Ramon Zomer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor USAFries » 19-08-2011 02:35

Prima aankoop van Heerenveen. Stabiele verdediger. Niet de beste op de Nederlandse velden maar zeker goed genoeg voor de subtop en voor Heerenveen. Ramon, welkom.

Ja, Heerenveen had al eerder belangstelling voor Ramon. In 2005 stond hij al nadrukkelijk in de belangstelling van Heerenveen, maar koos er toen voor om bij te tekenen bij FC Twente en later NEC. Nu dus alsnog Ramon, maar met veel meer ervaring en knowhow, prima!
Het leven is geen pak vla!
Avatar gebruiker
USAFries
Nieuw talent
 
Berichten: 95
Geregistreerd op: 09-06-2009 15:59
Woonplaats: Carthage, MO (USA)

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor dirk2 » 19-08-2011 06:01

Ik denk qua geld, ervaring en het willen komen, het beste wat er mogelijk is momenteel.
De NEC supporters waren zeer tevreden over hem en dat is als graadmeter wel okee denk ik. Maar goed we zullen zien, het is in ieder geval beter dan we nu hebben.
dirk2
Selectiespeler
 
Berichten: 228
Geregistreerd op: 17-01-2010 16:26

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Squerrel » 19-08-2011 07:45

Op kwaliteit kan ik die jongen niet beoordelen aangezien ik bijna nooit wat van NEC heb gezien. Qua kop en uitstraling ben ik er wel blij mee. Deze jongen straalt in ieder geval wat uit en durft er als het nodig is wel op te kletsen. Das al een heel verschil tov de juffertjes die er nu staan.

Ik ga er vanuit dat het nieuwe centrum Gouweleeuw (rechts) en Zomer (links) wordt, dus dat zowel Breuer als Kruiswijk worden "geslachtoffert".

Wat ik eigenlijk niet begrijp, waarom laat NEC deze jongen (speler van het jaar daar begreep ik) zo makkelijk lopen?
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor robke » 19-08-2011 07:47

Ramon Zomer is een prima aankoop. Hij kan in ieder geval wat meer strijdlust en mentale weerbaarheid in de ploeg brengen.
Avatar gebruiker
robke
Selectiespeler
 
Berichten: 191
Geregistreerd op: 02-06-2008 09:00

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor AldeboarNN Fans » 19-08-2011 07:53

Dit is een aankoop die wel bereid is om er een schepje bovenop te doen, wanneer het niet loopt.
Kruiswijk en Breuer lopen alleen maar mee, er mag wel een overtreding meer gemaakt worden.

Had het gisteravond nog met iemand over, van wat voor centrale verdedigers lopen er nu in Nederland
rond die haalbaar zijn op dit moment voor Heerenveen.
Kom je eigenlijk alleen bij Zomer uit. Clubs als Nac, Heracles, FC Utrecht, Roda JC hebben daar ook geen
toppers staan.

Van mij mag hij hem gelijk opstellen zaterdag, als hij vandaag goed gekeurd wordt en een contract
voor 3 seizoenen ondertekend.
Ken-nie Steppe, wel keepen
Avatar gebruiker
AldeboarNN Fans
Basisspeler
 
Berichten: 795
Geregistreerd op: 20-12-2004 18:08
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Vrieskist » 19-08-2011 07:54

Squerrel schreef:Wat ik eigenlijk niet begrijp, waarom laat NEC deze jongen (speler van het jaar daar begreep ik) zo makkelijk lopen?

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zijn contract nog maar 1 jaar door liep.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Hielke » 19-08-2011 07:59

Zonde dat er niet in een eerder stadium (lees: de voorbereiding) een verdediger is aangetrokken. Gênante taferelen als in de Arena hadden daarmee misschien voorkomen kunnen worden. Aanvankelijk werd er gegokt op het huren van een bij een topclub overbodige verdediger. Blijkbaar was te hoog gegrepen, of kwam er simpelweg niets bijzonders vrij. Het aantrekken van Ramon Zomer vind ik daarom een logische, verstandige zet. Geen vage buitenlander, maar een ervaren Nederlandse jongen die het bij NEC goed gedaan heeft en al het vertrouwen verdient.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Knipecity » 19-08-2011 08:04

Hielke schreef:Zonde dat er niet in een eerder stadium (lees: de voorbereiding) een verdediger is aangetrokken. Gênante taferelen als in de Arena hadden daarmee misschien voorkomen kunnen worden. Aanvankelijk werd er gegokt op het huren van een bij een topclub overbodige verdediger. Blijkbaar was te hoog gegrepen, of kwam er simpelweg niets bijzonders vrij. Het aantrekken van Ramon Zomer vind ik daarom een logische, verstandige zet. Geen vage buitenlander, maar een ervaren Nederlandse jongen die het bij NEC goed gedaan heeft en al het vertrouwen verdient.

Het was volgens mij wel duidelijk dat er eerst een transfer moest plaatsvinden om geld vrij te krijgen. Met het vertrek van Beerens kwam dat.

Dit maakt naar mijn idee ook wel duidelijk dat Heerenveen nog wel degelijk veel meer aanzien heeft dan een club als NEC. Niet dat daar voor mij enige twijfel over was.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Zola » 19-08-2011 08:34

Ik ben blij met Zomer! Hij is verdedigend ok,kopsterk en opbouwend veel beter dan Kruiswijk en Breuer.

Wat ik gek vind is dat ze vorig jaar Kruiswijk op verzoek van Jans aan hebben getrokken als linker centrale verdediger. Jans heeft hem zelfs aanvoerder gemaakt. Vervolgens trekken ze een jaar later Zomer aan die ook een linker centrale verdediger is. Vreemd beleid. Zou de gedachte hier wel van willen weten of is dit een steek naar Jans toe?


Kruiswijk zal als aanvoerder zowiezo wel een basisplaats houden. Betekend dat ze met twee linksbeninge centrale verdedigers gaan spelen? Lijkt me niet praktisch, zeker in de opbouw niet. Dan staat er altijd 1 in de opbouw aan de rechterkant. Linksbenige centrale verdedigers openen ook vaak aan de zelfde kant.
Laatst bijgewerkt door Zola op 19-08-2011 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Wizard » 19-08-2011 08:40

Eens..

Alleen... je maakt iemand geen aanvoerder om em er vervolgens naast te zetten.
Kan Zomer niet op de LB of is dat wanboel?

De linksback vind ik persoonlijk de achilleshiel..
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Skopperij » 19-08-2011 09:09

Goed gedaan van de club. Het geld van Beerens is snel en goed besteed aan een ervaren verdediger met uitstraling. Dat wilden we toch? En het lijkt inderdaad een motie van wantrouwen (de zoveelste) richting Jans: 'zijn' linker CV bakt er weinig van, dus halen 'wij' een linker CV die we al jaren op het oog hebben.

Squerrel schreef:Wat ik eigenlijk niet begrijp, waarom laat NEC deze jongen (speler van het jaar daar begreep ik) zo makkelijk lopen?

Als een categorie 1 club een speler met 1 jaar contract kan slijten voor een redelijk prijs, zullen ze dat altijd doen. :wink:
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Zola » 19-08-2011 09:09

Zomer: "Ik durf nu pas mijn faalangst toe te geven"
woe. 1 april 2009

Ramon Zomer (24) heeft alle twijfels van zich afgegooid en verlengde onlangs zijn verblijf bij NEC met drie jaar. Bij de club uit Nijmegen, die hem haalde om de Zweed Jonas Olsson te doen vergeten, vond hij het plezier in het voetballen terug. Het oprechte verhaal van een bescheiden Tukker die té gedreven was. 'Ik zag elke wedstrijd als een struikelblok.'

Wat heb ik moeten wennen aan de voetbalwereld. Ik loop nu alweer een tijdje mee, heb een kleine 150 competitieduels achter mijn naam staan, maar nog altijd kijk ik met gemengde gevoelens terug op mijn eerste jaren. Ik kreeg op mijn negentiende een kans in de eerste selectie van FC Twente en vanaf dat moment veranderde mijn leven. Waar ik in de jeugd nog vrijblijvend kon genieten van een wedstrijdje, ging het grootste plezier als profspeler er een beetje van af. Eigenlijk kon ik in het begin niet genieten om selectiespeler te zijn. Natuurlijk was het altijd mijn doel geweest, maar eenmaal als prof had ik er niet echt plezier in. Dat had niet alleen met mijn omgeving te maken, maar misschien nog wel meer met mijn eigen karakter.

Ik ben een échte Tukker, opgegroeid in Daarlerveen, een klein dorp met vijftienhonderd inwoners in hartje Twente. Een dorpshuis, een kerk, een sportzaakje en café 't Vossenhol. Voor boodschappen moet je naar de omliggende dorpen. Toch ben ik verknocht aan mijn roots en heb daardoor soms moeite me aan te passen in een nieuwe omgeving. Ik ben een binnenvetter, kijk altijd eerst de kat uit de boom en stel me bescheiden op. In de voetbalwereld komt het wel eens voor dat je daardoor ondersneeuwt. Op mijn dertiende maakte ik de overstap naar de jeugdopleiding van FC Twente en merkte ik voor de eerste keer hoe het leven buiten het dorp eruit zag. Enschede was voor mij de grote stad en ik kwam in aanraking met leeftijdsgenoten die woorden gebruikten waarvan ik het bestaan niet wist. Ik had er in het begin moeite mee, maar na verloop van tijd had ik me aangepast. Zo'n soortgelijk proces maakte ik mee toen ik in 2002 van trainer René Vandereycken een kans bij het eerste kreeg.



Typerend daarvoor was het trainingskamp in Hoenderloo tijdens mijn eerste voorbereiding. Volgens mij ben ik buiten de trainingen om de hele week mijn kamer niet afgeweest. Met eten was ik gefocust niet te veel op te scheppen of rare dingen te doen, en ik twijfelde continu of mijn dialect niet te stuntelig overkwam. Ik ging extra op mijn woorden letten, waardoor ik juist ging stotteren. Ik keek tegen mijn ploeggenoten op en legde mezelf zóveel druk op om niets fout te doen, dat ik na die week zowel fysiek als mentaal helemaal gesloopt was. Ik had veel moeite om mezelf een plek te geven in de groep en daarbij viel de hiërarchie me ook tegen. Jongens van twee of drie jaar ouder die probeerden mij hun wil op te leggen, omdat ik er net bijzat. Nu besef ik dat het er blijkbaar allemaal bij hoorde, maar in die tijd kon het me echt raken. Het eerste half jaar zag ik het voetbal puur als verplichting. Ik reed de club en zat me alleen maar te focussen hoe ik alles goed moest doen. Pas naarmate ik speelminuten kreeg en op het veld en mijn status steeg, was ik meer op mijn gemak. Ik voelde me gewardeerd door mijn ploeggenoten en kreeg meer vrienden binnen de selectie. Het was een proces waarin ik me in de groep Is beter ging voelen, maar persoonlijk hield ik altijd mijn mindere momenten. Eigenlijk durf ik nu pas eerlijk toe te geven dat ik jaren heb geleefd met bepaalde vormen van faalangst. Ik het misschien het beste uitleggen met mijn indeling van een week. Als we op zondag had gespeeld, was ik op maandag écht mezelf. Ik was ontspannen, kon met iedereen lachen en niets kon me tegenstaan. Lekker een week trainen, ik vond het heerlijk en genoot van de kleine dingen. Op dinsdag had ik dat ook nog een beetje, op woensdag begon ik langzaamaan te veranderen. Ik ging in mijn gedachte al voorzichtig naar de volgende wedstrijd toeleven en dat stond me niet aan. Op donderdag en vrijdag werd ik een stuk gespannener en ontwikkelde de wedstrijd zich in mijn hoofd tot een valkuil. Ik zag het komende duel niet als hét hoogtepunt van een week, maar eerder als struikelblok. Het voelde als een opgave en op de dag van de wedstrijd kon ik helemaal blokkeren. Ik wilde vooral dingen niet fout doen, in plaats van dingen doen. Een verkeerde insteek, want dan ga je het veld in met negatieve energie. Gelukkig kon ik, ondanks alle druk die ik mezelf oplegde, lange tijd wel een hoog niveau halen, maar het voelde niet prettig. Ik genoot er pas van, als de scheidsrechter voor het einde had gefloten. Vervolgens begon de week weer van voren af aan. Ik trok me ook alles aan. Ik was natuurlijk een jongen van de club, kende veel supporters, en kreeg alles mee. Eigenlijk moet dat leuk zijn, maar ik hechtte veel te veel waarde aan de meningen van mensen die ik niet eens kende. Dan las ik bijvoorbeeld op maandag in de regionale krant dat Zomer zijn gebruikelijke foutje maakte. Dat kon me in de war maken. Een journalist schreef het gebruikelijke, zijn eigen interpretatie,maar vervolgens dacht ik dat iedereen het als normaal beschouwde dat ik wekelijks een foutje maakte. Ik wilde voor iedereen alles goed doen, leefde op een manier waarbij ik mezelf ondergeschikt maakte aan mijn omgeving. Als andere mensen me maar goed of aardig vonden, dat was het belangrijkste. Heel onnatuurlijk, met als gevolg dat ik me dwangmatig ging gedragen. Als ik op zaterdag goed had gespeeld, en ik had op vrijdagavond een bepaalde film gekeken, dan was ik in staat om de avond voor de volgende wedstrijd opnieuw dezelfde film te kijken. Niet omdat het ontspannend was, maar puur omdat iets in me zei dat ik het goede ritme niet mocht doorbreken.

Gelukkig ben ik in die tijd de juiste mensen tegengekomen die me werkelijk wilden helpen. Jan van Staa was er daar één van. Hij was een tijdje interim-trainer, en zonder dat we erover hadden gepraat, zag hij aan me dat ik me alles te veel aantrok. Ik weet nog dat we tegen Roda JC moesten spelen en dat hij de dag voor de wedstrijd naar me toekwam en zei: "Nu ga je naar huis, ga je leuke dingen doen, en als je morgen hier op de club aankomt, denk je pas voor het eerst weer aan Roda JC'! Het hielp op dat moment zeker, maar helemaal over was het nog lang niet. De afgelopen jaren hield ik er last van en twee jaar geleden ging ik écht mezelf afvragen of het me allemaal nog wel waard was. Ik wilde plezier hebben. Niet alleen buiten het voetbal, maar ook op het veld en bij de club. Het voelde als een ommekeer, stapje voor stapje ging het beter, totdat ik vorig seizoen onder Fred Rutten het dieptepunt bereikte. Hij was een uitstekende trainer , maar ik wist gewoon dat hij niet meer het volledige vertrouwen in mij had Hij sprak het nooit uit, maar als speler voel je dat. Ik was derde keuze maar doordat drie spelers afwezig waren, kreeg ik een basisplek in het uitduel met Feyenoord. Ik had zo’n slecht gevoel, omdat ik merkte dat hij het ook liever anders had gezien, waardoor ik totaal geen vertrouwen had. Maar het ging niet slecht, totdat nu een uur spelen Roy Makaay voor me kwam en de bal binnentikte. Ik kon wel door de grond zakken, maar diep van binnen voelde ik het moment aankomen. Ik was aan het toewerken naar een fout, en vroeg of laat kwam die dan ook.



De tegentreffer kwam hard aan en ik had direct een voorgevoel dat ik de volgende wedstrijd op de tribune zou komen, terwijl ik het hele seizoen gewoon bij de selectie zat. Mijn vriend en ploeggenoot Niels Wellenberg verklaarde me voor gek, want hij zei dat ik verder goed had gespeeld, maar ik wist het zeker. Vervolgens was ik een week later inderdaad de negentiende man en ik zag het allemaal niet meer zitten. Ik was er helemaal klaar mee en besloot met Rutten in gesprek te gaan. Een dag na de wedstrijd heb ik mijn hart gelucht. Ik zei hem dat ik aan alles voelde dat hij het niet in me zag zitten en dat ik daardoor helemaal verkrampt het veld in ging. Zijn reactie was begripvol, waarna we samen tot een oplossing kwamen. Rutten beloofde me dat hij vanaf dat moment al zijn vooroordelen over boord zou gooien en blanco naar me zou gaan kijken. Het voelde als een gigantische opluchting en in het resterende deel van het seizoen ging het goed als ik speelde. Daarnaast raadde hij me aan met een sportpsycholoog te gaan praten. Hij kende een ervaren psycholoog, bij wie ik zes keer op gesprek ben geweest. Het heeft geholpen. Ik kon mijn verhaal doen en we voerden goede gesprekken over hoe ik het best met mijn gevoelens kon omgaan. Eigenlijk gaf hij me heel simpele tips, zoals de twee seconden-regel. Hij leerde me om in het veld altijd twee seconden vooruit te denken en nooit meer twee seconden terug. Wat gebeurd was, kon je toch niet meer terugdraaien, dus het was verspeelde energie daar nog bij stil te staan. Voorheen kon ik na een slechte bal of actie nog minutenlang piekeren, maar dat leerde hij me af. Ik moest direct klaar zijn voor het volgende moment, want dat was veel belangrijker. Het werkte erfect. Het gaf me vertrouwen, waardoor ik me sterker ging voelen en beter ging spelen. De gesprekken met de psycholoog hebben me heel goed gedaan en de onzekere periode heb ik definitief achter me gelaten. Ik ben het allemaal ook veel meer gaan relativeren. Dat begint voor mij na de wedstrijd met een biertje. Als ik een slechte wedstrijd speel, kan ik er flink van balen, maar als ik dan in café 't Vossenhol kom, lukt het me nu wel het van me af te zetten. De mensen om me heen kunnen me dan opbeuren, waardoor ik voel dat ik het wereldje kan loslaten. Het zijn allemaal kleine dingen die me hebben geholpen weer volop te genieten van het bestaan als profvoetballer.'
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Voorstopper » 19-08-2011 09:12

Op zich is Zomer een prima aankoop, denk alleen wel dat ook hij het type is dat het beste rendeert met een ervaren man naast zich. Nu moet hij wellicht zelf die rol gaan spelen en ik weet niet of hij dat kan. Gezien zijn leeftijd is dit wel het moment om het te gaan laten zien.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Knipecity » 19-08-2011 09:20

Mooi stukje. Hier wordt prachtig het mentale aspect van de (top) sport in beschreven en zo zullen er heel veel spelers zijn met een zeker mate van faalangst.

En wat te denken van jongens als Kruiswijk, Breuer, Elm die door veel supporters uitgefloten worden. Hoe zou dat voelen als je op het veld staat? Je moet mentaal wel heel sterk zijn om dan niet verkrampen.
Laatst bijgewerkt door Knipecity op 19-08-2011 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Knipecity » 19-08-2011 09:22

Voorstopper schreef:Op zich is Zomer een prima aankoop, denk alleen wel dat ook hij het type is dat het beste rendeert met een ervaren man naast zich. Nu moet hij wellicht zelf die rol gaan spelen en ik weet niet of hij dat kan. Gezien zijn leeftijd is dit wel het moment om het te gaan laten zien.

Had hij bij NEC toch ook niet??
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Baas » 19-08-2011 09:23

Nee inderdaad, daar was hij notabene aanvoerder
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor TWR22 » 19-08-2011 09:25

GEWELDIG!

In mijn ogen een leider, een goede aankoop. Was gewoon goed bij NEC. Helaas laat ie Kruiswijk staan ...

Meteen aanvoerder maken!
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Voorstopper » 19-08-2011 09:28

Knipecity schreef:Had hij bij NEC toch ook niet??

Jullie hebben gelijk wat dat betreft. Hij speelt nu met Nuytink achterin en zal bij ons hopelijk met Gouweleeuw samen gaan spelen. En met een type "pure verdediger" naast zich moet het ook wel kunnen. Zelf is hij namelijk niet de meest resolute verdediger.

Ik heb in hem alleen nooit echt de nieuwe ervaren leider van Heerenveen gezien. Ik ben wsl wat blijven hangen in mijn beeld van hem van enkele jaren terug.
Laatst bijgewerkt door Voorstopper op 19-08-2011 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor 1983 » 19-08-2011 09:29

Ik heb er gemengde gevoelens bij. Zomer vond ik nooit zo geweldig. En vorig jaar was er ook veel enthousiasme toen Kruiswijk werd aangetrokken. Dat leek ook een ervaren jongen die zich al op subtop niveau had bewezen. Nou, we we wetren inmiddels wat dat waard is. Kruiswijk faalt en het liefste zien we hem uit het elftal verdwijnen. Nu is Zomer de nieuwe hoop in bange dagen. Ik moet het nog maar zien. Maar goed, hij heeft nu getekend en is dus een speler van Heerenveen. Hij verdient het voordeel van de twijfel en steun. Dat de NEC supporters tevreden over hem waren zegt natuurlijk ook meer dan mijn eigen bevindingen aangezien zij hem veel vaker en van dichtbij aan het werk hebben gezien. Wellicht gaat Zomer mij wel verrassen de komende 3 jaar.

Ik hoop wel dat hij zamen met Gouweleeuw, en als die niet beschikbaar is Breuer, het centrum gaat vormen. Zomer samen met Kruiswijk lijkt me vreselijk. Ik zou niet weten waarom Kruiswijk niet gepasseerd zou kunnen worden en de aanvoerdersband alweer afgepakt. Vette pech voor hem dat zijn aanvoerdersschap dan maar zo'n kort leven is beschoren, maar het werkt gewoon niet. Hij is geen type om aanvoerder te zijn en zal dat ook niet worden. Bovendien bakt hij er als verdediger helemaal niets van. Ik zou alsnog proberen om hem voor de 31e te verkopen, maar dat zal niet meevellen. In ieder geval welkom Zomer.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor superfriezz » 19-08-2011 09:35

zomer samen met gouweleeuw centraal, en breuer of el ak op de back positie, en het liefst kruiswijk bij mij op de tribune! of kunnen we nog een nieuwe back verwachten?
superfriezz
Nieuw talent
 
Berichten: 105
Geregistreerd op: 26-02-2008 18:12

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Baas » 19-08-2011 09:41

Kruiswijk moet je niet op de tribune zetten..
Anders heb je geen alternatieven mochten er blessures komen.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit de groep is waar 'we' het mee moeten doen.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Eric » 19-08-2011 09:45

Mm verassend, ben benieuwd. Ik vond hem 2 weken geleden tegen Heerenveen nou niet echt bepaald schitteren eerlijk gezegd.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Superfries88' » 19-08-2011 09:52

Gezien de beperkte middelen is dit gewoon een prima aankoop. Zomer heeft de ervaring, een goede dosis mentaliteit, duelkracht, coachende capaciteiten en pikt zijn doelpunten mee. Pluspunt is ook dat hij jaren geleden al werd genoemd, in de tijd dat Heerenveen vooral slim handelde op de transfermarkt. In mijn ogen is hij absoluut beter dan Kruiswijk, die zelfs in zijn goede jaren bepaalde aspecten al ontbeerde.

Zomer is geen topper, maar gewoon een degelijke verdediger. In de situatie van Heerenveen kun je zo'n jongen er goed bij hebben.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-08-2011 10:12

Goed gedaan van de club! Dit was 1 van de weinige alternatieven uit de Nederlandse competitie. Dit is wat we wel nodig hadden. Hij was aanvooerder bij NECdus de leiderschapskwaliteiten zullen er wel zijn alhoewel wij nu een aanvoerder hebben die dat totaal niet heeft. Hij gaat de duels in ieder geval wat anders in dan Breuer/Kruiswijk. Zomer was de eerste speler waar ik aan dacht als versterking want ik vind op dit moment heel veel beter dan de twee slappe spelers die tegen Ajax centraal stonden.

Hij is niet heel duur dus misschien en hopelijk is er nog wat mogelijk. Het zou heel mooi zijn als Kruiswijk dan verkocht zou worden want het duo Gouweleeuw-Zomer lijkt mij de eerste keus.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Skopperij » 19-08-2011 10:15

De Gelderlander:
Heerenveen is stap omhoog voor Zomer

NIJMEGEN - Ramon Zomer verruilt NEC per direct voor Heerenveen. De vrije verdediger tekent een driejarig contract in Friesland. De Nijmeegse club ontvangt een transfersom van 650.000 euro voor de Tukker.

Zomer is ‘zeer verguld’ met de transfer. "Heerenveen is een stap omhoog”, stelt hij desgevraagd. "NEC is een mooie en warme club en de beleving in Nijmegen is enorm, maar in Friesland is alles net weer wat groter. Heerenveen heeft weliswaar enkele mindere jaren achter de rug, maar heeft toch een grotere reputatie dan NEC. Ik ben dus zeer blij met een nieuwe stap in mijn voetbalcarrière."

Namens NEC spreekt technisch directeur Carlos Aalbers van een ‘sportief verlies’. De club krijgt daarentegen wel een fikse vergoeding. "Ramon wilde zijn contract bij NEC niet verlengen. Het zou volgend jaar aflopen. In financieel opzicht zijn we dus zeer tevreden met deze deal. Voor NEC is het nu zaak de selectie kwalitatief op orde te brengen. De transfer van Ramon Zomer is razendsnel tot stand gekomen, een vervanger hebben we niet even binnen een dag paraat. We gaan daarmee consciëntieus aan de slag. Niet overhaast, maar goed.”

Het kan zo simpel zijn als je geld hebt...
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Eric » 19-08-2011 10:22

In Nijmegen zijn er gemengde gevoelens. Aan de ene kant vinden ze het jammer dat een gewaardeerde verdediger vertrekt, aan de andere kant zijn ze blij dat ze er nog wat geld voor vangen. Hij scheen ook behoorlijk veel te verdienen bij NEC (zo'n 350.000 per jaar).
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Otsje P » 19-08-2011 10:28

Ik geloof dat Gouweleeuw zijn plek wel terug zal krijgen als hij weer helemaal fit is. Ik denk dan ook echt dat hij Kruiswijk er wel gewoon naast zet. Dat gelul over zijn vriendje enz, moet maar eens afgelopen zijn. De technische staf zal Gouweleeuw en Zomer ook als ideale koppel zien.

Het lijkt mij ook een uitstekende aankoop, maar mag ik jullie er even aan herinneren dat de komst van Kruiswijk een jaar geleden ook werd toegejuicht. We zullen zien hoe het uitpakt, maar voorlopig moeten we inderdaad blij zijn met de komst van Zomer.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-08-2011 10:30

Maar Kruiswijk is nooit iemand geweest die de boel neerzet en die de strijd aangaat. Ik heb 100x meer vertrouwen in Zomer dan in Kruiswijk.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Skopperij » 19-08-2011 10:34

Kruiswijk was een aankoop van Jans, Zomer een aankoop van de club. Bovendien, als je iemand kunt vertrouwen in het scouten van verdedigers dan moet het Hansma zijn.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Voorstopper » 19-08-2011 10:37

Denk dat er in het geval Zomer weinig gescout hoefde te worden aangezien de club hem al erg lang volgt. :wink:
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten