Ramon Zomer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Het was erg duidelijk wat de hoofdkwaliteit moest zijn van de aangetrokken speler. Hij moest een leider zijn. Dat is Zomer zonder twijfel. Niet een topverdediger, niet voetballend redelijk, maar niet geweldig, maar zonder meer een leider. Hij weet waar het om draait wanneer het spannend wordt bijvoorbeeld. Een aanjager. Ook tegen NEC liet hij dit zien, door een kwartier voor tijd in de spits te gaan staan en te gaan beuken en rennen.

Het type speler is gehaald en dat stemt mij tevreden. Met een winnaar/leider worden die jonge jongens beter.

Voetballend zal hij ons niet verder brengen, misschien in mentaliteit wel.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ironis schreef:Elm is toch 2e aanvoerder.. daar hoeven we dus niet over in te zitten. Is duidelijk gemeld in een persbericht.
Ik ben benieuwd hoe hij zich staande weet te houden tegen Twente. En ik hoop op den duur een centraal duo Gouweleeuw - Zomer. Nog een voordeel: Zomer en El Ak kennen elkaar.. Zou El Ak met Zomer naast zich beter gaan presteren?
Het kan alleen maar beter gaan lijkt mij, slechter dan nu is bijna niet mogelijk. Echter moet Jans als de sodemieter er voor gaan zorgen dat Zomer captain wordt en niet Kruiswijk!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Ik vond Zomer meteen al heel goed en dat is knap hoor, na 1 training. Ook denk ik dat Zomer zig de tering is geschrokken van zijn medespelers. 10 seconden na de aftrap zat hij als een gek te coachen, te zwaaien en te schreeuwen. Ik vond dat zeer opvallend: een nieuwe speler ziet dus al na 10 seconden dat zijn collega's compleet verkeerd staan.

Ook greep hij soms loeihard in, op de grens van geel en zie ook met Ruiz, dat is gewoon goed verdedigd van hem (was wel een pingel vond ik trouwens, 1 minutt na rust). Ja, er kan vast wel wat beter maar wat verwacht je dan na 1 training? Nee, ik heb veel te klagen maar ook een compliment aan SH: top dat jullie Zomer hebben gehaald!
100% achter Marco van Basten!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

TWR22 schreef:Ik vond Zomer meteen al heel goed
maar ook een compliment aan SH: top dat jullie Zomer hebben gehaald!
Wie is SH?

Je vond Zomer heel goed? Ok, dan heb ik een andere wedstrijd gezien. Ik ga niet gelijk een nieuwe speler afbranden maar ik denk dat Zomer een goede verdediger is als de ploeg waarin hij speelt dicht op de eigen goal speelt. Zodra er ruimte achter de verdediging onstaat wordt Zomer volgens mij heeeeel erg kwetsbaar. Maar goed, we shall see.
Bedankt Torcida:-)
TCK
Bankzitter
Berichten: 198
Lid geworden op: 15-03-2010 20:00

Bericht door TCK »

Ramon Zomer is zeker een welkome versterking. Als je Kruiswijk en Breuer hoort tegenover eredivisie live, dan hoor ik alleen maar kreten als: 'We geven de goals te makkelijk weg' en 'dit mag niet gebeuren'. Vervolgens vraagt de journalist: 'Hoe komt het dat jullie zoveel goals tegen krijgen, waar ligt het probleem?' Waarop Kruiswijk of Breuer zal antwoorden: 'Tsja, dat weet ik ook niet' of 'We doen het niet met opzet natuurlijk'. Die uitspraken heb ik nou zo vaak gehoord, dat ik er echt zat van ben.

Vervolgens hoor ik Zomer's reactie op HeerenveenTV, en dan kan ik m'n oren niet geloven! Eindelijk een man die de vinger op de zere plek kan leggen en weet waar het probleem ligt. Deze man weet waar hij het over heeft, en praat geen onzin.

En waarom het niet draait? Heerenveen is geen team, als je over spelers beschikt met individuele klasse, maar spelen niet in het team belang, dan kom je er niet. Ons middenveld moeten eigenlijk constant Assa en Narsingh wegsturen, dat zij vervolgens Dost kunnen bedienen of zelf voor de goal gaan. Als ik dan ons middenveld zie, alle drie zijn ze veel te langzaam in de balbehandeling en onnauwkeuring in de passing. Tsja, als het daar al op die momenten verkeerd gaat, en de tegenstander doet het vervolgens wel goed, dan wordt je met 1-5 in de pan gehakt..
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Mee eens. Zomer is ook een leider in het veld, dat zag je letterlijk vanaf de aftrap. Ik ben er blij mee en we gaan er veel van zien.

Ik zou Elm eruit halen en Svec erin zetten, dan heb je ook al een andere balans op het middenveld.
100% achter Marco van Basten!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

In die zin heb je leiders in soorten en maten. Het goede voorbeeld, degene die anderen aanspreekt, de gangmaker, het rustpunt: ze zijn er op verschillende wijzen. Een leider hoeft ook niet hoorbaar te zijn (zie voorbeelden van Hansson, Vonk en Bosvelt)
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Zonde van die kaart. Ik vond Zomer erg sterk: dekt kort, grijpt op de juiste momenten in en voetbalt aardig mee. Gaan we veel plezier aan beleven.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Die kaarten zijn dom maar komen ook voort uit het feit dat Fernandez zich liet terug zakken uit de spits en in het middenveld de kaats aanging. Daarom moet Zomer doordekken en vervolgens is hij het overzicht wat kwijt.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Lardy schreef:Die kaarten zijn dom maar komen ook voort uit het feit dat Fernandez zich liet terug zakken uit de spits en in het middenveld de kaats aanging. Daarom moet Zomer doordekken en vervolgens is hij het overzicht wat kwijt.
plus dat Fernandez natuurlijk gemakkelijk gaat liggen (zoals het duel met Breuer) verder vond ik de verdediging met Zomer rustig overkomen
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Gebruikersavatar
fries74
Nieuw talent
Berichten: 120
Lid geworden op: 23-11-2010 23:32

Bericht door fries74 »

Zomer is de speler die wij nodig hebben op dit moment, jammer van die tweede gele kaart die wel makkelijk was gegeven door Braamhaar. Helaas moeten we hem missen tegen Gro.

Wij gaan nog veel plezier beleven aan Ramon daar ben ik van overtuigd.
Veenstra en Hansma oprotten!!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Bij de amateurs is twee keer geel geen schorsing, hoe zit dat in het betaalde voetbal?
Spijt heb je morgen maar!
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Ebiede schreef:Bij de amateurs is twee keer geel geen schorsing, hoe zit dat in het betaalde voetbal?
tweemaal geel is automatisch een schorsing voor de volgende wedstrijd. Tegen een gele kaart kun je niet in beroep, formeel wordt dit gezien als tweemaal geel en kun je tegen deze rode kaart niet in beroep.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

2 ontzettend onnodige en domme gele kaarten van een speler die dit niet nodig heeft. Betekend dat we hem missen op 11 september.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Janneman schreef:2 ontzettend onnodige en domme gele kaarten van een speler die dit niet nodig heeft. Betekend dat we hem missen op 11 september.
inderdaad heel dom, zeker van een routinier. Van Schmidt kan je zoiets verwachten maar Zomer heeft ons de kans op 3 punten ontnomen want tot die kaart kon het alle kanten op.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Ben onder de indruk van Zomer. Het lijkt (op basis van de eerste helft) veel rustiger achterin. Zet het goed neer, dekt kort en communiceert 5x beter dan wat er tot nu toe stond in het centrum. Jammer van die domme 2e gele kaart want ik vermoed dat Jans naast Breuer toch weer voor Kruiswijk gaat kiezen. Jammer dat Janmaat (de beste man van de afgelopen wedstrijden) in de tweede helft liep te schutteren.
marrumrules
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 22-12-2008 21:00

Bericht door marrumrules »

Ramon speelde sterk, ook nu kwamen de doelpunten niet bij hem vandaan. Fer verslaat Breuer in kopduel(matig van Breuer), en Janmaat dekt Cabral te ruim. De gele kaart(2de) aangenaaid door Fernandez, die dit de hele wedstrijd deed. Braamhaar liet zig de hele wedstrijd opnaaien door de spelers van Feijenoord. zelfs de kaart van Djoke had met geel afgekund. hij was zeker te laat maar raakte Schaken amper.
today is D-Day
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

marrumrules schreef:Fer verslaat Breuer in kopduel(matig van Breuer
Dit is maar de halve waarheid. Fer werd gedekt door Zomer, maar die liet hem lopen.
marrumrules schreef:zelfs de kaart van Djoke had met geel afgekund. hij was zeker te laat maar raakte Schaken amper.
Dit punt is al eerder besproken, het gaat namelijk om het risico wat in de sliding zit. Voor mij een hele duidelijke rode kaart.


Volgens mij gaan we Zomer inderdaad wel missen tegen Groningen. Vind hem zamen met Breurer (of Gouwenleeuw) het meest ideale koppel achter.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Silver

Bericht door Silver »

abegoal schreef:
Dit is maar de halve waarheid. Fer werd gedekt door Zomer, maar die liet hem lopen.
Fer moest worden afgestopt door Elm, maar werd geblokt door Fernandez lieten ze bij Studio Voetbal zien. Breuer kun je de goal ook niet echt aanrekenen omdat die uit stand moet springen terwijl Fer een flinke aanloop had. Is waarschijnlijk een getrainde cornervariant van Feyenoord die goed uitpakte.
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

Silver schreef: Fer moest worden afgestopt door Elm, maar werd geblokt door Fernandez lieten ze bij Studio Voetbal zien. Breuer kun je de goal ook niet echt aanrekenen omdat die uit stand moet springen terwijl Fer een flinke aanloop had. Is waarschijnlijk een getrainde cornervariant van Feyenoord die goed uitpakte.
idd zo lieten ze het zien bij studio voetbal, wel slim, dat ontbreekt bij hveen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

abegoal schreef: Dit is maar de halve waarheid. Fer werd gedekt door Zomer, maar die liet hem lopen.
Beide onzin. Fer moest gestopt worden door Elm.
Fer komt inlopen en springt en kopt.. Breuer staat op die positie stil en moet de lucht in. Dan is Fer altijd sterker.
Dat Elm geblokt wordt is amateuristisch, want je weet dat het gaat gebeuren. Kijk maar eens waar Elm staat.. die staat tussen 3 a 4 Feyenoorders in. Blijf dan uit die groep weg en houdt alleen Fer in de gaten.. Dom.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Gisteren kort gesproken met een collega. Hij is NEC supporter en gaf aan dat het vertrek van Zomer tot defensieve problemen leidt aldaar. Je kan zien dat tegen Heracles de defensie staat te schutteren en als een waaier opengaat op het moment dat er een Heraclied de 16 binnenkomt. Er is geen leider meer die het goed neerzet. Als Zomer dit bij ons goed oppakt zijn de rollen omgedraaid en krijgen we misschien eens een degelijke verdedigingslinie..
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Ironis schreef:Gisteren kort gesproken met een collega. Hij is NEC supporter en gaf aan dat het vertrek van Zomer tot defensieve problemen leidt aldaar. Je kan zien dat tegen Heracles de defensie staat te schutteren en als een waaier opengaat op het moment dat er een Heraclied de 16 binnenkomt. Er is geen leider meer die het goed neerzet. Als Zomer dit bij ons goed oppakt zijn de rollen omgedraaid en krijgen we misschien eens een degelijke verdedigingslinie..
Zou heel mooi zijn als Zomer en Gouweleeuw een gouden koppel worden. Ervaring vs Talent
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Jeffrey Gouweleeuw wordt als de verlosser gezien na de matige competitiestart. Ik vind dat Zomer ook een dikke pluim verdiend, want ik denk dat het goede presteren van Gouweleeuw ook grotendeels van Zomer komt.
Het ideale duo
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Ik denk dat Gouweleeuw dat zelf helemaal afdwingt, want verleden jaar naast Breuer of Kruiswijk speelde hij ook heel sterk.
Zomer is gewoon een goede aankoop, de man die we nodig hadden. Goede mandekker en kopper, voldoende in de opbouw, af en toe zelfs een mooie lange bal.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Zomer is absoluut een aanwinst voor Heerenveen. Is geen topverdediger, maar meer dan bruikbaar voor deze ploeg. Het enige kritiekpunt is dat hij vrij veel gele kaarten pakt. Twee tegen Feyenoord, in Venlo eentje en nu weer een. Dat mag wel wat minder.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Dit leidt onherroepelijk tot de nodige schorsingen dit jaar. Gelukkig hebben we Breuer en straks Kopic achter de hand. Geen rare verdedigers om achter de hand te hebben als back-up als je het mij vraagt. Kruiswijk lozen in de winterstop en een goede linksback zien te vinden is het devies.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Hoe werkt dat eigenlijk, hij heeft 2 keer geel en dus rood gehad tegen Feyenoord dat leverde een automatische schirsing op. Maar tellen die 2 kaarten ook nog mee in het totaal aantal gele kaarten dat een speler heeft. Kortom heeft Zomer nu na de kaarten die hij pakte tegen VVV en Vitesse 4 gele kaarten en is hij bij een volgende gele weer 1 duel geschorst? of zijn die kaarten tegen Feyenoord weggestreept door de schorsing en staat hij nu op 2 keer geel? Iemand enig idee?
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ja, die kaarten heeft hij al een schorsing voor gehad dus weg.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik wil even Zomer naar boven halen. Ik lees hier en daar hoe goed Gouweleeuw het doet en hoe goed Jans de mannen neerzet etc.
Maar vergeet de inbreng van deze nieuwe ervaren kracht niet !
Sinds hij erbij is loopt het immers goed. Wellicht is Gouweleeuw ook goed omdat Ramon er is ?
Samen maken we de club sterk.
Plaats reactie