Rajiv Van La Parra

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
mr the goat
Nieuw talent
Berichten: 139
Lid geworden op: 30-08-2011 15:35
Locatie: Lisse

Bericht door mr the goat »

had gewoon het hele team tot MOTM/TOTM benoemd, iedereen speelde goed
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Er moet nog veel beter, voorzetten zijn vaak onzorgvuldig en te langzaam.
Ook zijn acties en looplijnen zijn verre van goed. Maar als je kijkt naar zijn leeftijd en verleden dan is dat allemaal niet zo vreemd. Potentie heeft hij zeker, ik ben wel benieuwd waar zijn plafon ligt.
edw
Invaller
Berichten: 296
Lid geworden op: 23-11-2009 16:20

Bericht door edw »

mr the goat schreef:had gewoon het hele team tot MOTM/TOTM benoemd, iedereen speelde goed
Neem toch aan dat 1 van Heerenveen ook de Gillette speler van de week wordt. Ik zet in op Gouweleeuw
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

In fd kreeg VLP nota bene het laagste cijfer samen met Janmaat, een 6,5. Gouweleeuw een 9. Kan daar wel mee leven.
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

edw schreef:Neem toch aan dat 1 van Heerenveen ook de Gillette speler van de week wordt. Ik zet in op Gouweleeuw
Je kan gewooon al kijken wie ze het beste vonden.
LVP hoorde niet bij de beste 2.
Ze vonden Breuer het minst(6).
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

VLP is er nog lang niet maar heeft wel een aantal kwaliteiten . Hij is snel / dreigend en heeft veel loopvermogen. Verder is het een jongen die hard wil werken voor de ploeg en straalt plezier uit.

Hij heeft wel concurrentie van andere 'jonge honden' als Martinus en Valpoort die zelfs op elke plek voorin kan spelen. Ik ben benieuwd hoe de jongens zich gaan ontwikkelelen.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Het is vroeg, ik weet t maar ik ben graag Haantje de voorste :D ... Ik denk dat Van la Parra ons volgende pareltje is. Ik denk dat het een hele grote gaat worden en de sterspeler van ons elftal, mits hij de kans gaat krijgen. Als ik zie wat een groei die jongen doormaakt in 2 (TWEE!) basiswedstrijden, dat vind ik ongekend. Voetbal heeft veel te maken met vertrouwen krijgen (zie Narsingh), en hij lijkt mij daar zeer gevoelig voor, zeker na de flop in Frankrijk, dat is niet goed voor een jonge speler: gehaald worden als het grote talent maar vervolgens geen kans krijgen en jaar na jaar verpieteren in een Frans dorpie.

Hij gaat het helemaal maken bij ons.
100% achter Marco van Basten!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Rustig, rustig. Niet te snel gaan. Hij ontwikkelt zich prima, maar is er nog lang niet. Nu waren de verwachtingen nog laag dus is het snel goed, maar als er straks wat van hem verwacht wordt krijg je weer een nieuwe situatie.
Van Narsingh verwacht je nu ook veel meer dan een jaar geleden en hier en daar is er zelfs kritiek op die jongen terwijl hij het natuurlijk nog steeds prima doet en niet minder dan een jaar geleden.

Daarnaast moet hij eerst nog maar aantonen met beide benen op de grond te kunnen blijven staan.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

TWR22 schreef:Ik vind t nog helemaal niks met zijn ANWB schoenen. Het is allemaal op goed geluk langs een tegenstander komen, weinig structuur.
TWR22 schreef:Het is vroeg, ik weet t maar ik ben graag Haantje de voorste :D ... Ik denk dat Van la Parra ons volgende pareltje is...
...Hij gaat het helemaal maken bij ons.
Sjezus, jij draait zoals wel vaker als een blad aan een boom. Eerst vond je het niks en dan na 2 aardige potjes later wordt het een pareltje, en dat in een paar weken tijd. Eerst nog maar eens zien of hij de lijn door kan trekken, hij deed het aardig, maar niet bijzonder.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

TWR22 schreef:Het is vroeg, ik weet t maar ik ben graag Haantje de voorste :D ... Ik denk dat Van la Parra ons volgende pareltje is...
...Hij gaat het helemaal maken bij ons.
Dan heb je meer voetbalvisie dan de meesten van ons..
Ik zie in hem geen pareltje...moet nog veel leren (ook qua positiespel; soms loopt ie in ruimtes waar hij niks te zoeken heeft).
Hij is behoorlijk technisch en heeft een trucendoos..that's it.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik vind hem technisch helemaal niet zo bijzonder. Het oogt allemaal wat fragiel bij hem. Hij viel natuurlijk maar even in zaterdag, maar daarin liet hij ook helemaal niks zien. Assaidi is toch wel twee stappen verder en 2 klassen beter dan deze jongen.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Nu wel ja, helemaal mee eens. Maar Assaidi had er een seizoen of wat op zitten toen ie hier kwam, VLP niks. Ik kan het mis hebben maar ik denk dat hij de nieuwe Narsingh is.
100% achter Marco van Basten!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Zeiden we niet 2 jaar geleden precies hetzelfde van Assaidi? "Die bakt er niks van, gaat er niet komen..." en zo net als Djuricic "te licht, nooit een grote zal dit zijn...." :erm:

Ik vind het te vroeg om te oordelen, ik denk juist wel dat hij wel degelijk iets in z'n mars heeft. En dat dat eruit bij ons kan komen, zie ik ook nog wel als een mogelijkheid.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Calimero schreef:Zeiden we niet 2 jaar geleden precies hetzelfde van Assaidi? "Die bakt er niks van, gaat er niet komen..." en zo net als Djuricic "te licht, nooit een grote zal dit zijn...." :erm:

Ik vind het te vroeg om te oordelen, ik denk juist wel dat hij wel degelijk iets in z'n mars heeft. En dat dat eruit bij ons kan komen, zie ik ook nog wel als een mogelijkheid.
Ik heb dat nooit over Assaidi en Djuricic gezegd ;-)
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Feit blijft wel dat deze jongen een contract voor één jaar heeft getekend en dat de beleidsbepalers binnen enkele maanden moeten bepalen of zij verder met hem willen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Denk wel dat hij de nodige potentie heeft. Vroeger, onder Verbeek en Foppe maakten nieuwe spelers vaak nog een stap na de winterstop omdat ze dan echt gewend waren aan de fysieke arbeid. Ik weet niet hoe Jans hier op traint, hij staat er niet om bekend, maar misschien kan deze jongen nog stappen maken na de winter.

Mocht Assaidi weggekocht worden dan zullen zijn kansen wel komen.
vries153
Bankzitter
Berichten: 241
Lid geworden op: 23-07-2003 19:48
Locatie: gorredijk

Bericht door vries153 »

van wat ik hoor vanuit Portugal speelt rajiv geweldige wedstrijden en was hij tegen leverkussen MotM weet niet hoe hij speelde tegen hannover maar uit het wedstrijd verslag meen ik te concluderen dat hij geweldig speelt.

Ik zou zeggen vastleggen die jongen hij is gratis en zal denk ik niet de hoofdprijs vragen als je hem hoort praten over hoe goed hij is opgevangen etc.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Hij deed het inderdaad heel aardig op de training van vrijdag en gisteren in de wedstrijd tegen '96.
Wat mij betreft vastleggen voor een langere periode.
SCH
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Surhuisterveen schreef:Hij deed het inderdaad heel aardig op de training van vrijdag en gisteren in de wedstrijd tegen '96.
Wat mij betreft vastleggen voor een langere periode.
Mee eens, wanneer je enkel de optie in het contract licht, kun je in de zomer van 2013 weer met hem om de tafel om te voorkomen dat hij in 2014 transfervrij de deur uit loopt (zie ook Gouweleeuw).
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Speelt als een vent, en is ook een geweldige jongen in de omgang. Hij was een van de weinige die het echt mooi vond dat supporters langskwamen in Portugal. Wat mij betreft is er geen andere optie dan deze jongen langer te behouden.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Bizar eigenlijk.

Afgetest bij AZ en ook ik had behoorlijke twijfels bij Rajiv na zijn eerste paar wedstrijden. On gecontroleerd, niet balvast en niet te betrappen op een fluwelen techniek. Ik vond het echt een 13 in het dozijn voetballer.

Als hij deze trend doorzet, is het echt een toegevoegde waarde voor het team en verdient de scouting een pluim.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Hij heeft echt lang nodig gehad om in "vorm" te komen, maar hij is ook nog maar 20, en dat is heel jong.
Hopelijk leggen ze deze jongen voor langere tijd vast. Zelden heb ik iemand zo blij / trots gezien omdat hij voor sc Heerenveen uit mag komen. Echt mooi is dat.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Haast ontroerend ook om te zien hoe hij na zijn goal tegen PSV, ( bij een 1-5 achterstand en met maar weinig tijd meer over ) de bal als een speer uit het net haalde en het publiek met handgebaren opzweepte. Alsof er nog echt wat te verdienen viel.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

abegoal schreef:Bizar eigenlijk.

Afgetest bij AZ en ook ik had behoorlijke twijfels bij Rajiv na zijn eerste paar wedstrijden. On gecontroleerd, niet balvast en niet te betrappen op een fluwelen techniek. Ik vond het echt een 13 in het dozijn voetballer.

Als hij deze trend doorzet, is het echt een toegevoegde waarde voor het team en verdient de scouting een pluim.
Geen fluwelen techniek? I beg you pardon....
Met de rest ben ik 't helemaal met je eens. Echter zijn techniek viel me al meteen op...deze jongen beschikt over veel techniek. Heeft namelijk erg veel balcontrole, maar is nog ongecontroleerd in zijn spel..
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

De eerste paar wedstrijden was zijn techniek toch niet echt om naar huis te schrijven, elke bal sprong zowat van zijn voet en het leek wel vaak of zijn benen sneller waren dan zijn gedachten. Kan natuurlijk aan de zenuwen en zijn drang om zich te bewijzen hebben gelegen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Eric schreef:De eerste paar wedstrijden was zijn techniek toch niet echt om naar huis te schrijven, elke bal sprong zowat van zijn voet en het leek wel vaak of zijn benen sneller waren dan zijn gedachten. Kan natuurlijk aan de zenuwen en zijn drang om zich te bewijzen hebben gelegen.
Dat denk ik dan. Als je kijkt naar de manier waarop hij spelers soms passeert, de trucendoos die hij in huis heeft en hoe hij in beide oefenwedstrijden meerdere malen de bal prachtig meenam in de loop, zie je dat hij veel techniek heeft.
Zie begin dit topic waarin ik al aangaf dat ik denk dat hij in 't begin veel bewijsdrang heeft.. (overigens goed, maar 't moet niet doorslaan)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Zijn snelle ontwikkeling heeft mij ook verrast. Ik vond hem in het begin niet veel soeps, maar zo zie je maar weer wat vertrouwen geven kan doen met iemand. Het talent moet natuurlijk wel aanwezig zijn, maar dat lijkt het geval.
Neemt niet weg dat hij het ook moet laten zien over een langere periode. Assaidi is niet de minste om te vervangen.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Wat mij wel opvalt bij hem, en misschien zien meer dat, is dat hij soms een actie probeert te maken (een schaartje), maar het niet heel erg dreigend overkomt en hij de bal dan maar weer een linie terugespeelt waardoor de hele aanval niet meer gevaarlijk is. Zijn er hier meer die dit opvalt?
Corruption is everywhere, fight it!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Het viel mij wel op dat hij ( tijdens de eerste optredens die ik van hem zag ) wel een actie probeerde in te zetten, maar dan net niet explosief genoeg was om er echt langs de gaan. Wel hield hij dan de bal in bezit en legde hem vervolgens terug. Tegenwoordig lukt de eerste actie vaker.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Dat bedoel ik inderdaad ook, zag ik in Portugal ook weer vaak terug. Op zich niets mis mee trouwens, want balverlies is natuurlijk nog wat vervelender en hij blijft dan misschien ook wat onvoorspelbaarder.
Corruption is everywhere, fight it!
Plaats reactie