Luciano Slagveer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Luciano Slagveer

Berichtdoor mitrita » 29-11-2015 22:16

Prachtige goal gisteren. Zat op oost in de baan van dat schot, mooi om te zien omdat die bal vanaf die plaats er eigenlijk niet in kon. Had ook het gevoel dat het hele stadion een kreet van verwondering slaakte maar hoorde dat in de samenvatting niet echt terug.
mitrita
Superster

Berichtdoor DSCH » 30-11-2015 11:19

Met de komst van Zeneli lijkt Slagveer zijn basisplaats te verliezen, mocht Zeneli als rechtsbuiten zijn gehaald. Eerst leek mij dat een goede zet, en een buitenspeler erbij is ook hard nodig, maar het zegt wel wat dat Slagveer bij de meeste goals betrokken is en ook nog eens veel verdedigend werk opknapt. Volgens mij onderschatten we deze speler ontzettend, hij verdient meer krediet wat bij betreft.
DSCH
Basisspeler

Berichtdoor BK2007 » 30-11-2015 11:51

Slagveer heeft bij tijd en wijle prachtige goals en zijn snelheid is natuurlijk een heel sterk wapen. Ik moet nog zien dat iemand (Zeneli) hem zomaar uit de basis speelt.
Denk ook dat Zeneli langzaam gebracht gaat worden.
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Berichtdoor AllardP » 30-11-2015 12:32

Inmiddels is wel duidelijk dat Slagveer extreem sfeergevoelig is. Loopt het niet, dan heb je helemaal niets aan hem. Heeft hij zelfvertrouwen, dan is hij levensgevaarlijk. Het lijkt erop dat Foppe hem op de juiste manier heeft weten te motiveren.

Ondanks enkele duidelijke tekortkomingen toch een speler waar we op ons huidige niveau wat aan kunnen hebben.
AllardP
Superster

Berichtdoor Superfries1994 » 30-11-2015 13:04

Ik vind Slagveer ook veel meer een soort tweede spits of een rechtermiddenvelder in een 442 zoals we nu spelen. Hij heeft echt de ruimte nodig om zijn snelheid ook te kunnen gebruiken. En dan heeft ie ook minder een passeeractie nodig. Klevend aan de lijn hebben we niet zoveel aan hem.
Superfries1994
Wereldspeler

Berichtdoor abegoal » 30-11-2015 19:19

DSCH schreef:Met de komst van Zeneli lijkt Slagveer zijn basisplaats te verliezen, mocht Zeneli als rechtsbuiten zijn gehaald. Eerst leek mij dat een goede zet, en een buitenspeler erbij is ook hard nodig, maar het zegt wel wat dat Slagveer bij de meeste goals betrokken is en ook nog eens veel verdedigend werk opknapt. Volgens mij onderschatten we deze speler ontzettend, hij verdient meer krediet wat bij betreft.

Het kan ook maar zo maar zijn dat hij door de naderende concurrentie zelf weer wat scherper begint te worden!?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
abegoal
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-11-2015 19:28

Hopelijk dat Slagveer dit een beetje vol kan houden. Echter in het verleden heeft hij dit ook wel eens gehad en toen was het daarna weer een paar wedstrijden niet om aan te zien. Ik blijf het een beperkte spelers vinden. En hij speelde zaterdag ook tegen Ard van Peppen, dus dan ben je al gauw beter ...
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Erwin4ever » 01-12-2015 07:16

De vorm van Slagveer lijkt inderdaad redelijk afhankelijk te zijn van de sfeer.
Dat is niet erg, hij is tenslotte wie hij is, maar wel belangrijk om te weten als coach!
Speelde afgelopen zaterdag een heerlijke wedstrijd, had eigenlijk de bloemen moeten ontvangen.
Was in ieder geval terechter geweest dan, de overigens ook goed spelende, te Vrede.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Erwin4ever
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 01-12-2015 18:23

AllardP schreef: Loopt het niet, dan heb je helemaal niets aan hem.

Dat is niet waar. Je hebt altijd iets aan hem. Dat het aanvallend te vaak ondermaats is doet aan zijn inzet op verdedigend vlak niets af. Dit is mijns inziens ook de reden dat hij er steeds in blijft staan. Ook wel terecht denk ik. Hij is voor het team enorm belangrijk. Een heel sterke waterdrager. Ook als hij aanvallend weinig brengt.
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor Knipecity » 01-12-2015 20:02

Ik vermoed dat buitenstaanders weinig van onze discussie zullen begrijpen. Na Luuk de Jong met 19 goals heeft Slagveer de meeste goals gemaakt in 2015. 14, wat voor een buitenspeler gewoon erg veel is.
Knipecity
Superster

Berichtdoor Erwin4ever » 01-12-2015 20:14

Knipecity schreef:Ik vermoed dat buitenstaanders weinig van onze discussie zullen begrijpen. Na Luuk de Jong met 19 goals heeft Slagveer de meeste goals gemaakt in 2015. 14, wat voor een buitenspeler gewoon erg veel is.

Je vergeet Haller met ( volgens mij 18 ).
Erwin4ever
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-12-2015 06:09

Knipecity schreef:Ik vermoed dat buitenstaanders weinig van onze discussie zullen begrijpen. Na Luuk de Jong met 19 goals heeft Slagveer de meeste goals gemaakt in 2015. 14, wat voor een buitenspeler gewoon erg veel is.

Alsof het alleen draait om goals. De primaire taak van een buitenspeler is de spits in stelling te brengen. En daar bakt hij erg weinig van.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor BK2007 » 02-12-2015 06:49

Je moet meer waardering hebben voor zijn sterke punten, HR ipv zijn zwakke punten.
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Berichtdoor Erwin4ever » 02-12-2015 07:06

Heerenveen rules schreef:Alsof het alleen draait om goals. De primaire taak van een buitenspeler is de spits in stelling te brengen. En daar bakt hij erg weinig van.

Vandaar dat er ook constant zoveel commentaar is op ene C Ronaldo....... :?

Ik ben van mening dat Luciano een prima speler voor ons is, zeker nu zijn vorm weer terug komt!
Loopt het niet bij hem, werkt hij giga hard in het belang van het team!
Erwin4ever
Superster

Berichtdoor Lardy » 16-12-2015 08:22

Dit begint ook lachwekkende proporties aan te nemen. Hij werkt hard en maakt heel af en toe een goal, maar hij is zo slecht. Wij hebben een rechtsbuiten zonder passeerbeweging, zonder techniek en zonder voorzet. Schijnbaar kan dat allemaal maar.
Lardy
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 16-12-2015 10:35

Lardy schreef:Dit begint ook lachwekkende proporties aan te nemen. Hij werkt hard en maakt heel af en toe een goal, maar hij is zo slecht. Wij hebben een rechtsbuiten zonder passeerbeweging, zonder techniek en zonder voorzet. Schijnbaar kan dat allemaal maar.

Klopt, maar wat is in aantoonbare resultaten dan het verschil tussen Larsson en Slagveer? Slagveer verzaakt in ieder geval nooit. Vult zijn verdedigende taken meer dan goed in. Van Larsson is het ook iedere wedstrijd wachten op zijn momentje(s) en of die überhaupt gaan komen. Larsson die bij veruit de meeste kansen betrokken is dit seizoen is mooi, maar kansen zijn nog geen goals en dat is waar het om gaat. Ik heb momenteel toch meer respect voor een hardwerkende Slagveer dan een inspiratieloos ogende Larsson. Zeker omdat laatstgenoemde wel 4x meer potentie heeft. Hij doet er alleen verrot weinig mee.
Mackan68
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 16-12-2015 11:42

Slagveer is niets meer of minder dan de vele andere hardlopende buitenspelers in de Eredivisie, hij heeft zijn specifieke kwaliteiten. Voor een buitenspeler is hij zeer doelgericht en heeft hij veel doelpunten gemaakt.

Na de winter hebben we Larsson, Zeneli, Namli en Slagveer en dan zullen we wel zien of hij zijn positie behoudt.

Gister in ieder geval een prima actie voorafgaand het eigen doelpunt van Roda. De combinatie zoeken en zijn snelheid gebruiken, dan speelt hij op zijn kwaliteiten.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Fryskeboy22 » 20-12-2015 19:04

Hoop deze beste jongen in 2016 niet weer terug te zien als basisspeler, godsamme wat is hij een slechte speler, hij kan echt helemaal niks, geen man passeren, geen pass afleveren aan de juiste kleur,zijn snelheid is ook weg....

Het word tijd dat hij uit zijn lijden verlost wordt door Zeneli of Namli, Misschien dat Slagveer in soort van Van la Parra rol nog zijn waarde heeft als invaller..

Luciano bedankt voor je inzet, je mag plaats nemen op de bank!
Fryskeboy22
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-12-2015 19:37

Ik vond hem de eerste helft niet eens zo slecht. De tweede helft was aan de andere kant van het veld, dus kan ik minder beoordelen. Maar het is mij al 3 jaar duidelijk dat hij nooit een zekerheidje wordt, hij mist gewoon basisdingen
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Appie_M » 20-12-2015 19:58

Slagveer werkt zich tenminste nog een slag in de ronde, ook al mislukt er vaak een hoop bij hem. Dat is tenminste nog wat. Larsson daarentegen....
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-12-2015 20:28

Daar komt tenminste nog wat gevaar vandaan. Stel dat er twee Slagveers zijn, komt er helemaal geen bal voor. Vroeger hadden we Nurmela en Yildirim en die slingerden ze voor, zo moeilijk is dat toch niet ?
Larsson is een ander type
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Erwin4ever » 20-12-2015 20:43

Appie_M schreef:Slagveer werkt zich tenminste nog een slag in de ronde, ook al mislukt er vaak een hoop bij hem. Dat is tenminste nog wat. Larsson daarentegen....

Zo is het, dat gezeik de hele tijd op Slagveer..... Die jongen begrijpt in ieder geval dat voetbal zijn WERK is en dat zijn uiterste best doen het minste is dat hij kan doen!! Dit in tegenstelling tot die rasvoetballer Larsson....
Als je het presteren van vandaag van alle spelers afzet tegenover hun "kwaliteiten" was Sam vandaag echt ver en verreweg de slechtste!!!!!!! Dramatisch!!!!
Dan zie ik liever iemand met minder kwaliteiten die in ieder geval wil!!
Erwin4ever
Superster

Berichtdoor Flying Tilster » 20-12-2015 21:48

Feanfan 1 schreef:Larsson is een ander type

Als het niet loopt kun je Larsson net zo goed van het veld halen, want werken.. ho maar!
Als het niet lukt en niet loopt moet je in ieder geval hard werken om er nog iets van te maken.

Als je kijkt naar de bekerwedstrijd tegen Roda begon het na de rode kaart van Joey te lopen op het moment dat het systeem om gegooid moest worden. Slagveer is meer geschikt in een 2-spitsen systeem dan als vleugelspeler die voorzetten moet geven.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Flying Tilster
Superster

Berichtdoor Appie_M » 20-12-2015 22:02

Feanfan 1 schreef:Daar komt tenminste nog wat gevaar vandaan.

Heb jij de wedstrijd van vandaag uberhaupt wel gezien? Ik heb totaal geen gevaar van Larsson zien komen, of je moet gevaar voor een ADO-counter bedoelen zodra deze prima donna weer eens stond te slapen
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-12-2015 22:19

Als hij de bal krijgt gaat hij naar binnen en zoekt de combinatie. Of hij gaat iets naar binnen en stuurt Cavlan de ruimte in. Daar zouden kansen uit voort kunnen komen.
Bij Slagveer heb ik 2 voorzetten gezien, waar hij alle ruimte had, die beide keren te laag waren.
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor dagizmo » 21-12-2015 07:58

En toch is het vreemd dat Slagveer zoveel meer kritiek krijgt dan Larsson.

Ik heb de statistiek niet maar volgens mij is Slagveer vaker doeltreffend geweest dan Larsson. En ik vind niet dat Larsson evident vaker een goede voorzet geeft. Zowel Larsson als Slagveer zijn beiden even slecht. Ten opzichte van de buitenspelers die wij gewend zijn geweest, zijn het beiden gewoonweg slechte buitenspelers.

Slagveer geeft niet voor en mist finesse om een situatie uit te spelen. Larsson geeft ook niet voor maar kan soms individueel nog een speler voorbij komen. Maar Larsson geeft heel vaak te weinig en laat zijn kop snel hangen. Het is alles of niets. Terwijl Slagveer wel iedere wedstrijd alles geeft. Soms komt er niks uit, maar dat wordt ook veroorzaakt door teamgenoten die hem niet of ontzettend belabberd aanspelen. Maar Slagveer verdedigt veel meer mee en maakt veel meer meters dan Larsson.

Kortom: onze buitenspelers zijn gelijkwaardig op dit moment. Larsson heeft nog groei-potentieel. Maar het eeuwige afzeiken van Slagveer, die zijn stinkende best elke wedstrijd doet, dat is wel schandalig. Want aan de andere kant van het veld (Larsson dus) staat iemand die er alleen zin in heeft als zijn panna lukt.
dagizmo
Selectiespeler

Berichtdoor Mackan68 » 21-12-2015 09:14

Feanfan 1 schreef:Daar komt tenminste nog wat gevaar vandaan. Stel dat er twee Slagveers zijn, komt er helemaal geen bal voor. Vroeger hadden we Nurmela en Yildirim en die slingerden ze voor, zo moeilijk is dat toch niet ?
Larsson is een ander type

Inderdaad. Larsson is een ego. En Slagveer een teamspeler. Uiteindelijk heb je aan de laatste meer. Is het niet aanvallend, dan wel verdedigend. Stel je hebt 2 Larssons. Dan heb je 2 luilakken in het veld. 2 Spelers die alleen voor eigen succes gaan en 2 spelers die regelmatig een mislukt hakje laten zien. Daar komen de supporters tegenwoordig voor naar het stadion. Ik niet.
Bij Slagveer weet iedereen zo onderhand dat hij niet beter kan en wordt dat min of meer geaccepteerd. Van Larsson weet iedereen dat hij vele malen beter kan maar wordt het geaccepteerd dat hij het in minimaal 7 van de 10 keer niet laat zien. Ik vind dat eigenlijk best bijzonder. Inzet wordt niet gewaardeerd maar laskheid, luiheid en eigenbelang wel. Vreemd.
Ik zou Slagveer vanaf de volgende wedstrijd maar op gaan stellen als rechtsback als ik Foppe was. Daar komt hij waarschijnlijk volgend seizoen het allerbeste tot zijn recht. Heeft longen, loopvermogen en snelheid als een paard. Voor vleugelaanvaller komt hij techniek te kort, maar als verdediger heb je dat minder nodig. De goede eigenschappen kun je daar wel prima gebruiken.
Met een aanstaand vertrek van Pele, Stefano en Doke kun je je daar alvast indekken.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 21-12-2015 09:19

Feanfan 1 schreef:Als hij de bal krijgt gaat hij naar binnen en zoekt de combinatie. Of hij gaat iets naar binnen en stuurt Cavlan de ruimte in. Daar zouden kansen uit voort kunnen komen.
Bij Slagveer heb ik 2 voorzetten gezien, waar hij alle ruimte had, die beide keren te laag waren.

Cavlan kan er overheen komen, Bijker kan er overheen komen. Maar gister heb ik beide spelers geen bal zien krijgen van Larsson. Sammie moest steevast naar binnen om het spel aanvallend te verplaatsen. Jawel, naar onze 6 Jerry. Hoe gevaarlijk!! Je moet wel echt heel erg vol zitten van Sam om dat niet te hebben gezien. Ik ben er eigenlijk wel een beetje achter dat hij, wat wij graag van hem willen zien, bij ons in ieder geval níet gaat laten zien. Veel potentie maar het komt er totaal niet uit. Hopen dat hij dit leest en er iets mee doet.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Lardy » 21-12-2015 09:27

Wat is het probleem van je nummer 6 inspelen? Sam komt naar binnen om en overtal te creeren of ze in ieder geval 1 tegen 1 te zetten. Larsson is je beste speler, dan moet je zorgen dat hij in zijn kracht komt, en dan gebeurd nu totaal niet.
Lardy
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 21-12-2015 09:40

Lardy schreef:Wat is het probleem van je nummer 6 inspelen? Sam komt naar binnen om en overtal te creeren of ze in ieder geval 1 tegen 1 te zetten. Larsson is je beste speler, dan moet je zorgen dat hij in zijn kracht komt, en dan gebeurd nu totaal niet.

Op zich niets mis mee maar in zijn geval is het vaak net zo risicoloos als de tikjes breed of terug van Bijker, of van Aken. Waarom zou je daar wel kritisch over mogen zijn en bij Larsson niet?
Larsson en in zijn kracht laten komen: Dan moet je hem niet als linksvoor opstellen, want dat is hij niet dat is onderhand meer dan duidelijk. Dan moet je óf met 2 aanvallers gaan spelen (Te Vrede/Larsson, Slagveer/Larsson, Veerman/Larsson, lood om oud ijzer met onze aanvallers) of je moet Cavlan linksvoor zetten en Larsson op 10. Maar met hoe hij zich over het veld beweegt heb ik er geen vertrouwen in dat dat iets zal veranderen aan het spel van Sam. Op de momenten dat hij voor de goal moet zijn is hij er niet. Onafhankelijk van de opstelling en speelstijl. Waarom denk je dat Thorsby nu bij voorkeur op 10 staat? Vanwege zijn loopvermogen. Zet je Sam daar neer dan heb je hetzelfde probleem als met Djuricic. Aanvallend leven ze zich uit als de beste, maar hun mannetje oppakken ho maar. Want daar menen deze klasbakken iemand anders voor te hebben. En momenteel heeft Sam nog niet de klasse en het killersinstinct ten toon gespreid dat je daar een andere speler voor gaat opofferen. Iedereen moet zijn eigen vuile werk opknappen. Zonder uitzondering.
Mackan68
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers