Arsenio Valpoort

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Wizard » 11-09-2012 08:17

Otsje P schreef: De Ridder heeft de bal meteen klaarliggen, en verschaft zichzelf daardoor extra tijd. VLP, Valpoort en ook Tannane hebben zoveel tijd nodig om de bal onder controle te krijgen, waardoor ze vervolgens geen ruimte en tijd meer hebben om er wat mee te doen.

Eens met 't eerste, hoewel ik vind dat Tannane wel over een goede balhandelingssnelheid beschikt.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Otsje P » 11-09-2012 08:29

Wizard schreef:Eens met 't eerste, hoewel ik vind dat Tannane wel over een goede balhandelingssnelheid beschikt.


In principe heeft hij dat wel inderdaad. Echter in de laatste wedstrijden was hij zo druistig en gedreven dat hij zichzelf voorbij liep, en vergat om het ene na het andere te doen. Hij was al bezig met de actie voordat hij de bal goed en wel had aangenomen, en leed daardoor consequent balverlies.

Twijfelde of ik hem erbij zou zetten. In principe prima basistechniek, maar door zijn onrust vergeet hij die goede techniek nog te gebruiken.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Wizard » 11-09-2012 12:55

Otsje P schreef:Twijfelde of ik hem erbij zou zetten. In principe prima basistechniek, maar door zijn onrust vergeet hij die goede techniek nog te gebruiken.


Precies. In die context ben ik 't helemaal met je eens.
Zijn techniek en controle zijn erg goed, maar door z'n gedrevenheid en onrustige karakter loopt hij de bal en zichzelf nog wel eens voorbij. Wanneer Tannane wat rustiger wordt en 't overzicht (niet schieten maar overspelen) meer bewaart, kan hij een erg leuke aanvallende middenvelder worden voor Heerenveen.
Valpoort komt mijns inziens te kort op de vleugel en kan beter verhuurd worden als vleugel danwel spits.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Squerrel » 17-09-2012 07:25

v.v. Heerenveen nog een prutser nodig? Nee die hebben vast liever iemand die wel wat met een bal kan.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Knipecity » 17-09-2012 07:59

Squerrel schreef:v.v. Heerenveen nog een prutser nodig? Nee die hebben vast liever iemand die wel wat met een bal kan.

Overdrijven is ook een vak. Zo'n speler is gewoon sterspeler in de Jupiler League hoor. Alleen voor ons nog niet klaar.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Squerrel » 17-09-2012 08:09

Knipecity schreef:
Squerrel schreef:v.v. Heerenveen nog een prutser nodig? Nee die hebben vast liever iemand die wel wat met een bal kan.

Overdrijven is ook een vak. Zo'n speler is gewoon sterspeler in de Jupiler League hoor. Alleen voor ons nog niet klaar.


Ik overdrijf niet, hij kan gewoon helemaal niks met een bal. 1 groot drama.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Wizard » 17-09-2012 08:12

Knipecity schreef:
Squerrel schreef:v.v. Heerenveen nog een prutser nodig? Nee die hebben vast liever iemand die wel wat met een bal kan.

Overdrijven is ook een vak. Zo'n speler is gewoon sterspeler in de Jupiler League hoor. Alleen voor ons nog niet klaar.


Nu overdrijf jij ook. Komt echt behoorlijk te kort.
Verhuur deze jongen maar een seizoen aan een JL-club. Ben benieuwd hoeveel seizoenen hij nodig heeft om de volgende stap te maken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Lardy » 17-09-2012 08:13

Onbegrijpelijk dat Tannane niet speelt, die jongen heeft meer techniek in z'n dikke teen dan VLP en Valpoort in beide poten. Dit is toch gewoon zielig om te zien, zoveel tekort komen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Feanfan 1 » 17-09-2012 08:14

Laat hem eerst maar nieuwe schoenen zodat hij niet meer uitglijdt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Vrieskist » 17-09-2012 08:16

Feanfan 1 schreef:Laat hem eerst maar nieuwe schoenen zodat hij niet meer uitglijdt

Ook een weekje extra training op het aannemen van ballen.
Het is makkelijk de talenten af te vallen, maar er ging veel mis bij Valpoort.
Al ging er op veel andere plekken ook genoeg mis
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Skopperij » 17-09-2012 09:33

Vergeet niet dat Valpoort eigenlijk bij de beloften als spits zou moeten spelen. Nu speelt hij in het eerste op de vleugel. Dat is één niveau te hoog en op een verkeerde positie.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Superfries88' » 17-09-2012 09:36

Valpoort is er gewoonweg niet aan toe. Thuis tegen Molde vond ik hem weliswaar een prima indruk maken, tegen Ajax slechts bij vlagen, maar hij is nog erg jong en heeft relatief weinig ervaring. In een team dat moeilijk draait is het voor zo'n jongen erg lastig om op de been te blijven. Dat hij telkens onderuit gaat en ballen laat schieten, is vaak ook een kwestie van jezelf zeker voelen. Zelfvertrouwen dus. Voetballen kan deze jongen echt wel namelijk, dat heb ik al vaak genoeg gezien.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor oldtimer » 17-09-2012 11:49

Superfries88' schreef:Valpoort is er gewoonweg niet aan toe. Thuis tegen Molde vond ik hem weliswaar een prima indruk maken, tegen Ajax slechts bij vlagen, maar hij is nog erg jong en heeft relatief weinig ervaring. In een team dat moeilijk draait is het voor zo'n jongen erg lastig om op de been te blijven. Dat hij telkens onderuit gaat en ballen laat schieten, is vaak ook een kwestie van jezelf zeker voelen. Zelfvertrouwen dus. Voetballen kan deze jongen echt wel namelijk, dat heb ik al vaak genoeg gezien.


Valpoort is een speler die puur in de spits moet staan, in gaten moet duiken en oorlog maken ( zoals dat heet ).
Geen vleugel-positie voor hem en dan zeker niet op links ( zoals enkele malen het geval was ).
Voor het eerste is het inderdaad nog te vroeg, al heb ik toch ook gerede twijfel of hij het gewenste niveau daar op enige termijn echt aan zal kunnen.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Heerenveen rules » 17-09-2012 18:29

Hij heeft wel een hele matige basistechniek. Slechte aannames en vooral de manier hoe die staat ten opzichte van de verdediger valt me op. Als hij diep moet gaan lopen gaat hij tegen de verdediger aanstaan en anderom. Deze jongen gaat het nooit redden hier. Vooral door zijn gebrek aan basistechniek en inzicht.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Surhuisterveen » 18-09-2012 11:23

En ook zijn fysieke (loop-)houding is niet geschikt voor profvoetbal.
Ik zie het hem hier gewoon niet redden. Teveel beperkingen om te kunnen slagen.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Stiffie » 18-09-2012 17:39

Wat een geleuter Surhuisterveen. Als wat jij zegt waar zou zijn, dan hadden ze Valpoort niet eens tot de jeugdopleiding toe gelaten. Foppe zegt dat het best wat kan worden, aan zijn mening hecht ik meer waarde.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Calimero » 18-09-2012 18:08

Valpoort is gewoon een spits en geen vleugelaanvaller, dat zie je aan alles.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Squerrel » 19-09-2012 07:29

Calimero schreef:Valpoort is gewoon een spits en geen vleugelaanvaller, dat zie je aan alles.


Hij kan op de vleugel niks maar denk jij dat hij met zijn beperkte bal behandeling wel geschikt is voor de spits? Ik kan het me niet voorstellen. In de spits is een goede bal aanname nog belangrijker dan op de vleugel omdat je daar nog minder tijd hebt om een bal aan te nemen en de ruimtes zijn vaak kleiner. Nogmaals ik kan het me niet voorstellen..
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Calimero » 19-09-2012 10:07

Squerrel schreef:Hij kan op de vleugel niks maar denk jij dat hij met zijn beperkte bal behandeling wel geschikt is voor de spits? Ik kan het me niet voorstellen. In de spits is een goede bal aanname nog belangrijker dan op de vleugel omdat je daar nog minder tijd hebt om een bal aan te nemen en de ruimtes zijn vaak kleiner. Nogmaals ik kan het me niet voorstellen..

Ik heb hem diverse malen zien spelen in de spits, zowel bij de beloftes als op trainingskamp en daar kon hij mij inderdaad behoorlijk bekoren.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Skopperij » 19-09-2012 10:08

Dost speelt bij Wolfsburg toch ook niet als linksbuiten? Laat Valpoort een jaar bij de beloften als spits spelen. Dat is zijn positie en zijn niveau. En beoordeel hem dan weer.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Wizard » 19-09-2012 10:39

Wat een onzinredenaties hier.
Valpoort is een spits en is dat ook zo gewend. Op de vleugel krijgt hij meer tijd en vrijheid wat hij duidelijk niet gewend is en je dus ook ziet in zijn aannames en spel. Dat zijn looplijnen niet goed zouden zijn zegt niks over Valpoort, maar over de communicatie met zijn medespelers. Dat soort dingen heb je altijd in de eerste 10 wedstrijden.

Voor de spitspositie heb je Finn, Amoah en Uth. Voor de vleugel komt Valpoort nog te kort voor SCH 1. Hij kan 't beste een seizoen verhuurd worden om dan terug te keren als voorwaardige vleugel of spits.
Mijns inziens is er met zijn techniek weinig mis, maar is 't meer nervositeit + niet kunnen omgaan met de ruimtes.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Squerrel » 19-09-2012 10:41

Wizard schreef:Wat een onzinredenaties hier.


Ok, we zullen het zien maar ik geloof er niet in.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Lipton » 05-01-2013 15:39

Verhuren zodat hij meer speeltijd krijgt is niks mis mee, maar vaak is dat toch wel het einde van een speler bij Heerenveen.
Ik hoop echt dat hij blijft, is gewoon een goede spits.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor oldtimer » 05-01-2013 17:02

Jammer voor Valpoort, maar ik kan er persoonlijk niet zo mee zitten.
Wel is het zo dat hij bij zijn invalbeurten vrijwel altijd op een van de vleugels werd geposteerd.
Daar ligt zijn kracht niet, met name niet op de linkervleugel.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Erwin4ever » 05-01-2013 17:19

Op zich is verhuren aan een club die bovenin in de bier competitie meedraait niet zo heel verkeerd.
Persoonlijk hoop ik wel dat hij nog een serieuse kans krijgt bij "onze" Sc!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Crash » 05-01-2013 17:41

Hij is fysiek erg sterk wat hem bij de beloften een groot voordeel oplevert ten opzichte van zijn tegenstanders. Op het hoogste niveau komt er echter veel meer bij kijken en vind ik dat hij vooral voetbaltechnisch enorm te kort schiet. Ik vrees voor Valpoort dat dit wel eens zijn laatste seizoen bij Heerenveen zal zijn.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 07-01-2013 11:31

Het zou mooi zijn als hij aan een club wordt verhuurd waar hij aan spelen toekomt. De paar keer dat ik hem in de spits heb zien spelen kon hij me in ieder geval wel bekoren.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Knipecity » 07-01-2013 11:42

Fanatic 4-ever schreef:Het zou mooi zijn als hij aan een club wordt verhuurd waar hij aan spelen toekomt. De paar keer dat ik hem in de spits heb zien spelen kon hij me in ieder geval wel bekoren.

I denk dat Crash het wel goed zegt. Op belofte-team niveau goed acteren is wat anders dan in de eredivisie. Daar wordt veel meer verwacht, zoals er in de Premier League weer veel meer verwacht wordt dan in de eredivisie. Sommige spelers maken snel die stap, anderen lukt het nooit. Je hebt spelers die jarenlang prima spelen in de beloftes, maar nooit die stap kunnen maken. Doke Schmidt dreigt ook zo'n geval te worden. Zou misschien ook beter verhuurd kunnen worden.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 07-01-2013 11:44

Daarom is het denk ik ook goed om verhuurd te worden aan bv een eerstedivisieclub, een stap tussen de beloften en de eredivisie. Als hij maar aan spelen toekomt op een ander niveau dan de beloften op maandagavond.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Arsenio Valpoort

Berichtdoor Knipecity » 07-01-2013 12:36

Probleem vind ik een beetje dat ik denk dat top JL dichterbij niveau beloteteam zit dan subtop eredivisie waar wij toch willen en moeten staan. Ons belofteteam zou waarschijnlijk vrij hoog eindigen in JL. Presteren ze dus goed in de JL dan zegt dat nog niet heel veel. Aan de andere kant zitten de clubs onderin de eredivisie niet te wachten op een Valpoort, Schmidt. Er zijn ook bij die clubs maar een paar vacatures en er zijn heel veel spelers die net buiten de boot vallen in de top en subtop, dus dan blijft JL over.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten