Ramon Zomer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

Grimo schreef: Wat dat betreft is Zomer de nieuwe Breuer, hoe dramatisch hij ook speelt, de opstelling wordt elke keer zo gemaakt dat Zomer in de basis staat.
Wat een onzin zeg, Breuer is minstens twee klassen beter. Hij zou nu ook gewoon weer terecht in de basis staan.
Gebruikersavatar
Marça
Wereldspeler
Berichten: 2011
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Mij bekruipt hier vooral het gevoel dat bepaalde mensen na Seip en Breuer weer een zondebok nodig hebben. Zomer is niet de meest talentvolle verdediger, maar wel eentje die voorop gaat in de strijd en die we in dit jonge team goed kunnen gebruiken met zijn ervaring. Bovendien een van de weinigen die zowel verdedigend als aanvallend kan koppen.

Het gegeven dat hij veel achteruit loopt bij een aanval van de tegenstander is nog wel te verklaren gezien het aantal tegendoelpunten dat we in de eerste competitiehelft om de oren kregen. Zeker in het begin van het seizoen gebeurde dat regelmatig met diepe ballen achter de verdediging. Dan maar wat meer zekerheid in bouwen, we hebben al veel te veel tegengoals.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

dirk3 schreef: Wat een onzin zeg, Breuer is minstens twee klassen beter. Hij zou nu ook gewoon weer terecht in de basis staan.
Waar zeg ik dat Zomer is als Breuer?!
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Superfries1996 schreef:Hij speelde vandaag gewoon goed, naar mijn mening de beste verdediger in deze wedstrijd. Dat mag ook wel eens gezegd!
Ben het hier totaal niet mee eens, Gouweleeuw en van Anholt waren echt wel beter! Tweede helft inderdaad nuttig met zn kopkracht. Toch ben ik voorstander van Kum en Gouweleeuw in het centrum en Raitala op links.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
pes5
Beheerder
Berichten: 2980
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Bubbe schreef:Zomer speelde gister zeldzaam goed (uitstekend zelfs). Hij kan het zeker wel, maar heeft het bij Heerenveen nog weinig laten zien. Zomer in de vorm bij NEC is zeker een versterking voor ons, maar die hebben we nog niet gezien.
Zomer was vorig jaar tot aan zijn hoofdblessure ook prima.
Lijkt wel of hij daarna angstiger is geworden. Toch is het één van de weinigen achterin die coacht. Daar moet bijvoorbeeld een Gouweleeuw nog enorm beter in worden.
Probleem bij Zomer is zijn gebrek aan snelheid. Daardoor maakt hij keuzes die niet altijd corresponderen met de rest van het elftal.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Tweet van oud sc Heerenveen spits Dennis de Nooijer gisteravond:

@denjemch: Hoe kan Gouweleeuw bij elke gelegenheid roepen dat hij hogerop zou willen voetballen. .zwakke verdediger
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Bubbe schreef:Zomer speelde gister zeldzaam goed (uitstekend zelfs). Hij kan het zeker wel, maar heeft het bij Heerenveen nog weinig laten zien. Zomer in de vorm bij NEC is zeker een versterking voor ons, maar die hebben we nog niet gezien.
Zomer bleef prima op de been omdat hij zijn sterke kwaliteit kon benutten,verdedigend koppen. Doordat Heerenveen veel al rond de eigen 16 stond te verdedigen bleef hij op de been, hij had hierdoor geen ruimte in de rug en was daardoor minder onzeker. Tevens als nu een bal dom werd weg gerost was iedereen al blij.

Er zijn niet veel ploegen die een helft lang zoals PSV druk zal zetten op onze verdediging. Juist tegen ploegen die zo inzakken als Heerenveen het gister deed heeft Zomer het moeilijk. Dan heeft hij ruimte in de rug en moet hij meevoetballen in de opbouw wat hij niet goed kan. Gister was het vrouwen en kinderen eerst, weg is weg. Dan is hij wel in zijn element.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Ik zag zomer gister tot mijn grote verbazing juist voorin opduiken.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Komt gewoon tekort voor dit niveau. Deze man had beter handballer kunnen worden... en dan naderhand nog beweren dat het een reflex was.. wat een overstelbare dwaas.
Hij kost je meer punten dan dat hij oplevert.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Flying Tilster schreef: en dan naderhand nog beweren dat het een reflex was.. wat een overstelbare dwaas.
Wil jij beweren dat het geen reflex was dan? Het gebeurd zo vaak dat er hands wordt gemaakt. Een bal komt onverwachts langs, en in een reflex/vlaag van verstandsverbijstering steken ze een hand uit om de bal niet te laten passeren. Het gebeurd je gewoon, en achteraf denk je: "wat heeft me bezield ??"
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Als Nordfeldt weggaat zie ik in Zomer de nieuwe nummer 1 onder de lat. Die jongen heeft duidelijk talent als keeper. Als ex-keeper vondt ik het een geweldige reflex en een prima redding. :lol:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Otsje P schreef:Wil jij beweren dat het geen reflex was dan?
Ja, dat durf ik wel te beweren. Dat je één hand naar de bal gooit, oke.. da's een reflex. Maar als volleerd keeper slaat hij die bal met 2 handen weg.

Voor het overige vond ik Zomer vrij aardig spelen, maar hier moet je blij zijn dat de arbiter zo opgesteld staat dat hij het niet kan zien en dat de grensrechter zijn ogen helemaal dicht heeft zitten.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Flying Tilster schreef:
Ja, dat durf ik wel te beweren. Dat je één hand naar de bal gooit, oke.. da's een reflex. Maar als volleerd keeper slaat hij die bal met 2 handen weg.

Voor het overige vond ik Zomer vrij aardig spelen, maar hier moet je blij zijn dat de arbiter zo opgesteld staat dat hij het niet kan zien en dat de grensrechter zijn ogen helemaal dicht heeft zitten.
Ok :? Dus de definitie van een reflex is: Als je met 1 hand naar de bal gaat als er een bal voorbij komt suizen.
Bij 2 handen, dan mogen we het geen reflex noemen?? :? :?

Jij wilt dus beweren dat Zomer bewust, willens en wetens, de bal stopt. Zich volledig bewust van het feit dat hij een zekere strafschop veroorzaakt?
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Je ziet hem met 2 handen de bal wegslaan. Dat noem ik geen reflex meer.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Heb Mathijssen in zijn tijd bij AZ na een minuut of vijf de bal wel eens zowat klem zien pakken uit een reflex. Twee handen zegt helemaal niks over of het wel of niet een reflex is. Kul-argument dus.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Wel een reflex, lijkt me, of anders gewoon een complete black-out.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Een ander voorbeeld: wat doe je zelf als een voorwerp keihard op je hoofd af komt vliegen? Je schermt jezelf niet af met maar één arm hoor, ook dan gebruik je er twee uit een reflex. Het kan dus wel degelijk.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

oldtimer schreef:Wel een reflex, lijkt me, of anders gewoon een complete black-out.
Reflex wel of niet doet mijn inziens niet ter zake, gewoon een vreselijk domme actie van een zeer matige verdediger.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Een kuldiscussie. Reflex of niet, het blijft een domme actie.
Zomer is een erg goede verdediger tegen fysiek sterke spitsen, maar komt tekort tegen beweeglijke en snelle aanvallers.
Gebruikersavatar
Neymar
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Ik kwam Zomer (en vd Bussche) nog tegen in Zwolle. Verdriet wegdrinken? :lol:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Zou mooi zijn als Jans hem meeneemt naar Zwolle!
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Heerenveen rules schreef:Zou mooi zijn als Jans hem meeneemt naar Zwolle!
Heerlijke speler voor Zwolle inderdaad , strik erom desnoods wat geld toe...
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Wat irriteer ik mij aan de mentaliteit van Zomer zeg. Lachen nadat je een grote kans mist en ook bij de wissel lijkt Zomer blij te zijn. Zo kan je toch niet zijn als 'leider' van Heerenveen. Ik hoop graag dat onze leider na dit seizoen vervangen gaat worden, tekenend voor Heerenveen dit seizoen.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Eric schreef:Wat irriteer ik mij aan de mentaliteit van Zomer zeg. Lachen nadat je een grote kans mist en ook bij de wissel lijkt Zomer blij te zijn. Zo kan je toch niet zijn als 'leider' van Heerenveen. Ik hoop graag dat onze leider na dit seizoen vervangen gaat worden, tekenend voor Heerenveen dit seizoen.
Sorry hoor, maar vind dit toch een beetje dom gelul. Zomer baalde als een stekker dat hij eruit moest. Je had zijn gezicht moeten zien toen hij zijn nummer op dat bord zag staan. Zomer had Mulenga heel behoorlijk onder controle. Ging lekker fysiek de duels aan, en heeft vrij veel weggehaald.

Je kunt veel zeggen van Ramon, hij heeft een matig seizoen dat weet iedereen, maar aan zijn mentaliteit ligt het niet.
Damaverick
Nieuw talent
Berichten: 147
Lid geworden op: 29-01-2013 12:44

Bericht door Damaverick »

Otsje P schreef: Sorry hoor, maar vind dit toch een beetje dom gelul. Zomer baalde als een stekker dat hij eruit moest. Je had zijn gezicht moeten zien toen hij zijn nummer op dat bord zag staan. Zomer had Mulenga heel behoorlijk onder controle. Ging lekker fysiek de duels aan, en heeft vrij veel weggehaald.

Je kunt veel zeggen van Ramon, hij heeft een matig seizoen dat weet iedereen, maar aan zijn mentaliteit ligt het niet.
Mee eens qua mentaliteit zit het bij Ramon wel goed.
Wat ik alleen gisteren jammer vond is dat hij het niet zijn volledige aantal speel minuten op kan brengen om er kort op te zitten.
Hij geeft vaak net even een metertje teveel ruimte weg en bij de 1-0 als hij veel korter op Mulenga zit komt die hele voorzet er niet eens...
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Otsje P schreef:
Sorry hoor, maar vind dit toch een beetje dom gelul. Zomer baalde als een stekker dat hij eruit moest. Je had zijn gezicht moeten zien toen hij zijn nummer op dat bord zag staan. Zomer had Mulenga heel behoorlijk onder controle. Ging lekker fysiek de duels aan, en heeft vrij veel weggehaald.

Je kunt veel zeggen van Ramon, hij heeft een matig seizoen dat weet iedereen, maar aan zijn mentaliteit ligt het niet.
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Van wat ik op tv zag, de close up tijdens zijn wissel, spatte daar geen ontevredenheid vanaf en was hij er erg gelaten onder. HIj speelde gisteren zeker niet zijn slechtste wedstrijd, maar Utrecht zette dan ook niet echt druk en Mulenga stond op een eiland.
Van Basten heeft het gehad over de topsportmentaliteit in de selectie en voor mij hoort Zomer zeker bij degenen die deze mentaliteit niet heeft.
Hij geeft vaak net even een metertje teveel ruimte weg en bij de 1-0 als hij veel korter op Mulenga zit komt die hele voorzet er niet eens...
DIt ook dus, het is altijd zo half/half bij Zomer. HIj staat wel bij zijn mannetje, maar of iets te ver weg of hij grijpt verkeerd in. Ook verliest Heerenveen echt ongelovelijk veel kopduels achterin. Daarnaast zou Zomer onze leider moeten zijn, maar ook dat zie ik totaal niet in hem.
Gebruikersavatar
Neymar
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Ramon Zomer lijkt dit seizoen niet meer zeker te zijn van een basisplek onder Marco van Basten. De oefenmeester lijkt te twijfelen over wie er naast Arnold Kruiswijk in het centrum van de verdediging moet komen te staan. Naast Ramon Zomer (30) dienen zich namelijk ook de talenten Jens Jurn Streutker (20) en Kenneth Otigba (20) aan.

Zomer werd in het tweede oefenduel tegen Minnertsga voortijd naar de kant gehaald vanwege een hielklachten. 'Vorig seizoen heb ik drie wedstrijdjes op de bank gezeten en ook nu blijkt dat ik niet onomstreden ben. Dat is niet prettig. Ik heb liever het volste vertrouwen van de trainer. Het zal vermoedelijk gaan tussen Otigba en mij, anders laat hij ons niet beurtelings spelen.'

De ervaren Tukker ziet het niet zitten om een jaar als reserve op de bank te zitten. 'Ik kijk het even aan. Ik ben dertig en wil straks niet wachten op een blessure van een ander. Tot eind augustus kan er van alles gebeuren. Maar als ik tegen die tijd geen bassisspeler meer ben, ga ik verder kijken.'

Van Basten twijfelt
'Met Ramon heb je veel routine, maar met Arnold erbij heb je dan ook twee linkspoten in het centrum,' vertelt van Basten in Voetbal International. 'De jonge jongens deden het goed in ons beloftenteam, maar hebben weer geen ervaring in de Eredivisie. En dan is Christian Kum er ook nog. De komende weken gaan we even puzzelen.'
Aldus FeanOnline.

Van mij mag hij best vertrekken, zie toch liever Otigba spelen.
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Laat Zomer lekker vertrekken, kunnen wij ook weer verder. Er is toch geen reden voor van Basten om te twijfelen? Het is toch vrij duidelijk dat Zomer er niet beter op word en hij ons meer tot last is dan dat we iets aan hem hebben...
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Janstra schreef:Laat Zomer lekker vertrekken, kunnen wij ook weer verder. Er is toch geen reden voor van Basten om te twijfelen? Het is toch vrij duidelijk dat Zomer er niet beter op word en hij ons meer tot last is dan dat we iets aan hem hebben...
Het duurt bij van Basten altijd iets langer voordat hij dingen op waarde weet te schatten. Net als met het afjagen, Djuricic naar de vleugel i.p.v op de 10, van la Parra afgelopen seizoen. Hopelijk leert hij en past hij nu sneller dingen aan. :)
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Laten we hopen dat van basten voor de jeugd kiest! Al weet ik ook wel dat 1 zomer nog geen zwaluw maakt!
Plaats reactie