Luciano Slagveer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Otsje P schreef:Toch konden Ziyech, Otigba en Bilal en Pele die stap wel maken. Terwijl zij niet meer en in sommige gevallen zelfs minder uitblonken bij de beloften.
Bilal heeft niet of nauwelijks in de beloften gespeeld voordat hij zijn debuut in het eerste maakte.
Corruption is everywhere, fight it!
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Fanatic 4-ever schreef: Bilal heeft niet of nauwelijks in de beloften gespeeld voordat hij zijn debuut in het eerste maakte.
Zoals ik al zei: "Terwijl zij niet meer en in sommige gevallen zelfs minder uitblonken bij de beloften."

Bilal hoort dus bij degenen die nog minder hebben uitgeblonken bij de beloften. In zijn geval vooral omdat hij er nog niet heel veel in gespeeld heeft. Maar heb hem daar toch al regelmatig aan het werk gezien.

Het ging erom dat anderen de stap wel konden maken. Ook spelers die niet eens uitblinker waren, en zelfs iemand (Bilal) die zelfs maar heel weinig in de beloften gespeeld hebben. Toch lijkt Slagveer, hoewel die dus wel een uitblinker was, het meeste moeite te hebben met de stap naar het 1e.

Ietwat nutteloze opmerking derhalve, omdat het helemaal niet ter zake doet in de essentie van het verhaal.
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Hij leid ontzettend veel balverlies, met name door zijn onvermogen om een bal over 5 meter bij een medespeler te krijgen. Bij de rush die leidde tot de penalty zie je ook dat hij de bal te ver voor zich uit speelt. Dat Boer daarna niet handig uitkomt is een mazzeltje. Het lijkt me handig dat Luciano in een periode bij jong Heerenveen zelfvertrouwen op doet. Volgens mij moet er in de winterstop een goede aanvaller bij gehaald worden. Brian Ruiz of zo.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Peter schreef:Volgens mij moet er in de winterstop een goede aanvaller bij gehaald worden. Brian Ruiz of zo.
Inderdaad en Chadli op de andere vleugel. Ibrahimovic zou wel een goede vervanger zijn voor Finnbogasson als hij in de winterstop vertrekt.

Hoe in de war ben je?
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Grimo schreef: Inderdaad en Chadli op de andere vleugel. Ibrahimovic zou wel een goede vervanger zijn voor Finnbogasson als hij in de winterstop vertrekt.

Hoe in de war ben je?
Waarom reageer je zo ontzettend overdreven? Hou het gewoon leuk.
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Brian Ruiz zit op de bank bij Fulham. Hij wil graag regelmatig spelen en heeft al aangegeven een overgang naar België en Nederland best te zien zitten met het oog op het WK. Waarschijnlijk voor Heerenveen alleen op huurbasis. Dus zo raar is mijn opmerking echt niet.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Peter schreef:Brian Ruiz zit op de bank bij Fulham. Hij wil graag regelmatig spelen en heeft al aangegeven een overgang naar België en Nederland best te zien zitten met het oog op het WK. Waarschijnlijk voor Heerenveen alleen op huurbasis. Dus zo raar is mijn opmerking echt niet.
Wel heel raar omdat het totaal niet realistisch is. Ten tweede kunnen wij dit helemaal niet betalen.
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Zullen deze winterstop dan wel meer hele rare transfers gaan plaatsvinden. Er zijn genoeg spelers die met het oog op het WK speelminuten willen maken, omdat ze anders niet geselecteerd zullen worden voor het WK in Brazilië. Een huurconstructie zoals bij El Ghanassy is denk ik helemaal niet zo raar. Maar we zullen afwachten wat er in de voetbalwereld allemaal gebeurd in de winterstop.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als je denkt dat Ruiz hier komt spelen dan sta je niet heel reeel in het leven...
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Slagveer heeft dit seizoen juist regelmatig aangetoond het niveau aan te kunnen, maar is van alle jonkies nog het meest grillig. Mag hij? Als supporter zie ik graag zelf opgeleide spelers in het eerste en heb ik er alle begrip voor dat zij soms slechte wedstrijden spelen. Van mij hoeven ze dan ook niet meteen gewisseld te worden. Geef ze maar de kans. Dat is juist altijd de kracht van onze club geweest, dat talenten de tijd krijgen. Narsingh heeft er ook een poosje over gedaan om een onbetwiste basisspeler te worden. Nee, alle vertrouwen in deze Luciano!
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

Hielke schreef:Slagveer heeft dit seizoen juist regelmatig aangetoond het niveau aan te kunnen, maar is van alle jonkies nog het meest grillig. Mag hij? Als supporter zie ik graag zelf opgeleide spelers in het eerste en heb ik er alle begrip voor dat zij soms slechte wedstrijden spelen. Van mij hoeven ze dan ook niet meteen gewisseld te worden. Geef ze maar de kans. Dat is juist altijd de kracht van onze club geweest, dat talenten de tijd krijgen. Narsingh heeft er ook een poosje over gedaan om een onbetwiste basisspeler te worden. Nee, alle vertrouwen in deze Luciano!
Hij heeft zeker potentie. Waar ik me bij hem wel aan irriteer is zijn gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel. Als je slecht speelt en dat doet hij regelmatig, dan kun je door knokken toch nog van waarde zijn voor het elftal. Dat ontbreekt bij hem volledig.
Nooit even verdedigend aanzetten of proberen er een voorzet uit te halen. Hij hobbelt een beetje obligaat achter zijn man aan.
Dat zou ik als trainer nooit accepteren. Dat doen VLP en Bilal toch veel beter!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Slagveer heeft nog een lange weg te gaan, maar het komt vast wel goed. Geef die jongen een kans. Hij staat ook op een positie waarin een speler veel risico's moet en kan nemen om tot een beslissende pass te komen, want dat is wat van een buitenspeler verwacht moet worden. Ik ben van mening dat Slagveer wel degelijk hard werkt. Net als andere spelers uit de jeugd trouwens. Dat is iets wat De Jonge er goed in heeft gekregen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Of Slagveer het wel of niet haalt ligt voornamelijk aan hem zelf. Je kunt nu gewoon zien dat hij het op dit moment niet heeft. Hij heeft geen vertrouwen in zichzelf en bij de meest simpele dingen als een bal over 5 meter naar een medespeler spelen zie je dat het hem niet lukt. Je kunt hem inderdaad laten staan dan moet het vanzelf ook goed komen, maar dan moet je accepteren dat dat je veel punten gaat kosten. Je kunt hem eerst ook een periode vertrouwen laten tanken bij de beloften. Dat gaat sneller en kost je minder punten. Vooropgesteld dat je een beter alternatief, al dan niet tijdelijk, kunt aantrekken. Je kunt natuurlijk ook een ander systeem gaan spelen.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

In momenten zie je dat hij het wel in zich heeft, maar hij durft die acties vaak niet te maken, zo lijkt het. Toch zal er een moment komen dat alles misschien een keer lukt en dat die knop om gaat.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Zo slecht was hij nou toch ook weer niet? De eerste helft vond ik hem best wel redelijk spelen, de eerste goal verdient hij ook echt zelf. Verder zal het nooit een Assaïdi, Djuricic of El-Ghanassy worden, maar ik zie in hem meer een buitenspeler à la Narsingh die het moet hebben van snelheid en een goede voorzet, niet iemand die een mannetje passeert.
nou nou
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Slagveer moet gelanceerd worden, dan is hij gevaarlijk. Dat hij momenteel niet overloopt van zelfvertrouwen werd ook duidelijk bij het 1-tegen-1 duel met Boer. Gelukkig wees de scheids naar de stip.

Laat hem eerst nog maar even staan, wat voor zin heeft het om die jongen meteen weer op de bank te zetten? Veel beter hebben we ook niet.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Peter schreef:Zullen deze winterstop dan wel meer hele rare transfers gaan plaatsvinden. Er zijn genoeg spelers die met het oog op het WK speelminuten willen maken, omdat ze anders niet geselecteerd zullen worden voor het WK in Brazilië. Een huurconstructie zoals bij El Ghanassy is denk ik helemaal niet zo raar. Maar we zullen afwachten wat er in de voetbalwereld allemaal gebeurd in de winterstop.
EL Ghanassy of Ruiz. Dat is een wereld van verschil. Het salaris van Ruiz kunnen we niet betalen en de huursom ook niet. Tevens zal Ruiz bij verhuur een club van meer niveau willen hebben dan Heerenveen. Heerenveen heeft nu vier vleugelaanvallers en Nwofor is ook nog een optie. Huren van een vleugelaanvaller gaat dus niet gebeuren. Totaal niet realistisch.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Slagveer heeft zijn snelheid, maar verder is het momenteel tenenkrommend slecht.
Hij is slecht aanspeelbaar en heeft de grootste moeite om de bal niet te verliezen. Kan vanuit stilstand geen actie maken en zijn passing laat ook behoorlijk te wensen over. Zoals hij de laatste twee maanden speelt komt hij gewoon tekort voor sc Heerenveen. En progressie zit er ook niet in de laatste maanden. Zoals meerdere mensen hier al geopperd hebben moet hij een niveautje lager gaan spelen, een verhuur zou geen slechte zaak zijn indien we een versterking voor de vleugel kunnen halen.
geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

Speelde gister een puike wedstrijd, mistte nog wel een grote kans maar heeft weinig balverlies geleden. Ook is hij constant op zoek naar Finnbogason en het middenveld om terug te leggen. Ik hoop dat van Basten hem nog een paar wedstrijden laat staan zodat hij ook nog constant word en dan denk ik dat we een nieuwe topper hebben.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Duidelijk waarom deze jongen nooit meer speelt. Wat schandalig slecht. Hoe kun je die bal op vd Berg niet geven?
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Wildschut heeft nog meer overzicht.
nou nou
Duo Maxwell
Selectiespeler
Berichten: 512
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19

Bericht door Duo Maxwell »

VLP valt iedere week in, maar vandaag Slagveer... Vind het maar raar allemaal.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Heerenveen rules schreef:Duidelijk waarom deze jongen nooit meer speelt. Wat schandalig slecht. Hoe kun je die bal op vd Berg niet geven?
Ongelooflijk. Ik stond op het punt mijn afstandsbediening dwars door de tv te gooien. En dan nog maar te zwijgen over dat kansloze afstandsschot van 4939393 meter. Wat een egoïsme, alsof ie alleen op dit veld staat. Totaal geen overzicht. Deze jongen heeft echt een dramatisch eerste seizoen gehad zeg..
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Superfries1996 schreef:Wildschut heeft nog meer overzicht.

Niet overdrijven he! Wildschut was met de bal na een meter al gestruikeld....
Gebruikersavatar
Marça
Wereldspeler
Berichten: 2017
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Je zag het in zijn lichaamshouding al aankomen. Als je in vorm bent denk je er niet over na en geef je zo'n bal af. Slagveer zit duidelijk in een dipje en wilde deze kans grijpen om weer die stijgende lijn te pakken te krijgen. Zoals gezegd, als hij in vorm was geweest had hij het beter ingeschat en de bal gewoon afgegeven.

Rajiv van La Parra deed het in zijn invalbeurt een stuk beter. Begreep trouwens niet dat we incl. Basacikoglu ineens met drie buitenspelers gingen spelen, maar dat is eerder discussie in het Van Basten-topic.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Slagveer bewijst maar weer eens waarom vl Parra moet blijven, met deze jongen red je het niet.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Even een quote van mezelf uit de eerste wedstrijd van het seizoen tegen AZ:
Voor mij persoonlijk waren Hakim en Slagveer de mannen van de wedstijd. Ik weet niet of iemand de aanvallende passes van Hakim geteld heeft, maar ze kwamen bijna allemaal aan en waren ook haast altijd gevaarlijk. Slagveer heb ik in de voorbereiding nog niet zo goed zien spelen, geweldig! Een middenveld met creativiteit en aanvalsdrang, wat een verandeming t.o.v. een middenveld met de Roon/vd Berg/Kums.
Nou is het mijn persoonlijke beleving, maar wat is er toch aan de hand met Slagveer. Die begon het seizoen prima, maar daar lijkt helemaal niets meer van over.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
davp
Wereldspeler
Berichten: 1595
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Hij is inderdaad geen schim meer van de speler die hij was. Heb hem vorig jaar meermaals bij de beloften zien uitblinken, maar wat hij dit jaar in het eerste laat zien is echt dramatisch.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

HIj heeft geen ritme, geen 'vorm'. Laat hem maar veel minuten maken in de voorbereiding dan wordt het wel beter. Maar of het goed genoeg is voor de basis betwijfel ik.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

davp schreef:Hij is inderdaad geen schim meer van de speler die hij was. Heb hem vorig jaar meermaals bij de beloften zien uitblinken, maar wat hij dit jaar in het eerste laat zien is echt dramatisch.
Wat waren daar zijn kwaliteiten dan precies? Ik ben nooit bij het tweede wezen kijken dus ben wel benieuwd. Vooralsnog mist hij alles voor een goede vleugelspeler, alleen heeft hij veel snelheid. Is ook niet geweldig in het mannetje passeren.
Plaats reactie