Pelé van Anholt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor frisianbadboy » 15-03-2015 17:24

Nou meneer 'tikje breed-tikje terug' is er in elk geval volgende week niet bij. Blijf het matig transferbeleid vinden dat de club deze voetballer helemaal op de linksback positie laat verpieteren.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Knipecity » 15-03-2015 17:31

Ontzettend domme rode kaart bij 1-4, maar dat zal hij wellicht al meer gehoord hebben, of zelf bedacht.... :? :?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Superfries1996 » 15-03-2015 18:11

Domme rode kaart, maar was in verdedigend opzicht nog onze beste speler. Heeft in de eerste helft toch een paar keer zijn klasse laten zien, in aanvallend opzicht nutteloos.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Flying Tilster » 15-03-2015 19:16

Superfries1996 schreef:Domme rode kaart, maar was in verdedigend opzicht nog onze beste speler. Heeft in de eerste helft toch een paar keer zijn klasse laten zien, in aanvallend opzicht nutteloos.


Serieus? Hij werd in de eerste helft aan alle kanten voorbij gelopen door El Ghazi.
Je ziet aan alles dat het geen linksback is. Is al weken de slechtste man van ons.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor fuotbalgek » 15-03-2015 19:25

Speelde een zaadpot inderdaad. Constant zijn tegenstander kwijt en alleen maar tikkies terug. Deze man had afgelopen zomer beter kunnen vertrekken.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Wizard » 15-03-2015 19:27

Superfries1996 schreef:Domme rode kaart, maar was in verdedigend opzicht nog onze beste speler. Heeft in de eerste helft toch een paar keer zijn klasse laten zien, in aanvallend opzicht nutteloos.

Komt ongeïnspireerd over, maar was inderdaad - ondanks dat hij geen grip had op El Ghazi de minst slechte speler in de verdediging. Rode kaart kan ik nog begrijpen, aangezien het anders 1-5 was geworden.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Flying Tilster » 15-03-2015 19:34

Begrijpen? Dit is totaal niet te begrijpen. Je staat 1-4 achter.. en pakt dan nog een domme onnozele rode kaart. Nu ben je minimaal 1 wedstrijd geschorst. Olie- oliedom. Laat lopen die man.. Al weken is hij de allerslechtste aan onze zijde. Je ziet dat het een rechtspoot is die op de linksback speelt. Wordt tijd voor een goede linksback. Want dit kan echt niet meer op dit niveau.

Positief: De Zwakste Schakel doet tenminste niet mee tegen Heracles.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Wizard » 15-03-2015 19:37

Voor iemand die leeft voor de sport, voor het voetbal, is het zeker te begrijpen.
Natuurlijk is het niet slim, maar als je thuis 1-4 achterstaat, in de 1e helft volledig wordt overklast en dan bijna de 1-5 tegenkrijgt, trek je als verdediger zijnde aan de noodrem. Niet professioneel, maar qua emotie te begrijpen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor dagizmo » 16-03-2015 08:35

Los van de rode kaart: wat een belachelijke pot van Van Anholt. Wederom de zoveelste slechte prestatie van hem.

Lijkt mij beter dat hij niet meer wordt opgesteld. Hij stapt vaak net te laat, is vaak net te slordig en daardoor niet meer betrouwbaar achterin. De reden dat hij er stond, was omdat hij verdedigend solide was. Maar die tijd lijkt lang geleden.

Aanvallend is het bar slecht en het is drama voor Larsson om deze Van Anholt achter je te hebben. Geen enkele combinatie om eroverheen te komen.

Als je dan kijkt naar de andere kant met Slagveer en Marzo, dan staat daar een veel betere wisselwerking. Larsson daarentegen heeft niets aan Van Anholt. En nu hij verdedigend ook steeds slechter wordt, betekent dat in mijn visie dat hij maar snel op de bank moet. Het is veruit onze zwakste schakel, dit hele seizoen al.
Avatar gebruiker
dagizmo
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-03-2007 10:02
Woonplaats: Groningen

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Ebiede » 16-03-2015 09:35

dagizmo schreef:Aanvallend is het bar slecht en het is drama voor Larsson om deze Van Anholt achter je te hebben. Geen enkele combinatie om eroverheen te komen.

Als je dan kijkt naar de andere kant met Slagveer en Marzo, dan staat daar een veel betere wisselwerking. Larsson daarentegen heeft niets aan Van Anholt. En nu hij verdedigend ook steeds slechter wordt, betekent dat in mijn visie dat hij maar snel op de bank moet. Het is veruit onze zwakste schakel, dit hele seizoen al.


Dan zie je het echt verkeerd, Pele komt de eerste helft een paar keer er over heen maar Larson verdomt het om de hem aan te spelen. Ik begrijp wel dat hij dat niet meer doet.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Wizard » 16-03-2015 09:42

dagizmo schreef:Als je dan kijkt naar de andere kant met Slagveer en Marzo, dan staat daar een veel betere wisselwerking. Larsson daarentegen heeft niets aan Van Anholt. En nu hij verdedigend ook steeds slechter wordt, betekent dat in mijn visie dat hij maar snel op de bank moet. Het is veruit onze zwakste schakel, dit hele seizoen al.

De wisselwerking 'daar' is veel beter, omdat Larsson bijna elke keer wanneer Pelé eroverheen komt, naar binnen snijdt. De keren dat Sam de bal afgaf aan Pelé (2x) was het ook direct gevaarlijk. Daarnaast moet Pelé naar binnen draaien om zo met z'n sterke been z'n voorzet te geven en dat i.t.t. Marzo die veel sneller die bal voor kan geven, zodat het spel niet wordt vertraagd.
El Ghazi is gewoonweg een zeer sterke vleugelspeler en dan nog vond ik dat Pelé het niet eens heel slecht tegen hem deed. Hij had in de eerste heelft geen vat op hem zoals menig back in de Eredivisie dat niet heeft, maar in de meeste wedstrijden staat juist Pelé vaak z'n mannetje. Lever dan kritiek op hele verdediging. Marzo die vanaf het begin 2 enorme fouten maakte, Van Aken die de ene bal na de andere verspeelde, Otigba die z'n man weer eens uit z'n rug laat weglopen, etc. Eens, Pelé lijkt steeds meer ongeïnspireerd te spelen, maar is zeker niet de zwakste schakel dit seizoen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor dagizmo » 16-03-2015 10:32

Wizard schreef:Lever dan kritiek op hele verdediging. Marzo die vanaf het begin 2 enorme fouten maakte, Van Aken die de ene bal na de andere verspeelde, Otigba die z'n man weer eens uit z'n rug laat weglopen, etc. Eens, Pelé lijkt steeds meer ongeïnspireerd te spelen, maar is zeker niet de zwakste schakel dit seizoen.


Dit is toch het topic van Van Anholt? Ik lever dus hier de kritiek op hem. En dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek heb op de rest. Alsof ik alleen kritiek zou hebben op Van Anholt en niet op de rest.

Het gaat hier om Van Anholt en ik vind (let op een mening) dat Van Anholt zelf debet is aan de slechte wisselwerking met de vleugelspits. Want gisteren was het Larsson die voor hem stond, maar daarvoor stonden er andere vleugelaanvallers. En met geen enkele vleugelaanvaller heeft hij het laten zien dat hij aanvallend van meerwaarde is. Dus leg nu niet de schuld neer bij Larsson die naar binnen knijpt. Van Anholt was aanvallend nooit de sterkste back die we hebben maar was een degelijke verdediger. Nu hij dat laatste ook niet meer laat zien, is hij gewoon een bank-klant.

Afgelopen wedstrijden hebben we kunnen zien dat veel aanvallen van de tegenstander over zijn kant zijn geslaagd. En hij laat in ieder geval niet zien dat hij dit wil oplossen, gelet op de ongemotiveerde uitstraling en ongeïnspireerde 'oplossingen', zoals zijn vaste balletje terug of balletje breed naar Van Aken,
Avatar gebruiker
dagizmo
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-03-2007 10:02
Woonplaats: Groningen

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Wizard » 16-03-2015 11:17

dagizmo schreef:Dit is toch het topic van Van Anholt? Ik lever dus hier de kritiek op hem. En dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek heb op de rest. Alsof ik alleen kritiek zou hebben op Van Anholt en niet op de rest.


Dan begrijp je de context van m'n post niet. Jij stelt oa dat Van Anholt verdedigend niet meer betrouwbaar is, en dat hij op de bank moet plaatsnemen. A) We hebben geen a-selectie waardige linkspoot die zijn plek kan overnemen. B) Ik maak de vergelijking Van Anholt t.o.v. de rest van de verdediging en concludeer dat iedereen in de verdediging ondermaats presteerde. Wanneer je stelt dat hij ondermaats presteert en op de bank moet plaatsnemen, dan kan je dat van meer verdedigers stellen n.a.v. de wedstrijd tegen Ajax. Hij pakt nu een rode kaart uit emotie, maar verder is Pelé verdedigend een zeer betrouwbare kracht.
Dat hij op de bank moet plaatsnemen vind ik daarnaast ridicuul aangezien hij uit nood geposteerd is op de linksback en het ondanks z'n ongeïnspireerde houding het verdedigingd prima doet. Aanvallend is het nooit een wonder geweest - wat ik ook niet zeg - maar wel dat Larsson elke keer naar binnen knijpt. Dan kan je de keren dat Pelé de bal niet krijgt, terwijl hij er wel overheen komt, niet op hem afschrijven. Dan is het raar om Pelé af te schrijven op z'n aanvallende disfunctioneren uit het verleden, en niet te beoordelen op de recente ontwikkelingen wanneer hij de bal niet krijgt. Daarbij zijn er behalve Doke geen alternatieven.
Van Anholt is normaliter onze beste back in het verdedigend opzicht. Zijn ongenoegen aangaande het spelen op de linksbackpositie lijkt hem echter nu parten te spelen . Aanvallend is het moeilijk voor hem om z'n stempel te drukken aangezien hij rechts is en Sam nog te graag zelf de actie maakt.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Feanfan13 » 16-03-2015 13:21

Vond van Angolt ook zeer slecht, maakt sowieso veel fouten helaas. Vind hem niet basiswaardig op de linkerkant, maarja bij gebrek aan beter zullen we het er maar mee moeten doen.
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Flying Tilster » 17-03-2015 02:46

Ebiede schreef:Dan zie je het echt verkeerd, Pele komt de eerste helft een paar keer er over heen maar Larson verdomt het om de hem aan te spelen. Ik begrijp wel dat hij dat niet meer doet.


Vind je dat gek.. als ik Larsson was had ik hem de bal ook niet gegeven. Overduidelijk de zwakste schakel dit seizoen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Lardy » 18-04-2015 21:42

Waar is deze jongen mee bezig de laatste tijd. Aanvallend echt verschrikkelijk, verdedigend ook erg zwak. Hij wordt aan alle kanten voorbij gelopen. Hebben we dan helemaal geen linksback?
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-04-2015 08:59

Wat is het te hopen dat hij gaat. Voegt niks toe.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor BK2007 » 19-04-2015 09:28

Jongens, het niet halen Dijks was Vonk zijn Eerste Blunder.
Niet alleen op het veld is het minder ook de directie is niet van Ere Divisie niveau.
van Anholt is een uitstekende rechtsback, weten we nog ? Maar nee, daar mag hij niet spelen. :?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Peter » 19-04-2015 10:21

Beetje heel rare opmerking over Dijks. Vorig jaar door iedereen als ongeschikt aangemerkt. Was niet goed genoeg. Iedereen blij dat hij wegging. Nu hadden we hem moeten aantrekken. Wat mij betreft blijft Van Anholt gewoon. Zit er ook dik in.
Er moet wel een rechtsback vertrekken. Dus of Schmidt of Marzo. Van Anholt weer gewoon op rechtsback laten uitvechten met de overgebleven rechtsback en dan een echte linksback halen. Misschien Tamata. Die moet weg bij PSV. Kost niks en lijkt me wel een aardige speler voor ons.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Frisian Viking » 19-04-2015 10:31

BK2007 wil alleen zijn persoonlijke vete met het bestuur hier ook weer ten toon spreiden. Niks van aantrekken, net als de rest. Niemand die hem nog serieus neemt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-04-2015 10:33

Het is voor alle partijen het beste dat Van Anholt vertrekt. Van Anholt wil hogerop en denkt dat hij hier uitgeleerd is. Heerenveen kan eventueel nog wat aan hem verdienen en aan een ongeïnteresseerde speler heeft niemand wat
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Voorstopper » 19-04-2015 10:38

Uitgeleerd is hij nog niet maar op de andere kant heeft hij wel veel progressie weten te maken en was hij gewoon echt een goede back voor ons. En iemand die best een stap omhoog zou kunnen maken na een paar jaar. Op de linksback kan hij wel meer brengen maar het is voor hem duidelijk een onnatuurlijke positie waar hij niet met veel plezier speelt. Hij zal ook nooit zijn potentie kunnen benutten op die kant. Dan moet je gewoon afscheid gaan nemen, dit ongeïnspireerde gehobbel is niemand bij gebaat.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Crash » 19-04-2015 10:51

Van Anholt behouden als rechtsback. Schmidt laten gaan. Laat Marzo en Van Anholt het dan maar uitvechten. Als vanzelfsprekend een goede linksback aantrekken. Als je stapje voor stapje beter wilt worden is dít toch de manier? Gewoon een kwestie van met gezond verstand doorselecteren. Het lijkt me allemaal niet zo ingewikkeld eigenlijk.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Voorstopper » 19-04-2015 10:56

Van Anholt heeft nog een contract voor een jaar en wil graag verder kijken. Zie hem niet verlengen, verkopen zal dus wel moeten wil je nog wat vangen. Kunnen Schmidt en Marzo knokken op rechts en op links nieuwe mensen. Verder ben ik met je eens dat het niet zo moeilijk lijkt maar de club heeft dit seizoen toch weloverwogen deze keuze gemaakt.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor BK2007 » 19-04-2015 11:00

Frisian Viking schreef:BK2007 wil alleen zijn persoonlijke vete met het bestuur hier ook weer ten toon spreiden. Niks van aantrekken, net als de rest. Niemand die hem nog serieus neemt.


Flauw.
Het bestuur laat aantoonbaar steekjes vallen, waar het niet hoeft. Daar mag ik wat vinden toch ?
Of vind jij het florissant ? Het is mooi dat we dankzij Lodeweges weer aan het voetballen zijn gegaan maar dat is het ook wel.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Mackan68 » 19-04-2015 15:36

Crash schreef:Van Anholt behouden als rechtsback. Schmidt laten gaan. Laat Marzo en Van Anholt het dan maar uitvechten. Als vanzelfsprekend een goede linksback aantrekken. Als je stapje voor stapje beter wilt worden is dít toch de manier? Gewoon een kwestie van met gezond verstand doorselecteren. Het lijkt me allemaal niet zo ingewikkeld eigenlijk.

Lijkt me op zich een behoorlijk plausibele optie. Pelé kan wel graag weg willen. En de club zou er ook best aan mee willen werken. Maar dan nog blijft de vraag. Wie zit er momenteel te wachten op een zeer matig presterende van Anholt. En belangrijker, wie wenst daar ook nog een transfersom voor op het kleed te leggen terwijl hij volgend seizoen transfervrij is?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Mackan68 » 19-04-2015 15:40

BK2007 schreef:Jongens, het niet halen Dijks was Vonk zijn Eerste Blunder.
Niet alleen op het veld is het minder ook de directie is niet van Ere Divisie niveau.
van Anholt is een uitstekende rechtsback, weten we nog ? Maar nee, daar mag hij niet spelen. :?

Jij bent al weer vergeten dat vorig seizoen Dijks zijn basisplaats kwijt raakte aan van Aken?? Een linker centrale verdediger notabene. Je moet wel echt met iets beters komen om beslissingen van het technisch hart onderuit te halen. Heeft Dijks bij ons geweldige wedstrijden gespeeld waardoor alom unaniem werd gezegd dat hij zou moeten blijven? Juist..... Dat v.Anholt op links speelt is zijn keus geweest. Hij had zich ook verder kunnen ontwikkelen tot een meer dan prima nummer 6. Maar dat wilde hij niet.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Grimo » 20-04-2015 08:56

Van Anholt is verreweg de beste rechtsback van de selectie, misschien wel van de huidige eredivisie. Dat hij nu misbruikt wordt op linksback is zonde maar in het teambelang. Ik beoordeel hem liever als rechtsback wat zijn kwaliteit is. Elke keer als ik hem noodgedwongen op linskback zie heb ik met hem te doen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Wizard » 20-04-2015 09:36

Grimo schreef:Van Anholt is verreweg de beste rechtsback van de selectie, misschien wel van de huidige eredivisie.

Verdedigend zit hij prima in mekaar, maar aanvallend mist hij nog het nodige. Dat laatste was ook altijd het verwijt richting hem. Marzo is verdedigend zeker minder, maar aanvallend beter en levert toch vaak behoorlijk goede voorzetten af (zo ook afgelopen zaterdag).
Verder vind ik jongens als Arias en Van Rhijn toch al een stuk completer en verder.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Grimo » 20-04-2015 09:49

Wizard schreef:Verder vind ik jongens als Arias en Van Rhijn toch al een stuk completer en verder.


Ik had van beste, betere moeten maken, klopt.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten

cron