hebben en zoals Van der Gijp altijd zegt, goede voetballers hebben eigenlijk geen trainer nodig :mrgreen:
Bedankt Torcida:-)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

ProudFrisian! schreef:Ik vind van basten een zeer rustige man. Sympathiek, vind hem goed bij onze club passen
Het is niet iemand die van overdreven gedoe en dergelijke houd. Wel eens met F4E. Ik deel je mening
Sympathiek vind ik hem juist niet overkomen in de media. Eerder wat afstandelijk altijd.
Nogmaals, publicitair en qua uitstraling is het een superstunt. Unive die bij wil tekenen, spelers die willen blijven en wie weet nog meer.

Of hij ons als trainer ook verder kan helpen moet nog blijken. Ik hoop maar dat hij zijn leer heeft getrokken uit het verleden en een stapje lager een goede trainer is die ook met mindere spelers kan werken.
Laatst gewijzigd door Knipecity op 15-02-2012 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Was toch enigszins verbaasd over deze aanstelling maar nu het is bezonken kan ik er alleen maar heel blij mee zijn.

Contract unive loopt einde van dit seizoen af, met marco grotere kans op goede verlenging.
Spelers die nu openlijk beginnen te twijfelen of ze nog wel weg willen.
En bovenal: de basis die er nu op het trainingsveld staat zal blijven bestaan. Alleen poppetje Jans wordt vervangen door van Basten die in mijn ogen meer toe kan voegen met zijn ervaring.

Tevens lijkt het mij voor van Basten een erg mooie club waar de ambitie is om Europees te spelen zonder de druk om kampioen te moeten worden. Zoals het nu lijkt spelen we volgend seizoen wel Europees waar je bij andere clubs toch anders binnenkomt wanneer van Basten de trainer is.

Ben zeer positief gestemd over hoe het er op papier uitziet. Hoop dat de praktijk ook zo blijkt te zijn ;)
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Die column gaat hier gelukkig niet op, omdat het grotendeels over taken gaat die Johan Hansma in zijn portefeuille heeft.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Sjoerd Mossou heeft vandaag in het AD een mooie column over San Marco.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Hij heeft zeker bij Ajax een aantal grote fouten gemaakt en hij heeft daar van geleerd geeft ie aan. Hij heeft daar ook 3 jaar over kunnen doen, dus dat zou gelukt moeten zijn zou je zeggen. Als hij tenminste aan die fouten gewerkt heeft.
Volgend jaar wordt een interessant jaar! :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Jeroen schreef:Die column gaat hier gelukkig niet op, omdat het grotendeels over taken gaat die Johan Hansma in zijn portefeuille heeft.
Mwoh dat valt wel wat mee. De heren uit Amsterdam zeiden er bij, geef hem geen grote zak geld. Dat moet geen probleem zijn, die (zak met geld) hebben we namelijk niet (meer).
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Als dit maar goed komt :mrgreen:

Lc.nl
Van Basten heeft roots in Leeuwarden
SIBRANDABUORREN - Via zijn moeder heeft Marco van Basten roots in Leeuwarden. Zij werd in 1932 geboren in de Friese hoofdstad.

Toen SC Heerenveens nieuwe trainer maandag op de persconferentie meldde dat zijn moeder ,,een ouwe Fries” was, spitste Martinus Jongsma (67) uit Surhuisterveen direct zijn oren. Het in kaart brengen van stambomen van bekende Friezen is zijn grote hobby.
Bedankt Torcida:-)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ow, Leeuwarden, maar dan was ze geen echte Fries ;-)

Een hele andere discussie, maar wordt het niet tijd dat Heerenveen de hoofdstad van Friesland wordt? Met Heerenveen en Thialf al decennia lang de grootste uitdrager van alles wat Fries is. In Leeuwarden zijn veel mensen die zich niet Fries voelen en zelfs niet fatsoenlijk Fries spreken. Ik zou zeggen, wijzigen die hap. Moeten we wel eerst ook nog even de stadrechten krijgen. 8)
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Moet Heerenveen eerst een stad worden. Maar dit topic lijkt me voor deze discussie niet bijzonder geschikt.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

In al die tijd dat ik lid ben van de Voetbal International, er staan hier thuis 12 jaargangen, heb ik nog nooit zoveel sc Heerenveen pagina's in een blad zien staan. Pagina 18 t/m 25, een en al Heerenveen. Ben je geen lid dan loont het de moeite de krantenkiosk in te lopen om dit exemplaar aan te schaffen. Jammer dat Gijp ie het er niet over heeft gehad.

En Kevin Blom mag dan wel een scheidsrechter zijn, op pagina 35 scoort die toch behoorlijk! :D
Wéér uit!!!!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ik las het inderdaad op Twitter, is het ook een beetje de moeite waard om hem aan te schaffen? Staat er leuke informatie in of is het allemaal oude koeken die wij hier allang kennen?
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Calimero schreef:Staat er leuke informatie in of is het allemaal oude koeken die wij hier allang kennen?
Meeste is al besproken want er waren immers geen 1 op 1 gesprekken, weinig nieuws in de VI voor mensen die de club actief volgen op internet. Verder over de wedstrijd van RKC wat misschien nog de moeite is.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Ik weet niet of het al genoemd was, maar vandaag hoorde ik van iemand (met goede bronnen binnen Heerenveen) dat van Basten 5,5 ton gaat verdienen. Dit in vergelijking met Ron Jans 4 ton en Sollied 8 ton, valt het mij mee.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Inderdaad, daarnaast neemt hij geen assistenten mee dus dat zal in het totaalplaatje wel meevallen. Libregts viel natuurlijk ook in het totale kostenplaatje van Jans.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

BK2007 schreef:De voors en tegen zijn al genoeg genoemd. In elk geval hoeven de talenten zoals Narsingh, Dost en Assaidi al haast niet meer naar Ajax. Ajax komt naar ons blijkbaar. :lol:

Van de week is er ook een clubarts opgestapt bij Ajax, is die al gesignaleerd ?

De definitieve keuze voor de visie van Johan Cruijff leidt ook tot het vertrek van Edwin Goedhart, hoofd medische staf en sportwetenschappen van Ajax. Met de komst van Van Basten was hij binnengehaald. Hij vertrekt aan het einde van het seizoen.

"Voor een wetenschappelijke benadering in de begeleiding van de jongste jeugd tot en met het eerste elftal. Door het voortijdige vertrek van Marco en de daarop volgende wisselingen in technische staf en clubleiding is dat helaas nooit goed van de grond gekomen. Nu de club definitief voor een andere visie heeft gekozen en daarmee ook voor de dit seizoen doorgevoerde veranderingen, is een langer verblijf voor mij niet logisch.”

was de hoofd medische staf, maar die zal hier niet komen alles is aanwezig hier voor van basten, hij hoeft alleen de opstelling te doen. en ze wedstrijd klaar maken.
Wij zijn Heerenveen.
jaeger
Nieuw talent
Berichten: 62
Lid geworden op: 28-06-2011 23:59

Bericht door jaeger »

een fout die mensen maken is dat marco bij ajax technisch directeur en hoofdtrainer was.
als jij als trainer jou ideale team bij elkaar kan kopen en zelf de verantwoordelijke beslisingen kan/ mag nemen.
dan durf jij snel een risico aan. als jij op jou werk iets mag kopen om te proberen geef jij het ook makkelijker uit, dan wanneer je dat voor jou prive zou doen. dat mocht Marco dus ook bij ajax. in zijn geval kan ik mij best voorstellen dat jij zoveel miljoen krijgt te besteden. en niet weet wat er gebeurd als dat mis gaat. je makkelijk zoveel geld uitgeeft. en als het dan wel fout gaat met zoveel geld. dan word je daar door de supporters en de pers kei hard voor onderuit gehaald.
en terecht. maar ik denk dat als hij weet welke middelen hij heeft. dat Marco hier best iets moois kan neer zetten.

dit is hoe ik erover denk. mischien dat hier mensen zijn met een andere mening
Gebruikersavatar
massan
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 21-09-2007 09:36

Bericht door massan »

Zouden de mensen van AC Milan, nadat ze dit nieuws gehoord hebben, terug hebben gedacht aan die prachtige Heerenveen- AC Milan op 23 oktober 2008? 8)
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

camataru schreef: was de hoofd medische staf, maar die zal hier niet komen alles is aanwezig hier voor van basten, hij hoeft alleen de opstelling te doen. en ze wedstrijd klaar maken.
Hoe zit de medische staf hier bij ons in elkaar eigenlijk, zijn ze daar een beetje wetenschappelijk bezig? In de (begin)tijd van Foppe waren ze geloof ik wel veel meer bezig met dit soort zaken dan de meeste andere clubs destijds.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Op een ander forum kwam ik dit stukje proza tegen, geschreven door Han:
De aanstormende subtopper SC Heerenveen roept beelden op van een aartsconservatief bolwerk van gevestigde tradities en zorgvuldig gekoesterde en gecultiveerde oerwaarden.

Men speelt er in gebreide truien en met ballen van varkensblaas, afgejurkt met veters. Eindstanden van thuiswedstrijden worden bij media-redacties ‘s- anderdaags per postduif ingevlogen. Plaatselijke uitbaters doen goede zaken met de verkoop van koetjesrepen. Tijdens de rust worden de aanwezige toeschouwers getracteerd op de jubalklanken van een blaaskapel uit een belendende negorij.

Het is overzichtelijk in Heerenveen. Schijn bedriegt echter. De veronderstelde bescheidenheid is slechts aangepraat. Het is ingetogen flamboyance. Gereserveerde genialiteit. Gestileerde exuberantie. Omfloerste uitbundigheid. Marco van Basten heeft dat uitstekend aangevoeld. Het is te hopen dat zijn puurheid niet wordt aangetast door Foppe de Haan en andere bemoeizuchtige cultuurbarbaren.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

forca hveen schreef:Was toch enigszins verbaasd over deze aanstelling maar nu het is bezonken kan ik er alleen maar heel blij mee zijn.
Precies. Misschien ben ik wat verblind door zijn spelersprestaties, maar het is heel mooi dat een man als van Basten hier komt werken. Ik sla hem qua 'grootheid' toch een stuk hoger in dan Koeman en Gullit als voetballer.
Ik verwacht dat hij het hier gewoon heel goed gaat doen. Bij Ajax zakt iedere trainer door het ijs en bij het Nederlands elftal heeft hij het gewoon goed gedaan. Spelers kijken tegen hem op, al zal zoiets snel verdwijnen als zijn werkwijze niet aanslaat. Naast hem staan twee clubmensen en hij krijgt niet de verantwoordelijk over de aankopen. :mrgreen: Plus het feit dat hij aanvallend prefereert.
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

Federer: 'Heel leuk om Van Basten te ontmoeten'
Woensdag, na zijn partij in de eerste ronde, ontmoette hij een andere held uit zijn jeugd: Marco van Basten. “Ik heb in het verleden Johan Cruijff al ontmoet, maar Marco van Basten was ik nog nooit tegengekomen."

"Hij was een geweldige voetballer toen ik opgroeide. Heel leuk om hem, zijn vrouw en twee dochters te ontmoeten. We hebben kort met elkaar gesproken. Van Basten vroeg me hoe lang ik nog van plan was te blijven tennissen. Ik zei dat ik hoop door te gaan tot mijn 36ste. Was hij blij mee."

"Van Basten zei: ‘Je moet zo lang als je kunt doorgaan. Ik moest zelf op mijn 28ste door een blessure stoppen.’ Zo jammer dat hij al op zo’n jonge leeftijd moest stoppen.”

Federer wist zelfs na even nadenken de naam van de nieuwe club van Van Basten. “Heerenveen? Ja, dat vertelde hij me. Hij zei dat hij drie jaar niet had gecoacht. Ik weet nog dat hij coach was van Ajax en van het nationale team.”

http://www.nusport.nl/abn-amro-wtt/2743 ... oeten.html

Benieuwd of Federer voor de aanstelling van Marco de naam van onze club wist.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Mooie compilatie en docu gevonden over Marco v Basten.

(deel 1)

(deel 2)
Miereneukert!
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Ook indrukwekkend het afscheid in San Siro waar Capello het niet droog houdt.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

du longhi schreef:Ook indrukwekkend het afscheid in San Siro waar Capello het niet droog houdt.
Ja, inderdaad. Dat was ook zeer indrukwekkend!
Tien jaar lang (minimaal) alleen maar op je enkel schoppen en trappen, omdat ze je maar niet van de bal konden krijgen.
That`s a shame...
Miereneukert!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Moeten we maar Champions League halen en bij AC Milan in de poule terecht komen :mrgreen:
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Roger Federer is ook fan.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Er staan wat opmerkingen in de media over Marco van Basten. Zoals deze site:
http://www.goal.com/nl/news/213/eredivi ... -vijf-jaar

Ik vind dit soort berichten altijd wat lastig op waarde te schatten. Het kan best dat Hansma dit allemaal echt gezegd heeft.
Op zich zou ik het toejuichen dat Marco van Basten nu al samen met de TD bezig is met volgend seizoen. Het lijkt me dat het voor beoogde spelers mooi is om van te voren ook gesprekken te hebben met Marco van Basten en het wellicht makkelijker zal zijn getalenteerde spitsen aan te trekken.
Samen maken we de club sterk.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Waarom is dat lastig op waarde te schatten? Die quotes komen uit de Volkskrant van vanmorgen. Staat zelfs in dit artikel.
Plaats reactie