Pelé van Anholt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Zijn verbetenheid was zijn grootste kracht. Ik zie nu vooral nonchalance. Het lijkt een soort verongelijktheid, misschien over de uitgebleven transfer of het niet spelen op zijn eigen positie. Daardoor vind ik Pelé al weken één van de zwakste schakels in ons team. Helaas, want hij is doorgaans één van mijn favoriete spelers.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Hielke schreef:Zijn verbetenheid was zijn grootste kracht. Ik zie nu vooral nonchalance. Het lijkt een soort verongelijktheid, misschien over de uitgebleven transfer of het niet spelen op zijn eigen positie. Daardoor vind ik Pelé al weken één van de zwakste schakels in ons team. Helaas, want hij is doorgaans één van mijn favoriete spelers.
Afgelopen vrijdag waren onze beide backs ver onder de maat. Leek werkelijk nergens op. Van Anholt straalt daarbij de laatste weken ook nog eens ontzettend uit dat hij er geen trek in heeft. Jammer.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ene kant ook logisch. Van Anholt kon in de zomer een stap hogerop en zag hij Ziyech wel vertrekken. En nu ziet hij Sinkgraven ineens vertrekken, dan zou ik ook iets hebben waarom mogen zij wel weg en ik niet.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Feanfan 1 schreef:Ene kant ook logisch. Van Anholt kon in de zomer een stap hogerop en zag hij Ziyech wel vertrekken. En nu ziet hij Sinkgraven ineens vertrekken, dan zou ik ook iets hebben waarom mogen zij wel weg en ik niet.
Sinkgraven en Ziyech zijn de smaakmakers op hun positie. Van Anholt is, met alle respect, meer een ondersteunende dan een dragende speler als back. Ik denk dat hij onder de juiste zakelijke begeleiding gewoon de knop had omgezet, genoeg voorbeelden van spelers die hier te vroeg zijn weg gegaan. Maar het feit dat hij gewisseld is van zaakwaarnemer geeft toch aan dat de begeleiding ook niet helemaal lekker zat. En bovendien moet hij hier op de linksback spelen. Speelt allemaal mee.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Het is ontzettend jammer dat Heerenveen niet besloten heeft om Dijks te kopen aan het begin van dit seizoen. En dat is geen koe in de kont kijken, want dat zei ik aan het eind van vorig seizoen al.

Waar een aantal aan hem twijfelden zie je dat Dijks nu elke week laat zien dat hij een prima linksback is op goed eredivisieniveau; is positioneel sterk, redelijk snel ondanks zijn lengte en laat ook groei zien in het aanvallende gedeelte. Zwak blijft wel zijn kopvermogen.

Dan had van Anholt op zijn favoriete positie rb zich gewoon kunnen door ontwikkelen. Nu staat hij naar mijn beleving toch wat stil/

Een verdedigingslinie: vAnholt- vAken/Buijs- Dijks is ook wel top 6 materiaal. Waar nu vAnholt wekelijks onzeker oogt. Marzo in mijn beleving ook wat wankel is.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Van Anholt zal wel willen vlammen tegen Feyenoord aangezien hij daar dolgraag heen wil.
Gebruikersavatar
ET
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 23-09-2005 22:40
Locatie: Heerenveen

Bericht door ET »

Of hij schiet in eigen doel...
He is back (for what it's worth)
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wederom éen van de zwakste schakels en kan het hem niet eens kwalijk nemen. Als rechtsbenige speler op links spelen is vaak onhandig, verdedigend en opbouwend. Het ontbreken van een goede linksback blijft een zwakte in deze selectie. Een degelijke linksback en Pele op rechts had deze ploeg verdedigend en aanvallend een stuk sterker gemaakt.
jorro
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Bubbe schreef:positioneel niet best. Vond hem gister 1 van de zwaksten op het veld, al had hij ook geen makkelijke (directe) tegenstander.
Net als De Roon leek hij totaal niet wakker aan het begin van de wedstrijd. Echter, in tegenstelling tot onze captain vond ik dat Pele zich verderop in de eerste helft op verdedigend vlak best goed herstelde. Dit bleek ook uit het feit dat steeds meer gevaar (in negatieve zin) via de flank van Marzo kwam.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Bubbe schreef:Snap dat probleem over zijn verkeerde voet niet helemaal. Beetje voetballer moet met 2 benen acceptabel kunnen spelen. Pele is
positioneel niet best. Vond hem gister 1 van de zwaksten op het veld, al had hij ook geen makkelijke (directe) tegenstander.
Het is tegen de natuur in, dat is het probleem. Je draait automatisch de verkeerde kant op, dus naar je sterkt rechterbeen. Positioneel is hij vanaf rechts ook sterker dan vanaf links. Komt allemaal omdat het tegen de natuur in is.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Tweebenig zijn profs maar zelden, wat ik echt onvoorstelbaar vind. Zelfs ik trainde daar vroeger al heel veel op als simpele amateurvoetballer. Als prof moet je daar toch in den treure op trainen. Laat iemand je continu vanuit het centrum op je linkerbeen aanspelen en oefen continu om direct naar voren te openen met je linkerbeen, ipv eerst met rechts aan te nemen.
Maar ja, hij speelt tegen zijn zin in op links, dus wil hij daar vast niet in investeren... :roll:
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Bubbe schreef:
Dat je niet linksbenig bent is geen enkel excuus om op 5 of 10 meter te gaan verdedigen. :roll: Dat hij een keer een actie niet kan afstoppen begrijp ik nog wel, maar positioneel moet hij een bepaald niveau kunnen halen. Dat niveau haalde hij lang niet gister want hij was Rosheuvel meer dan eens even kwijt.
Die jongen staat op een onnatuurlijke plek en ook op een plek waar hij zich totaal niet op zijn plek voelt. Wordt compleet misbruikt daar. Pele wordt niet gebruikt waar hij goed in is, rechtsback spelen. Positioneel snapt hij het wel, dat hebben we met hem op het middenveld wel gezien.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Dat hij een proffesional is en goed wordt betaald door de supporters slaat nergens op. Die jongen geeft wel wat hij heeft, het heeft alles met kwaltiteit te maken en zijn kwaliteit wordt nu niet goed gebruikt.
Bubbe heb je zelf ook gevoetbald? En dat vraag ik niet op een vervelende manier. Maar als rechtsbenige voetballer op links spelen is gewoon niet plezierig, je draait automatisch de verkeerde kant op, je staat anders omdat je weet dat de rechtbsbuiten makkelijk over je zwakke linke been gaat. Alles gaat tegen je natuur in. Zaken spiegelen tov de rechterkant is te simplistisch gedacht vind ik. Noem jij eens een goede rechtsbenige linksback op? Ik ken ze niet. Ook opbouwend is het niet fijn, elke pass draait naar buiten toe ipv naar binnen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Grimo schreef:Dat hij een proffesional is en goed wordt betaald door de supporters slaat nergens op. Die jongen geeft wel wat hij heeft, het heeft alles met kwaltiteit te maken en zijn kwaliteit wordt nu niet goed gebruikt.
Bubbe heb je zelf ook gevoetbald? En dat vraag ik niet op een vervelende manier. Maar als rechtsbenige voetballer op links spelen is gewoon niet plezierig, je draait automatisch de verkeerde kant op, je staat anders omdat je weet dat de rechtbsbuiten makkelijk over je zwakke linke been gaat. Alles gaat tegen je natuur in. Zaken spiegelen tov de rechterkant is te simplistisch gedacht vind ik. Noem jij eens een goede rechtsbenige linksback op? Ik ken ze niet. Ook opbouwend is het niet fijn, elke pass draait naar buiten toe ipv naar binnen.
Het is allesbehalve ideaal, maar nu kan je daar over door blijven mokken, of je kan zorgen dat je de beste rechtsbenige linksback van Nederland wordt. Pele lijkt voor het eerste te kiezen en zo snel mogelijk weg te willen.
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

Grimo schreef:Bubbe heb je zelf ook gevoetbald? En dat vraag ik niet op een vervelende manier. Maar als rechtsbenige voetballer op links spelen is gewoon niet plezierig, je draait automatisch de verkeerde kant op, je staat anders omdat je weet dat de rechtbsbuiten makkelijk over je zwakke linke been gaat. Alles gaat tegen je natuur in. Zaken spiegelen tov de rechterkant is te simplistisch gedacht vind ik. Noem jij eens een goede rechtsbenige linksback op? Ik ken ze niet. Ook opbouwend is het niet fijn, elke pass draait naar buiten toe ipv naar binnen.
Azplicueta van Chelsea. Die is misschien wel beter op linksback dan op rechtsback. Verder ben ik het met je eens hoor, met je verkeerde been staan te verdedigen is verre van ideaal, tenzij je tegen een type Arjen Robben staat die standaard naar binnen trekt. Dan kan het nog wel handig zijn. Maar over het algemeen is het een nadeel. Zeker in de opbouw ook.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Een redelijk tot goede passgeven ( ook over grotere afstand ) met je " verkeerde " voet is uitstekend trainbaar. Zelfs op latere leeftijd nog. Ik vind het net als Knipecity belachelijk dat betaalde voetballers dit in veel gevallen niet kunnen. Ik heb niet op een echt superhoog niveau gespeeld, maar nam b.v corners bijna even makkelijk met rechts als met links. En dan ook goed ( om alle flauwe grapjes af te snijden ).
Gewoon een kwestie van trainen, trainen en nog eens trainen. Het is toch raar als je nota bene de helft van je voetbal - instrumentarium niet kunt gebruiken? Arjen Robben is geweldig, maar er zo'n toestand van maken als hij eens met rechts scoort ( zoals afgelopen zaterdag ) vind ik vreselijk overdreven. Dat zou toch normaal moeten zijn?
Laatst gewijzigd door oldtimer op 16-02-2015 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Het is duidelijk dat er nadelen kleven aan zo'n situatie. Ik snap heel goed dat Van Anholt het daardoor wat moeilijker heeft, maar ik vraag me steeds vaker af: doet hij er voldoende aan om dat probleem op te lossen? Vorig seizoen heeft hij daar een paar wedstrijden gestaan en ging het hem gewoon prima af, in het begin van dit seizoen was dat ook nauwelijks een probleem. Ik vind het allemaal een beetje gemakzuchtig ogen de laatste maanden. Vaak op grote afstand dekken, kinderlijk eenvoudig duels verliezen, etc. Dat zijn zaken die ook een rechtsback op links beter moet kunnen invullen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Knipecity schreef:.
Het is allesbehalve ideaal, maar nu kan je daar over door blijven mokken, of je kan zorgen dat je de beste rechtsbenige linksback van Nederland wordt. Pele lijkt voor het eerste te kiezen en zo snel mogelijk weg te willen.
Hij wilde al weg voordat ie linksback werd. Die jongen wordt beperkt in zijn ambitie om de beste rechtsback van Nederland te worden, door dat de club geen linksback weet aan te trekken in twee transferwindows. Iedereen inclusief Pele ziet en weet dat hij op rechts een vele grotere meerwaarde heeft dan op links.


Dat mensen hier zo makkelijk zeggen dat je met twee benen als prof even moet kunnen passen is niet realistisch. Sneijder is een van de weinige spelers die dat beheerst. Het is iets wat in de jeugdopleiding al moet worden getraind. Maar een bal met met je slechte been voor geven is vaak niet een probleem maar het in de loop, in de heat of the moment wanneer je onder druk wordt gezet wel. Het blijft gewoon tegen je natuur in en dat zal hoe je het ook traint ook altijd blijven of je nu prof bent of bij VV Bal Op Het Dak 8 speelt in de reserve 5e klasse.


Buiten dat, kan het ook gewoon zijn dat hij niet in vorm is op dit moment en dan maakt links of rechts al helemaal niet meer uit.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Op rechts vind ik Pele al een aantal jaren een van de betere backs in Nederland, maar op links is het gewoon drie keer niks. Het is zonde dat zo'n goede speler het hele seizoen op een voor hem ongebruikelijke positie staat. Daar komt bij dat Marzo er momenteel niets van bakt, maar dat hij er toch weer elke week in staat doordat we geen linksbenige back hebben.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat hoop ik dat deze ongemotiveerde jongen de club snel verlaat. Zelfs als Fries in een derby loopt hij ongeinspireerd rond. Next.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Heerenveen rules schreef:Wat hoop ik dat deze ongemotiveerde jongen de club snel verlaat. Zelfs als Fries in een derby loopt hij ongeinspireerd rond. Next.
Vind ik wel meevallen. Zo goed is hij overigens eigenlijk niet. Misschien dat het daarmee te maken heeft.
Samen maken we de club sterk.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Hij wordt gewoon misbruikt op de linksback. Doodzonde, want zo verzwakje twee posities. De rechtsback en linksback.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

pes5 schreef:Hij wordt gewoon misbruikt op de linksback. Doodzonde, want zo verzwakje twee posities. De rechtsback en linksback.
Wat wil je dan? Zet je hem op rechts dan staan Marzo en Doke er naast als back-ups en heb je niks op links.

Hoewel, zoals ik Doke tegen PEC zag invallen dan kan hij daar ook wel spelen en dan heb je op rechts wel een betere speler staan.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Zag hem tegen Excelsior wederom ongemotiveerd over het veld lopen.
Je kunt dan wel niet op je geliefde positie rondlopen maar zijn uitstraling bevalt me de laatste tijd allerminst.
SCH
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

In de bespreking van Cambuur tegen Heerenveen ook telkens weer benadrukt dat ze druk moeten zetten op Pele, omdat ie altijd terugspeelt. Dat is ook gewoon echt de zwakke plek. Belachelijk dat daar het hele seizoen nog niks aan gedaan is.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

pes5 schreef:In de bespreking van Cambuur tegen Heerenveen ook telkens weer benadrukt dat ze druk moeten zetten op Pele, omdat ie altijd terugspeelt. Dat is ook gewoon echt de zwakke plek. Belachelijk dat daar het hele seizoen nog niks aan gedaan is.
Is dat achteraf naar buiten gekomen? Of zat je erbij? ;-)
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Joucke schreef: Is dat achteraf naar buiten gekomen? Of zat je erbij? ;-)
Kijk de docu op Fox maar terug. :wink:
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Hoe slecht is dat backje dat Heerenveen gekocht heeft van Ajax?
Nordfeldt94
Bankzitter
Berichten: 209
Lid geworden op: 03-12-2012 12:29

Bericht door Nordfeldt94 »

Zo'n ongelofelijk domme rode kaart. Staat het 1-4, wedstrijd is verloren 10 minuten voor tijd, ga je nog een doorgebroken speler neerhalen... :|
Come on you boys!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hopen dat hij meerdere wedstrijden wordt geschorst en er een linkspoot komt te staan. Wordt er eens een bal vooruit gespeeld ipv alleen maar terug.
Plaats reactie