Luciano Slagveer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Knipecity schreef: Fijn dat jij toch gewoon vooral het negatieve wil benadrukken. Die jongen heeft van alle spelers misschien wel de grootste ontwikkeling doorgemaakt.
Maar inderdaad, hij is deze wedstrijden overall gezien steeds bij de spelers die een ruime voldoende verdienen.
Deze had je gemist geloof ik. Net zo fijn als dat jij immer positief bent (geweest) over Joey en geen kritiek op de Roon kunt dulden.... Laten we het daar maar bij houden. Is dit het 'ik praat alleen en louter positief forum ofzo'? Geneuzel.... Wat goed is is goed en wat minder goed is niet goed, klaar.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Gister Perez en vandaag Genee, beiden dachten ze dat St Juste die sprint inzette. Gelukkig verbeterden Hans en René hem, want het is Slagveer die de credits verdient. Het is toch niet normaal dat je dat als (intensief) voetbalvolger niet weet voordat je aan tafel van zo'n programma gaat zitten.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Mijn wekelijkse ergernis is omgezet in respect voor Slagveer. Hij is de meest fitte speler, is een teamspeler en dd tweede competitie helft erg waardevol.
SCH0513
Bankzitter
Berichten: 151
Lid geworden op: 06-03-2015 12:05

Bericht door SCH0513 »

Is zich aan het verwerven tot publiekslieverling en niet onterecht. Wat een heerlijke speler om in je team te hebben.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

DSCH schreef:Gister Perez en vandaag Genee, beiden dachten ze dat St Juste die sprint inzette. Gelukkig verbeterden Hans en René hem, want het is Slagveer die de credits verdient. Het is toch niet normaal dat je dat als (intensief) voetbalvolger niet weet voordat je aan tafel van zo'n programma gaat zitten.
Voor ons zijn die 2 gemakkelijk uit elkaar te houden, maar donkere spelers op een afstandje uit elkaar houden is best lastig soms. Daarbij verwacht je daar eerder St Juste dan Slagveer :wink:
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Dat is misschien wel zo, maar ik neem aan dat zij die wedstrijd ook gezien hebben, daarin werd het door de commentator benoemd en waren er meerdere herhalingen. Ik vind gewoon dat je als voetbalanalyticus zulke dingen moet weten, helemaal als je weet dat de halve uitzending over die wedstrijd zal gaan.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

SCH0513 schreef:Is zich aan het verwerven tot publiekslieverling en niet onterecht. Wat een heerlijke speler om in je team te hebben.
Ik ben het helemaal met je eens maar er zijn nog genoeg geluiden op de tribune te horen die bij elk balverlies gelijk beginnen te zeuren dat hij er uit moet etc. Die zullen het nooit wat vinden.
SCH0513
Bankzitter
Berichten: 151
Lid geworden op: 06-03-2015 12:05

Bericht door SCH0513 »

Currahee schreef: Ik ben het helemaal met je eens maar er zijn nog genoeg geluiden op de tribune te horen die bij elk balverlies gelijk beginnen te zeuren dat hij er uit moet etc. Die zullen het nooit wat vinden.
Het lijkt me dat dat ondertussen wel veranderd is of nog gaat veranderen, ook ik was geen fan van hem maar hij heeft zich stormachtig ontwikkeld in de tweede seizoenshelft en hij oogt zo gemotiveerd..
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Ik heb ook vreselijk op hem zitten zeuren, vooral bij balverlies niet terug knokken om de bal te heroveren,
maar moet bekennen, dat ik hem de laatste tijd prima vind spelen,
met als hoogtepunt afgelopen zondag en vooral die sprint :D
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Die sprint was echt geweldig, En Manu is ook niet bepaald de traagste. Geweldig.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Een leuk feitje over Slagveer:
Die op basis van data bij de 3 beste rechtsbuitens van de eredivisie behoort.
http://www.tussendelinies.nl/eredivisie ... oen-201415
Harmiej
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 31-07-2014 15:59

Bericht door Harmiej »

Rick schreef:Een leuk feitje over Slagveer:
Die op basis van data bij de 3 beste rechtsbuitens van de eredivisie behoort.
http://www.tussendelinies.nl/eredivisie ... oen-201415
Dat staat er niet.
Zijn gemiddeld aantal goals per wedstrijd hoort bij de beste 3 rechtsbuitens van de eredivisie.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Ik heb het inderdaad verkeerd geïnterpreteerd zie ik net :shock: .
bennieeee
Invaller
Berichten: 360
Lid geworden op: 02-02-2015 10:51

Bericht door bennieeee »

Waarom Luciano geen kans in de spits?
Als die nog koelbloediger voor de goal wordt kan die er wel richting de 20 inschieten.
Is rapper dan bijna elke centrale verdediger in de eredivisie.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Als je slagveer spits maakt, kan je beter 4-4-2 of 3-5-2 voetballen. Hij is namelijk goed in de ruimte en met zijn snelheid moet die het gezicht naar de goal hebben. Als die als aanspeelpunt moet spelen, komen zijn tekortkomingen meer naar voren en zijn kracht dus automatisch minder. Bovendien kan je dan wel ophouden met voorzetten geven of lange ballen hanteren, want daar is hij te klein voor. En het systeem aanpassen schiet ook niet op, aangezien je dan alsnog een spits moet halen. Met Slagveer, Veerman, Huser en van Amersfoort de competitie in, dan mag je blij zijn als ze gezamenlijk 20 goals maken.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

bennieeee schreef:Waarom Luciano geen kans in de spits?
Ten eerste moet je dan een vleugel aantrekken, en goede vleugels zijn misschien nog wel lastiger te krijgen dan goede spitsen.

Ten 2e: Waarom kwamen we dit seizoen tot beter voetbal dan voorgaande seizoenen? Juist, omdat we een spits hadden die mee kon voetballen. Bij Uth kon je een bal kwijt als je onder druk stond, hij was goed in de kaats en kon even goed combineren. Als je een type als Slagveer in de spits zet, kan je alleen maar alles diep spelen. Hij kan niet als aanspeelpunt fungeren, waardoor je gedwongen wordt om countervoetbal te spelen.

Nee, ik moet er niet aan denken. Maar dat zal ook wel niet gaan gebeuren.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Slagveer is geen spits in een 4-3-3 systeem die je als kapstok kunt gebruiken, daarvoor komt hij techniek en fysiek tekort denk ik. Met zijn snelheid en dreiging een zeer nuttige buitenspeler voor ons.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Uth was ook geen kapstok. Sterker nog, ik vind Uth en Slagveer vergelijkbaar: snel, wendbaar, tactisch sterk en goede afmakers. Uth is technisch wel wat beter, denk ik. Slagveer zou wel eens voor een verrassing kan zorgen als diepste spits. Als rechtsbuiten vind ik hem in elk geval niet tot zijn recht komen; hij heeft geen goede passeeractie en een matige voorzet.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

slagveer in de spits ? Met wat voor systeem dan ? Een soort counter of kantelvoetbal dat ie maar hard mag rennen naar de goal zeker.
Samen maken we de club sterk.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

AllardP schreef:Uth was ook geen kapstok.
Na deze zin was je me al kwijt.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

AllardP schreef:Uth was ook geen kapstok. Sterker nog, ik vind Uth en Slagveer vergelijkbaar
Uth is geen Sibon of Dost, dat klopt. Wel een constant aanspeelpunt en een voetballende spits.

Uth en Slagveer vergelijkbaar voor die positie in ons systeem ben ik echt niet met je eens. Slagveer zijn aanname is veel beperkter, veel ballen schieten van zijn voeten. Hij heeft moeite in de kleine ruimte en over zijn combinatiespel zal ik maar niet beginnen.

De kracht van Slagveer ligt naar mijn idee bij zijn snelheid, de meters die hij maakt voor het team, zijn constante dreiging en zijn doelgerichtheid in de 2e seizoenshelft. Lekker vanaf de zijkant gebruik maken van zijn kwaliteiten, in plaats van laten verzuipen in het centrum.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

In wedstrijden dat je meer op de counter speelt zou ik best graag met een snelle centrumspits als Slagveer spelen, met op de zijkanten dan een Larsson en een Kada of Schaken. Dan moet je op het middenveld mensen hebben die een bal vast kunnen houden en de 3 spitsen de diepte in kunnen sturen op het juiste moment.

In wedstrijden waar je het spel meer maakt kan je beter met een aanspeelpunt hebben, maar wellicht kan een Van Amersfoort dat worden. Als men daar weinig vertrouwen in heeft dan gewoon kopen.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Ze moeten sowieso gewoon een spits kopen. Luciano moet lekker aan de rechterkant blijven, zodat die met z'n gezicht naar de goal staat. Z'n loopacties in de ruimte zijn al goed en met een wat creatiever middenveld kan dat nog beter benut worden.

Slagveer pleit zelf ook voor een balvaste spits als Locadia. Zou voor Slagveer ook goed zijn, een lange spits, waarbij goede voorzetten nog belangrijker gaan worden. Kan die mooi aan dat onderdeel werken.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Doke Schmidt en Luciano Slagveer verlengen contract bij sc Heerenveen
Gepubliceerd op 4 juli 2015 22:34
Doke Schmidt en Luciano Slagveer hebben vandaag hun handtekening gezet onder een nieuw contract bij sc Heerenveen. De spelers deden dit tijdens de jaarlijkse Open Dag, onder toeziend oog van zo’n 150 aanwezige supporters in de perszaal van het Abe Lenstra stadion.

De 23-jarige Doke Schmidt komt uit de jeugdopleiding van sc Heerenveen. Schmidt kwam afgelopen seizoen 20 competitieduels voor sc Heerenveen in actie. In totaal heeft de verdediger 70 officiële wedstrijden voor sc Heerenveen achter zijn naam staan. Schmidt verlengde zijn contract vandaag met één seizoen.

Doke-Flevo-Boys-1
Ook Luciano Slagveer komt uit de eigen jeugdopleiding. Slagveer, 21 jaar, verlengde zijn contract bij sc Heerenveen vandaag met twee seizoenen. De aanvaller heeft inmiddels 73 officiële wedstrijden voor sc Heerenveen achter zijn naam staan en scoorde daarin 17 keer. Daarvan scoorde Slagveer er afgelopen seizoen 12.
Alle ballen op Henkie!
Duo Maxwell
Selectiespeler
Berichten: 512
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19

Bericht door Duo Maxwell »

Is deze verlenging niet gewoon de verlenging die al maanden bekend was?
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Duo Maxwell schreef:Is deze verlenging niet gewoon de verlenging die al maanden bekend was?
Slagveer idd oud nieuws, wel nieuw dat Schmidt verlenging kreeg. Komt in mijn optiek veel te kort voor ons niveau.

Maar wanneer je verder geen nieuws hebt moet je hiermee komen ?

Er moet snel een keeper en een spits komen want op die posities komen wij echt veel tekort. War het idee is om Doke te verlengen begrijp ik niet.

Wij hebben 2 rechtsbsck, 2 linksbscks en 4 centrale verdedigers en dan toch nog Doke verlengen ?????
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Zelden een speler gezien met zoveel zelfkennis als Slagveer en die dat dan ook goed verwoord na de wedstrijd, bij een interview op Fox. Hij gaf zelf ook aan dat hij erg slecht had gespeeld. Soms lukt het gewoon niet, maar hij was wel, terecht, heel blij met de goal.
Duo Maxwell
Selectiespeler
Berichten: 512
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19

Bericht door Duo Maxwell »

Idd goed interview, sympathieke jongen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Speelde op pijnstillers ivm gekneusde enkel.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Heeft niks goed gedaan, op een bal na die hij goed raakte. Waarom kan een half fitte speler bij ons in de basis staan?
Plaats reactie