Ramon Zomer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor sonnema » 19-08-2011 10:40

Feanatieke schreef:Ik moet het nog maar zien. Op twitter heffen enkelen de loftrompet, openen de poort, effenen de baan, zodat Zomer naar binnen kan gaan. Maar dolblij om deze aankoop ben ik nog niet. Ik hoop dat hij een directe versterking zal zijn. Maar het is eigenlijk wel een beetje triest dat een verdediger van NEC een directe versterking is.


In de huidige situatie is NEC gewoon een directe concurrent voor ons. Het is dus best knap dat je een basisspeler bij een directe concurrent weghaalt.In mijn ogen is Zomer een degelijke eredivisiespeler, niks meer en niks minder.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor 1983 » 19-08-2011 10:42

Skopperij schreef:Bovendien, als je iemand kunt vertrouwen in het scouten van verdedigers dan moet het Hansma zijn.

Hoezo? Welke verdediger heeft Hansma eerder gescout dan die succesvol heeft gepresteerd? Hij zal er allicht wat meer kijk op hebben dan mensen die niet op prof nivea actief zijn geweest. Maar dat je zelf een aardige verdediger bent geweest wil nog niet zeggen dat je dat ook in anderen kunt herkennen. Dat moet allemaal nog maar blijken. En inderdaad, aan bekende jongens als Zomer valt weinig meer te scouten. Toch snap ik het enthousiasme nog steeds niet, we zijn de laatste jaren al zo vaak teleurgesteld met aangetrokken spelers dat je wel wat meer slagen om de arm zou verwachten. Lees voor de grap allemaal de eerste paginas van o.a. het Kruiswijk topic nog eens door zou ik zeggen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Knipecity » 19-08-2011 10:43

Hij is een belangrijke spil bij een middenmoter en moet dat nu bij een club worden die in de subtop wil en hoort te spelen. Zoals hij zelf ook zegt, dat is een stap omhoog. Ben benieuwd, maar ik heb er wel vertrouwen in.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Skopperij » 19-08-2011 10:46

Superfries1983 schreef:Toch snap ik het enthousiasme nog steeds niet, we zijn de laatste jaren al zo vaak teleurgesteld met aangetrokken spelers dat je wel wat meer slagen om de arm zou verwachten. Lees voor de grap allemaal de eerste paginas van o.a. het Kruiswijk topic nog eens door zou ik zeggen.

Daar heb je gelijk in. Het is vooral de opluchting dat ze iets gedaan hebben na 11 tegengoals in de laatste 3 wedstrijden. Of Zomer de versterking is waar we hem voor houden moeten we afwachten.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Zola » 19-08-2011 10:53

Skopperij schreef:Kruiswijk was een aankoop van Jans, Zomer een aankoop van de club. Bovendien, als je iemand kunt vertrouwen in het scouten van verdedigers dan moet het Hansma zijn.



Vertrouwen moet Hansma nog verdienen. Hij heeft nog niks bewezen tot nu toe. Maar heb wel een goed gevoel dat hij er kijk op heeft.
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-08-2011 10:56

Skopperij schreef:Het is vooral de opluchting dat ze iets gedaan hebben na 11 tegengoals in de laatste 3 wedstrijden.


Ja, het is een opluchting ja. Maar aan de andere kant, 1 CV'er kan nooit de oplossing zijn. Jans moet eens een speelstijl zien te vinden die bij deze groep past. En niet steeds dat laffe inzakken........
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor mitrita » 19-08-2011 11:04

Superfries1983 schreef: Toch snap ik het enthousiasme nog steeds niet, we zijn de laatste jaren al zo vaak teleurgesteld met aangetrokken spelers


Geeft dat ook niet aan dat het allemaal nog niet zo simpel is ?
Behoudens een Gerry Koning kan ik me de laatste jaren weinig transfers herinneren die hier niet positief werden ontvangen.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor 1983 » 19-08-2011 11:12

Heb je helemaal gelijk in, het is ook zeker niet makkelijk over het algemeen. Dat iemand ergens goede prestaties neerzet wil nog niet zeggen dat het elders ook lukt. Die zekerheid heb je nooit. Kruiswijk rendeerde wel bij groningen en Roda, hier totaal niet (en zo zijn er nog tal van andere voorbeelden). Dat kon je van tevoren moeilijk aan zien komen en is wijsheid achteraf. Zo zal het met Zomer ook verlopen, of hij hier nou gaat slagen of niet, een aankoop blijft altijd voor een groot deel een gok.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Superfries88' » 19-08-2011 11:29

Superfries1983 schreef:Lees voor de grap allemaal de eerste paginas van o.a. het Kruiswijk topic nog eens door zou ik zeggen.


Wat dat betreft heb je gelijk, maar heeft dát juist niet de ogen van de mensen geopend? Kruiswijk werd positief ontvangen vanwege het bestaande defensieve probleem en zijn status. Voorheen speelde hij niet in de rol die hij hier zou moeten invullen, dus dat was lastig inschatten. Met terugwerkende kracht is dat een foute inschatting geweest. Al op dat moment. De dingen die ik bij Kruiswijk structureel mis, die zie ik bij Zomer wel terug. Een degelijke verdediger met duelkracht, mentaliteit en coachende capaciteiten. Gezien de situatie bij de club (sportief stap teruggezet, beperkt budget) is dit naar mijn mening één van de best denkbare oplossingen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor CJF » 19-08-2011 11:32

Blijdschap overheerst bij het lezen van dit nieuws.. Heb er vertrouwen in dat zomer een goede versterking zal blijken, en zoals eerdere voor mij al vermeld hebben lijkt het me ook op dit moment de beste optie (haalbaarheid etc..) Hopelijk kunnen ze nu nog een leuke linksback halen.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor paparazzi » 19-08-2011 11:44

Dat ze iets hebben gedaan vind ik op zich al heel wat. Of Zomer de beoogde verdediger wordt waar we op hebben gehoopt is nog even afwachten.

Even nog iets anders. Wat ik me nog wel af vroeg was ; waarom is Kruiswijk eigenlijk onlangs aanvoerder geworden? Ik heb daar eigenlijk niets over gelezen. Iemand?
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor winterzzz85 » 19-08-2011 11:48

Ben benieuwd naar Zomer, het is hoe dan ook een verbetering.

De reden dat Kruiswijk aanvoerder werd is niet omdat hij dat zo goed kan, maar juist om het te leren. Breuer zette volgens Jans, ongeacht de aanvoerdersband, mensen toch wel op hun plek. Kruiswijk zou zich wat meer verstoppen en d.m.v. het toekennen van het aanvoerderschap hoopte Jans hem wat impulsen te geven.

Iets in die trant.
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor scfan » 19-08-2011 11:49

Robert Veenstra's tweets duiden erop dat hij bijna gepresenteerd wordt:

RobertVeenstra Robert Veenstra
Ik kijk naar buiten vanuit het Abe Lenstra Stadion en krijg de indruk dat de zomer eindelijk in aantocht is!

Is er een mogelijkheid dat hij nummer 23 krijgt?

RobertVeenstra Robert Veenstra
# 23
scfan
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 17-05-2009 07:07

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor paparazzi » 19-08-2011 11:59

winterzzz85 schreef:De reden dat Kruiswijk aanvoerder werd is niet omdat hij dat zo goed kan, maar juist om het te leren.


Dat mag toch allerminst een merkwaardige reden worden genoemd?
Een leider ben je of dat ben je niet!

Volgens mij schuilt hier iets meer achter.

Verder over Zomer!
Laatst bijgewerkt door paparazzi op 19-08-2011 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Gibbet » 19-08-2011 12:00

Wow super! Zomer raakt bijna nooit geblesseerd en is een stabiele factor in een team, daarnaast heeft hij ook nog eens leiderscapaciteiten. :D Mooie aankoop voor een club als wij ;)
Gibbet
Selectiespeler
 
Berichten: 213
Geregistreerd op: 24-11-2009 08:18

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor BK2007 » 19-08-2011 12:01

Gewoon goede, degelijke aankoop lijkt me. Beetje de vraag wat er met Krijswijk gaat gebeuren ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor TWR22 » 19-08-2011 12:37

Morgen in de basis, wat een mega snelle transfer. Overigens waren de gesprekken al gaande 2 weken geleden, het was wachten op Beerens. Morgen zit Breuer op de bank! Of zullen ze El Ak offeren?

