Rajiv Van La Parra

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Rajiv Van La Parra

Berichtdoor Wizard » 04-06-2014 08:07

Vermakelijk om een aantal reacties hier te lezen. Een paar:
- 6 scouts beweren dat VLP geen talent heeft? Juist VLP stond vorig seizoen in de top20 van grootste Nederlandse talenten, welke is samengesteld door analisten en scouts. Dit seizoen heeft hij een behoorlijke stap gemaakt en zal hij zeker in deze top20 staan danwel een aantal plekken zijn gestegen;
- VLP zou niet meeverdedigen. Volgens mij is hij juist de vleugelspeler bij uitstek die meeverdedigt. Uiteraard kan 't eens voorkomen dat hij niet meeverdedigt, maar dan zie je dat dat bewust is (doordat een medespeler dat op die positie overneemt). Tactisch kan dat soms handig zijn, zodat VLP in een omschakeling dan weer op volle kracht is.
- Bilal heeft betere statistieken? De statistieken zijn onlangs aangehaald hier en daaruit is af te leiden dat Bilal geen betere statistieken heeft

Verder eens dat VLP geen haast heeft met bijtekenen. De club wachtte te lang met contractverlenging en een deel van de 'supporters' floot hem uit en stond niet als een 12e man achter hem.
Mijns inziens heb je met Bilal en VLP op de vleugels twee heerlijke vleugelaanvallers die zowel in balbezit als in de omschakeling erg gevaarlijk kunnen zijn. Daarnaast hebben ze beide nog een behoorlijk groeipotentieel. Alleen al de lijn omhoog die VLP afgelopen seizoen heeft laten zien is enorm.

Soms is het goed ook te kijken naar de ontwikkeling die een speler heeft doorgemaakt ipv hem te (ver-)oordelen op z'n tekortkomingen van een seizoen ervoor.

NB Geen man overboord als hij niet bijtekent. Voor de club en als liefhebber, maar vooral ook voor VLP zelf zou het beste zijn wanneer hij vandaag nog bijtekent.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Mackan68 » 04-06-2014 08:21

Knipecity schreef:Zoals ik zei, je lijkt vooral het positieve te zien. Ziyech en Finnbogason houdt iedereen rekening mee en daarmee halen we ook 10 miljoen op. Maar meer spelers verkopen maakt onze selectie echt kwaliteitsarm. Over Bilal doen mensen nu nog gemakkelijk, maar die jongen is de meest talentvolle van de 3.

Natuurlijk is het geen hoop welke ik hier uitspreek. Maar je kunt toch moeilijk alleen de negatieve kant belichten. Kijk eens wat je met 20 miljoen doet op dit moment. Je doet heel goede zaken om je finaciële situatie er behoorlijk florisanter voor te laten staan. Een vertrek van AL onze toppers is in het verleden goed opgevangen. Met heel veel euro's zal dat in dit geval niet anders zijn. Dus óók niet wanneer een Bilal zich al goed genoeg acht om bijvoorbeeld te vertrekken naar een grote Turkse club. Het gaat in de voetballerij helaas te vaak om het geld. Laten we daar dan als club maar ons voordeel mee doen. Al hoe moeilijk het voor sommigen is om te accepteren dat spelers vaak anders denken dan supporters. Realiteitszin heet dat.
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 04-06-2014 08:30

Ik hoop niet dat we nu van la Parra met Wildschut moeten gaan vergelijken. Waar de een technisch bijzonder onderlegd is ontbreekt dat bij de ander volkomen. In van la Parra zit simpelweg nog groei. In Wildschut niet. Die zal nooit iets anders kunnen dan loeihard rennen. Eventueel door de tegenstander heen om vervolgens de bal ook nog eens keihard richting de cornervlag of het videoscherm te knallen.
En toch krijgt hij ook komende weken weer de kans om zich in de basis te knokken. Ik ben er absoluut niet zeker van of hem dat gaat lukken.
Niemand is bij onze club onmisbaar. Ook Rajiv niet. Maar daarom is het wel jammer dat hij vertrekt omdat hij gewoon van waarde kan zijn. Is het niet als basisspeler, dan wel als invaller.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Knipecity » 04-06-2014 10:06

20 miljoen is verschrikkelijk veel geld, dat klopt. Maar als je even kijkt naar de basis van afgelopen seizoen en dan met name het einde van het seizoen dan zijn we al kwijt, deels door eigen wil, Kum en Kruiswijk. De centrale verdedigers, toch een belangrijk deel van je team. Voor komend seizoen heb je daar Buijs en Otigba op dit moment. Dat is vrij mager. Van Aken zie ik voorlopig toch als linksback. Laat die daar nog maar even rijpen.

Ik ben er van uitgegaan dan Ziyech en Finnbogason nog vertrekken. De 2 spelers met veruit het hoogste rendement van het team, dat is al een enorme aderlating. Bilal komt daarna als speler met een enorm potentieel. Als je 7 miljoen kan krijgen moet je dat zeker doen, maar toch, ik hoop dat die jongen blijft. Die kan nog veel moois laten zien.

VLP daarentegen, is stukken beter dan Wildschut, maar ik zal niet lang treuren om zijn vertrek. Wildschut zie ik echter graag vertrekken.
Knipecity
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 04-06-2014 10:16

@Knipecity: Ik snap je angst wel. Maar ik heb vertrouwen door vergelijkbare situaties in het verleden. En daar zijn we eigenlijk altijd goed uitgesprongen. Het liefst zie ik ook zowel Finnbogason, van la Parra als Ziyech verlengen en Bilal blijven. Wildschut zie ik ook als redelijke miskoop. Ik weet niet op basis waarvan ik hoop zou moeten hebben dat hij het alsnog gaat laten zien. Mag van mij ook wel vertrekken.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Knipecity » 04-06-2014 11:41

Mackan68 schreef:@Knipecity: Ik snap je angst wel. Maar ik heb vertrouwen door vergelijkbare situaties in het verleden. En daar zijn we eigenlijk altijd goed uitgesprongen. Het liefst zie ik ook zowel Finnbogason, van la Parra als Ziyech verlengen en Bilal blijven. Wildschut zie ik ook als redelijke miskoop. Ik weet niet op basis waarvan ik hoop zou moeten hebben dat hij het alsnog gaat laten zien. Mag van mij ook wel vertrekken.

Dat zeg je wel, dat we eigenlijk altijd goed uit al die verkopen zijn gesprongen, maar dat is slechts ten dele waar. Ik vind wel dat wij ieder jaar een stukje zwakker worden. Vandaar ook dat we in de laatste 6 seizoenen naast 2 keer 5e ook 11e, 12e en 8e zijn geëindigd.
In de 8 seizoenen daarvoor eindigden we als slechtste 2x op de 7e plaats en voor de rest allemaal 4e of 5e. Dat is toch wel een neergaande tendens, overall gezien.

De financiële situatie is inmiddels zo dat we wel moeten verkopen, maar als het met Lodeweges dan net zo gaat als met Jans en Van Basten dan krijgen we dus eerst een slecht seizoen (opbouw?), gevolgd door een beter seizoen.
Knipecity
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 04-06-2014 12:45

Knipecity schreef:De financiële situatie is inmiddels zo dat we wel moeten verkopen, maar als het met Lodeweges dan net zo gaat als met Jans en Van Basten dan krijgen we dus eerst een slecht seizoen (opbouw?), gevolgd door een beter seizoen.

Daar ga ik niet vanuit. Ik geloof niet dat Dwight hier net als van Basten anderhalf seizoen nodig heeft om de juiste spelers, de juiste balans en de juiste speelwijze te ontdekken. Ik blijf bij mijn mening dat van Basten al in het eerste seizoen meer opportunistisch had moeten spelen. Vooral in de thuiswedstrijden had dit meer punten op kunnen leveren.
Dat de resultaten op de langere termijn met wat dalen te maken hebben ligt volgens mij voor een groot gedeelte aan de stabiliteit op het gebied van de trainers. De groei en stabiliteit waren daar onder Foppe de Haan en Gertjan Verbeek. Toen het om de 2 jaar van trainer veranderen begonnen is waren de resultaten ook vaker wisselend. Heeft in mijn ogen niet echt met de kwaliteit van de spelers te maken.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Knipecity » 04-06-2014 13:22

Ik denk wel dat de algehele kwaliteit van de spelers omlaag is gegaan, maar goed, het moet hier over VLP gaan en we dwalen een beetje af. 8)
Knipecity
Superster

Berichtdoor camataru » 07-06-2014 08:51

is deze lulhannes nu nog speler van ons, of heeft hij ergens anders getekend.
Wij zijn Heerenveen.
camataru
Superster

Berichtdoor abegoal » 07-06-2014 08:58

camataru schreef:is deze lulhannes nu nog speler van ons, of heeft hij ergens anders getekend.

Deze talentvolle voetballer is tot 1 Juli a.s. onder contract bij sc Heerenveen. Daarna is hij transfervrij en heeft hij een aanbiedig van sc Heerenveen op zak, waar hij vooralsnog geen ja op gezegd heeft.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
abegoal
Superster

Berichtdoor Erwin4ever » 07-06-2014 14:20

camataru schreef:is deze lulhannes nu nog speler van ons, of heeft hij ergens anders getekend.

Pffff over respectolze posts gesproken.......
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Erwin4ever
Superster

Berichtdoor rottevalle » 10-06-2014 11:21

Rajiv verkast naar de Wolves. Een mooie club voor hem.
Vraag me wel af of ie het daar gaat redden.
Rajiv bedankt voor je inzet.
Alderaarst!
rottevalle
Wereldspeler

Berichtdoor Bubbe » 10-06-2014 11:33

Championship is een mooie competitie voor hem. Ik zal hem zeker blijven volgen, hij heeft de potentie om ons allemaal te verbazen. Enige twijfel is of hij nu niet wéér te vroeg voor een buitenlands avontuur gaat, aangezien hij bij ons niet onomstreden was.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Voorstopper » 10-06-2014 11:39

Prima zo, mooie club voor VLP en hij zal er financieel ook op vooruitgaan.
The two most powerful warriors are patience and time.
Voorstopper
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 10-06-2014 11:44

Mooie club voor Van La Parra, inderdaad. Zowel sportief als financieel. Of het de juiste club is na zijn ervaring in Frankrijk durf ik niet te zeggen, maar dat is toekomstmuziek. Hoewel ik persoonlijk geen fan was, wens ik hem wel alle succes bij de Wolves!
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Neymar » 10-06-2014 11:46

Afbeelding
Neymar
Superster

Berichtdoor Sumzor » 10-06-2014 12:45

Ben geen fan van hem, maar dat daar gelaten.

Succes en hoop dat ie het maakt bij Wolves!
Sumzor
Selectiespeler

Berichtdoor Knipecity » 10-06-2014 14:19

Sumzor schreef:Ben geen fan van hem, maar dat daar gelaten.

Succes en hoop dat ie het maakt bij Wolves!

Championship moet hij toch wel aankunnen lijkt me. Weet dat veel clubs uit die klasse hier eredivisie zouden spelen maar neem aan dat Wolves minder is dan subtop eredivisie. Vast meer Engels voetbal daar. Lange ballen en VLP maar rennen. 8)
Knipecity
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-06-2014 14:45

The Wolves zijn vorig jaar kampioen geworden van een divisie lager.
Normaliter spelen ze aankomend seizoen dus tussen de plekken 16-24

Ik gun het VLP van harte. Heb me soms enorm geergerd aan die jongen, maar qua instelling kunnen sommigen nog veel van leren en ook naar buiten toe is hij altijd correct naar de club geweest
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Bubbe » 10-06-2014 15:15

Feanfan 1 schreef:The Wolves zijn vorig jaar kampioen geworden van een divisie lager.
Normaliter spelen ze aankomend seizoen dus tussen de plekken 16-24

Dat is te makkelijk gedacht. Het verloop in Engeland is heel groot, in 2012 degradeerden The Wolves uit de Premier League, in 2013 uit de Championship. Zo snel kan dat gaan. Bournemouth promoveerde in 2010 vanuit de League Two naar de League One, eindigde daar 6e, 11e en 2e en vorig jaar 10e in Championship. Leeds promoveerde in 2010 en werd in 2011 direct 7e.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Thinkman » 10-06-2014 18:56

En toch ga ik m missen, deze getalenteerde brokkenpiloot. Het ga je goed Rajiv. Jammer dat je transfervrij was.
Thinkman
Superster

Berichtdoor Sumzor » 10-06-2014 19:45

Knipecity schreef:Championship moet hij toch wel aankunnen lijkt me. Weet dat veel clubs uit die klasse hier eredivisie zouden spelen maar neem aan dat Wolves minder is dan subtop eredivisie. Vast meer Engels voetbal daar. Lange ballen en VLP maar rennen. 8)

Rennen kan ie wel ;)
Sumzor
Selectiespeler

Berichtdoor Knipecity » 10-06-2014 20:09

Run Rajiv Run!
Knipecity
Superster

Berichtdoor Neymar » 10-06-2014 22:24

Knipecity schreef:Run Rajiv Run!

Life is like a box of chocolates... You never know what you're gonna get!

Net als Rajiv, je weet nooit wat je van hem kan verwachten. Ene wedstrijd erg goed, andere wedstrijd om te janken.

Wens hem veel geluk daar!
Neymar
Superster

Berichtdoor mitrita » 11-06-2014 10:34

Een mooie club voor een speler die bij ons toch niet boven twijfel was verheven.
Snel, technisch vaardig, goed schot en scorend vermogen.
Anderzijds groot ego, erg nonchalant en tactisch zwak.
mitrita
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 11-06-2014 11:01

Hij kan daar in ieder geval met een schone lei beginnen. Dat zou hier ook zo moeten zijn na iedere zomerstop. Maar ik herinner me de tenenkrommende fluitconcerten in de laatste oefenwedstrijd voor afgelopen seizoen nog voor hij ook maar 1 bal geraakt had. Zijn prestaties zouden hier altijd op een weegschaal gelegd zijn op basis van vorige seizoenen. Onterecht. Daar heeft hij bij de Wolves geen last van. Ongetwijfeld zullen daar ook mensen hun vraagtekens hebben aangezien hij hier geen basisspeler was. Maar daar kunnen ze hem in ieder geval nooit be- of veroordelen op (tegenvallende of wisselvallige) prestaties hier.
Hij zal het er vanaf moment 1 moeten laten zien om de supporterssteun te krijgen. Iets wat hij in eigen hand heeft. Ik wens hem daar veel succes en geluk bij. Het kick and rush past inderdaad misschien wel het beste bij zijn kwaliteiten.
Mackan68
Superster

Berichtdoor john2p » 10-08-2014 17:37

En hij levert vandaag een panklare voorzet af voor het winnende doelpunt. Als je hem dan ziet en je ziet een Wildschut en Slagveer schutteren doet dat gewoon pijn aan je ogen.
john2p
Superster

Berichtdoor Grimo » 10-08-2014 17:56

john2p schreef:En hij levert vandaag een panklare voorzet af voor het winnende doelpunt. Als je hem dan ziet en je ziet een Wildschut en Slagveer schutteren doet dat gewoon pijn aan je ogen.

Mooi voor die jongen. Hij was hier vorig seizoen al beter dan wildschut en slagveer en dat is nog steeds zo.
Grimo
Superster

Berichtdoor Thinkman » 10-08-2014 18:06

john2p schreef:En hij levert vandaag een panklare voorzet af voor het winnende doelpunt. Als je hem dan ziet en je ziet een Wildschut en Slagveer schutteren doet dat gewoon pijn aan je ogen.

Ja jammer dat hij hier weggefloten is door het arrogante en verwende deel van ons publiek. Wie zou dit seizoen het pispaaltje van de gefrustreerden worden?
Thinkman
Superster

Berichtdoor Grimo » 10-08-2014 18:10

Thinkman schreef:

Ja jammer dat hij hier weggefloten is door het arrogante en verwende deel van ons publiek. Wie zou dit seizoen het pispaaltje van de gefrustreerden worden?

Ach elke club heeft z'n eigen pispaaltje maar je moet dat niet met oogkleppen op doen, doet ie wat goeds dan moet je dat ook toegeven, dat gebeurt dan vaak te weinig,
Grimo
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers