Marco van Basten

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Marco van Basten

Berichtdoor rust » 16-09-2014 12:42

Ik hoop van harte dat Pastoor net als bij NEC keihard faalt. Acteert de toptrainer maar er komt amper wat zinnigs dat zelfingenomen bekje.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Sumzor » 16-09-2014 18:13

assistent trainer is ook het hoogst haalbare voor Van Basten. Erg goede voetballer, maar zeer matige trainer
Sumzor
Selectiespeler
 
Berichten: 399
Geregistreerd op: 03-03-2011 14:32

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Superfries1996 » 16-09-2014 18:26

van Basten heeft tot twee keer toe met Heerenveen optimaal resultaat behaald, maar een trainer vind ik het niet, hij moet lekker ergens algemeen directeur worden of zo.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Heerenveen rules » 16-09-2014 19:27

Haha Ruud. Wat kraam je weer een hoop onzin uit. Pastoor en inhoud, van Basten weg zetten als inhoudsloos. Dan heb jij nog nooit zijn analyses beluisterd op SBS. Pastoor is een trainer die ontslagen is bij NEC. Ik hoop dat deze kwal keihard faalt. Dominee. Dat van Basten onder zo'n kwal wil werken. Ongelooflijk eigenlijk.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marco van Basten

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 16-09-2014 21:54

Heerenveen rules schreef:Haha Ruud. Wat kraam je weer een hoop onzin uit. Pastoor en inhoud, van Basten weg zetten als inhoudsloos. Dan heb jij nog nooit zijn analyses beluisterd op SBS. Pastoor is een trainer die ontslagen is bij NEC. Ik hoop dat deze kwal keihard faalt. Dominee. Dat van Basten onder zo'n kwal wil werken. Ongelooflijk eigenlijk.


Je kan het onzin vinden , vind ik uit jou mond geen enkel probleem ik had niet anders verwacht. Maar over voetbal praten is iets heel anders dan jou gedachten over brengen aan een ploeg, en daarover de eindverantwoording dragen. Daar is jou held gewoon niet voor in de wieg gelegd , dat verzin ik niet zelf maar dat geeft hij zelf ook gewoon toe. Dat deed hij 5 jaar geleden al , en nu doet hij exact hetzelfde. Het feit dat hij bereid is onder Pastoor te gaan werken , verteld eigenlijk zijn hele verhaal.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Superfries88' » 17-09-2014 09:11

RuudvanHuntelaar schreef:Het feit dat hij bereid is onder Pastoor te gaan werken , verteld eigenlijk zijn hele verhaal.


Namelijk dat Van Basten zich nergens te groot voor voelt. Hij zou moeiteloos een functie met meer aanzien kunnen nemen, maar ondanks zijn sterke imago verkiest hij een rol in de schaduw omdat hij zich daar simpelweg beter bij voelt. Daar kan ik alleen maar sympathie voor opbrengen. Als trainer vind ik Van Basten ook niet overtuigend, verre van zelfs, maar dit is prijzenswaardig. Ik zou niemand uit de voetballerij kunnen noemen die zo eerlijk is tegenover zichzelf.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Marco van Basten

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 17-09-2014 09:40

Superfries88' schreef:
Hij zou moeiteloos een functie met meer aanzien kunnen nemen.


Laat dat moeiteloos maar weg , want dat is nu wel gebleken dat dat niet zo is . En dat sterke imago , is enkel en alleen gebaseerd op zijn verleden als speler. Het was prijzenswaardig geweest als hij hiermee was gekomen voordat hij een contract tekende bij AZ, dan was hij pas echt eerlijk geweest dit speelt namelijk al wat langer.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Superfries88' » 17-09-2014 09:57

RuudvanHuntelaar schreef:Laat dat moeiteloos maar weg , want dat is nu wel gebleken dat dat niet zo is


Dat ben ik met je oneens. Zijn zaakwaarnemer heeft al eens gezegd dat er regelmatig belangstelling voor Van Basten is, maar tot op heden heeft hij het buitenland altijd resoluut afgehouden. Als je ziet wat middelmatige trainers zonder naam (Wotte, Vloet, etc.) al kunnen bereiken, dan is dat voor hem een koud kunstje. En natuurlijk leunt hij daarbij op zijn verleden als speler, Van Basten zou dezelfde route als trainer niet hebben afgelegd als hij vroeger een doorsnee middenvelder van Heracles was geweest, maar zo werkt het wereldje dus wel.

Van Basten heeft gehoopt dat de stress zou afnemen door ervaring op te doen, maar dat is dus niet gelukt. Vervolgens heeft hij zichzelf eerlijk in de spiegel aangekeken en dit besluit genomen. Als trainer vind ik hem niet sterk, dit besluit is dat m.i. zeker wel.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Marco van Basten

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 17-09-2014 12:02

Bubbe schreef:Ruud, je denkt toch niet werkelijk dat hij met zijn imago nergens aan de bak kan komen?


Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest , maar wat ik bedoel met: " laat dat moeiteloos maar weg" zijn de werkzaamheden die bij die nieuwe functie behoren, niet het vinden van een nieuwe club. Al ben ik ervan overtuigd dat ook het vinden van een nieuwe club nu een stuk lastiger gaat worden. Zet zijn CV achterstevoren en dan ziet het er inderdaad prima uit , maar van Oranje naar Ajax naar Heerenveen om dan te eindigen als assistent van Pastoor bij AZ is hetzelfde als beginnen als Filiaalhouder en eindigen als vakkenvuller.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Heerenveen rules » 17-09-2014 13:01

RuudvanHuntelaar schreef: dat verzin ik niet zelf maar dat geeft hij zelf ook gewoon toe. Dat deed hij 5 jaar geleden al , en nu doet hij exact hetzelfde. Het feit dat hij bereid is onder Pastoor te gaan werken , verteld eigenlijk zijn hele verhaal.


Ben je gewoon niet zo slim of kun je niet zo goed lezen? Hij is gestopt vanwege het niet om te kunnen gaan met de stress. Dus waar jij het vandaan haalt dat hij toegeeft niet goed genoeg te zijn is mij een raadsel. Dat wil jij graag omdat hij je held Pappa passeerde......
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Grimo » 17-09-2014 13:52

RuudvanHuntelaar schreef:Verstandig besluit van van Basten , het zat/zit er gewoon niet in !! Achteraf is het makkelijk je gelijk halen , maar ik heb dit altijd al geroepen.


Zum kotzen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Marco van Basten

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 17-09-2014 14:12

Grimo schreef:
Zum kotzen.


Vind ik hem een keer verstandig , is het weer niet goed...
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Mackan68 » 17-09-2014 15:40

Van Basten heeft zelf meerdere keren aangegeven dat de volgorde van zijn trainerscarrière eigenlijk van geen meter klopt. Dat zal niemand bestrijden. Hij heeft als hoofdcoach bij beperkte clubs met beperkt materiaal altijd op zijn tenen moeten lopen om zaken naar zijn hand te zetten zodat dat ook resultaat opleverde.
Nu hij de rol van assistent heeft gepakt hoeft hij niet meer steeds op zijn tenen te lopen puur en alleen omdat hij geen eindverantwoordelijkheid meer hoeft te dragen. Maar dat betekent niet dat hij niet nog steeds zal groeien als trainer.
Hij sluit door nu te zeggen waarschijnlijk nooit weer hoofdcoach te worden valse hoop dat hij dat ooit ergens wél zal worden uit. Ook hiermee neemt hij nogmaals een stuk spanning door bepaalde verwachtingen, die er bij velen zullen zijn, weg. Want niemand vind het eigenlijk kunnen dat Marco de geweldige voetballer eertijds assistent is van praatjesmaker 1e klas Alex Pastoor.
Dit heeft hij keurig gedaan want hij heeft nog niet de deur naar een functie van hoofcoach definitief dicht gesmeten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marco van Basten

Berichtdoor sinjoor » 13-01-2015 01:08

Het blijft wennen om Marco van Basten als assistent van John vd Brom te zien, maar hij lijkt zonder de stress van de eindverantwoording te moeten dragen inderdaad veel beter tot zijn recht te komen als trainer. Stukje uit NH Dagblad:

Als Van Basten zijn warming-up erop heeft zitten, ontsnappen de spelers niet aan zijn aandacht. Met rake opmerkingen probeert hij ze tijdens oefeningen te prikkelen. Als de spelers op de eerste dag klagen over het slechte veld, drukt Van Basten het snel de kop in. ‘Béter zijn dan het veld. Je moet gewoon beter zijn dan het veld’, roept hij alleen maar. Plagerig wordt hij tijdens een training waarbij veel spelletjes worden gedaan. Na elk spel moeten de verliezers zich opdrukken. Als hetzelfde groepje een paar keer achter elkaar verloren heeft, roept Van Basten lachend: ‘Oké, jullie zijn technisch gezien dan wel minder dan de anderen, maar jullie zijn straks wel veel sterker.’ Of hij spoort de spelers aan door te zetten en vol te houden, wanneer een training wordt afgesloten met enkele loopoefeningen: ‘Denk aan Real Madrid, denk aan Cristiano Ronaldo. Die doet dit ook elke dag.’

Zo komt Van Basten in alle gedaanten voorbij tijdens de trainingen. Geïrriteerd is hij wanneer aan het eind van de dag een oefening niet goed loopt. ‘Ho ho, stop even. Jullie zijn vijf minuten bezig en er is nog niet één goal gevallen. Dit kan ècht niet, het lijkt nergens op. Concentratie, kom op nou.’ Vijf minuten later is de training afgelopen. Verder gaan had geen zin meer.


Ik vind het toch wel mooi dat deze kant van de trainer Van Basten eens wordt belicht, ipv de trainer die enkel maar vanaf de zijlijn stond toe te kijken.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Marco van Basten

Berichtdoor sinjoor » 06-02-2015 14:28

Zes maanden geleden deed Marco van Basten om gezondheidsredenen een tumultueus stapje terug bij AZ. Volgens insiders is San Marco helemaal opgeleefd in zijn nieuwe rol.

Wie nu bij AZ binnenkomt kan het amper voorstellen, maar nog geen half jaar geleden stond de club een maand lang in vuur en vlam. De Alkmaarse vereniging was in september het toneel van een enorme voetbalsoap. Hoofdtrainer Marco van Basten maakte toen bekend verder te willen als assistent, omdat de voormalig drievoudig wereldvoetballer van het jaar niet meer kon omgaan met de stress, die het hoofdcoachschap met zich mee bracht. Dat zorgde wekenlang lang voor kolderieke toestanden in het AFAS Stadion.

PASTOOR
Uiteindelijk kostte de affaire Alex Pastoor de kop. De assistent zou doorschuiven en hoofdtrainer worden in Alkmaar, maar Pastoor belandde vanwege een ’vertrouwensbreuk’ op een zijspoor. Inmiddels is John van den Brom alweer enkele maanden eindverantwoordelijke en is de rust teruggekeerd bij AZ. En Marco van Basten is volgens medewerkers binnen de club helemaal opgeleefd in zijn rol als assistent.

Verlost van stress, zou hij een stuk ’losser’ zijn, veel grapjes maken en volkomen ontspannen rondlopen bij de club, waar hij aan het begin van dit seizoen wegens hartkloppingen moest stoppen als trainer. AZ-aanvoerder Nemanja Gudelj kan dat bevestigen.

„Hij is nu meer in de groep aanwezig dan toen hij hoofdtrainer was”, reageert de 23-jarige middenvelder. „Je merkt gewoon aan iemand wanneer hij lekker in zijn vel zit. Van Basten is op en naast het veld heel enthousiast met spelers bezig. Deze rol ligt hem waarschijnlijk een stuk beter en dat geeft hij zelf ook toe.”

HAPPY
Gudelj merkte aan begin van dit seizoen op een gegeven moment wel dat Van Basten zich niet happy voelde. „Ik heb de eerste twee weken dat Van Basten hoofdcoach was gemist, omdat ik langer vakantie had gekregen. Dus ik heb hem niet heel lang meegemaakt als hoofdtrainer. Maar toen hij hoofdtrainer was, was hij anders dan nu. Toen was hij wat introverter en niet heel erg aanwezig. Nu is hij heel erg zichzelf en aanwezig en dat ligt de groep goed.”

Als assistent kan ’Bassie’ dus weer lachen. „Hij voelt zich er in ieder geval prettig bij, dat merken we met de hele groep. Van Basten voelt zich goed en dat brengt hij over op de selectie. Met name met de aanvallers houdt hij zich veel bezig. Hoe zij moeten lopen en bewegen, hij weet dat als geen ander.”

TRAINERSVAK
Gudelj weet van huis uit hoe stressvol het trainersvak kan zijn. „Ik begrijp inderdaad de stress van een hoofdcoach. Mijn vader (Nebojsa Gudelj, red.) is trainer. Hij is wel iemand die daar heel goed mee om kan gaan. Bij hem zie je het ook niet als hij gestresst is. Hij laat zich niet gek maken. Maar ik snap heel goed dat mensen gestresst raken van dit vak. Er komt heel veel bij kijken. Eigenlijk moet je in je eentje een team neerzetten dat goed moet presteren. En als dat niet lukt, wordt er altijd naar de trainer gekeken.”
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 45 gasten