Luciano Slagveer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Bubbe schreef: Ik vind dit echt een sneue poging om (weer eens) wat aan te merken op VLP.
Het is gewoon een natuurlijke reactie dat je als speler van structureel niveau het tegen de amateurs minder laat zien. Kijk voor de grap even naar andere oefenduels, het zijn vooral jeugdspelers die er op los scoren in deze duels. Dat zie je overal en dat heeft ook gewoon een reden.

Buiten dat speelde hij overigens een prima wedstrijd met een uitstekende goal, maar dat geheel terzijde.
Snap niet waar je de drang vandaan haalt om het op te nemen voor VLP, daar er niemand is die hem hier bekritiseerde over zijn optreden van gisteren? Mensen reageren alleen op het feit dat Slagveer er 5 in knalde. Vervolgens ga jij zeggen dat VLP zich niet hoeft te bewijzen tegen de amateurs. Met zulke opmerkingen kun je natuurlijk wachten op reacties.

Vergelijken heeft geen zin, daar ze beiden op verschillende posities speelden gister. VLP speelde best heel redelijk en maakte een mooie goal.

Toch ging hij ook tegen de amateurs soms weer te lang uit stand staan klooien en miste hij een enorme kans doordat hij veel te veel tijd nodig had. Dat laatste kan een keer gebeuren overigens.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Otsje P schreef:Snap niet waar je de drang vandaan haalt om het op te nemen voor VLP, daar er niemand is die hem hier bekritiseerde over zijn optreden van gisteren? ..... Met zulke opmerkingen kun je natuurlijk wachten op reacties.
Lezen dan even terug, de hele discussie is gebaseerd op het feit dat deze wedstrijd zou bevestigen dat VLP plaats moet maken voor Slagveer. Dan is het niet raar dat iemand het op neemt voor VLP, mocht hij/zij dat nodig vinden.

Zoals ik al eerder zei, wacht eerst maar eens de wedstrijden tegen tegenstanders die er toe doen af. Er zijn veel spelers die in de voorbereiding geweldig konden spelen / scoren maar uiteindelijk weinig konden brengen als er op niveau werd gespeeld. Tegen meer gelijkwaardige tegenstanders zullen de fysieke verschillen veel kleiner zijn waardoor de voetballende kwaliteiten veel meer zullen meewegen. Dan kunnen we pas een oordeel vellen. Voor nu is het gewoon zaak dat MvB de spelers een kans geeft zich te bewijzen, stuk voor stuk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

fuotbalgek schreef: Lezen dan even terug, de hele discussie is gebaseerd op het feit dat deze wedstrijd zou bevestigen dat VLP plaats moet maken voor Slagveer. Dan is het niet raar dat iemand het op neemt voor VLP, mocht hij/zij dat nodig vinden.

Zoals ik al eerder zei, wacht eerst maar eens de wedstrijden tegen tegenstanders die er toe doen af. Er zijn veel spelers die in de voorbereiding geweldig konden spelen / scoren maar uiteindelijk weinig konden brengen als er op niveau werd gespeeld. Tegen meer gelijkwaardige tegenstanders zullen de fysieke verschillen veel kleiner zijn waardoor de voetballende kwaliteiten veel meer zullen meewegen. Dan kunnen we pas een oordeel vellen. Voor nu is het gewoon zaak dat MvB de spelers een kans geeft zich te bewijzen, stuk voor stuk.
Het zal hoogstwaarschijnlijk hetzelfde verhaal worden als vorig seizoen. Eens in de 5 wedstrijden een voldoende halen zal voor VLP genoeg zijn om Slagveer uit de basis te houden. Door 'foutjes' van VLP kreeg El Ghanassy de kans. Maakt hij deze fouten komend seizoen niet dan ben ik er bijna van overtuigd dat VLP 'gewoon' weer basisspeler is. Zomer is hetzelfde verhaal. Marco gaat het zeer waarschijnlijk niet aandurven met Streutker of Otigba als de competitie begint. Als je ziet hoe weinig spelers als Uth, Ziyech, Pappa en Slagveer zijn ingevallen dan kun je gerust stellen dat Van Basten af en toe te veel en te lang vast blijft houden aan zijn basisspelers. Wat in de meeste gevallen logisch en terecht is. Maar soms kun je een negatieve spiraal ook zelf sneller doorbreken. Gouweleeuw en Narsingh en nu van Anholt hebben eerder ook iedereen verrast. Maar je moet het wel durven om ze de kans te geven. Wat dat betreft is van Basten in mijn ogen wat aan de angstige kant.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Je verhaal is niet helemaal waar. El Ghanassy kreeg de kans omdat VLP te laat kwam. Niet om zgn. 'foutjes'.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Mackan68 schreef: Het zal hoogstwaarschijnlijk hetzelfde verhaal worden als vorig seizoen. Eens in de 5 wedstrijden een voldoende halen zal voor VLP genoeg zijn om Slagveer uit de basis te houden. Door 'foutjes' van VLP kreeg El Ghanassy de kans. Maakt hij deze fouten komend seizoen niet dan ben ik er bijna van overtuigd dat VLP 'gewoon' weer basisspeler is. Zomer is hetzelfde verhaal. Marco gaat het zeer waarschijnlijk niet aandurven met Streutker of Otigba als de competitie begint. Als je ziet hoe weinig spelers als Uth, Ziyech, Pappa en Slagveer zijn ingevallen dan kun je gerust stellen dat Van Basten af en toe te veel en te lang vast blijft houden aan zijn basisspelers. Wat in de meeste gevallen logisch en terecht is. Maar soms kun je een negatieve spiraal ook zelf sneller doorbreken. Gouweleeuw en Narsingh en nu van Anholt hebben eerder ook iedereen verrast. Maar je moet het wel durven om ze de kans te geven. Wat dat betreft is van Basten in mijn ogen wat aan de angstige kant.
Ik vind dat er toch sprake is van een minder zwart-wit verhaal. We hebben een uitgebreide technische staf met connecties tussen het eerste elftal, de beloften en de jeugd. Wanneer een talent daadwerkelijk klaar is zullen ze deze inpassen. En misschien doet MvB dit niet zo snel als een ander zou doen, maar andersom zijn deze spelers misschien nog niet zo ver als sommigen hier denken en/of hopen. Zeker als er niet nog een buitenspeler komt zal Slagveer dit seizoen aan zijn minuten komen, en de kans krijgen zich te bewijzen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Slagveer heeft afgelopen seizoen gevoetbald met de ziekte van Pheiffer. Dat is een behoorlijke aanslag op je fitheid. Daar is hij nu zo goed als van hersteld. Verwacht persoonlijk dat dit seizoen zijn doorbraak zal zijn.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Grimo schreef:Slagveer heeft afgelopen seizoen gevoetbald met de ziekte van Pheiffer. Dat is een behoorlijke aanslag op je fitheid. Daar is hij nu zo goed als van hersteld. Verwacht persoonlijk dat dit seizoen zijn doorbraak zal zijn.
Ik hoop het ook !
Veel liever speelminuten voor eigen jeugd dan een evt. Mokhtar te halen, wat een onzin is dat.
Samen maken we de club sterk.
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Deed me tegen Osasuna aan Narsingh denken! Denk dat Slagveer dit jaar wel eens definitief zou kan gaan doorbreken. Samen met Ziyech
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Razendsnel, en ook fysiek zeer in orde. Uit zijn goal zaterdagavond blijkt zijn doelgerichtheid. Lijkt voorlopig een basisplaats te hebben veroverd.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Nog geen Narsingh, maar speelde een puike pot. Dat dan Lukoki de rachtsbuiten vd week is bij VI, omdat hij twee keer diep gaat zonder resultaat, is wel een belediging aan slagveer en een aantal andere spelers. Zal Genee wel weer een flinke vinger in de :mrgreen: hebben gehad.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Ik krijg echt flashbacks naar Narsingh; mooi om te zien hoe hij keer op keer moeiteloos langs zijn (toch niet misselijke) tegenstander glipte. Nu nog iets beter aanvoelen waar Finn die ballen wil hebben en dan hebben we weer een topper op rechtsbuiten.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Vond Slagveer sterk spelen. Wat een wapen zo'n snelle jongen. Doet denken aan Narsingh, maar of hij zo goed wordt?
Narsingh speelde voor zijn blessure gewoon een aantal keer in de basis van Oranje.

Als hij dit niveau vasthoudt direct het contract openbreken.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Stiffie schreef:Doet denken aan Narsingh, maar of hij zo goed wordt?
Narsingh speelde voor zijn blessure gewoon een aantal keer in de basis van Oranje.
Mhoa, ik wil Narsingh niet afvallen hoor, maar die had en heeft waarschijnlijk maar 1 echte kwaliteit en dat is zijn snelheid. Die is (was) extreem. We moeten nog maar zien of Narsingh na zijn kruisband reconstructie nog net zo snel is. Als dat niet het geval is, dan heeft hij een groot probleem.

Slagveer is ook ontzettend snel, maar technisch ook iets beter onderlegd. Ik vond Narsingh in zijn aannames niet altijd even sterk, Slagveer heeft wat meer gevoel in zijn aannames. Bovendien is Slagveer een veel hardere werker dan Narsingh was. We weten allemaal dat het af en toe vrij irritant was om Narsingh rond te zien sjokken bij balverlies. Slagveer (net als Ziyech) schakelt direct om en werkt zich een slag in het rond. Bovendien heb ik het gevoel dat Slagveer een beter gevoel heeft voor het diep gaan zonder bal. Narsingh wilde de bal nog erg vaak in de voet hebben, om vervolgens met bal te proberen om de tegenstander voorbij te komen. Slagveer laat zich gemakkelijker lanceren.

Ik baseer dit niet op dat ene potje tegen AZ. Ik heb zowel Slagveer als Narsingh vele duels op rechts zien spelen bij de beloften. Narsingh is veel meer een momentenvoetballer, terwijl Slagveer de hele wedstrijd een bijdrage levert. Zowel aanvallend als verdedigend. Narsingh wist 22 assists te verzorgen, en had dus een boel beslissende momenten, waar was voor velen de rest van de wedstrijd een beetje een ergernis omdat er veel mislukte en hij dan geen enkele bijdrage had.

Dus ja, ik acht Slagveer in potentie een (stuk) betere speler dan Narsingh.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Narsingh was / is Oranje / topclub materiaal dus als Slagveer nog beter is volgens jou (dus goed genoeg wordt voor Oranje / suptop Europa) dan moet je hem dus direct vastleggen voor 5 jaar. Overigens zie ik wel wat in Slagveer, maar Narsingh heeft zich al bewezen en Slagveer staat pas aan het begin van zijn carrière. We gaan hem volgen!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Narsingh heeft zich zeker al bewezen, maar we moeten niet vergeten dat er tot aan zijn vertrek ook kritiek op hem is geweest hier. Rendement prima, maar moest alles van snelheid hebben en kwam vaak niet uit de verf wanneer wij het spel moesten maken, bijvoorbeeld.

Overigens ben ik benieuwd of Slagveer (en Ziyech ook) nu zomaar voor 5 jaar zullen tekenen wanneer de club ze dat aan zal bieden. Als ze een gehaaide zaakwaarnemer hebben verwacht ik dat al niet meer.
Corruption is everywhere, fight it!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Kritiek zou hier zelfs op Messi zijn, dus we weten inmiddels wel dat dat vaak gewoon nergens over gaat. Narsingh was voor ons gewoon een erg goede speler die in zijn laatste jaar een super rendement had. Als Slagveer zo goed kan worden dan mag je je handjes dichtknijpen.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Absoluut, maar je kunt toch niet ontkennen dat Narsingh voor ons in wedstrijden waarin we zelf het spel moesten maken van veel mindere waarde was dan wanneer we bijvoorbeeld op de counter speelden? In mijn ogen gewoon terechte kritiek. Wat dat betreft doet het me goed om te horen dat Slagveer (in potentie) meer kan brengen dan de extreme snelheid van Narsingh.
Corruption is everywhere, fight it!
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Tja Narsingh was Messi niet. Maar wel een verrekte goede buitenspeler voor zijn leeftijd. Zelfs Ribery en Robben brengen het niet elke week. Vond die kritiek onterecht. Net als de kritiek op Assaidi, Janmaat ect. Veel mensen hebben er gewoon te weinig kijk op :wink:
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Stiffie schreef:maar Narsingh heeft zich al bewezen en Slagveer staat pas aan het begin van zijn carrière.
Narsingh heeft zich in zekere zin al bewezen. Maar het gaat feitelijk om dat ene seizoen met die 22 assists. Bij PSV had hij het al erg lastig, en was hij niet eens zeker van een basisplaats bij PSV. Bij Oranje werd hij een paar keer goed gelanceerd in de counter, waar hij met zijn snelheid uitermate geschikt voor was. Als ik heel eerlijk ben, dan denk ik dat Narsingh niet zo'n hele bijzondere carrière in het verschiet heeft.
Knipecity schreef:Narsingh was voor ons gewoon een erg goede speler die in zijn laatste jaar een super rendement had. Als Slagveer zo goed kan worden dan mag je je handjes dichtknijpen.
Zijn laatste jaar was in feite ook zijn enige jaar. Het seizoen daarvoor speelde hij op het laatst pas. Hij heeft een geweldig rendement gehad, in het countervoetbal met een spits die alles er in knalde. Narsingh had hier vrij veel kritiek omdat hij eigenlijk nooit geweldig voetbalde en veel balverlies had. Doordat hij echter toch met zijn snelheid op de counter voor een assist of een goal kon zorgen vergat iedereen dat weer. Dat kon hier, maar bij PSV werd er al meer van verwacht dan hij kon brengen.

Nogmaals, ik denk dat Narsingh niet veel beter meer wordt en bij PSV al op zijn max zit. Ik vind Slagveer in potentie een betere voetballer, en denk dat die zich verder kan doorontwikkelen. Narsingh was snel en (dat moet gezegd) wist een perfecte afstemming met zijn spits te vinden. Daar kon hij ook naar handelen en dat is knap. Op het juiste moment de bal bij de 1e paal, op het juiste moment ver naar de achterlijn en diep terugleggen enz.

Slagveer moet nog laten zien dat hij ook op die wijze zijn spits kan bedienen. Qua snelheid ontloopt het elkaar niet zoveel dacht ik, misschien dat Narsingh iets sneller was. Maar op de andere punten is Slagveer nu al beter. Techniek in de kleine ruimte, diepgang, aannames, afronding en de omschakeling.

Om dit lange verhaal even af te sluiten. Ik weet dat het lijkt alsof ik Slagveer nu enorm groot maak. Maar dat is niet eens zo zeer de bedoeling. Ik wil eigenlijk alleen maar aangeven dat je met die extreme snelheid van Narsingh (en misschien ook Slagveer) al heel snel heel goed wordt gevonden. En hier in Nederland is die snelheid alleen al genoeg om voor een paar miljoen verkocht te worden.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Vond Slagveer vanavond één van de minsten aan onze kant. La Parra viel weer behoorlijk in en zit hem echt qua positie in de nek te hijgen na twee prima invalbeurten.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Grimo schreef:Vond Slagveer vanavond één van de minsten aan onze kant. La Parra viel weer behoorlijk in en zit hem echt qua positie in de nek te hijgen na twee prima invalbeurten.
Mee eens, vl Parra pakt het goed op. Maar Slagveer vind ik toch dreigend, en zie eerder Wildschut verdwijnen. Die is erg zwak aan de bal, veel balverlies en vaak een matige voortzetting!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wildschut was ook niet sterk maar volgens mij heb ik van Slagveer niet één voorzet gezien en kwam hij z'n man ook niet voorbij. Tevens had Slagveer veel balverlies. Hoop dat Slagveer volgende week meer laat zien tegen Heracles.
Boffy
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 10-06-2013 17:42

Bericht door Boffy »

Niet nu al gaan wisselen, geef Slagveer en Wildschut een wedstrijd of 10 om hun te bewijzen. Wildschut is hier net en heeft een dramatisch seizoen achter de rug. Door wat meer wedstrijdritme en vertrouwen zal hij vast beter gaan spelen. Slagveer is een jonge jongen en is waarschijnlijk nog heel wisselvallig. Maar we moeten hem wel de kans geven om te ontwikkelen. Tegen Heracles kan hij zo de pannen weer van het dak spelen.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Ook zonder goed te spelen zijn Slagveer en Wildschut waardevol. Ze houden met hun snelheid voortdurend één of twee man bezig, die uit het centrum wegtrekken, waardoor ruimte ontstaat voor bijvoorbeeld Finnbogason.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Grimo schreef:Vond Slagveer vanavond één van de minsten aan onze kant. La Parra viel weer behoorlijk in en zit hem echt qua positie in de nek te hijgen na twee prima invalbeurten.
Een prima invalbeurt op linksvoor (eigenlijk 2, Osasuna meegerekend) en een goede invalbeurt op rechts. Maar hij is vanaf links toch behoorlijk gevaarlijker. Ik zie hem daar dan ook het liefste invallen. En dat hij zijn positie als invaller nu oppakt om beter te presteren is hem alleen maar te prijzen. Hij is goed aan het seizoen begonnen. Zowel bij het eerste als het beloftenteam!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Grimo schreef: La Parra viel weer behoorlijk in en zit hem echt qua positie in de nek te hijgen na twee prima invalbeurten.
Dat is ook de kracht van La Parra, als invaller speelt hij vaak behoorlijk, maar zet hem in de basis en het wordt al een stuk minder.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Duidelijk een matige pot van Slagveer. Dat moet en kan veel beter. Zoals hier al eerder gezegd, niet gelijk gaan wisselen in je basisopstelling. 2x gewonnen. 1 goede en 1 matige wedstrijd. Jonge gasten hebben tijd en vertrouwen nodig om constanter te worden.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Ik wil niet al te generaliserend doen, maar hoort het niet bij echte buitenspelers om grillig te zijn? Ik ben nog een beetje van de tijd van de echte links en rechtsbuitens en daar werd je als toeschouwer horendol van of lyrisch. Heeft niet alleen met jeugdigheid te maken. Ook Narsingh en Assaidi hadden van die draak wedstrijden. Die Bakkali van PSV zal dat ook nog wel krijgen. De vraag is dan laten staan met de hoop op een bevlieging of vervangen?
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

En weer een wedstrijd dat hij niet weet te imponeren. Jammer. Moment dat Wildschut of Slagveer wordt gepasseerd voor La Parra komt steeds dichterbij.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Weer een wedstrijd? We hebben er pas drie achter de rug en eentje daarvan was zeer behoorlijk. Tegen NAC en Heracles was hij inderdaad minder overtuigend, maar het is ook weer niet zo dat hij loeihard door het ijs zakt ten opzichte van de rest. Geef zo'n jongen nou gewoon even het vertrouwen en laat hem wennen aan dit niveau. Als je hem nu al aan de kant schuift, blijf je een heel seizoen wisselen als je consequent bent. Dan ga je weer zo'n warrig seizoen draaien.

Van La Parra doet het inderdaad prima tot op heden. Maar de vraag is wel of hij dat ook als basisspeler kan.
Plaats reactie