Ramon Zomer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Zou niet verkeerd zijn dat ie weg gaat. Heb meer vertrouwen in de jeugd.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Het goede nieuws is dat Kruiswijk dus Zomer voorbij is in de hiërarchie. Het slechte nieuws dat MvB zo gehecht is aan de ouwe hap dat hij overweegt om een middelmatige centrale verdediger op leeftijd een basisplaats te geven op een voor hem onbekende plek ten koste van twee aanstormende talenten. Ik hoop maar dat het gezonde verstand zegeviert.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Ons probleem centraal achterin is dat wij teveel matige spelers hebben. Wel kwantiteit maar te weinig kwaliteit.

Met Kum, Zomer en Krijswijk hebben wij ervaren spelers maar die hebben vorig jaar laten zien dat wij erg kwetsbaar zijn met name in de lucht en uit standaard situaties.

Otigba en Streutker zijn talenten maar die staan er ook niet zomaar.

In mijn optiek moeten wij proberen Zomer en Kum te verkopen/verhuren en daar 1 ervaren centrale vedediger voor terughalen die met Otigba het centrum gaat vormen.

Om weer veel tegendoelpunten te voorkomen laat mij dat dringend gewenst.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Zomer heeft gewoon niet meer het niveau om bij Heerenveen een omomstreden CV te zijn. Hij is zo traag als stront en stapt overal verkeerd. Hij moet gewoon accepteren dat zijn tijd geweest is en dat het nu aan Otigba en/of Streutker is om zich te laten zien.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Neymar schreef: Aldus FeanOnline.

Van mij mag hij best vertrekken, zie toch liever Otigba spelen.

In ieder geval deze gast aanvoerder afmaken. "Als ik geen basisspeler meer ben" , ga ik verder kijken. Lekker strijdbaar ben je dan Ramon Zomer. Als routinier en als aanvoerder ben je met deze uitspraak niet een voorbeeld voor deze jonge selectie. Je kan je ook terug knokken als je je basissplaats kwijt bent, slappe zak.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ergens is het wel logisch natuurlijk. Hij is nu 30 en kan nou niet bepaald meer een hele lange tijd op hoog niveau voetballen. In dat opzicht snap ik Zomer wel. Dat betekent niet dat ik een vertrek zou betreuren, ik ben namelijk van mening dat nu het moment daar gekomen is om door te selecteren en je eigen jeugd een kans te geven. Is het niet Otigba, dan is het wel Streutker.
Boffy
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 10-06-2013 17:42

Bericht door Boffy »

Zomer heeft afgelopen jaar erg matig gepresteerd, daar ben ik het mee eens. Maar wat ik wel makkelijk vind is om Otigba, die nog maar een paar minuten in het eerste heeft, zo verschrikkelijk omhoog te schrijven. Wat ik tot nu toe gezien heeft, lijkt het me een talentvolle jongen, maar hij moet zich nog maar bewijzen. In de oefenwedstrijden maakt hij ook nog geen onuitwisbare indruk op mij. Dus mocht Zomer ook nog vertrekken, dan wordt de spoeling wel erg dun centraal achterin. Mocht Otigba toch tekort komen, dan heb je wel een probleem.
Joeke12
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 22-02-2013 10:27

Bericht door Joeke12 »

Zomer kan van mij wel weggaan, brengt niks bij bij de defensie zowel koppen als verdedigen.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Ik vind het naar voren schuiven van Otigba en Streuker ook wel riskant. Het vertrouwen in hen lijkt zo groot, maar ik moet het nog zuen. Talent hebben ze, ervaring niet en laat dat nou vask belangrijk zijn in de defensie. Als Zomer vertrekt zou ik een zeer goede centrale verdediger halen. Ik heb nog niet veel vertrouwen in de huidige defensie.

Ook wel jammer dat de jonge jongens vorig seizoen weinig kansen kregen. Nu weet je nog steeds niet echt waar ze staan...
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

vincentdelbos schreef:Talent hebben ze, ervaring niet en laat dat nou vask belangrijk zijn in de defensie.
En hoe precies had jij gedacht dat ze aan ervaring gaan komen als je ze nooit een kans geeft? Zomer is ervaren, maar was dat ook niet op zijn 21e. Toch kreeg ook hij een kans van zijn toenmalige trainer, en geloof me, hij was toen niet beter dan Otigba en Streutker nu zijn.

Alderweireld is ook niet ervaren begonnen. Otigba heeft net zo veel duels voor de vertegenwoordigende Hongaarse teams gespeeld als Alderweireld in de jeugdploeg van Belgie heeft gedaan.

Wij zijn geen Manchester City, waar ze alleen maar gearriveerde spelers hoeven die er direct moeten staan, en die bewezen hebben het topniveau aan te kunnen. Als je bij Heerenveen al denkt alleen ervaren, bewezen spelers te moeten hebben, dan gaan we weer terug naar de laatste Yme jaren. Waar we dachten een gelijkwaardige selectie van 30 man te moeten hebben.

Kans geven, fouten zullen ze gegarandeerd maken, maar die maken Gouweleeuw, Zomer, Kum, Kruiswijk ook. Bij die jonge gasten heb je kans dat ze zich gigantisch doorontwikkelen zodra ze echte minuten gaan maken.
MimiC
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 17-07-2013 17:23

Bericht door MimiC »

Ramon Zomer staat open voor een vertrek bij sc Heerenveen en mogelijk maakt hij in de herfst van zijn carrière nog een flinke financiële klapper. De dertigjarige verdediger staat namelijk in de belangstelling van Panathinaikos, dat een opvolger zoekt voor Jean-Alain Boumsong, in 2006 verliezend WK-finalist. Zomer, die in Friesland nog maar één seizoen onder contract staat, kan zodoende zijn eerste buitenlandse avontuur aangaan. (MetroFM)
ik hoop zo dat dit waar is ;)
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Voetbalzone, in de wandelgangen. Negen van de tien keer is dat gebakken lucht. Ik kan me ook niet voorstellen wat Panathinaikos met Zomer moet, maar het zou een godsgeschenk zijn.
Heerenveen till I die!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Hinkelpikke schreef:Voetbalzone, in de wandelgangen. Negen van de tien keer is dat gebakken lucht. Ik kan me ook niet voorstellen wat Panathinaikos met Zomer moet, maar het zou een godsgeschenk zijn.
Michael Dingsdag is ook een belangrijke speler in Zwitserland, al weet ik niet of Panathinaikos nog wel zo goed is als vroeger
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Bubbe schreef:Voetbalzone verzint die dingen zelf niet, bron is de Griekse media. Panathinaikos is door financiele problemen drastisch in niveau gezakt, dus helemaal gek is het gerucht niet.
Vaak als je de bron checkt is er niks over te vinden, of dat hier ook geldt weet ik niet. Maar vaak is het complete onzin.
Gerben
Jeugdspeler
Berichten: 40
Lid geworden op: 27-01-2013 19:55
Locatie: Drachten

Bericht door Gerben »

Hinkelpikke schreef:Voetbalzone, in de wandelgangen. Negen van de tien keer is dat gebakken lucht. Ik kan me ook niet voorstellen wat Panathinaikos met Zomer moet, maar het zou een godsgeschenk zijn.
Bij 9 van de 10 sites van dat kaliber worden "gebakken lucht" berichten ook van elkaar overgenomen. Maar dat terzijde.
Ontopic:
http://www.axortagos.gr/fimes-gia-zomer.html + http://www.radio1d.gr/athlitika/30956-phimer-gia-zomer
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Nou ja, gebakken lucht of niet, laten we hopen dat hij vertrekt.
Heerenveen till I die!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ο Παναθηναϊκός είναι πολύ κοντά σε στόπερ πιθανότατα από την Ολλανδία, με τα σενάρια να εμπλέκουν τον Ραμόν Ζόμερ της Χέρενφειν. Σε προχωρημένες επαφές με έμπειρο κεντρικό αμυντικό βρίσκεται ο Παναθηναϊκός και τις επόμενες μέρες αναμένεται να τελειώσει την υπόθεση του. Αυτό είναι κάτι που επιβεβαιώνεται από την ΠΑΕ, ενώ σύμφωνα με το Goal ο παίκτης που μιλάει ο Νίκος Νταμπίζας φέρεται να είναι από την αγορά της Ολλανδίας. Μάλιστα φήμη που αναπτύχθηκε τις τελευταίες ώρες αναφερόταν στο πρόσωπο.
Ja zo wordt het een stuk duidelijker. :wink:
Maar mocht er interesse zijn dan zou ik deze jongen gewoon zonder transfersom laten gaan. ( of iig het eerste bod gelijke accepteren). Deze jongen zit alleen maar in de weg.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ebiede schreef:
Ja zo wordt het een stuk duidelijker. :wink:
Maar mocht er interesse zijn dan zou ik deze jongen gewoon zonder transfersom laten gaan. ( of iig het eerste bod gelijke accepteren). Deze jongen zit alleen maar in de weg.
Volgens vrije vertaling van Google translate:
Panathinaikos dicht in stoppers waarschijnlijk uit Nederland, met scenario's te betrekken Ramon Zomer van Cherenfein. In geavanceerde contacten met ervaren centrale verdediger is Panathinaikos in de komende dagen wordt verwacht dat de affaire te beëindigen. Dit wordt bevestigd door de FC, ​​terwijl volgens Goal speler die spreekt Nikos Dabizas is naar verluidt het kopen van Nederland. Ontwikkelde de reputatie van de laatste uren vermeld op het gezicht.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Mackan68 schreef:Cherenfein

Lachen die google vertaal machine.
Mackan68 schreef:in de komende dagen wordt verwacht dat de affaire te beëindigen.
Gaat dit over Zomer, of over Veenstra? :lol:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

abegoal schreef:
Lachen die google vertaal machine. Gaat dit over Zomer, of over Veenstra? :lol:
Ja je zou zeggen dat Google translate ook nog fonetisch vertaalt. Ik kan me het tenminste wel voorstellen dat die knoflookvreters aan de Middellandse zee de naam van onze club zo uitspreken.
Om van Zomer af te komen is een net zo grote affaire :lol: Dit kan zo maar eens een topZomer voor ons cluppie worden!!
Laatst gewijzigd door Mackan68 op 21-07-2013 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Haha, Zomer durft het rapport ook niet af te wachten. Bang dat er voor hem geen draagvlak meer is. :mrgreen:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
mathysjorritsma
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-04-2011 21:42

Bericht door mathysjorritsma »

Als dat doorzet, mag jij je onderschrift aanpassen @Abegoal!

Hotemetoten - Oppositie 0 - 3
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Vind dat er hier en in het verdedigerstopic wel wat respectloos over Zomer wordt gesproken. Het is geen computerspel, waarbij je iedereen die je niet goed vind zo maar even kan dumpen. We praten over mensen hier.

Ik ga niet beweren dat Zomer een geweldig seizoen achter de rug heeft, en ook ik zou er geen moeite mee hebben als Zomer de club zou verlaten. Maar zoals er hier gesproken wordt over het dumpen van alles en iedereen die je niet bevalt, vind ik respectloos. Zomer is gewoon en prima kerel die altijd hard zijn best heeft gedaan voor de club, en daar mag best een beetje respect tegenover staan.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Otsje P schreef:Vind dat er hier en in het verdedigerstopic wel wat respectloos over Zomer wordt gesproken. Het is geen computerspel, waarbij je iedereen die je niet goed vind zo maar even kan dumpen. We praten over mensen hier.

Ik ga niet beweren dat Zomer een geweldig seizoen achter de rug heeft, en ook ik zou er geen moeite mee hebben als Zomer de club zou verlaten. Maar zoals er hier gesproken wordt over het dumpen van alles en iedereen die je niet bevalt, vind ik respectloos. Zomer is gewoon en prima kerel die altijd hard zijn best heeft gedaan voor de club, en daar mag best een beetje respect tegenover staan.
Wie heeft het over 'dumpen' Otsje? We geven aan dat wanneer hij niet wil knokken voor een basisplaats dat hij dan, wat ons betreft, zo snel mogelijk mag vertrekken. Zo zijn beide partijen geholpen. De club kan eventueel nog iemand aantrekken en Zomer zelf heeft ook zijn zin. Ondanks zijn mindere seizoen blijft ook Zomer een Superfries. Prima kerel inderdaad maar hij wordt niet meer beter. Stabiel is hij wel, maar dan niet echt in positieve zin. Hoe jammer dat ook is.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Otsje P schreef:Vind dat er hier en in het verdedigerstopic wel wat respectloos over Zomer wordt gesproken. Het is geen computerspel, waarbij je iedereen die je niet goed vind zo maar even kan dumpen. We praten over mensen hier.

Ik ga niet beweren dat Zomer een geweldig seizoen achter de rug heeft, en ook ik zou er geen moeite mee hebben als Zomer de club zou verlaten. Maar zoals er hier gesproken wordt over het dumpen van alles en iedereen die je niet bevalt, vind ik respectloos. Zomer is gewoon en prima kerel die altijd hard zijn best heeft gedaan voor de club, en daar mag best een beetje respect tegenover staan.
Ik ben dit helemaal met je eens. Hij heeft perfecte dingen laten zien en bracht leiding toen hij hier net kwam, wat we toen ontbeerden. Het is te makkelijk zoals t nu gaat op een forum.
100% achter Marco van Basten!
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Mackan68 schreef: Wie heeft het over 'dumpen' Otsje? We geven aan dat wanneer hij niet wil knokken voor een basisplaats dat hij dan, wat ons betreft, zo snel mogelijk mag vertrekken. Zo zijn beide partijen geholpen. De club kan eventueel nog iemand aantrekken en Zomer zelf heeft ook zijn zin. Ondanks zijn mindere seizoen blijft ook Zomer een Superfries. Prima kerel inderdaad maar hij wordt niet meer beter. Stabiel is hij wel, maar dan niet echt in positieve zin. Hoe jammer dat ook is.
Blader eens terug zou ik zeggen. Er wordt hier over het wegsturen van spelers gesproken alsof het om een laptop gaat die niet snel genoeg meer is.

Het gaat niet om het feit dat hij niet goed genoeg meer is, dat vind ik namelijk ook. Het gaat om het gemak waarop iedereen hier doet over het "weg doen" van een speler.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

TWR22 schreef:Ik ben dit helemaal met je eens. Hij heeft perfecte dingen laten zien en bracht leiding toen hij hier net kwam, wat we toen ontbeerden. Het is te makkelijk zoals t nu gaat op een forum.
Zo gaat het altijd op een forum!

Vorig jaar werd Kruiswijk weer in genade aangenomen, terwijl hij het seizoen daarvoor met de grond gelijk werd gemaakt. Om maar een voorbeeld te noemen.

Tip: de officiele site van onze sc is een stuk politieker!!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ben benieuwd wie de supporters weer als pispaal gaan kiezen als VLP en Zomer uit de basis zijn verdwenen. Het lijkt toch wel of supporters er in ieder geval altijd 1 moeten hebben om hun frustraties op kwijt te kunnen.

Wie zijn de genomineerden?

Kruiswijk?
Dijks?
Wildschut?
Kums?
Vd Berg?

Ben benieuwd.... 8)
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Kansloos! :?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

abegoal schreef:Kansloos! :?
Helemaal mee eens. Ik vind het namelijk ook kansloos gedrag om er altijd 1 of 2 uit te pikken. Ik heb ook wel spelers die minder favoriet zijn van mij, maar die figuren die tijdens een wedstrijd alleen maar lopen te zeiken op 1 en dezelfde speler, dat vind ik kansloos.
Plaats reactie