Luciano Slagveer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor Lardy » 21-12-2015 10:11

Ik zou ook met Cavlan en Slagveer op de vleugels spelen, en maar voorzetten geven. Larsson erachter, die is toch van het inspelen en doorbewegen. Met deze speelwijze kill je je spits. Slagveer doet tikkie terug, Larsson is rechts en staat op links, gaat dus voor de actie. Thorsby is alleen goed als wij de bal niet hebben. Foppe had het bij één van zijn eerste interviews over spelers in hun kracht laten spelen, dan gebeurd nu alles behalve.
Lardy
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 21-12-2015 10:44

Lardy schreef:Ik zou ook met Cavlan en Slagveer op de vleugels spelen, en maar voorzetten geven. Larsson erachter, die is toch van het inspelen en doorbewegen. Met deze speelwijze kill je je spits. Slagveer doet tikkie terug, Larsson is rechts en staat op links, gaat dus voor de actie. Thorsby is alleen goed als wij de bal niet hebben. Foppe had het bij één van zijn eerste interviews over spelers in hun kracht laten spelen, dan gebeurd nu alles behalve.

En toch zie ik op dit moment liever Thorsby spelen met zijn tomeloze inzet dan de lui ogende Larsson. Als Thorsby een bal verspeelt gaat hij voor de herovering. Het enige wat bij hem nog veel beter moet is kracht en killersmentaliteit voor de goal. Bij Larsson mis ik het zelf proberen te herstellen van fouten.
Ik ben wel benieuwd of het een verbetering zou zijn als je Sam op rechtsvoor zou zetten. Ik vrees dat zijn spel niet dusdanig anders zal zijn in de vorm van mannetje uitspelen langs de lijn en een goede voorzet afgeven. Ook Cavlan linksvoor en Sam er achter lost volgens mij niets op wanneer Sam te veel vrijheid krijgt. Die doet dan maar wat waardoor Cavlan alsnog vaak terug gedwongen wordt. Hij is als je het mij vraagt onze beste speler qua voorzetten.
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor Lardy » 21-12-2015 10:55

---------------Te Vrede---------------
-Cavlan -----Larsson--------Zeneli-

Lijkt mij prima. Daar moet je echter wel wat ervaring en slopers omheen hebben. Op dit moment spelen in hun rug jongens van een jaar of 20. Die hebben de handen vol aan zichzelf. Talenten en jonge spelers is leuk, maar we slaan wel eens door.
Lardy
Superster

Berichtdoor Wizard » 21-12-2015 10:59

Ik help het je hopen. Met deze voorhoede kan je zeker potten breken. V/d Berg en Thorsby erachter als lopende middenvelders, en de bovenste 6 spelers heb je op papier staan.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Feanfan 1 » 21-12-2015 13:23

Klopt dit ziet er nog wel aardig uit. In het begin zette Foppe Larsson vlakbij Te Vrede en Cavlan en Slagveer hangend op de vleugels ( 4-4-2). Dat rendeerde ook wel aardig. Een 4-3-3 systeem met Larsson - Te Vrede - Slagveer moet hij sowieso van afstappen
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor AllardP » 21-12-2015 15:01

Ik weet het niet hoor. Cavlan heeft een mooie trap, maar mist de actie en de explosiviteit van een echte buitenspeler. Hij moet het spel wat meer voor zich hebben, net als Slagveer. Verder denk ik dat Larsson een voetballende spits nodig heeft om mee te combineren en dat omgekeerd Te Vrede van Larsson geen ballen gaat krijgen waar hij iets mee kan. Zeneli eerst maar eens zien spelen voor ik er iets van vind.

Maar goed, veel beroerder dan gisteren kan domweg niet.
AllardP
Superster

Berichtdoor CJF » 21-12-2015 15:07

Mijn grootste ergernis met Slagveer is toch echt wel zijn totale onvermogen om een goede voorzet te geven. Tegen ADO produceerde hij weer enkele slappe voorzetten waar niemand wat mee kan. Hij werkt ontzettend hard en ondanks de kritiek blijft hij positief voetballen, maar hij komt simpelweg kwaliteit te kort.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler

Berichtdoor dagizmo » 22-12-2015 08:38

Maar de vraag is; aan wie heb je nu meer? Larsson of Slagveer?

Binnen het team is Slagveer van grotere waarde dan Larsson die incidenteel 5 minuten iets kan laten zien.
Het team moet het hebben van hard werken, iedereen meeverdedigen, meters maken en mouwen opstropen. En dat kan Slagveer wel. En hij pakt zijn goals zo nu en dan mee.

Larsson heeft misschien potentieel, maar dat komt er niet uit in dit team. Als Larsson echt zo goed is, dan zou hij zich nog waardevoller hebben gemaakt. Maar hij verzuimt voorzetten te geven, verspeelt de bal ontzettend vaak en loopt zich onnozel klem door naar binnen te trekken. Waardoor hij bijna naast de spits komt te staan.

Ja het is leuk te zien dat hij een verdediger kan dollen, maar die andere 85 minuten van de wedstrijd heb je niks aan hem.
Dan liever een Slagveer die op meerdere plekken in het veld zich nuttig maakt.

Larsson is een betere voetballer, maar niet in dit team. Ik denk dat hij bovendien nog veel te licht is voor een Nederlandse topclub. Als je je hier al niet kunt onderscheiden, dan lukt dat een stap hoger ook niet. Buitenspelers als Assaidi, Bacacikoglu waren betere buitenspelers dan Larsson en dan zijn dat niet eens twee uitzonderlijke spelers.

Wat dat betreft heb ik meer respect voor Slagveer, die echt altijd zijn best doet, dan een Larsson die teert op zijn trucjes en voor het overige het team aardig in de steek laat.
dagizmo
Selectiespeler

Berichtdoor Zwart Schoeisel » 22-12-2015 11:41

dagizmo schreef:Maar de vraag is; aan wie heb je nu meer? Larsson of Slagveer?

Had hem al in een ander topic geplaatst, maar oordeel zelf:
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Zwart Schoeisel
Selectiespeler

Berichtdoor dagizmo » 22-12-2015 14:38

Slagveer dus. En nog iets wat in geen statistiek te vangen is, maar het meest cruciaal: wat brengt hij voor het team? Slagveer verricht meer werk voor het team dan Larsson.

Daarnaast blijkt uit de statistiek dat Slagveer meer goals heeft gemaakt, meer goalpogingen doet, meer assists heeft gegeven, fors meer (geslaagde) voorzetten heeft gegeven en veel meer overtredingen begaat (lees: kennelijk vuil werk opknapt en meeverdedigt).

Larsson is accurater in zijn handelingen maar Slagveer is ook statistisch dus kennelijk van meer waarde dan Larsson.
dagizmo
Selectiespeler

Berichtdoor Wizard » 23-12-2015 08:43

Het is een vergelijking die niet helemaal opgaat. Slagveer wordt mn in de omschakeling aangespeeld, en Larsson in balbezit.
Je ziet dat al in het aantal passes waarin Sam 2x zoveel passes geeft als Luciano.
Aangezien het aantal goals en assists elkaar nauwelijks ontloopt, Sam veel meer key-passes geeft (waaruit dus een beslissende aanval/kans komt) + kansen creëert t.o. een Luciano die meer voorzetten geeft en meer meeverdedigt, is het moeilijk een beslissing te maken.
In balbezit heb je duidelijk meer aan Sam. Maar in de counter en in balverlies, heb je meer aan Luciano.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor fuotbalgek » 23-12-2015 12:05

Voor mij laat dit precies zien zoals het is, en Wizard ook hierboven aangeeft. Slagveer heeft daarmee uiteindelijk meer doelpunten en assist, maar Larsson is een cruciale speler in ons aanvalsspel. Dat het publiek daardoor meer van Larsson geniet, natuurlijk ook onze beste speler, is terecht. Maar de manier waarop de laatste tijd weer over Slagveer wordt gepraat is lachwekkend en misselijkmakend tegelijk. Kennelijk hebben wij nou eenmaal een gedeelte publiek die zich graag afreageert op één bepaalde speler, voor wie Slagveer niet de eerste is en niet de laatste zal zijn die de pispaal is. Stel dat je iemand totaal waardeloos vindt als speler heb je nog geen enkel recht om hem uit te fluiten wanneer hij zich wel iedere wedstrijd 100% inzet voor het team. Walgelijke supporters.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Knipecity » 23-12-2015 18:14

Ik ben normaal erg van het rendement, maar als Larsson presteert presteren wij ook niet. Larsson is de speler die met zijn dribbels openingen kan creëeren. Daarbij is Larsson zo ongeveer de enige speler voor wie ik graag naar het stadion ga. Cavlan heeft naar mijn idee meer in zich, maar de rest is van het soort 'dienende speler'.

Ik hoop dat we met Zeneli nog een smaakmaker hebben gehaald, maar dan iets minder lui.
Knipecity
Superster

Berichtdoor Crash » 20-01-2016 14:10

Slagveer nu ook in de belangstelling van Atalanta. Verwacht niet dat hij vertrekt overigens. Slagveer zal eerst echte stappen nieten maken wil hij over de grens succesvol zijn. (Lager ingeschaalde competities uitgesloten)
Crash
Superster

Berichtdoor Knipecity » 20-01-2016 14:16

Crash schreef:Slagveer nu ook in de belangstelling van Atalanta. Verwacht niet dat hij vertrekt overigens. Slagveer zal eerst echte stappen nieten maken wil hij over de grens succesvol zijn. (Lager ingeschaalde competities uitgesloten)

Ach wie weet is de Italiaanse competitie ook perfect voor hem?
Knipecity
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-01-2016 14:21

Half miljoen, strikje erom en veel succes. Bedankt voor dat ene half jaartje
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor bennieeee » 20-01-2016 14:21

Misschien hierdoor ook de interresse in Mats Seuntjes?

Misschien niet de beste vleugelspeler ooit. Wel iemand waar naar iedereen mag naar kijken qua inzet :mrgreen:
bennieeee
Selectiespeler

Berichtdoor nickstok » 20-01-2016 15:08

Feanfan 1 schreef:Half miljoen, strikje erom en veel succes. Bedankt voor dat ene half jaartje

De club schijnt 1,5 miljoen te verlangen.
Overigens denk ik dat de waarde van Luciano net als bij de Roon destijds door veel mensen wordt onderschat. Buiten dat zou het natuurlijk wel verrassend zijn als juist Slagveer in plaats van Larsson een transfer zou maken deze winter.
nickstok
Basisspeler

Berichtdoor Jazz » 20-01-2016 15:49

Het is Atalanta, ze staan bekend om het geven van extreem lage boden. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-01-2016 15:52

Jazz schreef:Het is Atalanta, ze staan bekend om het geven van extreem lage boden. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Daar Heerenveen anders ook een goed voorbeeld van (zie Naess). Maar waarom meer betalen dan nodig is
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Jazz » 20-01-2016 15:57

Feanfan 1 schreef: Daar Heerenveen anders ook een goed voorbeeld van (zie Naess). Maar waarom meer betalen dan nodig is

Absoluut waar, maar je moet reëel zijn, Larsson voor een prikkie ophalen is toch niet realistisch...
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-01-2016 16:02

Jazz schreef:Absoluut waar, maar je moet reëel zijn, Larsson voor een prikkie ophalen is toch niet realistisch...

Als je de wedstrijd van afgelopen zaterdag bekijkt, is ie geen eens een ton waard. En hij heeft meer slechte dan goede wedstrijden gespeeld. Ook statistisch is het niet geweldig
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Knipecity » 20-01-2016 16:41

Feanfan 1 schreef:Als je de wedstrijd van afgelopen zaterdag bekijkt, is ie geen eens een ton waard. En hij heeft meer slechte dan goede wedstrijden gespeeld. Ook statistisch is het niet geweldig

Ja, maar zet hem in een goed draaiend team en hij speelt 50% beter. Op dit moment speelt iedereen onder zijn kunnen.
Knipecity
Superster

Berichtdoor DSCH » 20-01-2016 18:10

Slagveer is het soort speler wat wij juist nu nodig hebben. Hij werkt keihard voor het team en schuwt zijn verdedigende taak niet. Natuurlijk zie ik ook wel dat hij bepaalde kwaliteiten tekort komt, maar in deze tijden zou hij heel nuttig voor ons kunnen zijn. Op dit moment moet je hem niet verkopen.
DSCH
Wereldspeler

Berichtdoor Bliksem » 20-01-2016 19:42

Heel snel afscheid van nemen en dankbaar zijn voor iedere euro die je hier nog voor vangt.
Met Namli, Zeneli, Zahovic en Kada hebben we geen Slagveer nodig.
Bliksem
Selectiespeler

Berichtdoor baasje » 20-01-2016 19:54

Bliksem schreef:Heel snel afscheid van nemen en dankbaar zijn voor iedere euro die je hier nog voor vangt.
Met Namli, Zeneli, Zahovic en Kada hebben we geen Slagveer nodig.

Helemaal mee eens. Voor twee ton laten gaan. Kunnen we voortaan weer met 11 spelers voetballen.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler

Berichtdoor Stiffie » 20-01-2016 20:14

Bij een goed bod laten gaan. Zijn statistieken zijn nog wel aardig, maar dat zet alles over de eredivisie.
Mooi als je voor eigen jeugd wat kan vangen.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster

Berichtdoor CrazyArgos » 21-01-2016 08:52

Stel hij gaat wel weg. Zal je net zien dat hij daar, net als de Roon, fantastisch gaat draaien. Slagveer wil wel draven en daar mogen ze wel over bij Atalanta.
Maar ik denk dat het gewoon lucht is, kan het me gewoon niet voorstellen. Slagveer komt tekort.
CrazyArgos
Selectiespeler

Berichtdoor Mackan68 » 21-01-2016 15:42

Knipecity schreef:Ja, maar zet hem in een goed draaiend team en hij speelt 50% beter. Op dit moment speelt iedereen onder zijn kunnen.

Met alle respect verwacht ik dan van onze topper op de linksvoor meer wat hij nu brengt. Omdat ik weet dat het er in zit. Het lijkt er dus meer op dat het een kwestie is van niet willen dan niet kunnen. Van Slagveer weten we onderhand wat zijn kwaliteiten en tekortkomingen zijn. Maar met zijn instelling is in ieder geval niets mis. Je bent koekoek als je hem laat gaan. Zeker omdat je nog geen idee hebt of Kada het aan kan. En datzelfde geldt eigenlijk ook voor Zahovic en Namli, welke ik overigens het liefst op 10 zie staan. Aangezien hij creatief is en meestal ook weet uit te voeren wat hij in gedachte heeft. Dat hij daarnaast ook nog scorend vermogen heeft is uiteraard een heel groot pluspunt.
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 21-01-2016 16:39

Met Slagveer kom je kwalitatief niks verder. Hij heeft inderdaad wel kwaliteiten, maar moet het toch vooral van zijn (verdedigende) werklust hebben. Daarbij is Heerenveen dit laatste half jaar niet afhankelijk van hem betreft plek 10 of plek 17. Daar is zijn inbreng (nu zeker als wisselspeler) te beperkt voor. Ik denk niet dat Zahovic of Kada het minder zullen doen.

Als je nu minstens een half miljoen kunt krijgen moet je dat zeker doen. er zal nooit meer een club komen die dat ook zal betalen. Als je hem niet verkoopt schiet hij er niks mee op en kost het alleen maar geld. Heerenveen is zijn plafond
Feanfan 1
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers