Ramon Zomer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Zou ik niet slim vinden, heeft ons vorig jaar een aardige hak gezet samen met Twente door zijn contract tot 2010 te verlengen. Daardoor nu erg duur circa 1 tot 2 mln.

Als we toch kunnen investeren dan liever een betere verdediger en geen reserve van Twente. Had vorig jaar niet echt de wil om te komen, dan nu ook maar niet !!!!

Voor dat geld haal je ook een sterke en goed opbouwende centrale vedediger bv. in Brazilie (zie mijn vorige posts).
Gebruikersavatar
Korneev
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 25-02-2006 16:32
Locatie: Damwâld
Contacteer:

Bericht door Korneev »

Wel even in perspectief plaatsen he .. onder Rini Coolen kwam hij niet ech aan de bak... na de winterstop begon Twente (met Zomet ) o.l.v. Van Staa te draaien en daarom is hij gebleven. Dan snap ik ook wel dat ie bij "zijn" club is gebleven
De Drostbroertjes maken ons echt niet beter, misschien dat deze jongen de druk op Dingsdag, Bak ( onnodig op het moment natuurlijk) en Breuer kan opvoeren. Als iedereen fit is doet GJV echt geen beroep meer op de Drostbros (te weinig zelfkritiek)
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

VI.nl schreef:Zomer kan in winterstop naar Friesland
27/12/2007 08:24

SC Heerenveen heeft zijn oog laten vallen op Ramon Zomer. FC Twente is onder voorwaarden bereid de verdediger te laten gaan.

Volgens het Algemeen Dagblad wil FC Twente meewerken aan een transfer van Zomer in januari als de Enschedese club erin slaagt een nieuwe centrale verdediger aan te trekken.

Zomer (24) is bij FC Twente zijn basisplaats kwijtgeraakt aan Edson Braafheid. Trainer Fred Rutten deed dit Eredivisie-seizoen maar vijf keer een beroep op de verdediger, die bij de Tukkers nog een contract heeft tot medio 2010.

Naast SC Heerenveen, dat al eerder een oogje had laten vallen op Zomer, hebben NAC Breda, Sparta Rotterdam, NEC en De Graafschap belangstelling voor de voormalig jeugdinternational.(bron VI.nl)
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Heerenveen zat een kleine twee jaar geleden ook al achter Ramon Zomer aan. Dat men nu weer interesse heeft zegt mij dat ze het echt wel zien zitten in die jongen. Hij heeft al 111 wedstrijden voor Twente gespeeld! Nu zit hij misschien in een dipje en ziet Rutten het niet in hem zitten. Maar het is en blijft natuurlijk een hele goede verdediger, Nederlander bovendien. Foppe de Haan heeft hem ook meegemaakt, die zal zijn advies ook wel hebben uitgebracht.

Ik zou het prima vinden als hij komt. Heerenveen zit toch niet voor niks twee keer achter Zomer aan?
Laatst gewijzigd door Skopperij op 27-12-2007 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Ik vraag me trouwens af welke rol Heerenveen voor Zomer in gedachten heeft. In principe zijn Bak-Nielsen en Dingsdag de centrale verdedigers. Hij zal niet naar Heerenveen komen met het idee dat 'ie achter Dingsdag op de bank gaat zitten. Mij lijkt het heel waarschijnlijk dat men Zomer een halfjaartje als linksback wil gebruiken om hem met ingang van volgend seizoen naar het centrum te verhuizen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Zou een welkome aanvulling zijn. We zitten niet ruim in onze centrale verdedigers. En zoals je al zag tegen FC Twente, zodra er 2 schakels ontbreken waarbij Bak Nielsen de belangrijkste, dan spelen we met een Drost en wordt het er achterin niet rustiger en beter van.
Als je dan de mogelijkheid hebt om Zomer te halen, die toch al een redelijke staat van dienst heeft en een verdienstelijke verdediger, moeten ze het gewoon proberen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

wellicht nu Bak nielsen weer in vorm is dat hij op het middenveld komt en dat zomer dan in de defensie moet.
Wij zijn Heerenveen.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Ik weet het niet hoor, een reserve van Twente. Dan heb ik liever dat ze gewoon iemand uit het buitenland halen. Als je Zomer gaat halen, dan geef je Twente alleen maar de kans om een betere speler ervoor terug te halen.
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

