Pelé van Anholt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 20-04-2012 12:42

Weet iemand voor welke termijn verlengd is?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Vrieskist » 20-04-2012 12:42

2 jaar las ik ergens.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor tha boelie » 20-04-2012 13:03

Zal vast een optie in het contract zitten voor nog 1 of 2 jaar.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Calimero » 20-04-2012 13:26

Prima zet, ik denk dat deze jongen er wel gaat komen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Flying Frisian » 20-04-2012 13:27

Nu ook op de officiële site bevestigd dat Pelé hier tot medio 2014 onder contract staat.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Blizzard » 20-04-2012 14:30

Uiteraard nog niet zoveel van gezien in het eerste elftal maar in de minuten die hij mocht meespelen maakte hij op mij wel een goede indruk. Hij is normaal gesproken toch een controlerende middenvelder? Op zich is daar natuurlijk altijd wel vraag naar maar misschien is het voor deze jongen wel slimmer om zich op bijvoorbeeld de rechtsbackpositie te focussen aangezien goede backs zeer schaars zijn. Ik denk wel dat we nog meer van hem gaan horen.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor g11 » 02-05-2012 22:04

Blizzard schreef:Uiteraard nog niet zoveel van gezien in het eerste elftal maar in de minuten die hij mocht meespelen maakte hij op mij wel een goede indruk. Hij is normaal gesproken toch een controlerende middenvelder? Op zich is daar natuurlijk altijd wel vraag naar maar misschien is het voor deze jongen wel slimmer om zich op bijvoorbeeld de rechtsbackpositie te focussen aangezien goede backs zeer schaars zijn. Ik denk wel dat we nog meer van hem gaan horen.


Ook vanavond tegen Twente weer niks minder sterk dan Janmaat.
Zondag maar in de basis op rechtsback, want Janmaat zal toch met tegenstrijdige belangen in het veld staan.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor paparazzi » 02-05-2012 22:16

Goeie gozer deze speler.
Zit veel potentie in. Gaat de duels scherp maar bedacht in. Technisch snel handelen, vooruit spelend ook sterk.
Een mooie ruwe diamant voor de toekomst!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor abegoal » 02-05-2012 22:19

Samen met Doke volgend seizoen laten vechten voor de rechtsback positie.

Bruer verlengen en Hansson terug halen. Kruiswijk laten vertrekken, dan is de verdediging klaar!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Erwin4ever » 02-05-2012 22:37

Heerlijk spelertje dit, prachtig zoals hij de duels aangaat en vaak wint.
Vandaag sterker dan Janmaat!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Eric » 02-05-2012 22:41

Onbegrijpelijk dat Schmidt al die wedstrijden heeft gespeeld terwijl we Van Anholt hebben..
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-05-2012 07:40

Deze jongen speelt met een soort fanatisme wat we goed kunnen gebruiken. Hij is middenvelder, maar hij is een goede back up. Overtuigd gewoon als back, veel meer dan Schmidt in ieder geval.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Hielke » 03-05-2012 10:49

Zo, zeg. Pelé liet zich even zien. Geweldige invalbeurt. Onverschrokken. Als hij wekelijks dit niveau kan halen, hebben we een probleem minder.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Lipton » 03-05-2012 12:13

Prachtig om te zien hoe hij op alles wat bewoog begon te schoppen. Toch hoop ik dat ze hem blijven gebruiken als middenvelder.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor heerenveenown » 03-05-2012 12:18

Speelde erg sterk gister!
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Otsje P » 03-05-2012 12:24

Ik ben er van overtuigd dat pele net als Vurnon Anita een geweldige impact op ons middenveld kan hebben. Pele met de punt naar achteren, met daarvoor Kums en Djuricic, kan echt fantastisch middenveld worden.

De vaste beloftenkijkers hebben hem al menigmaal op het midden gezien, en zullen beamen dat het eigenlijk zonde is om zo een dynamische speler op de backpositie te plaatsen. Neemt niet weg dat hij het verdedigend niet minder zal doen dan Janmaat, en daarom nu de beste back-up speler voor die plek is.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Stiffie » 03-05-2012 22:21

Ik vind Pele ook een type Anita, Nigel De Jong, Enoh etc. Een lekkere felle breker en afjager, prima om in je ploeg te hebben. Zo'n speler waar elke voetballer een hekel aan heeft om tegen te spelen.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Freezeman » 04-05-2012 08:09

Otsje P schreef:Ik ben er van overtuigd dat pele net als Vurnon Anita een geweldige impact op ons middenveld kan hebben. Pele met de punt naar achteren, met daarvoor Kums en Djuricic, kan echt fantastisch middenveld worden....

Is waar maar als je met Pelé een sterkere achterhoede krijgt dan nu is dat ook heel wat waard, dit seizoen hebben we veel en veel te veel doelpunten tegen gekregen.
Als je daar niet in voorziet of je kan dat met behulp van Pelé op de back positie voorkomen dan moet dat maar.
Maar ik zie hem ook liever op het middenveld en dan het liefst op Elm zijn plaats.
Laatst bijgewerkt door Freezeman op 04-05-2012 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Vrieskist » 04-05-2012 08:10

Freezeman schreef:
Otsje P schreef:Ik ben er van overtuigd dat pele net als Vurnon Anita een geweldige impact op ons middenveld kan hebben. Pele met de punt naar achteren, met daarvoor Kums en Djuricic, kan echt fantastisch middenveld worden....

Is waar maar als je met Pelé een sterkere achterhoede krijgt dan nu is dat ook heel wat waard, dit seizoen hebben we veel en veel te veel doelpunten tegen gekregen.
Als je daar niet in voorziet of je kan dat met behulp van Pelé op de back positie voorkomen dan moet dat maar.

Of een andere back aantrekken en Pele defensief op het middenveld :)
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Wizard » 04-05-2012 08:52

Otsje P schreef:Ik ben er van overtuigd dat pele net als Vurnon Anita een geweldige impact op ons middenveld kan hebben. Pele met de punt naar achteren, met daarvoor Kums en Djuricic, kan echt fantastisch middenveld worden.
.


Dat lijkt een uitstekend middenveld op papier. Toch ontbeer je ervaring met zo'n middenveld. Persoonlijk zou ik graag een ervaren middenvelder aan de selectie toegevoegd zien worden.
Van Anholt moet je inderdaad lekker laten ontwikkelen op het middenveld. Bij nood kan je hem altijd nog als RB opstellen.

Als je in de EL de poulefase wilt overleven, heb je ervaring nodig in je team... die is er nu niet.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Flying Frisian » 04-05-2012 09:02

Wizard schreef:Dat lijkt een uitstekend middenveld op papier. Toch ontbeer je ervaring met zo'n middenveld. Persoonlijk zou ik graag een ervaren middenvelder aan de selectie toegevoegd zien worden.
Van Anholt moet je inderdaad lekker laten ontwikkelen op het middenveld. Bij nood kan je hem altijd nog als RB opstellen.

Als je in de EL de poulefase wilt overleven, heb je ervaring nodig in je team... die is er nu niet.
Viktor Elm heeft ook ervaring, maar die helpt ons ook niet vooruit. Als de kwaliteit aanwezig is, dient dit te prevaleren boven een loze term als ervaring.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Wizard » 04-05-2012 09:09

Flying Frisian schreef:Viktor Elm heeft ook ervaring, maar die helpt ons ook niet vooruit. Als de kwaliteit aanwezig is, dient dit te prevaleren boven een loze term als ervaring.


Een zeer goedkope opmerking. Uiteraard is het zo dat je niet kiest voor ervaring boven kwaliteit. Ik zeg toch ook niet voor niks dat Van Anholt zich eigenlijk nog zou moeten doorontwikkelen. Hiermee impliceer ik dat het verstandig is om een middenvelder met minimaal niveau Van Anholt + ervaring aan te trekken.

Daarnaast betwijfel ik 't zeer dat wanneer Elm was vervangen door een middenvelder met dezelfde capaciteiten, maar zonder ervaring we nu op dezelfde plek hadden gestaan. Elm is met zijn ervaring (net als Sibon) erg belangrijk geweest voor de rest van de selectie en het spel.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Flying Frisian » 04-05-2012 09:45

Wizard schreef:Een zeer goedkope opmerking. Uiteraard is het zo dat je niet kiest voor ervaring boven kwaliteit. Ik zeg toch ook niet voor niks dat Van Anholt zich eigenlijk nog zou moeten doorontwikkelen. Hiermee impliceer ik dat het verstandig is om een middenvelder met minimaal niveau Van Anholt + ervaring aan te trekken.
Hoezo een goedkope opmerking, ik heb Elm weinig goede wedstrijden zien spelen. Afgaande op de reacties was zijn beste periode het eerste halfjaar van 2009, toen zat ik op Curaçao en kan daar derhalve niet over oordelen. Wat ik wel van hem gezien heb, is het geen speler die het voortouw neemt wanneer het minder gaat.

Maar leg mij dan eens uit hoe een jongen als Pelé zich kan ontwikkelen wanneer er een speler gehaald wordt die van vergelijkbaar niveau is. Zo'n jongen zal hier niet voor één seizoen komen, waarmee je de ontwikkeling van Van Anholt weer minimaal twee seizoenen blokkeert.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Wizard » 04-05-2012 14:59

Flying Frisian schreef:Maar leg mij dan eens uit hoe een jongen als Pelé zich kan ontwikkelen wanneer er een speler gehaald wordt die van vergelijkbaar niveau is. Zo'n jongen zal hier niet voor één seizoen komen, waarmee je de ontwikkeling van Van Anholt weer minimaal twee seizoenen blokkeert.


Elm heeft bij afwezigheid van een echte spits de rol van en als spits prima opgevuld.
Elm is bij hoge ballen in zowel aanvallend, verdedigend als opbouwend een prima aanspeelpunt gebleken. Veel doeltrappen eist hij op, daarnaast is hij op 't middenveld erg aanwezig qua communicatie.
Volgens de spelers is Elm een echte teamplayer, ligt hij goed in de groep en sleept hij spelers er doorheen (net als Sibon).
Ik vind dat Elm zijn rol voldoende heeft ingevuld. Nu SCH een stap omhoog doet (trainer, Europees, begroting) moeten we zonder Elm verder aangezien hij modaal is.

Wanneer je speelt met alleen Djuricic, Kums, De Roon (moet nog maar blijken of hij 't niveau aankan) en Van Anholt, heb je 4 middenvelders, waarvan 2 echt bewezen hebben dat ze Eredivisiewaardig zijn. Wanneer een Kums of Djuricic wegvalt, kom je echt te kort op 't middenveld en heb je nog iemand nodig die dit gat kan opvullen. Verder krijgt Van Anolt door het rouleren en het doorwisselen gezien het drukke wedstrijdschema van volgend seizoen (competitie, Europees en beker) genoeg kansen om zich te ontwikkelen. De Roon, Van Anholt en Djuricic zijn nog erg jong en kunnen echt geen volledig seizoen meedraaien. Volop kansen dus.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Freezeman » 04-05-2012 19:21

Wizard schreef:...Elm heeft bij afwezigheid van een echte spits de rol van en als spits prima opgevuld.
Elm is bij hoge ballen in zowel aanvallend, verdedigend als opbouwend een prima aanspeelpunt gebleken.

Jij bent duidelijk fan van Elm, ik herken weinig van bovenstaande.
Wizard schreef:Veel doeltrappen eist hij op,

Dan heb ik veel gemist want ik heb hem maar weinig doeltrappen zien nemen
Ik ben dus duidelijk geen fan van Elm en zie graag zijn plaats ingenomen worden door Pelé.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor 1983 » 04-05-2012 19:35

Hij zal wel vrije trappen bedoelen ipv doeltrappen (die heb ik hem idd nog nooit zien nemen). Maar die vrij trappen neemt hij stuk voor stuk verschrikkelijk slecht. In tegenstelling tot z'n broer heeft hij geen hele goeie trap. Ik zal Elm niet missen. Ik hoop dat Pele volgend jaar de kans krijgt in de basis, wat mij betreft hoeft er voor zijn positie verder niet al teveel te worden geïnvesteerd of er moet iemand op te halen zijn die duidelijk beter is, maar wat dat betreft liggen er op andere posities grotere prioriteiten.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Wizard » 06-05-2012 22:32

Freezeman schreef:Jij bent duidelijk fan van Elm, ik herken weinig van bovenstaande.

Wanneer je even verder leest, zie je dat ik hem juist een modale speler vind. Dan ben ik niet echt fan van hem of wel? :wink:
Wizard schreef:Veel doeltrappen eist hij op,

Dan heb ik veel gemist want ik heb hem maar weinig doeltrappen zien nemen
Ik ben dus duidelijk geen fan van Elm en zie graag zijn plaats ingenomen worden door Pelé.[/quote]
Uiteraard bedoel ik dat indirect. Leuke reactie zou nu zijn: "ben ik nu zo slim of ben jij zo ....". Veel hoge ballen en doeltrappen gaan namelijk naar Elm. Het zou hetzelfde effect kunnen hebben als bij AZ, waarbij Wernbloom vertrok. Wernbloom was een modale speler, maar was een aanspeelpunt op het middenveld bij doeltrappen en met hoge ballen. Daaromheen had je de technische spelers en speler met een loopactie. Vergelijkbaar als bij SCH.
Ik betwijfel het dan ook of het slim is om Elm te laten vervangen door Van Anholt. Je krijgt dan wel meer voetbal op het middenveld, maar je middenveld zal wel dwingend positiespel op de mat moeten etaleren en een aanval die kansen kan afmaken. Krijg je dat niet dan ben je met onze huidige verdediging erg kwetsbaar.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Otsje P » 07-05-2012 09:11

Wizard, ik ben het met je eens dat Elm belangrijk was bij de vele doeltrappen. Maar dit was eigenlijk een zwaktebod. Doordat Vandenbussche net zover uit kan trappen als mijn zuster moest je een kopper op het midden hebben. Nordfeld schiet de ballen als hij wil zo naar de andere keeper. Als je doeltrappen gewoon de spits bereiken dan is Elm daarin niet zo belangrijk.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Calimero » 01-08-2012 13:41

Het feit dat er niks over Van Anholt geplaatst is in bijna 3 maanden tijd kan een aantal dingen betekenen: men vindt hem niet opvallend genoeg, men vindt het allemaal wel best of men is al gewend aan de aanwezigheid van Van Anholt in het eerste elftal. Mij stemt hij wel positief, en ik denk dat er een grote kans is dat Van Anholt zich definitief gaat melden in het eerste elftal van de sc. Een mooi stukje op de website laat in ieder geval zien dat hij alle symptomen van een nuchtere Fries heeft.

De competitie moet nog aanvangen, maar sc Heerenveen speelt donderdag al een belangrijke wedstrijd in de voorronde van de Europa League. Rapid Boekarest is om 19.30 uur de tegenstander in het Abe Lenstra stadion. Middenvelder Pele van Anholt, die een prima voorbereiding kende, heeft zin in de onderlinge confrontatie met de Roemenen. De jongeling maakte in de voorbereiding van sc Heerenveen al veel speelminuten.

,,Zoals het nu gaat, mag ik zeker niet klagen”, zegt Pele van Anholt. ,,Ik mag in bijna iedere oefenwedstrijd starten en kan hierin veel minuten maken.” Het lijkt er op dat Van Anholt een vaste waarde zal gaan worden in de eerste selectie van Marco van Basten. De middenvelder glundert. ,,Het lijkt er inderdaad op. Het gaat heel goed. Aan het eind van het vorige seizoen mocht ik al veel speelminuten maken en ik hoop dat ik die lijn door kan zetten. Aan mij zal het niet liggen. Ik ga mijn stinkende best doen.”

Donderdagavond hoopt Van Anholt ook te spelen tegen Rapid Boekarest. De Roemeense ploeg is niet zomaar een tegenstander die je gemakkelijk van het veld speelt, vindt Pele. ,,Het is zeker geen slechte tegenstander. We hadden een makkelijkere ploeg kunnen loten. Het is voor veel jongens van sc Heerenveen hun eerste Europese wedstrijd, dus laten we er met zijn allen van genieten. Deze selectie beschikt over voldoende kwaliteiten om deze ploeg te kunnen verslaan. We gaan voor de winst. Ik hoop dat we met een voorsprong het uitduel in kunnen gaan. We gaan lekker voetballen en dan komt het allemaal goed.”


Door een blessure vorig seizoen van de naar Feyenoord vertrokken Daryl Janmaat werd Pele van Anholt een aantal keren geposteerd op de rechtsbackpositie. De jongeling vulde zijn nieuwe rol prima in. ,,Dit seizoen moet ik mij gaan richten op een functie op het middenveld”, vertelt Van Anholt. ,,De trainer ziet in mij een verdedigende middenvelder. Als alternatief kan ik natuurlijk altijd op de backpositie spelen,” lacht hij.

De middenvelder staat bekend vanwege zijn enorm drive. ,,Ik ben een balafpakker en moet als ik die bal in mijn bezit krijg, er een goed vervolg aan geven. Daarnaast speel ik controlerend, samen met Sven Kums. Het zou fantastisch zijn als ik een basisplaats af zou kunnen dwingen.”

De kans is aanwezig dat sc Heerenveen zich nog zal gaan versterken. Pele van Anholt: ,,Mocht er een extra middenvelder bij komen, dan is dat alleen maar goed denk ik. Je wordt alleen maar beter van concurrentie. Ik ga de strijd aan en dan zullen we het zien.”
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Pelé van Anholt

Berichtdoor Knipecity » 01-08-2012 13:44

Zou het wel vreemd vinden als Van Basten met twee controleurs gaat spelen. Volgens mij was hij daar bij Oranje juist heel negatief over.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten