Rajiv Van La Parra

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

rust schreef:Goeie jongen! Werkt keihard en heeft techniek snelheid en een actie. Nog wel wat druistig en daardoor onzuiver passing. Als stand-in van onze vaste buitenspelers gebruiken net als Martinus, dan komen ze er allebij wel. In ieder geval al een stuk verder in zijn ontwikkeling als Beerens.
Als Beerens op welke leeftijd? Beerens was ook gisteren bij AZ weer DE gevaarlijk man.
Gebruikersavatar
Bouwe666
Invaller
Berichten: 381
Lid geworden op: 24-01-2010 02:21
Locatie: 0594

Bericht door Bouwe666 »

Bij een vertrek van Assaidi is het fijn dat we mensen als Van La Parra klaar hebben staan,speelde een verdienstelijke wedstrijd vandaag,niet alleen aanvallend voldoende maar verzaakte ook niet zijn verdedigende taken.
Hij kreeg vandaag ook de nodige ruimte natuurlijk,maar ik denk dat we nog wel veel plezier van deze man krijgen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Knipecity schreef:Als Beerens op welke leeftijd? Beerens was ook gisteren bij AZ weer DE gevaarlijk man.
Het oogt gevaarlijk. Dat is wat anders dan echt gevaarlijk zijn. Zijn rendement is nog steeds veel te laag.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Gisteren ook weer een assist. Beerens in vorm is gewoon top Nederlandse competitie. Voorlopig heeft Van La Parra nog geen 1 assist of goal op zijn naam en is hij rendementloos.
joris
Jeugdspeler
Berichten: 16
Lid geworden op: 21-08-2011 20:56

Bericht door joris »

rust schreef:Goeie jongen! Werkt keihard en heeft techniek snelheid en een actie. Nog wel wat druistig en daardoor onzuiver passing. Als stand-in van onze vaste buitenspelers gebruiken net als Martinus, dan komen ze er allebij wel. In ieder geval al een stuk verder in zijn ontwikkeling als Beerens.
Inderdaad. Onbegrijpelijk dat AZ deze jongen na drie oefenwedstriidjen heeft laten gaan en vervolgens Beerens heeft aangetrokken. Die Franse club waar hij vandaan kwam heeft er ook geen verstand van. Van Persie watch out, Van la Parra komt eraan !!!
mr the goat
Nieuw talent
Berichten: 139
Lid geworden op: 30-08-2011 15:35
Locatie: Lisse

Bericht door mr the goat »

nou ook weer niet overdrijven he!

maar hij speelde inderdaad een prima 2de helft (eerste helft niet gezien, moest werken). Als hij zich doorontwikkeld kunnen we er op termijn wel wat geld aan verdienen
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ik wil in elk geval zijn inzet loven, speciaal ook verdedigend.
Je zag hem werkelijk overal.
Jammer alleen dat hij zo'n zwak linkerbeen heeft, ik heb het hem nooit zien gebruiken, ook niet als er alle aanleiding voor was.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Flying Tilster schreef: Het oogt gevaarlijk. Dat is wat anders dan echt gevaarlijk zijn. Zijn rendement is nog steeds veel te laag.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Beerens is nu op zijn absolute top, en die zie ik niet beter worden. Ook regelmatig zie ik hem dezelfde dingen verkeerd doen bij AZ. Het is dat ie daar iets betere spelers om hem heen heeft staan.

Absolute top in Nederland is dus complete nonsens!

Blijf van La Parra speel minuten geven , en hij kan zich alleen maar steeds beter ontwikkelen.


Ps; een Narsingh op links vind ik overigens niet zo best.
Miereneukert!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Dat is natuurlijk niet zo vreemd.
Hij kan daar zijn snelheid veel minder uitspelen, omdat hij de bal steeds weer voor zijn goede been moet draaien.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Van La Parra: 'Het was wel even wennen'
28 november 2011 - 15:24
Rajiv van la Parra maakte afgelopen zaterdag tegen NAC Breda (2-2 gelijkspel) zijn debuut in de basis van Heerenveen. De 20-jarige vleugelaanvaller maakte als vervanger van de geblesseerde Oussama Assaidi de negentig minuten vol en liet een alleszins redelijke indruk achter.

'Het was wel even wennen', laat Van La Parra vandaag optekenen in de Leeuwarder Courant. 'Een hele wedstrijd in de Eredivisie is wel even andere koek dan een wedstrijd met de beloften. 'Je moet steeds omschakelen van aanvallen naar verdedigen. Bovendien mochten Luciano (Narsingh, red.) en ik van de trainer switchen, dus dat deden we dan ook regelmatig.'

Hoewel Van La Parra nog maar een kleine vijf maanden in Friesland vertoeft, heeft de geboren Rotterdammer het daar inmiddels al prima naar zijn zin. Hij hoopt dan ook dat zijn verblijf bij Heerenveen niet beperkt blijft tot dit ene seizoen. 'Ik hoop me hier verder te kunnen ontwikkelen', aldus de halfbroer van Georginio Wijnaldum (PSV). 'De laatste maanden zijn vooral mijn trap en mijn pass stukken beter geworden. In Frankrijk trainden we daar bijna nooit op.'
FeanOnline
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Als hij zich doorontwikkelt vanaf het niveau dat ik afgelopen weekend heb gezien, dan kan hij alleen maar beter worden en gaan wij nog veel plezier aan hem beleven. Hardwerkende jongen, in dat geval moeten we die optie eind dit jaar maar lichten. Echter eerst zien, en dan geloven. Wat dat betreft vind ik de constructie van Heerenveen dan ook een compliment waard.
NOXX
Bankzitter
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-08-2011 17:24

Bericht door NOXX »

Slimme zet geweest van Heerenveen om Rajiv te contracteren, was in de jeugd een grote belofte. Op dit moment een ideale stand-in als Narsingh of Assaidi er niet zijn.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

In een interview op de off. site zit hij nu te miauwen dat hij geen echte kans heeft gehad in Frankrijk. Kan daar altijd slecht tegen. Kansen moet je afdwingen door zo te spelen en te trainen dat een trainer niet om je heen kan.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ja, want Smarason die had echt een verschrikkelijke instelling en was ook ontzettend slecht. Dus dat hij geen kans kreeg, heeft hij aan zichzelf te danken. Het ligt niet altijd aan de speler, er zijn meerdere factoren. Je kunt een veel betere, meer ervaren speler voor je hebben. De trainer kan dat vinden of de trainer speelt een speelstijl die niet ligt bij het type voetballer dat diegene is.

Onzin om gelijk te zeggen dat het aan de speler ligt, want ik ben van mening dat Smarason ook nooit een kans heeft gehad, om maar een voorbeeld te noemen. Simpelweg omdat hij niet in het spelbeeld van de trainer voorkwam en hij op dat moment betere spelers voor zich had.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Tsja, moeilijk verhaal. Vorig jaar hebben wij ook een uitstekende speler (Roorda) zomaar zien vertrekken naar Excelsior alleen maar omdat onze toptrainer Jans het niet zag....
We weten allemaal hoe ontzettend goed Roorda het toen deed. Wat was het mooi geweest als hij dat bij ons had gedaan.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Of een Elia nu bij Juventus bijvoorbeeld, snap ook echt niet wat hij daar op de bank doet. Spelers die in het buitenland gaan spelen worden altijd heel snel beoordeeld, soms op basis van maar enkele wedstrijden. Wanneer ze het dan niet goed doen krijgen ze de status van miskoop en wordt een talent/speler uit eigen land opgesteld. Maar inderdaad, achteraf moet je niet huilen. Had je maar in Nederland moeten blijven, waar talenten altijd wel de kans krijgen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

BK2007 schreef:Tsja, moeilijk verhaal. Vorig jaar hebben wij ook een uitstekende speler (Roorda) zomaar zien vertrekken naar Excelsior alleen maar omdat onze toptrainer Jans het niet zag....
We weten allemaal hoe ontzettend goed Roorda het toen deed. Wat was het mooi geweest als hij dat bij ons had gedaan.
Dat Roorda het bij zo'n kleine club goed deed wil nog steeds niet zeggen dat hij dat hier ook kan. Is net zoals veel spelers die van ons naar Ajax of Feyenoord gingen het niet redden.

Ook Smarasson heeft nog niet het tegendeel bewezen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Knipecity schreef:Dat Roorda het bij zo'n kleine club goed deed wil nog steeds niet zeggen dat hij dat hier ook kan.
Sorry, hoor. Maar hij heeft wel degelijk puike wedstrijden in het Heerenveen shirt gespeeld !
Samen maken we de club sterk.
mr the goat
Nieuw talent
Berichten: 139
Lid geworden op: 30-08-2011 15:35
Locatie: Lisse

Bericht door mr the goat »

Mensen, dit topic gaat over van la parra, zet deze discussie maar voort in het GAR topic

Wat mij trouwens opvalt is dat als van la parra en Martinus vlak voor tijd invallen, ze op mij geen goede indruk achterlaten. Maar als ze vanaf het begin spelen doen ze het gewoon goed. Daar moeten ze aan werken.
Gebruikersavatar
.Pim
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 25-10-2009 14:41

Bericht door .Pim »

Ik heb wel vertrouwen in deze jongen. Je kunt hem niet op een paar invalbeurten beoordelen, en tegen NAC was hij (in de basis) gewoon een van de betere op het veld (wat mij betreft)
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Ongelooflijk, de broer van WIjnaldum ... dat wist ik niet! Klinkt gek maar talent heeft ie dus wel, erg jong naar Caen gegaan, moest wennen hier maar wie weet is dit echt een topper-in-de-dop! Vergis je niet, hij speelde eigenlijk NOOIT een wedstrijd, in Frankrijk niet 1, in feite zijn wij zijn eeerste club. Kan dus alleen maar beter worden!
100% achter Marco van Basten!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ik weet niet hoor, maar volgens mij heeft hij meer wedstrijd gespeeld dan jij denkt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rajiv_van_La_Parra
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

OK!

Ik las zijn interview in de VI en ik meende dat ik daar wat anders zag, paar invalbeurtjes.

Ik denk dat dit wel eens een juweeltje kan blijken te zijn!
100% achter Marco van Basten!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Juweeltje is wel heel hard van stapel lopen, hij heeft in ieder geval snelheid, is sterk en technisch aardig onderlegd. Hij wil zich nu echter teveel in korte tijd bewijzen. Als hij wat meer in dienst van het elftal gaat spelen en alleen acties gaat maken als de mogelijkheid er is en wat rustiger wordt in z'n kop, heeft natuurlijk ook met vertrouwen te maken, dan zie ik hem bij Heerenveen wel doorgroeien.

Maar ik zie hem in de toekomst geen miljoenen opleveren.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Lardy schreef:Maar ik zie hem in de toekomst geen miljoenen opleveren.
Ik ook niet. Ik moet het allemaal nog maar zien. Postioneel vind ik hem nog niet echt goed, maar kan hij leren. Bovendien vind ik hem niet echt atletisch à la Assaidi of Narsingh, maar meer lomp. Natuurlijk hoeft dit niet meteen negatief te zijn, maar dan moet z'n positiespel goed en z'n voorzet uitstekend zijn. Die laatste 2 zijn bij Rajiv nog ondergemiddeld.
Tot nu toe valt hij leuk in, en speelde hij tegen nac redelijk. Overtuigd ben ik nog niet.. (maar hij moet er wel de kans voor krijgen)
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Lardy schreef:Ik weet niet hoor, maar volgens mij heeft hij meer wedstrijd gespeeld dan jij denkt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rajiv_van_La_Parra
Daarbij moet niet vergeten worden dat hij meer dan 50 wedstrijden in een amateurcompetitie heeft gespeeld, Championnat de France Amateur (CFA). In deze competitie spelen amateurclubs en reserve-elftallen van profclubs. Hij speelde in 3 jaar maar 16 wedstrijden voor het 'grote' Caen.

Volgens mij bestaat er in Frankrijk niet een aparte beloftencompetitie zoals hier in Nederland.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ik zie hem wel een belangrijke speler voor Heerenveen worden, het talent heeft ie wel. Maar die miljoenen die je in de toekomst voor Dost, Djuricic, Gouweleeuw, Assaidi en Narsingh gaat vangen zie ik nog niet bij hem gebeuren. Maar een bruikbare speler voor Heerenveen is toch ook niet mis.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ik ben ook na zijn redelijke optreden tegen Nac nog niet heel enthousiast. Hij deed het stukken beter dan in zijn korte invalbeurtjes, en ik ben ook best positief over zijn inbreng afgelopen weekend. Het is echter wel zo dat het nog veel beter moet, wil hij een vaste waarde worden. Hij moet de tijd en de kansen krijgen om te laten zien dat hij vooruit gaat. Spelers moeten echter niet vergeten dat ze bij de beloften elke week de kans krijgen om hun kwaliteiten te tonen.

Ik heb namelijk een beetje moeite met de manier waarop hij bij de beloften speelt. Hij speelt daar, mijns inziens, veel te egoïstisch. In het eerste stelt hij zich momenteel heel erg dienstbaar op, speelt hij puur voor het team. In de beloften is hij constant acties aan het maken, en het levert verdomd weinig op. Vooralsnog maakt Valpoort een veel betere indruk bij de beloften. Die is sneller, heeft een betere aanname, en scoort gemakkelijker. Van la Parra krijgt puur op basis van status en de hiërarchie de kansen in het eerste. Ik denk echter dat iedereen kan zien dat Valpoort niet alleen meer potentie heeft, maar eigenlijk ook al gewoon meer kwaliteit heeft.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Heeft weinig gespeeld maar hij groeit met de week! Assaidi lekker voor veel geld verkopen en Van la Parra het laten overnemen, dat komt helemaal goed! Dus: verlengen en ook iets meer salaris geven zodat hij blijft voor een paar jaar!
100% achter Marco van Basten!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

TWR22 schreef:Heeft weinig gespeeld maar hij groeit met de week! Assaidi lekker voor veel geld verkopen en Van la Parra het laten overnemen, dat komt helemaal goed! Dus: verlengen en ook iets meer salaris geven zodat hij blijft voor een paar jaar!
Hij speelde verdienstelijk, maar dat hij Man of the Match werd zie ik toch meer als een ( niet onverdiende ) aanmoedigingsprijs.
Je kunt niet elke week Djuricic of Gouweleeuw nemen zal men wel hebben gedacht.
Plaats reactie