gelijk halen. jonge speler mooi voor de toekomst
Cross-Side on tour
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

camataru schreef:wellicht nu Bak nielsen weer in vorm is dat hij op het middenveld komt en dat zomer dan in de defensie moet.
Bak Nielsen is onze beste verdediger, waarom zou je die in godsnaam op het middenveld zetten?
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

cross schreef:gelijk halen. jonge speler mooi voor de toekomst
Nou... Zomer is 24, heeft meer dan 100 wedstrijden gespeeld. Dan ben je geen jonge speler voor de toekomst. Ben dan ook benieuwd wat Heerenveen zo'n speler kan bieden. Als je 24 bent ga je niet de ene bank voor de andere inruilen. Ook al hebben we hele mooie en comfortabele stoeltjes in ons stadion. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Gelijk halen, beetje echte concurrentie in het centrum kan geen kwaad. Dingsdag speelt al tijden niet goed, onze verdediging kost ons heel veel punten. Zomer is een jongen die nog veel kan groeien en mag wat mij betreft gelijk komen.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Direct halen, ook de 1 - 2 mio is geen probleem. 24 is aan de ene kant jong, aan de andere kant heeft-ie wat wij soms missen: routine. Zie nu eens hoeveel blessures en problemen we hebben, vooral achterin, en dus moet je groeien. Deze jongen wil graag aan Twente bewijzen dat hij in de basis hoort! Ik denk dat hij binnen de kortste keren een basisplaats heeft.
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Skopperij schreef:Hij zal niet naar Heerenveen komen met het idee dat 'ie achter Dingsdag op de bank gaat zitten.
Hij zal logischerwijs moeten knokken voor zijn plaats. Maar Dingsdag vind ik de laatste wedstrijden niet goed. Zeg maar tegen slecht aan. Als je dan een ervaren verdediger kunt halen moet men dat niet laten. We hebben al een redelijke jonge en beetje onervaren ploeg. Dan is een speler met ervaring geen overbodige luxe. Bovendien komt er wat meer concurrentie voor in het centrum en moet Dingsdag zich ook elke wedstrijd weer gaan bewijzen.
Dat kan alleen maar ten goede komen van de ploeg.

Ik zou zeggen... halen die Zomer. En volgens mij is het ook nog een linkspootje?? dus zou die ook prima uit de voeten kunnen op de linksback positie.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Wat moeten we met een bankzitter van Twente. We hebben genoeg centrale verdedigers. Ik zie liever een goede linksback komen. Jong-A-Pin is geen linksback en ook Breuer is geen back. Jeroen Drost is te zwak voor die positie.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Theo schreef:Wat moeten we met een bankzitter van Twente. We hebben genoeg centrale verdedigers. Ik zie liever een goede linksback komen. Jong-A-Pin is geen linksback en ook Breuer is geen back. Jeroen Drost is te zwak voor die positie.
Breuer geen back?? Hoezo dat dan! Hij doet het beter dan ie ooit gedaan heeft, Breuer. Misschien kan zomer ook op de back, aan de andere kant. En anders inderdaad voor een bredere selectie. Vanavond missen we wellicht 5 basisspelers!
100% achter Marco van Basten!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dit verbaast mij. We hebben genoeg centrale verdedigers en Zomer gaat natuurlijk niet de bank verruilen voor de bank. Komt bij dat hij wel wat gaat kosten. En Heerenveen gaat, lijkt me, niet veel betalen voor een eventuele wisselspeler. Dus dit lijkt me zeker geen logische aankoop.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Het feit dat Twente aangeeft mee te willen werken aan een transfer zegt mij dat het met die transfersom wel mee gaat vallen. Waarschijnlijk verdient Zomer na zijn contractverlenging daar iets te veel als bankzitter.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Mooie zin op vi.nl
Zomer kan in winterstop naar Friesland
Geen Elfstedentocht dus in januari. :(
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Zomer en Dingsdag zijn beide linksbenig misschien dat een van hen linksback moet gaan spelen..

Of een drie mans achterhoede.. Nielsen-dingsdag-zomer
Spijt heb je morgen maar!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

TWR22 schreef:Ik denk dat hij binnen de kortste keren een basisplaats heeft.
Ten koste van wie dan denk je?
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Goede zaak dat Heerenveen interesse heeft in een verdediger. Achterin is bij ons veel te weinig concurrentie waardoor spelers als Dingsdag en Zuiverloon regelmatig verslappen, en bij blessures zijn we achterin snel kwetsbaar.
Swollenaer
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-07-2004 22:16
Locatie: Zwolle

Bericht door Swollenaer »

Van mij mag hij komen. Nederlandse jongen, redelijk ervaren al en kan zowel op links als in centrum uit de voeten.. Lijkt me prima aankoop. We hebben concurrentie nodig!
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
Lopster
Jeugdspeler
Berichten: 48
Lid geworden op: 17-12-2002 19:21

Bericht door Lopster »

Het hoeft geen verbazing te wekken, dat de zaakwaarnemers van Zomer er belang bij hebben om onze club in het rijtje van BVO's te plaatsen die belangstelling hebben voor deze speler...op dit moment lijkt Ramon Zomer voor ons niet zo'n noodzakelijke aankoop....
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

op dit moment lijkt Ramon Zomer voor ons niet zo'n noodzakelijke aankoop....
Pardon? we hebben een blessure (Bak Nielsen) en wat schorsingen, en gelijk ligt onze verdediging weer op zijn gat.
Wat hebben we nu achter de hand centraal in de verdediging, dat houdt niet echt over, hoor.
Van mij mag de man komen.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Gisteravond bleek maar weer eens dat onze verdediging niet goed was. Dingsdag hield zich goed staande en Drost deed zijn best al lijkt het of kan de beste jongen niet nog beter worden.

Zodra er 1 a 2 krachten missen moet er bij Heerenveen te veel gewisseld worden. Breuer is net zo'n jojo, moet de hele verdediging heen en weer. Met Zomer erbij krijg je een voetballende verdediger die een goede pass en goed overzicht heeft. Tevens is hij links-benig en kan hij ook op de back spelen.

Het enige minpunt is dat Zomer niet snel is. Maar waarom zo'n knappe speler laten lopen met een verdediging als de onze snap ik niet helemaal.
scheerenveen.supporterswereld.nl
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

dingsdag loopt elke keer als een idioot door te dekken, dat is wel leuk maar daardoor ontstaat achterin ruimte en 1 op 1 situaties. Een "simpele" speler als Breuer en ook Zomer beperkt zich grotendeels tot verdedigen, en dat kan soms een verademing zijn.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

janneman schreef:Gisteravond bleek maar weer eens dat onze verdediging niet goed was. Dingsdag hield zich goed staande en Drost deed zijn best al lijkt het of kan de beste jongen niet nog beter worden.

Zodra er 1 a 2 krachten missen moet er bij Heerenveen te veel gewisseld worden. Breuer is net zo'n jojo, moet de hele verdediging heen en weer. Met Zomer erbij krijg je een voetballende verdediger die een goede pass en goed overzicht heeft. Tevens is hij links-benig en kan hij ook op de back spelen.

Het enige minpunt is dat Zomer niet snel is. Maar waarom zo'n knappe speler laten lopen met een verdediging als de onze snap ik niet helemaal.
Dat Zomer linksbenig is lijkt me niet een speciaal voordeel. We hebben namelijk al 4 linksbenige verdedigers: Johansen, Dingsdag, Jong a Pin en Jeroen Drost. Ik zou eerder zoeken naar een extra rechtsbenige verdediger, die centraal en op rechtsachter inzetbaar is.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Johanssen is een linksback, Jeroen drost is een linksback en jap kan ook in het centrum maar is beter als linksback.
Zomer is een linksbenig centrale verdediger. Dus die kan concureren met Dingsdag. Daar wordt die man ook beter van.

Met Breuer heb je een concurrent voor Bak. En met Henrico nog één. Een rechtsback zou wel handig zijn.
Misschien dat Boakye na dit seizoen komt.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Johansson, tsja. IEdereen die hem wat vindt mag zijn hand opsteken.... Ik zie niemand :wink:

Tsja, kom je weer bij dat te snel afschrijven, maar ik vind dit zo'n spring n het veld. Onrustige voetballer. Loopt letterlijk op zijn tenen. Ik weet het niet.

Jeroen kon het 1,5 jaar lang wel, maar heeft mentaal flinke dreun gehad en of hij er hier nog weer bovenop komt????
Plaats reactie