Interessanter nog vind ik: als Gouweleeuw weer fit is, zit ie dan op de bank? Lijkt me wel want de coach haalt de aanvoerder er niet uit in de regel.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor SCH-FAN » 19-08-2011 12:47

Zou Zomer met 1 training al meteen in de basis staan? Lijkt mij zeer onrealistisch.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Superfries88' » 19-08-2011 13:03

SCH-FAN schreef:Zou Zomer met 1 training al meteen in de basis staan? Lijkt mij zeer onrealistisch.


Waarom niet? Zomer heeft net als de rest een hele voorbereiding plus twee wedstrijden in de benen, dus hij is gewoon hartstikke fit. Hij zal de rest misschien nog niet geweldig aanvoelen, maar dan doen Kruiswijk en Breuer ook al niet, dus dat kan prima :mrgreen:.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Jurjenv » 19-08-2011 13:33

Een speler moet je altijd opstellen tegen z'n oude club. Werkt altijd extra goed, zie van Gaal in het kampioensjaar van AZ als voorbeeld.
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor 1983 » 19-08-2011 13:47

TWR22 schreef:Interessanter nog vind ik: als Gouweleeuw weer fit is, zit ie dan op de bank? Lijkt me wel want de coach haalt de aanvoerder er niet uit in de regel.

Dat vind ik altijd zo'n enorme onzin. Alsof een aanvoerder onschendbaar is of zo. Ook voor de aanvoerder geldt dat hij moet presteren en anders wordt het ook voor hem banken als er beteren zijn. En dan maakt het niets uit dat hij de afgelopen wedstrijden dat stukje stof om de arm heeft gehad. Bovendien is er met de komst van Zomer een nieuwe situatie ontstaan, wellicht kiezen ze Zomer nu wel gelijk tot nieuwe aanvoerder. Ik zou dat zeer verstandig vinden, want hij heeft dat veel meer in zich dan Kruiswijk of wie dan ook binnen de selectie. Verder zou het natuurlijk van de gekken zijn om een talent als Gouweleeuw op de bank te zetten omdat je iemadn niet zou willen of kunnen passeren puur omdat je hem tot aanvoerder hebt gekozen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Flying Frisian » 19-08-2011 14:51

Jurjenv schreef:Een speler moet je altijd opstellen tegen z'n oude club. Werkt altijd extra goed, zie van Gaal in het kampioensjaar van AZ als voorbeeld.

Speelde Louis mee tegen Sparta Rotterdam dat jaar dan?

Ik ben het eens dat Zomer een stabiele centrumverdediger is die over een flinke dosis Eredivisie-ervaring beschikt. Dit is echter ook het geval bij Kruiswijk en die is op zijn zachtst gezegd tegen gevallen. Daardoor begrijp ik niet waarom hij voor drie jaar is vastgelegd. Als hij niet voldoet, zit je als club nadat ze Igor de Verschikkelijke kwijt zijn geraakt weer in hetzelfde schuitje.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Janneman » 19-08-2011 15:05

Flying Frisian schreef:Ik ben het eens dat Zomer een stabiele centrumverdediger is die over een flinke dosis Eredivisie-ervaring beschikt. Dit is echter ook het geval bij Kruiswijk en die is op zijn zachtst gezegd tegen gevallen. Daardoor begrijp ik niet waarom hij voor drie jaar is vastgelegd. Als hij niet voldoet, zit je als club nadat ze Igor de Verschikkelijke kwijt zijn geraakt weer in hetzelfde schuitje.


Ik vermoed dat Heerenveen grote verwachtingen heeft met Zomer en tot nu toe heeft hij al seizoenen bewezen dat hij een degelijke verdediger is. Ik zie in hem de nieuwe aanvoerder van Heerenveen die coachend sterk is. Ik zie hem graag met Gouweleeuw spelen!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor USAFries » 19-08-2011 15:40

Volgens FrisianPride, beginnen ze met een centrum Zomer en meisje Kruiswijk. Gouweleeuw en Breuer starten op de bank.
Of ze dit zelf bedacht hebben of dit aan feiten gebonden is kon ik niet ontdekken. Ik hoop wel dat de band van ons meisje naar Ramon gaat.
Het leven is geen pak vla!
Avatar gebruiker
USAFries
Nieuw talent
 
Berichten: 95
Geregistreerd op: 09-06-2009 15:59
Woonplaats: Carthage, MO (USA)

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Jurjenv » 19-08-2011 16:23

Flying Frisian schreef:Speelde Louis mee tegen Sparta Rotterdam dat jaar dan?

Ik snap em niet :?:
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Ironis » 19-08-2011 17:10

Elm is toch 2e aanvoerder.. daar hoeven we dus niet over in te zitten. Is duidelijk gemeld in een persbericht.
Ik ben benieuwd hoe hij zich staande weet te houden tegen Twente. En ik hoop op den duur een centraal duo Gouweleeuw - Zomer. Nog een voordeel: Zomer en El Ak kennen elkaar.. Zou El Ak met Zomer naast zich beter gaan presteren?
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Crash » 19-08-2011 17:38

Ik was aanvankelijk wat sceptisch. Zomer is geen slechte voetballer, maar in mijn ogen niet meer dan een redelijke verdediger. Het is echter geen topper zoals gewenst. Hansson was een topper, maar was dat natuurlijk nog niet bij zijn komst. De wens van een topper is wellicht dus ook een onrealistische van mij.

In principe is mijn mening gevormd door de flarden en samenvattingen op de tv die ik heb gezien. In ogenschouw nemende dat AZ fans blij zijn met de komst van Beerens vanwege zijn fantastische voorzet :roll: , besef ik terdege dat de samenvatingen in kwestie geen duidelijk beeld van de kwaliteiten van een speler weergeven.

Na een bezoekje op het NEC forum blijkt dat Zomer een zeer gewaardeerde kracht is. Hem wordt een overgang naar Heerenveen gegund vanwege zijn inzet de afgelopen 3 jaar en vanwege de getoonde kwaliteiten. Het vertrek van Zomer wordt gezien als een aderlating en hij wordt door een antal genoemd als de meest constante verdediger van de ploeg.
Ik moet zeggen dat dit goede berichten zijn. Hopelijk is Zomer inderdaad de gewenste versterking.

Ik ben erg benieuwd of de club nog een versterking voor op het middenveld kan vinden. De interesse in Van der Heijden wijst uit dat men nog een middenvelder zoekt, wanneer deze voor weinig geld is te strikken.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Royce_SCH » 19-08-2011 17:39

Ik denk dat Zomer een prima jongen voor Heerenveen is. Hopelijk kan hij de nieuwe Petter Hansson worden. Zo'n soort verdediger hebben wij de laatste jaren echt gemist. Goede leeftijd, redelijk ervaren en spreekt Nederlands. Hij zal ongetwijfeld Gouweleeuw ook beter kunnen maken. Wie weet gaat dit koppel wel klikken en krijgen we eindelijk eens rust achterin. Helaas voor Breuer, maar die man komt gewoon veels te kort voor het niveau waar wij horen.

Succes Ramon!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Baggerraartje » 19-08-2011 18:17

Toen wisgerhof naar twente ging ipv Wielaart, had ik ook mijn twijfels. Het pakte prima uit, dus waarom zou dat niet met Zomer kunnen!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Currahee » 19-08-2011 18:19

USAFries schreef:Volgens FrisianPride, beginnen ze met een centrum Zomer en meisje Kruiswijk. Gouweleeuw en Breuer starten op de bank.


dit staat ook op de officiële website dus hij start morgen
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten