Ramon Zomer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Bij de 4-3 zat eerst Kum naar Malkki te kijken... Liet hem gewoon lopen.
Ryback
Invaller
Berichten: 404
Lid geworden op: 15-10-2008 14:29

Bericht door Ryback »

Ik vind Zomer de zwakste schakel momenteel op een belangrijke positie acherin.Ik vraag mij dan ook af, hebben we momenteel niet iemand op deze postie die het waar mag maken? Dit kan niet, ik bedoel hij doet zijn best maar als je ziet wat voor cruciale fouten deze jongen maakt in elke wedstrijd, na zijn hersenschudding is het er een stuk minder op geworden helaas.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Prima pot vandaag. Mag ook gezegd worden. Bony was onzichtbaar.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Eén zwaluw maakt nog geen....
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Flying Tilster schreef:Eén zwaluw maakt nog geen....
Zomer speelt veel vaker goed, maar veel mensen hebben, net als met Breuer oordeel al klaar bij deze jongen. Jammer.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Ach houdt toch op kerel. Zomer heeft dit seizoen nog niet laten zien waarom hij aanvoerderwaardig is.
Vorig jaar? Ja.. toen was het de leider waar we naar zochten. Nu is het niks meer dan een 13 in een dozijn speler.

Vele goals tegen dit seizoen zijn grotendeels de schuld van Zomer..
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Als Zomer goed in vorm is kan hij best wel leuk meespelen. Hij is niet echt een harde resolute verdediger, meer iemand die van alles wel wat kan. Hij speelt ook veel op inzicht en in de onderkant subtop Eredivisie kan hij daarin leuk mee. Wil je echt stappen omhoog willen maken dan zul je uiteindelijk toch betere verdedigers nodig hebben. Of je moet net als vorig jaar zorgen dat het rest van team zorgt voor een karrevracht aan goals, dat kan natuurlijk ook... Dan kun je een groot aantal tegengoals nog opvangen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Flying Tilster schreef:Ach houdt toch op kerel. Zomer heeft dit seizoen nog niet laten zien waarom hij aanvoerderwaardig is.
Vorig jaar? Ja.. toen was het de leider waar we naar zochten. Nu is het niks meer dan een 13 in een dozijn speler.

Vele goals tegen dit seizoen zijn grotendeels de schuld van Zomer..
Jij ziet wat je wil zien. Die jongen is aanvoerder. Dat wordt je niet als je er niks van kan.
Ik roep hier al een tijdje dat we linkerrijtje materiaal hebben en daar willen ook weinig aan. Ik denk dat deze week wel duidelijk is geworden dat dit team, als het maar goed samengesteld is (in balans), in het linker rijtje hoort.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Knipecity schreef:Jij ziet wat je wil zien. Die jongen is aanvoerder. Dat wordt je niet als je er niks van kan.
Dat werd hij voornamelijk als geroutineerde aankoop. Maar dit seizoen heeft hij nog totaal niet laten zien wat die aanvoerdersband om zijn bovenarm doet. Mede dankzij deze man staan we te laag.. We hebben zo godsgruwelijk veel goals tegen gekregen door het manco van Zomer. En dat manco heet: verdedigen!

Dus Knipe.. doe die gekleurde bril nou af en kijk objectief wat er gebeurd..
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
casper
Invaller
Berichten: 308
Lid geworden op: 23-06-2011 22:55

Bericht door casper »

Dan heeft Marco van Basten zeker ook een gekleurde bril op?
Die laat hem toch niet voor niets er in staan?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Knipecity schreef:Ik denk dat deze week wel duidelijk is geworden dat dit team, als het maar goed samengesteld is (in balans), in het linker rijtje hoort.
Het meest zorgwekkende is dus dat de ploeg zich blijkbaar alleen kan opladen tegen ploegen die hoogstaan. Gelijkspellen bij Feyenoord, AZ, Vitesse, thuis tegen Ajax en Feyenoord en winnen van Vitesse. En verliezen van WII, RKC en gelijkspelen tegen Roda en VVV. Dan klopt er iets niet tussen de oren. Dan kun je na een wedstrijd tegen Vitesse wel opportunistisch roepen dat we linkerrijtjes materiaal hebben, maar dat is kortzichtig.

Ik vind dat er dan iets niet deugd met een ploeg. Ze speelden vandaag goed en met volop strijd, maar waarom dit niet tegen WII en VVV?
casper
Invaller
Berichten: 308
Lid geworden op: 23-06-2011 22:55

Bericht door casper »

Heb vandaag ergens gelezen dat van Basten hun harder aan pakte en dat dat de mannen wakker heeft geschud
Proudman
Jeugdspeler
Berichten: 40
Lid geworden op: 30-08-2012 19:08

Bericht door Proudman »

Zomer moet nu wel presteren. Want hij voelt nu wel dehete adem van Kenny Otigba in zijn rug.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Wat mij elke keer opvalt bij Zomer is dat hij zijn mede-verdedigers naar voren maant wanneer heerenveen aan de bal is.
Vervolgens wanneer iedereen voor hem staat zet hij zelf nog eens een aantal passen naar achteren......
Waarom kan hij dan niet gewoon blijven staan als iedereen al voor hem staat? Waarom die passen daarna naar achteren toe?
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

forca hveen schreef:Wat mij elke keer opvalt bij Zomer is dat hij zijn mede-verdedigers naar voren maant wanneer heerenveen aan de bal is.
Vervolgens wanneer iedereen voor hem staat zet hij zelf nog eens een aantal passen naar achteren......
Waarom kan hij dan niet gewoon blijven staan als iedereen al voor hem staat? Waarom die passen daarna naar achteren toe?
Heb er zelf niet op gelet, maar ik heb daar denk ik wel een verklaring voor. Zomer is de organisator van de verdediging. Hij is op deze wijze ook leidinggevend in het buitenspel zetten van de tegenstanders. Als hij zelf de achterste man is, dan heeft hij het best overzicht. Als de situatie er dan om vraagt, kan hij door 2 a 3 passen naar voren te doen de buitenspelval inzetten. Doordat hij zorgt dat hij de achterste man is, weet hij zeker dat er niemand is blijven hangen als hijzelf snel naar voren loopt om iemand buitenspel te zetten.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Dat gedeelte snap ik inderdaad wel Otsje :wink:
Het gaat mij om het gedeelte dat wanneer iedereen al VOOR hem staat hij vervolgens nog een aantal passen extra naar ACHTER doet terwijl hij dan dus al de laatste man is en iedereen al een aantal passen voor hem staat.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ik snap dat de scheidsrechter rood geeft vanuit zijn positie, maar ik vond het op tv absoluut niet zo uitzien. Onhandig vooral, maar er werd vooral gestruikeld over eigen benen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Het was gewoon geen rood omdat Kum ook nog in de buurt was. Speler moet helemaal doorgebroken zijn. Los van het feit dat het misschien ongelukkig was.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Knipecity schreef:Het was gewoon geen rood omdat Kum ook nog in de buurt was. Speler moet helemaal doorgebroken zijn. Los van het feit dat het misschien ongelukkig was.
In de buurt ja, maar volgens mij kon de speler van RKC (even geen idee wie 't was) gewoon schieten op het moment dat hij Zomer passeert.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Raakte hij hem wel, ik kon het niet zien. Het was meer dat ze elkaar kruisten mar dan nog kon ik niet zien dt ze klaar raakten
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Hij raakte hem net. Hij had de pech dat die RKC-er recht op de goal af kon lopen, ondanks dat Kum nog in de buurt was.
Helaas een terechte rode kaart.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

mag van mij wel buiten de basis blijven, liever Kum in de mandekking en Gouweleeuw opbouwend.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Joepie
Nieuw talent
Berichten: 78
Lid geworden op: 17-01-2012 08:55

Bericht door Joepie »

Totaal niet gemist gister, ja , alleen als een boer met kiespijn.
Was nu meer rust achterin.
en toch mis ik Breuer
vries153
Bankzitter
Berichten: 241
Lid geworden op: 23-07-2003 19:48
Locatie: gorredijk

Bericht door vries153 »

totaal niet gemist gisteren ik wist even niet dat hij geschorst was en dacht eindelijk van Basten haalt hem eruit maar al met al was het een genot geen gepruts van zomer te zien.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Ik mag toch hopen dat we Zomer tot de Zomer niet meer in actie zien , alleen in absolute noodgevallen nog zijn voetbalschoenen aan laten trekken. Voor de rest alleen met slippertjes aan op de bank , ik wil hem niet eens zien warm lopen. :wink:
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Hij speelde vandaag gewoon goed, naar mijn mening de beste verdediger in deze wedstrijd. Dat mag ook wel eens gezegd!
nou nou
Snake
Bankzitter
Berichten: 186
Lid geworden op: 02-02-2010 22:58

Bericht door Snake »

Superfries1996 schreef:Hij speelde vandaag gewoon goed, naar mijn mening de beste verdediger in deze wedstrijd. Dat mag ook wel eens gezegd!
:cry:
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Superfries1996 schreef:Hij speelde vandaag gewoon goed, naar mijn mening de beste verdediger in deze wedstrijd. Dat mag ook wel eens gezegd!
Kun je dit met droge ogen zeggen? Hij doet niks anders dan achteruitlopen waardoor de linies op een gegeven moment veel te ver uit elkaar staan. De bal was nog op de PSV helft en deze mafkees gaat al op onze eigen 16 staan.. Dan zoek je de problemen toch op?

Beste verdediger deze wedstrijd? Nou.. dan heb je echt een hele andere Zomer gezien dan ik. Van Basten durft zijn aanvoerder niet te passeren, maar is kandidaat numero uno om in de verdediging gepasseerd te worden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Doordat PSV de tweede helft vooral lange ballen speelde was Zomer nuttige met zijn lengte en kopkracht. Maar over het algemeen maakt Zomer het veld veel te lang omdat hij doodsbang is om met ruimte in zijn rug te spelen. Ik hoop dat van Basten met Kum en Gouweleeuw centraal gaat spelen en Raitala op linksback gaat spelen. Maar denk niet van Basten zijn aanvoerder laat vallen. Wat dat betreft is Zomer de nieuwe Breuer, hoe dramatisch hij ook speelt, de opstelling wordt elke keer zo gemaakt dat Zomer in de basis staat.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Grimo schreef:Doordat PSV de tweede helft vooral lange ballen speelde was Zomer nuttige met zijn lengte en kopkracht. Maar over het algemeen maakt Zomer het veld veel te lang omdat hij doodsbang is om met ruimte in zijn rug te spelen. Ik hoop dat van Basten met Kum en Gouweleeuw centraal gaat spelen en Raitala op linksback gaat spelen. Maar denk niet van Basten zijn aanvoerder laat vallen. Wat dat betreft is Zomer de nieuwe Breuer, hoe dramatisch hij ook speelt, de opstelling wordt elke keer zo gemaakt dat Zomer in de basis staat.
Kan me alleen maar aansluiten bij dit verhaal !!
Plaats reactie