Doke Schmidt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Royce_SCH » 29-08-2011 15:12

Van dit soort spelers hou ik wel. De afgelopen jaren waren we vaak de braafste op het veld en verloren we wedstrijden zelfs op mentaliteit en werklust. Iemand die af en toe een schop uitdeeld hebben we echt nodig. Tuurlijk was de overtreding niet slim. Maar dit laat wel zien dat Doke niet bang is.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Janneman » 29-08-2011 19:03

Royce_SCH schreef:Van dit soort spelers hou ik wel. De afgelopen jaren waren we vaak de braafste op het veld en verloren we wedstrijden zelfs op mentaliteit en werklust. Iemand die af en toe een schop uitdeeld hebben we echt nodig. Tuurlijk was de overtreding niet slim. Maar dit laat wel zien dat Doke niet bang is.


Ik vind het gewoon een domme en onnodige overtreding. Met "bang zijn" heeft het in mijn ogen niets te maken. Ik had meer het idee dat Doke zich probeerde te bewijzen maar in zijn ijver sloeg het volkomen de verkeerde kant op. En nu zit je met 2 verdedigers minder in een linie waar je al geen dubbele bezetting hebt..
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor abegoal » 25-10-2011 20:52

Weer pakt Doke zijn minuten mee.

Ook al is zijn aandeel in de wedstrijd klein, ik vond hem zeer positief. Volgens mij wordt dit na Gouweleeuw de volgende die definitief doorbreekt vanuit de jeugd. Eerder nog dan Martinus en La Parra.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Frisian Viking » 25-10-2011 21:49

Heb hem vorige week tegen Jong Ajax zien spelen. Man, wat was hij daar goed. Als hij dat niveau door kan trekken naar het 1e dan gaan we nog veel plezier aan hem beleven.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Calimero » 26-10-2011 08:56

Je ziet wel dat Doke zijn kwaliteiten met zich meebrengt. Nadeel is dat hij vrij klein is, en voor een verdediger is dat gewoon niet voordelig. Hij is echter wel sterk aan de bal. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat Doke zich definitief gaat laten zien bij het eerste.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor blauwekater » 26-10-2011 08:59

Ten koste van wie zou dit moeten gaan daan. Hij speelt in het tweede centraal. Ik vermoed niet dat Gouweleeuw of Zomer er uit wordt gespeeld. Bij blessures heb je wel een backup...
Avatar gebruiker
blauwekater
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:05
Woonplaats: Emmeloord

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Calimero » 26-10-2011 09:13

Schmidt kan ook op de back..... :wink:
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Knipecity » 26-10-2011 09:44

Calimero schreef:Schmidt kan ook op de back..... :wink:

Hij is eigenlijk te klein voor centraal. Er zijn een paar kleine spelers die dat kunnen maar dan moet je wel heel veel kwaliteiten hebben en slim zijn om je lengte te compenseren.

Meer een back-speler of eventueel een stofzuiger op het middenveld.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Calimero » 26-10-2011 09:49

Apart Knipecity dat je toch zo anders denkt dan de trainers. Doke speelt namelijk sinds de jeugd al eigenlijk centraal en back speelt hij als 2e optie. Middenveld is helemaal uitzondering. Maar jij zal het vast allemaal wel beter weten, toch?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Knipecity » 26-10-2011 09:55

Calimero schreef:Apart Knipecity dat je toch zo anders denkt dan de trainers. Doke speelt namelijk sinds de jeugd al eigenlijk centraal en back speelt hij als 2e optie. Middenveld is helemaal uitzondering. Maar jij zal het vast allemaal wel beter weten, toch?

In de jeugd kan je die lengte tegen leeftijdsgenoten misschien wel aardig compenseren, maar tegen de grote meneren wordt het wel een ander verhaal.
Hij heeft het zelf ook wel genoemd in interviews en trekt zich dan op aan Canavaro. Die was ook klein.

Alles kan. Steppe kan ook een goede keeper zijn, maar op beide positities is 10 cm meer wel handig.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Superfries88' » 26-10-2011 09:56

Vorige week heb ik Schmidt centraal aan het werk gezien tegen Jong Ajax. Die rol vervulde hij in principe uitstekend, met name op basis van gedrevenheid had hij eigenlijk iedere bal. Ook zijn passing viel op. Of het genoeg zal zijn voor het eerste team weet ik niet. Zaken als lengte en tactisch inzicht komen dan meer en meer aan de orde. Daarin zal hij zich moeten bewijzen. Ik dicht hem voldoende potentie toe, maar uiteindelijk zal de toekomst het leren.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Frisian Viking » 26-10-2011 10:47

Calimero schreef:Apart Knipecity dat je toch zo anders denkt dan de trainers. Doke speelt namelijk sinds de jeugd al eigenlijk centraal en back speelt hij als 2e optie. Middenveld is helemaal uitzondering. Maar jij zal het vast allemaal wel beter weten, toch?

Doke heeft zelf in een interview al eens aangegeven te klein te zijn voor de positie centraal in de verdediging. Zelf richt hij zich voor de toekomst dan ook op de backpositie.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Otsje P » 26-10-2011 11:23

Frisian Viking schreef:Doke heeft zelf in een interview al eens aangegeven te klein te zijn voor de positie centraal in de verdediging. Zelf richt hij zich voor de toekomst dan ook op de backpositie.


Dat zei Doke, nadat de technische staf in de voorbereiding aangaf hem wat aan de kleine kant te vinden. Toch laten ze hem bij de beloften elke keer als centrale verdediger spelen. Als het de bedoeling is dat Doke back wordt, dan zal je hem op die positie toch ervaring op moeten laten doen.

Ik vind het soms zo amateuristisch overkomen. Die jongen speelt al jaren als centrale verdediger, zowel in de A's als bij de beloften. Verwachte men dat hij nog 15 centimeter zou groeien? Dat lijkt mij niet, groeiverwachting zal ook wel in het pakket zitten bij een profclub. Nu is het zo ver dat hij bij de 1e selectie aan sluit, en dan komt men tot de conclusie dat hij te klein is voor het centrum. Waarom speelt hij dan niet al 3 jaar als rechtsachter? Geknoei.

Doke blinkt uit als centrale verdediger, geef hem op die positie de kans, ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Voorzetten vanaf de buitenspelers worden tegenwoordig nog maar weinig gegeven, directe doelkansen zullen er uit een verloren kopduel dan ook niet vaak ontstaan. De meeste kopduels komen uit doeltrappen van de keeper, en ik vind die duels eerlijk gezegd weinig waarde hebben. De verdedigers koppen de bal naar voren. De spits staat met de rug naar de goal, en kopt hem daarom vaak dezelfde richting in als de verdediger zou doen. Dost wint veel duels op uittrappen van de keeper, hij kan behoorlijk koppen, maar ook hij krijgt hem vaak niet bij een medespeler.

Met zijn snelheid, agressiviteit en goede pass, kan Doke wat mij betreft een prima centrale verdediger worden. In de voorbereiding speelde hij 1 helft samen met Gouweleeuw centraal. Dat was de beste helft van de voorbereiding, omdat beide spelers vooruit durfden te verdedigen. Doke zal heus in het begin wel eens in de fout gaan, maar bewijs eerst maar eens dat het niet werkt met hem. Dat kan je alleen bewijzen door hem de kans te geven om te falen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor BK2007 » 26-10-2011 12:38

Otsje P schreef:Met zijn snelheid, agressiviteit en goede pass, kan Doke wat mij betreft een prima centrale verdediger worden. In de voorbereiding speelde hij 1 helft samen met Gouweleeuw centraal. Dat was de beste helft van de voorbereiding, omdat beide spelers vooruit durfden te verdedigen. Doke zal heus in het begin wel eens in de fout gaan, maar bewijs eerst maar eens dat het niet werkt met hem. Dat kan je alleen bewijzen door hem de kans te geven om te falen.


Maar, maar, daar is hij toch veel te klein voor ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 26-10-2011 13:02

Cannavaro is toch ook helemaal niet groot?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Otsje P » 26-10-2011 13:20

BK2007 schreef:
Maar, maar, daar is hij toch veel te klein voor ?


Sorry, je bedoeling ontgaat me een beetje. :?
Ik neem aan dat je mijn hele verhaal gelezen hebt, en niet alleen het deel dat je als quote gebruikte?

Of bedoel je: Hij krijgt geen kans in het centrum omdat hij te klein is, en daardoor krijgt hij dus eigenlijk ook niet de kans om te laten zien dat hij niet te klein is? :mrgreen:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor 1983 » 26-10-2011 13:55

Fanatic 4-ever schreef:Cannavaro is toch ook helemaal niet groot?

Precies. Frank de Boer speelde in zijn beste jaren ook in het centrum van de verdediging, die was maar 3 cm groter dan Doke. En zo zijn er vast nog meer voorbeelden. Je hoeft echt niet per se twee lange stelten in het centrum hebben. Je kan het gebrek aan lengte met genoeg dingen compenseren. Koppen bijvoorbeeld is vaak meer een kwestie van timen dan van lengte. Ik zie niet in waarom iemand van 176 cm niet zou kunnen slagen als centrum verdediger.
Verder klopt het natuurlijk wat Otsje P zegt, die jongen is 19 en groeit al een tijdje niet meer. Dus als je hem te klein zou vinden voor het centrum dan had je hem twee jaar geleden al naar 1 van de back-posities moeten verhuizen om hem daar ervarting op te laten doen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Frisian Viking » 26-10-2011 13:58

Ik denk niet dat wij de illusie moeten hebben dat Doke ooit op het niveau van Frank en Fabio komt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor 1983 » 26-10-2011 14:03

Nee, dat denk ik ook niet. Maar dat wordt ook niet bedoeld, ook op het niveau van Heerenveen moet het mogelijk zijn voor een wat kleiner iemand als Schmidt om als centrum verdediger te kunnen slagen. Ik moet nog zien of hij ooit vast in het eerste komt hoor, op welke positie dan ook. Maar dat heeft dan niks met zijn geringe lengte te maken.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 26-10-2011 14:15

Er zijn inderdaad veel zaken waar je dat mee kunt compenseren. Met lengte heb je duidelijk een streepje voor, maar als zelfs in de top al absolute toppers met geringe lengte meekunnen, dan moet dat ook bij Heerenveen kunnen lijkt mij.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Gekko » 26-10-2011 14:37

Schmidt heeft net als Gouweleeuw controle over de bal en een aardige handelingssnelheid en wendbaarheid. Dat scheelt tov de harken die er altijd stonden.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor abegoal » 21-01-2012 23:26

Weer een behoorlijke tackle van Doke. Hij zal meer rust in zijn spel moeten brengen, anders zullen er nog veel rode kaarten vallen. Ik had gehoopt dat hij na Feijenoord uit wat minder risico met dit soort acties zou nemen.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor zweed1 » 21-01-2012 23:31

Die Doke moet nog veel leren naar mijn mening. Had veel moeite om op de been te blijven en is naar mijn mening veel te onustig. Vraag mij af of hij het niveau aankan op dit moment.

Zou hem rustig in het 2e laten spelen, kan de vervanger voor Janmaat niet zijn voor het volgend jaar.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Royce_SCH » 22-01-2012 00:16

Die tackle was inderdaad niet erg handig van hem, maar volgens mij is hij amper in de problemen geweest. Ik vond hem scherp en gretig spelen. Er zit duidelijk potentie in Schmidt. Ik zie hem volgend seizoen dan ook wel Janmaat opvolgen. Hij is nog maar 19 jaar, hé!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor 1983 » 22-01-2012 01:17

Nou, ik heb dat anders gezien, ik vond het niks. Ben het met zweed1 eens, Doke is er voorlopig nog niet aan toe. Als hij er al ooit aan toe gaat komen. Laat hem nog maar een tijd bij de beloften en haal een goeie vervanger voor Janmaat, Schmidt moet nog teveel leren om wekelijks in de basis te kunnen staan.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Blizzard » 22-01-2012 01:33

Tja, speelde wel weer voor brokkenpiloot. Voor de rest is hij me niet echt opgevallen. Hij speelde mee maar verder ook niets bijzonders gezien. Bleef op zich wel op de been tegen een matige tegenstander. Als hij tegenover een Mertens of Boerrigter staat lijkt het me overigens een ander verhaal.

Je kan hem er prima bij houden als speler die af en z'n wedstrijden speelt en zodoende groeit naar het vereiste niveau maar je wilt er toch ook wel een volwaardige vervanger voor Janmaat bij halen. De posities moeten sowieso dubbel bezet zijn.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Heerenveen rules » 22-01-2012 08:28

Hij lijkt het nog niet aan te kunnen nee. Tegen topploegen wordt hij overlopen denk ik. Hij lijkt niet wendbaar en snel op de eerste meters. Op deze positie is het niet te hopen dat ze inzetten op de jeugd.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Knipecity » 22-01-2012 08:32

Niet te snel afschrijven deze jongen. Ik vond hem tegen De Graafschap ook zwak maar we hebben in het verleden gezien hoe snel dingen kunnen veranderen. ( neem VLP bijvoorbeeld)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Superfries88' » 22-01-2012 11:10

Schmidt is er inderdaad duidelijk nog niet aan toe. Ik heb hem dit seizoen een wedstrijd in het beloftenteam gezien en daar vond ik hem heel sterk spelen; goed inzicht, goed in de duels, etc. Maar op dit niveau heeft hij dat (nog) niet. Ik denk dat hij voorlopig nog niet toe is aan de Eredivisie, mocht hij daar überhaupt goed genoeg voor zijn.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Lardy » 22-01-2012 11:12

Verhuur hem direct maar aan Emmen de komende 1,5 jaar. Komende tijd gaat het met hem niet worden. Ik heb het hier al eerder aangehaald, maar ik zie niks in hem dat later een goede speler gaat worden voor Heerenveen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten