Oussama Tannane

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Lipton » 27-02-2012 21:22

Wizard schreef: Daarnaast is een vader-figuur à la Foppe natuurlijk prachtig; die weet als geen ander hoe om te gaan met lastige talentjes.


Onzin, ik kan een hele grote lijst spelers opnoemen waar Foppe niet mee kon omgaan.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Knipecity » 27-02-2012 21:43

Ik snap al die uitspraken over vader-figuur Foppe ook niet. Foppe had juist altijd problemen met lastige jongens toen hij hier hoofdtrainer was. Later werd dat wel iets beter bij Jong Oranje want daar zitten allemaal van die vervelende snotapen, maar om Foppe nu een vader-figuur voor probleemjongeren te noemen, nee dat zie ik ook niet.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Wizard » 28-02-2012 13:57

Lipton schreef:
Wizard schreef: Daarnaast is een vader-figuur à la Foppe natuurlijk prachtig; die weet als geen ander hoe om te gaan met lastige talentjes.


Onzin, ik kan een hele grote lijst spelers opnoemen waar Foppe niet mee kon omgaan.


Noem es.

De meeste (jonge) jongens (daar hebben we 't over) waarmee Foppe 't aan de stok kreeg, bakten het in de jaren erna weinig van.
Veel jonge spelers hebben in de media verteld dat ze veel aan Foppe hebben gehad.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 28-02-2012 14:09

Wizard schreef:De meeste (jonge) jongens (daar hebben we 't over) waarmee Foppe 't aan de stok kreeg, bakten het in de jaren erna weinig van.


Dan zou je kunnen stellen dat hij de carriere van die jongens om zeep geholpen heeft en ze juist niet heeft kunnen helpen.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Wizard » 28-02-2012 14:20

Fanatic 4-ever schreef:
Wizard schreef:De meeste (jonge) jongens (daar hebben we 't over) waarmee Foppe 't aan de stok kreeg, bakten het in de jaren erna weinig van.


Dan zou je kunnen stellen dat hij de carriere van die jongens om zeep geholpen heeft en ze juist niet heeft kunnen helpen.


Aha. Dus als jij 't als trainer 't aan de stok krijgt met een jonge jongen, die weigert naar je te luisteren of zich te gedragen, dan heb jij zijn carrière om zeep geholpen?

Foppe is niet voor niks bondscoach van Jong Oranje geworden en niet zomaar 2x Europees kampioen geworden
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Otsje P » 28-02-2012 14:50

Foppe noemde Drenthe en Augustien als de jongens die de kantjes er vanaf liepen en niet professioneel met hun vak bezig waren. We weten allemaal hoe de carrière van Drenthe momenteel loopt. Bankzitter bij Everton. Dit terwijl hij absoluut goed genoeg is voor de basis, elke keer als hij invalt dan gebeurd er wat. Probleem is echter dat Moyes wil dat Drenthe serieuzer met zijn vak omgaat. Professioneel zijn taken uitvoert enz. Kortom, precies zoals Foppe 4 jaar terug al zei: Niet professioneel genoeg.

Augustien staat tegenwoordig af en toe bij Swansea op het veld. Dat heeft hij keurig gedaan. Maar niet voordat hij eerst niets meer klaarmaakte bij AZ, RKC en een club uit de2e divisie in Engeland. Hij had talent genoeg, maar ook bij die clubs liep het mis op professionalisme.

Die oude Foppe had gewoon gelijk.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Eric » 28-02-2012 15:00

Maar bij dat soort jongens kan ik ook wel vertellen dat ze niet gemotiveerd genoeg zijn voor hun vak. Zo lopen er ook wel een stuk of 10 bij Heerenveen rond. Kunst is juist om die jongens weten te prikkelen, dat maakt het verschil tussen een toptrainer en een normale trainer. Ik heb geen idee of Foppe dit wel of niet kan, maar het lijkt mij wel een soort van vaderfiguur. Net als Verbeek dit ook schijnt te zijn. Hard, maar rechtvaardig.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 28-02-2012 15:26

Wizard schreef:Aha. Dus als jij 't als trainer 't aan de stok krijgt met een jonge jongen, die weigert naar je te luisteren of zich te gedragen, dan heb jij zijn carrière om zeep geholpen?


Dat is inderdaad net zo'n gemakelijke conclusie als die jij trekt. Je weet immers niet of die persoon 'weigerde te luisteren' of wat dan ook, maar dat terzijde. Met talentvolle jongens die wel willen kan (en wil) iedereen natuurlijk wel werken, het gaat er toch juist om dat je jongens die blijbkaar minder motivatie hebben op de juiste manier geprikkeld worden. Roepen dat ze niet professioneel genoeg zijn kan iedereen. Als ik iemand laat vallen omdat anderen wat makkelijker zijn kan ik later waarschijnlijk wel zeggen dat ik gelijk had.

Ik zeg hiermee trouwens niet dat Foppe geen goede (jeugd)trainer is, maar ik vind het overdreven om te stellen dat hij elke jeugdspeler zomaar even beter maakt. Hij is aan de andere kant natuurlijk in de eerste plaats een trainer en geen jongerenwerker.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Neymar » 28-02-2012 16:30

Volgens mij verwacht die jongen gewoon dat hij zomaar in het eerste mag spelen als hij fit is. Ik denk dat hij onder van Basten rustiger wordt omdat je gewoon geen grote mond mag hebben tegen van Basten, hij heeft denk ik wel respect voor zo'n legende.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Wizard » 29-02-2012 09:33

Fanatic 4-ever schreef:
Wizard schreef:Aha. Dus als jij 't als trainer 't aan de stok krijgt met een jonge jongen, die weigert naar je te luisteren of zich te gedragen, dan heb jij zijn carrière om zeep geholpen?

Dat is inderdaad net zo'n gemakelijke conclusie als die jij trekt. Je weet immers niet of die persoon 'weigerde te luisteren' of wat dan ook, maar dat terzijde.

Ik trek geen conclusie, maar stel een vraag. Ik weet 't wel dat een aantal jongens weigerden om te luisteren. Een aantal zaken zijn immers duidelijk naar voren gekomen in de media (in de voorbereiding op de jeugd EK's).

Fanatic 4-ever schreef:Met talentvolle jongens die wel willen kan (en wil) iedereen natuurlijk wel werken, het gaat er toch juist om dat je jongens die blijbkaar minder motivatie hebben op de juiste manier geprikkeld worden. Roepen dat ze niet professioneel genoeg zijn kan iedereen. Als ik iemand laat vallen omdat anderen wat makkelijker zijn kan ik later waarschijnlijk wel zeggen dat ik gelijk had.

Foppe heeft er een team van gemaakt en heeft jongens die nu weinig presteren toendertijd top laten presteren en dus het beste in hun naar boven gehaald. Alle jongens gaven destijds ook toe dat het een hechte groep was. Foppe was goed in de omgang, tamelijk vrij , maar wanneer er getraind werd juist zeer strak.

Fanatic 4-ever schreef:Ik zeg hiermee trouwens niet dat Foppe geen goede (jeugd)trainer is, maar ik vind het overdreven om te stellen dat hij elke jeugdspeler zomaar even beter maakt. Hij is aan de andere kant natuurlijk in de eerste plaats een trainer en geen jongerenwerker.

Dat zeg ik ook niet. Ik herhaal alleen maar wat ik in interviews heb gezien, lees in de media en koppel hieraan de prestaties van de spelers tijdens de gewonnen jeugd EK's.

Tannane: Hij denkt inderdaad dat hij snel in het eerste komt, wanneer hij speelgerechtigd is. Fijn dat hij positief is, maar hopelijk kunnen de mensen om hem heen hem op een gezonde (respectvolle :wink: ) manier wat realiteit bijbrengen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 29-02-2012 11:43

Wizard schreef:Foppe heeft er een team van gemaakt en heeft jongens die nu weinig presteren toendertijd top laten presteren en dus het beste in hun naar boven gehaald. Alle jongens gaven destijds ook toe dat het een hechte groep was. Foppe was goed in de omgang, tamelijk vrij , maar wanneer er getraind werd juist zeer strak.


Eens. Grote verschil is echter dat je het daar over een team hebt, in een relatief korte periode. Bij Tannane heb je het over een individueel geval waar je in zo'n geval bijna dagelijks mee werkt. Dat is iets totaal anders en denk ik dus niet te vergelijken. Ik vind uitspraken als 'Foppe moet maar met hem aan de slag' daarom allerminst een garantie voor succes. Foppe als trainer is dan weer totaal wat anders.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Wizard » 29-02-2012 12:18

Uiteraard is het geen garantie voor succes. Maar ik denk, omdat Foppe in zijn carrière veel met jonge spelers heeft gewerkt en ook met moeilijke jongens, als geen ander weet hoe om te gaan met jonge (moeilijke) jongens. Ook hij zal geleerd hebben van mogelijke fouten. Daarnaast is het iemand met een rijke carrière (voor SCH begrippen).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 29-02-2012 12:39

En juist dat omgaan met (echt) moeilijke jongens heb ik mijn twijfels over. Niet over zijn kwaliteiten om een team te kneden, maar om bovengenoemde redenen wel over hoe hij met een lastig individu om kan gaan. Maar volgens mij worden we het daar niet helemaal over eens. :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Wizard » 29-02-2012 13:11

Fanatic 4-ever schreef:En juist dat omgaan met (echt) moeilijke jongens heb ik mijn twijfels over. Niet over zijn kwaliteiten om een team te kneden, maar om bovengenoemde redenen wel over hoe hij met een lastig individu om kan gaan. Maar volgens mij worden we het daar niet helemaal over eens. :wink:


Hehe, dat ben ik met je eens :wink:
Heb vroeger zelf meer dan 1x een training van Foppe gehad, dus ik praat deels ook uit ervaring ;)
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Flying Frisian » 10-04-2012 09:14

Hoe zit het met de overschrijving van Oussama naar sc Heerenveen en de dispensatie om toch nog voor de club uit te kunnen komen. Gaat hij dit seizoen nog wedstrijden meemaken, of moeten we daarop wachten tot volgend seizoen?
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Calimero » 10-04-2012 13:49

En hoe gaat het met de ontwikkeling? Iemand die hem al aan het werk heeft gezien tijdens trainingen/wedstrijden?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Flamingo » 10-04-2012 21:15

Ik heb hem mee zien doen bij de A's en daar hoort hij eigenlijk niet meer thuis. Hij neemt daar echt de leiding, weet niet of hij dat op de juiste manier doet, maar hij is een goede voetballer.
Flamingo
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 12-11-2008 10:28

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Makkum8 » 04-05-2012 12:02

Kan deze jongen niet meedoen i.p.v. Elm komend zondag? Ben wel benieuwd wat hij kan.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Lipton » 04-05-2012 12:05

Makkum8 schreef:Kan deze jongen niet meedoen i.p.v. Elm komend zondag? Ben wel benieuwd wat hij kan.


Heel slim om spelers op te stellen die niet speelgerechtigd zijn. Deze jongen moet eerst maar eens wat wedstrijdjes gaan spelen voor de beloftes voor hij gaat spelen voor het eerste denk je ook niet?
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor JayT » 04-05-2012 13:13

tja gewoon meenemen, als het gelijkspel dreigt te worden niet speelgerechtigde speler inbrengen. "Verlies" je de pot alsnog :P :mrgreen:
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Neymar » 10-05-2012 14:45

Wanneer mag hij voor de beloften spelen?
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Zinkhout » 14-05-2012 17:06

In de aanloop naar het nieuwe seizoen neem ik aan? Dat zal wel na de vakantie zijn, aan het begin van augustus dus.
Zinkhout
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 22-09-2005 21:32

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Beetle » 14-05-2012 22:29

Wizard schreef:Noem es.

De meeste (jonge) jongens (daar hebben we 't over) waarmee Foppe 't aan de stok kreeg, bakten het in de jaren erna weinig van.
Veel jonge spelers hebben in de media verteld dat ze veel aan Foppe hebben gehad.



Abgar Barsom? :mrgreen:
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Wizard » 15-05-2012 20:52

en wat heeft ie gepresteerd...? Niks.

Ik hoop dat Oussama een goede opvolger van Filip is.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Baas » 27-05-2012 12:46

Ik was gister bij Eurovoetbal en tannane speelde bij Heerenveen. Ik vOnd hem echt niet sterk en hij mag ook wel wat aan zijn gewicht doen. Foppe mag hem wel even onder handen nemen
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Flying Frisian » 29-05-2012 14:34

Tannane mag weer spelen: ‘Gewoon mijn ding doen en mezelf laten zien’
Gepubliceerd op 29 mei 2012
Hij traint al een half seizoen bij de beloften van sc Heerenveen, maar sinds twee weken speelt Oussama Tannane ook eindelijk echt wedstrijden voor de Friezen. De 18-jarige aanvallende middenvelder is inmiddels speelgerechtigd, en na het Terborg Toernooi van twee weken geleden, acteerde hij dit Pinksterweekend op het Eurovoetbaltoernooi. Daar liet hij een aantal mooie acties zien. Het belooft wat voor volgend seizoen, waarin Tannane hoopt te debuteren in de hoofdmacht van sc Heerenveen.

Als Tannane aan de bal is onstaat er vaak applaus van het publiek, en een hoop dreiging van sc Heerenveen. De speler zoekt z'n tegenstander op, glipt er soms met een fraaie sleepbeweging langs en verstuurt mooie dieptepassjes. Toch wil hij soms ook iets te graag voor de actie gaan, waardoor hij balverlies lijdt. ,,Ik hou er nou eenmaal van om een mannetje te passeren, dat zit in mijn spel", zegt Oussama Tannane. ,,Even een schijnbeweging maken waardoor mijn tegenstander 'vliegt', dat vind ik mooi. Mijn spel is altijd vooruit gericht." Hij was zeker van waarde voor de A1 op het Eurovoetbaltoernooi. Vooral met een mooie voorzet bij de 2-1 tegen Rosenborg BK, waardoor Heerenveen zich plaatste voor de halve finale. Tannane had nog meer assists op z’n naam kunnen krijgen, maar niet alle doelkansen werden afgerond.

Tannane is in elk geval blij dat hij zijn kunsten weer mag laten zien. ,,Het is zeker lekker om weer te spelen. Ik heb hier erg lang op gewacht, en had heel veel zin in om weer te beginnen. Mijn eerste wedstrijd was op het Terborg Toernooi tegen Mexico-19. Ik hoefde niet echt te wennen, het ging best goed. Ik wil gewoon gelijk mijn ding doen, en mezelf laten zien. Dat is denk ik wel gelukt.”

Toch kan hij nog beter, zegt Tannane. ,,Ik heb nog een beetje last van mijn knie, en had soms al moeite om een passje binnenkant schoen te geven. Als ik pijnvrij was geweest, had ik me nog meer kunnen laten zien. Maar het ging nu ook wel goed. Ik blijf in de vakantie doortrainen, zodat ik over een maand helemaal fit kan aansluiten bij de groep van de eerste selectie en de beloften. Daar kijk ik erg naar uit.”
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor CrazyArgos » 29-05-2012 18:29

Nou ik ben zeer benieuwd wat dat wordt. Ik hou er persoonlijk niet van als ze met de bal te veel willen doen, maar we zullen het zien.
CrazyArgos
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 22-04-2012 13:41
Woonplaats: Doezum

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Calimero » 29-05-2012 20:14

CrazyArgos schreef:Nou ik ben zeer benieuwd wat dat wordt. Ik hou er persoonlijk niet van als ze met de bal te veel willen doen, maar we zullen het zien.


Ik vind die andere balzuchtige Oussama anders best genieten soms ;)
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Wizard » 30-05-2012 07:42

CrazyArgos schreef:Nou ik ben zeer benieuwd wat dat wordt. Ik hou er persoonlijk niet van als ze met de bal te veel willen doen, maar we zullen het zien.


Ach ja, smaken verschillen. Ik vind het juist erg plezierig om naar te kijken zolang het maar effectief (en dus rendabel) is.
Iemand hier die wat van het toernooi en dus de beloften heeft gezien?
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Otsje P » 30-05-2012 07:52

Wizard schreef:Ach ja, smaken verschillen. Ik vind het juist erg plezierig om naar te kijken zolang het maar effectief (en dus rendabel) is.
Iemand hier die wat van het toernooi en dus de beloften heeft gezien?


Bovendien heb je in elke ploeg 1 of 2 man nodig die iemand uit kunnen spelen. Als iedereen alleen maar passt en combineert, dan moet je over een briljant positiespel beschikken, wil je kansen creëren. Tegen Bulgarije hebben we wel gezien wat er gebeurd als je een elftal opstelt waarin 0 dribbelaars of snelle mannen zitten. 0 spelers zonder individuele actie. Dan kun je tikken tot je een ons weegt, maar creëer je niks.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten