Luciano Slagveer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Hij speelde zeker een zwakke wedstrijd maar bij hem zie ik wel inzicht. Goede loopacties, op het juiste moment de ruimte in zodat Ziyech de bal kan geven. De voortzetting was gister matig maar ik zie het bij hem wel goedkomen. Gewoon vertrouwen geven.
The two most powerful warriors are patience and time.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Superfries88' schreef:Weer een wedstrijd? We hebben er pas drie achter de rug en eentje daarvan was zeer behoorlijk. Tegen NAC en Heracles was hij inderdaad minder overtuigend, maar het is ook weer niet zo dat hij loeihard door het ijs zakt ten opzichte van de rest. Geef zo'n jongen nou gewoon even het vertrouwen en laat hem wennen aan dit niveau. Als je hem nu al aan de kant schuift, blijf je een heel seizoen wisselen als je consequent bent. Dan ga je weer zo'n warrig seizoen draaien.

Van La Parra doet het inderdaad prima tot op heden. Maar de vraag is wel of hij dat ook als basisspeler kan.
Ik schuif hem niet aan de kant hoor. Genoeg vertrouwen er in maar de laatste twee wedstrijden was hij alles behalve sterk, terwijl La Parra steeds goed invalt. Verwacht tegen Ajax wel wat van hem..tenminste ik verwacht dat Heerenveen dan veel op eigen helft voetbalt en dat er dan veel ruimte achter de Ajax verdediging ligt waarin ze hem kunnen weg sturen. Maar wanneer de tegenstander inzakt en het veld klein maakt heeft Slagveer het lastig.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Slagveer moet nog wat beter leren om zich heen te kijken, maar tegelijkertijd mogen zijn ploeggenoten ook wel wat meer oog voor hem hebben. Gisteren speelde hij tegen een matige back en stond verschillende malen klaar voor een dieptepass die maar steeds niet kwam. Er werd veel te veel op safe gespeeld.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Slagveer, valt tot niet mee. Hij is zeker niet zo snel als Narsingh en voetballend is het flitsend. Moet hij even wennen aan het eredivisie? Slagveer kenner kom er maar in.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Stiffie schreef:Slagveer, valt tot niet mee. Hij is zeker niet zo snel als Narsingh en voetballend is het flitsend. Moet hij even wennen aan het eredivisie? Slagveer kenner kom er maar in.
Slagveer lijkt een beetje "lost". Hij lijkt erg verkrampt te spelen. Durft aan de bal geen acties te maken, heeft veel te veel balverlies. Lijkt momenteel totaal geen vertrouwen te hebben. Denk overigens dat de huidige speelstijl hem helemaal niet zint. vorig jaar speelde hij precies het tegenovergesteld. Vroeg druk zetten, en dan profiteren van fouten bij de tegenpartij. Nu willen we ook profiteren van fouten van de tegenpartij, maar nu moeten we nog 70 mtr. overbruggen.

Maar dat Slagveer het momenteel niet laat zien, dat is duidelijk.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Gewoon een paar maanden de tijd geven. Hij heeft het in zich, maar speelt inderdaad verkrampt. De onvermijdelijke terugval is helaas snel gekomen. Niet erg, zeker jonge spelers mogen fouten maken en mindere wedstrijden spelen.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Bubbe schreef:Er staat te weinig druk op Slagveer want hij hoeft niet echt te vrezen voor zijn basisplaats.
Als ik hem zo zie spelen, dan heb ik juist het idee dat hij te veel druk voelt. Hij eist ontzettend veel van zichzelf, en is bang om fouten te maken. Hij is al diverse malen gewisseld, en voelt volgens mij dus juist de druk.

Hij moet juist vrijuit proberen te voetballen.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Het is jammer, maar Slagveer kan zijn goede vorm van vorig seizoen nog niet doortrekken naar het eerste team. Ik vind hem veel te "bleu". Hij lijkt bang te zijn om fouten te maken, lijkt verkrampt te spelen.

Misschien even tegen zichzelf in bescherming nemen, en een paar potjes bij de beloften laten spelen. Ik herken hem niet terug.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Slagveer lijkt mij nog letterlijk te licht voor dit grote werk.
Verder kun je wel zeggen dat dit soort talenten speeltijd moet hebben, maar dat heeft natuurlijk zijn grenzen.
Voorlopig maar even niet in de basis.
VLP en Wildschut ( vooral hij ) hebben op zichzelf misschien wat minder pure kwaliteit, maar hebben wel de nodige body en zullen zich makkelijker staande houden. Zeker ook in verdedigend opzicht als dat van ze wordt gevraagd.
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

oldtimer schreef:Slagveer lijkt mij nog letterlijk te licht voor dit grote werk.
Verder kun je wel zeggen dat dit soort talenten speeltijd moet hebben, maar dat heeft natuurlijk zijn grenzen.
Voorlopig maar even niet in de basis.
VLP en Wildschut ( vooral hij ) hebben op zichzelf misschien wat minder pure kwaliteit, maar hebben wel de nodige body en zullen zich makkelijker staande houden. Zeker ook in verdedigend opzicht als dat van ze wordt gevraagd.
VLP verdedigd nooit mee en als ie het doet veroorzaakt ie vrije trappen en krijgt die gele kaarten.

Wildschut en Slagveer opstellen en hun het vertrouwen geven.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

VLP verdedigd nooit mee en als ie het doet veroorzaakt ie vrije trappen en krijgt die gele kaarten.

Wildschut en Slagveer opstellen en hun het vertrouwen geven.
Van mij hoeft VLP er niet uit. Ik vind toch dat hij een basisplaats heeft verdiend als je kijkt naar zijn spel van de laatste tijd. Daar zit echt vooruitgang in. WIldschut is dan een goede back-up en speelt vaak ook beter als invaller. Ik zou Slagveer ook het vertrouwen blijven geven ook al zit hij nu in een mindere periode. Ik vond hem tegen AZ goed spelen en door hem veel vertrouwen te geven komt dat spel misschien terug. En veel betere opties hebben we overigens ook niet.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Sumzor schreef: VLP verdedigd nooit mee en als ie het doet veroorzaakt ie vrije trappen en krijgt die gele kaarten.

Wildschut en Slagveer opstellen en hun het vertrouwen geven.
Dit is gewoon blinde antipathie tegen een speler. Van alle onze aanvallers maakt VLP met afstand de meeste meters naar achter. Ook Slagveer verdedigt nog aardig mee. Wildschut en Finnbogason minder. Laatstgenoemde begint wat dat betreft wat meer een vedette te worden die anderen voor hem laat lopen. Prima, maar dan moeten er hier geen onwaarheden worden verkocht.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Goed om te zien dat Slagveer gisteren weer iets van zijn flair terug had. Een goal, een assist en bij vlagen dreigend. Bovendien het balverlies weten te beperken, iets dat in zijn laatste duels wat uit de klauwen liep. Bovendien goed om zijn volwassen reactie na afloop te horen.

Nu deze lijn vasthouden Luciano!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik denk dat hij centraal nog lekkerder speelt dan aan de zijkant. Zijn goal was voor mij een bevestiging daarvan. Hij ziet het gaatje, kan er komen. Meer iemand die gelanceerd moet worden dan dat hij lanceert. Maar: slechts op basis van beperkte tijd die ik hem in die rol heb zien spelen.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Begint beter en beter z'n draai te vinden. Prima goal, hopen dat blessure meevalt.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Kopte die bal keurig in. Goed getimed, sprongkracht, ken weinig vleugelaanvallers die zoiets kunnen. Deze jongen moet het vertrouwen krijgen en dan komt het absoluut goed met hem.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Prima goal tegen Twente en ook nu weer een belangrijke goal. Luciano lijkt de stijgende lijn stevig beet te hebben.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ik denk dat het beter voor die jongen is als hij nog een jaartje beloftes mee pakt. Die jongen heeft hier niks aan en wij ook niet.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Lardy schreef:Ik denk dat het beter voor die jongen is als hij nog een jaartje beloftes mee pakt. Die jongen heeft hier niks aan en wij ook niet.
Slagveer is momenteel totaal niet slagvaardig inderdaad. Elk fysiek duel gaat verloren, en van doortastendheid is geen sprake. De Slagveer van vorig seizoen herken ik hier totaal niet in.

Moet zeggen dat hij vorige week tegen Go Ahead een keurige, vrij balvaste 2e helft speelde als spits. Maar over het algemeen heeft hij het benodigde niveau nog niet laten zien.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Slagveer heeft niets in het eerste te zoeken. Het is triest dat zo´n beperkte speler basisspeler is. Slecht transferbeleid weer van Hansma en Co. Slagveer is snel, maar verder= Hij is technisch matig, en zijn inzicht en overzicht is onvoldoende. Ik zie geen enkele potentie in hem want hij heeft weinig wat een buitenspeler moet hebben. Geen actie en geen voorzet. Als ik dan Bilal zie spelen.... wat een verschil in durf en techniek.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Heerenveen rules schreef:Slagveer heeft niets in het eerste te zoeken. Het is triest dat zo´n beperkte speler basisspeler is. Slecht transferbeleid weer van Hansma en Co. Slagveer is snel, maar verder= Hij is technisch matig, en zijn inzicht en overzicht is onvoldoende. Ik zie geen enkele potentie in hem want hij heeft weinig wat een buitenspeler moet hebben. Geen actie en geen voorzet. Als ik dan Bilal zie spelen.... wat een verschil in durf en techniek.
Slagveer is eigen jeugd.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Heerenveen rules schreef:Slagveer heeft niets in het eerste te zoeken. Het is triest dat zo´n beperkte speler basisspeler is. Slecht transferbeleid weer van Hansma en Co. Slagveer is snel, maar verder= Hij is technisch matig, en zijn inzicht en overzicht is onvoldoende. Ik zie geen enkele potentie in hem want hij heeft weinig wat een buitenspeler moet hebben. Geen actie en geen voorzet. Als ik dan Bilal zie spelen.... wat een verschil in durf en techniek.
Dat is weer op zijn HR's geoordeeld. Slagveer liet vorig seizoen bij de beloften zien wel over al die eigenschappen te beschikken. Heel erg logisch dus, dat Hansma niet nog een andere vleugel haalde. Maar waar Ziyech en Otigba en ook Bilal laten zien hetzelfde spel te kunnen spelen in het eerste, dat ze ook bij de beloften speelden, daar blijkt Slagveer op de 1 of andere manier er mentaal niet klaar voor te zijn.

Bilal is een toonbeeld van zelfvertrouwen, dat is een kwaliteit. Waar Slagveer vorig seizoen de hele wereld aan kon, en niet te houden was. Lijkt het nu een verlegen, slap, initiatiefloos mannetje. Van Basten blijft hem opstellen omdat hij weet dat het er in zit, maar dat kan hij niet blijven doen. Als het er niet uit komt, dan moet VLP maar spelen. Die is in ieder geval redelijk balvast.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Helemaal eens met Otsje. Slagveer lijkt wel onder hoogspanning te staan. Alsof de dozen nog om zijn schoenen zitten. Ik had gehoopt dat dit na zijn goals tegen Cambuur en Twente over zou zijn, maar dat is het niet. Toch vind ik het wel positief dat Van Basten hem dan niet gelijk slachtoffert. Uiteindelijk worden deze jongens hier beter van.

Toch zou ik momenteel voor VLP op rechts en Bilal op links gaan.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

We moeten nou niet gaan doen alsof deze jongen dit seizoen één groot drama is, tegen ADO was het inderdaad dramatisch. Maar in de wedstrijden tegen o.a. AZ en FC Twente(beker) speelde hij gewoon erg sterk. Hij heeft vorig seizoen gevoetbald met de ziekte van Pfeiffer, misschien heeft het daar mee te maken? Op dit moment is het nog niet voldoende, maar ik zie in hem wél de potentie om uiteindelijk à la Narsingh voor een mooi bedrag een stap(je) hogerop te doen.
nou nou
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Lardy schreef:Slagveer is eigen jeugd.
Negeermodus uit...... :mrgreen:

Echt waar joh? Ik bedoel dat wanneer Hansma goede buitenspelers had gehaald, je zo'n beperkte speler niet in de basis hoeft te zetten..
Otsje P schreef:Dat is weer op zijn HR's geoordeeld. Slagveer liet vorig seizoen bij de beloften zien wel over al die eigenschappen te beschikken.
Ik weet niet of ik je eerste zin als compliment moet opvatten Otsje..... :wink: Maar het verschil tussen beloften en eerste is nogal groot. Bij de beloften ligt het tempo veel lager, heb je minder weerstand en is de tegenstander van een veel lager niveau. Ik vind Slagveer een speler die vooral hard kan lopen maar weinig maar verder heel weinig kwaliteiten bezit.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Heerenveen rules schreef:
Negeermodus uit...... :mrgreen:

Echt waar joh? Ik bedoel dat wanneer Hansma goede buitenspelers had gehaald, je zo'n beperkte speler niet in de basis hoeft te zetten..

Ik weet niet of ik je eerste zin als compliment moet opvatten Otsje..... :wink: Maar het verschil tussen beloften en eerste is nogal groot. Bij de beloften ligt het tempo veel lager, heb je minder weerstand en is de tegenstander van een veel lager niveau. Ik vind Slagveer een speler die vooral hard kan lopen maar weinig maar verder heel weinig kwaliteiten bezit.
Net als Wildschut, van la Parra mist zelfs nog dat heel hard lopen gedeelte.
nou nou
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Heerenveen rules schreef: Ik weet niet of ik je eerste zin als compliment moet opvatten Otsje..... :wink: Maar het verschil tussen beloften en eerste is nogal groot. Bij de beloften ligt het tempo veel lager, heb je minder weerstand en is de tegenstander van een veel lager niveau. Ik vind Slagveer een speler die vooral hard kan lopen maar weinig maar verder heel weinig kwaliteiten bezit.
Was geen compliment, vind je altijd veel te zwart/wit, zoals je wel weet. Er is nooit iets tussenin, en je kijkt nooit naar omstandigheden.

Ja het niveau tussen beloften en het 1e is groot. Toch konden Ziyech, Otigba en Bilal en Pele die stap wel maken. Terwijl zij niet meer en in sommige gevallen zelfs minder uitblonken bij de beloften.
Jij vind Slagveer een speler die vooral hard kan lopen maar verder weinig kwaliteiten bezit. Als je hem voor dit seizoen nooit aan het werk hebt gezien, dan zou je dat gaan denken inderdaad. Ik probeer je er dus op te wijzen dat de wereld niet zo zwart/wit is, en dat Slagveer wel degelijk meer zou moeten kunnen.

Dat hij dat nu niet laat zien is duidelijk. Jij rekent Hansma er op af omdat hij geen andere vleugel heeft gehaald. Maar Slagveer leek er helemaal klaar voor te zijn. Nu blijkt dat iets hem er van weerhoudt om te spelen zoals hij zou moeten kunnen. Dat is erg vervelend, alleen helaas niet te voorzien door Hansma.

Als iemand het niet in de wedstrijden laat zien, betekend dat nog niet dat diegene niet de kwaliteiten heeft. Jij wilt het mentale aspect nog wel eens volledig opzij schuiven. Spelers die bijzonder goed kunnen voetballen, willen toch wel eens niet tot prestaties onder druk kunnen komen. Het vervelende is, dat je daar pas achter komt als je ze een uitgebreide kans hebben gehad.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

En in een goed lopend team kan je makkelijker bijbenen.
Nu het hele team als los zand opereert en weinig voetbal in zit is het als "nieuweling" moeilijk om uit te blinken.
Ik denk als de voorhoede zoals een paar jaar geleden Assaidi - Dost - Narsingh en hij op de plek van Narsingh stond ook heel veel assists zou geven
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Ik vind Luciano niet zo pijlsnel. Had gehoopt dat hij zo snel zou zijn als Narsingh maar dat is hij bij lange niet helaas.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Slagveer is anders behoorlijk snel. Niet zo snel als Bilal, maar wel erg snel.
Ik zie ook een post over de snelheid v VLP die wellicht met bal de snelste is vd Eredivisie. Hoezo een bord voor de kop.
Plaats reactie