Marco van Basten

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Heeft ook met de competitie stand te maken. We staan redelijk veilig en kunnen eventueel plekje zakken maar playoffs komen niet in gevaar. Dus dan heb je ook makkelijker experimenteren. Ik denk dat als de stand wat dichter op elkaar had gezeten voor ons dat hij gewoon de Kamps had opgesteld.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

:idea: Voorstel voor een ludieke actie:

Voor de laatste thuiswedstrijd tegen Utrecht, met een mannetje of tweehonderd het trainingsveld bestormen.
Zodra we Marco van Basten in het vizier hebben, vuurwerk, spandoekje...... En een grote bos bloemen!

Ik zeg doen!
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Thinkman schreef::idea: Voorstel voor een ludieke actie:

Voor de laatste thuiswedstrijd tegen Utrecht, met een mannetje of tweehonderd het trainingsveld bestormen.
Zodra we Marco van Basten in het vizier hebben, vuurwerk, spandoekje...... En een grote bos bloemen!

Ik zeg doen!
Cadeaubon voor een pannenkoekenrestaurant? :D
nou nou
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Fantastische prestatie van Van Basten om nu al zeker te zijn van de play-offs met zo'n jonge wisselvallige groep.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Unieke man is dit eigenlijk. Stoicijns bezig met zn eigen ding ondanks dat er flink gal op hem werd gespuwd. We mogen hem dankbaar zijn voor het feit dat hij zoveel jeugdspelers een kans heeft gegeven. Hier gaan we echt nog de vruchten van plukken de komende jaren. Een mooi afscheid heeft hij zeker verdiend!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

De laatste 2 wedstrijden waren erg verfrissend. Waarom kon dit niet eerder? Nu verdient van Basten de complimenten voor het gebodene. Mede door het inpassen van de vele jongeren.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Heerenveen rules schreef:De laatste 2 wedstrijden waren erg verfrissend. Waarom kon dit niet eerder? Nu verdient van Basten de complimenten voor het gebodene. Mede door het inpassen van de vele jongeren.
Enerzijds door een gebrek aan kwaliteit, anderzijds door een gebrek aan durf en geloof in eigen kunnen.
Dan wilden de aanvallers jagen en vooruit, maar durfden ze achterin niet door te dekken. Dan krijg je een tweedeling en angztig spel.
Bovendien is Heerenveen gewoon beter tegen ploegen die zelf ook willen voetballen. Dat is keer op keer bewezen. Wij hebben niet de spelers om een verdedigende ploeg stuk te spelen. Dat begint al bij onze spits. Lees het stukje van Nordfeldt in de LC nog maar eens.

Gelukkig spelen in de play-offs ook teams die willen voetballen. Dan geef ik ons best een kand, mits iedereen heel blijft.
Wim de Bok
Jeugdspeler
Berichten: 9
Lid geworden op: 06-11-2012 00:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Wim de Bok »

Geweldige trainer die van Basten, die verdient een mooi afscheid.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

pes5 schreef:Bovendien is Heerenveen gewoon beter tegen ploegen die zelf ook willen voetballen. Dat is keer op keer bewezen. Wij hebben niet de spelers om een verdedigende ploeg stuk te spelen. Dat begint al bij onze spits. Lees het stukje van Nordfeldt in de LC nog maar eens.
Dat is misschien wel waar, maar niet het grootste probleem. Alleen tegen NAC kwamen ze er inderdaad niet door, maar toen ontbrak ook het hele middenveld. Maar de slechtste wedstrijden na de winterstop waren toch echt tegen Cambuur, Feyenoord en Ajax. Drie teams die willen voetballen en ons vanaf minuut één volstrekt kansloos lieten. Tegen Twente en Heracles hetzelfde beeld, maar met een wat beter wedstrijdverloop. In de wedstrijd tegen NEC werd zelfs een 2-0 voorsprong weggegeven tegen een team dat vol op de aanval speelde.

Mijn conclusie is: Heerenveen moet zich niet te ver terug laten zakken. Reactievoetbal prima, maar wel met veel druk op de bal. Daar ligt de kracht van het team; iets dat al vanaf de eerste week van dit seizoen duidelijk was.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Het blijft een merkwaardig fenomeen dat we tegen een topclub weer een betere wedstrijd voetballen. Heeft natuurlijk deels te maken met de ruimte die we krijgen, maar enkele andere spelers / andere posities pakt niet verkeerd uit.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

fuotbalgek schreef:Het blijft een merkwaardig fenomeen dat we tegen een topclub weer een betere wedstrijd voetballen. Heeft natuurlijk deels te maken met de ruimte die we krijgen, maar enkele andere spelers / andere posities pakt niet verkeerd uit.
Helemaal niet merkwaardig. We hoeven geen spel te maken en kunnen puur ons reaktie voetbal spelen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Grimo schreef: Helemaal niet merkwaardig. We hoeven geen spel te maken en kunnen puur ons reaktie voetbal spelen.
Maar toch zijn we ook in de opbouw en het positiespel beter dan heel veel wedstrijden tegen mindere tegenstanders.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

fuotbalgek schreef:
Maar toch zijn we ook in de opbouw en het positiespel beter dan heel veel wedstrijden tegen mindere tegenstanders.
Dat komt doordat PSV niet massaal inzakt zoals veel mindere ploegen hier wel doen, er is meer ruimte om te voetballen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Grimo schreef: Dat komt doordat PSV niet massaal inzakt zoals veel mindere ploegen hier wel doen, er is meer ruimte om te voetballen.
Maar tegelijk staat er meer druk op, ik vind het gewoon een opvallende constatering. Zelf kunnen we niet op hoog tempo spelen tegen defensieve ploegen, maar onder druk gaat het tempo wel omhoog.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

fuotbalgek schreef:
Maar tegelijk staat er meer druk op, ik vind het gewoon een opvallende constatering. Zelf kunnen we niet op hoog tempo spelen tegen defensieve ploegen, maar onder druk gaat het tempo wel omhoog.
Welke druk staat erop dan? We zijn veilig voor playoff voetbal. Er staat niet meer druk op ,maar ik denk wel dat je tegen topclubs extra gemotiveerd bent, waardoor je boven jezelf kan uitstijgen. Het heeft er alles mee te maken dat je ruimte krijgt tegen topclubs om te voetballen en dat vulden onze jongens deze keer goed in. Van der Berg, bijvoorbeeld hoefde nu aan de bal geen spel te maken,wat hij niet kan, alleen maar lekker buffelen en dat kan ie wel. Maar hoefde aan de bal niet veel te doen.

Tegen een mindere defensieve ploeg heeft Heerenveen misschien een balbezit percentage van 60-40 of 70-30. Nu had Heerenveen 48% balbezit en PSV 52%.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Grimo schreef: Welke druk staat erop dan? We zijn veilig voor playoff voetbal.
PSV zet meer druk vooruit waardoor er in de opbouw sneller gehandeld moet worden bedoelde ik :mrgreen:
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

fuotbalgek schreef:
PSV zet meer druk vooruit waardoor er in de opbouw sneller gehandeld moet worden bedoelde ik :mrgreen:
Daardoor komt er juiste ruimte tussen de linies om te voetballen. :wink: Maar onze verdedigers werden nou niet echt heel afgejaagd door PSV .
Jdb
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-03-2014 21:04

Bericht door Jdb »

Marco durft wel. Met succes.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Na de kritiek van tijden na de winter kun je hem nu credits geven. We winnen weer, er spelen veel jonge jongens en we kunnen nog 4e worden. Goed werk van Basten!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Nu drie wedstrijden achter elkaar een positief resultaat, het begint inderdaad eindelijk ergens op te lijken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

4: Vitesse - 54 punten
_____________________________________
5: PSV - 53 punten
6: sc Heerenveen - 51 punten

Slechts drie punten verschil met de nummer vier, een positie die recht geeft op rechtsstreekse deelname aan de Europa League. Veel spelers geloven er duidelijk in, hopelijk van Basten ook! Al heb ik daar mijn twijfels over. Laatste twee wedstrijden met dezelfde inzet en concentratie spelen als de afgelopen drie speelronden, wie weet wat er mogelijk is. Het wordt zeker moeilijk en niet héél realistisch, maar verre van onmogelijk. Hopelijk is dit besef er ook bij de technische staf en selectie..

Resterend programma:

sc Heerenveen:

27-04-2014: sc Heerenveen - FC Utrecht
03-05-2014: RKC Waalwijk - sc Heerenveen

Vitesse:

27-04-2014: Vitesse - Go Ahead Eagles
03-05-2014: FC Utrecht - Vitesse

PSV:

13-04-2014: PSV - Feyenoord
27-04-2014: PEC - PSV
03-05-2014: PSV - NAC
nou nou
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Eerst de wedstrijd van morgen maar afwachten, want als PSV die wint die de 4e plaats onrealistisch. Wel zou het goed zijn om met deze vibe de play-offs in te gaan, want in principe kunnen we daar elk team verslaan.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Eric schreef:Eerst de wedstrijd van morgen maar afwachten, want als PSV die wint die de 4e plaats onrealistisch. Wel zou het goed zijn om met deze vibe de play-offs in te gaan, want in principe kunnen we daar elk team verslaan.

Jij je zin. :mrgreen:
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
McReo
Bankzitter
Berichten: 192
Lid geworden op: 07-11-2008 17:12
Locatie: Heerenveen

Bericht door McReo »

Marco van Basten nieuwe coach van AZ.

Niet echt verrassend, maar een mooie club voor hem.

Hij heeft in mijn ogen niet het beste uit deze ploeg weten te halen, alhoewel het resultaat natuurlijk geweldig is met de huidige 6de plaats en met een kleine kans op plaats 4. Maar hoe hij om is gegaan met alle rumoer binnen de club vind ik dikke prima!!

Succes Marco
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

Ben echt benieuwd hoe hij het daar gaat doen. Ik wens hem alle succes toe!
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Niet verassend. Het is hem wel heel erg gegund. Maar nu wel de vierde plek pakken om een pikante situatie in de play offs te vermijden :)
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Met Wouters als assistent? Ben je een miljoentje verder.maar het zou voor Van Basten goed zijn om een stevige assistent te hebben. Ik neem niet aan dat hij Herder meeneemt.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Van Basten naar AZ. Lekker pikant als we nog tegen elkaar moeten in play offs.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Ondanks dat ik het niet altijd eens was met zijn technische keuzes (opstellingen, wissels e.d.) kan ik er niet onderuit dat het totaalplaatje 1x achtste en 1x 6e(misschien nog 4e) er prima uitziet. Per saldo heeft Marco het prima gedaan. Ik wens hem dus ook erg veel succes in Alkmaar.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

Knipecity schreef:Van Basten naar AZ. Lekker pikant als we nog tegen elkaar moeten in play offs.
Nee hoor helemaal niet. Hoe slechter AZ presteert, hoe meer kans voor Van Basten om dat volgend jaar te overtreffen.
Plaats reactie