Doke Schmidt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Heerlijk zo'n druistige speler. Dat gaat ook wel eens mis. Hij ging wel degelijk voor de bal natuurlijk, was alleen 5 minuten te laat :lol:
Gebruikersavatar
Marça
Wereldspeler
Berichten: 2014
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik kan zijn inzet in ieder geval enorm waarderen. In tegenstelling tot Kruiswijk bijvoorbeeld. En om hem nou direct weer af te schrijven gaat mij veel te ver. Hij zal zich inderdaad nog veel moeten ontwikkelen, maar hij zal de laatste zijn om dat te ontkennen. En gelukkig voor hem leverde het geen puntverlies op.. :)
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Belangrijk leerpunt voor deze jongen. Hij denkt een volgende keer wel twee keer na over zo'n (onnodige) charge.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Een jonge speler die met zijn hart speelt moet zijn lessen leren. Dit is er één van. Maar hij komt er wel.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het heeft ook wel weer wat zo'n actie. In ieder geval een kerel die een harde overtreding niet schuwt.
GMV
Invaller
Berichten: 317
Lid geworden op: 29-10-2006 12:10
Locatie: Joure

Bericht door GMV »

Ongelooflijk dat mensen hem verdedigen na zo'n domme kaart. Totaal onnodige actie en veel te hard ingekomen. Schmidt kan het niveau simpelweg nog niet aan. In de oefenwedstrijden moest hij ontzettend gecoacht worden en dan lukt het nog wel. Als je met 10 man in de kuip staat dan wordt het er nog even te veel aan. Duidelijk nog niet klaar voor het grote werk.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

GMV schreef:Ongelooflijk dat mensen hem verdedigen na zo'n domme kaart. Totaal onnodige actie en veel te hard ingekomen. Schmidt kan het niveau simpelweg nog niet aan. In de oefenwedstrijden moest hij ontzettend gecoacht worden en dan lukt het nog wel. Als je met 10 man in de kuip staat dan wordt het er nog even te veel aan. Duidelijk nog niet klaar voor het grote werk.
Jans had hem moeten verdedigen en in deze situatie niet moeten brengen. Doke heeft wat mij betreft nog steeds genoeg krediet, wat niet wegneemt dat dit inderdaad een leermoment moet zijn. De aktie was beslist niet slim.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Zijn rode kaart deed me meteen denken aan die charge van Janmaat in de uitwedstrijd tegen Hertha. Beiden stonden koud in het veld voordat ze de douche alweer snel mochten opzoeken. Wat mij betreft uithuilen en hopelijk/waarschijnlijk is dit een wijze les voor Doke.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik had deze kaart al voorspeld bij zijn wedstrijd tegen Ajax. Nu kwam hij dan wel. Jeugdig enthousiasme en een enorme bewijsdrang. Natuurlijk ging hij voor de bal, maar hij miste de bal en raakte Schaken. Kan gebeuren, leer uit trekken en beter worden.
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Ik kon wel begrip voor de charge opbrengen. Dat dit een keer kon gebeuren met een onervaren speler moet je gewoon incalculeren. Gelukkig hebben we een punt aan het duel over gehouden en heeft'ie Schaken net nog niet doormidden getrapt. Beter deze acties dan het het mietjesachtige spel van Kruiswijk van vorige week!
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Het is natuurlijk niet slim en mag je eigenlijk niet nog een keer gebeuren, maar je moet het ook niet erger maken dan het is. Heerenveen heeft het moeilijk, hij wil zich bewijzen en komt daardoor te hard in het duel. Hier moet je van leren.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Superfries88' schreef:Het is natuurlijk niet slim en mag je eigenlijk niet nog een keer gebeuren, maar je moet het ook niet erger maken dan het is. Heerenveen heeft het moeilijk, hij wil zich bewijzen en komt daardoor te hard in het duel. Hier moet je van leren.
Was wel blij dat hij Schaken niet blesseerde, die jongen heeft al veel blessureleed gehad en ik moet zeggen, ik heb een paar interviews met deze jongen gezien en hij komt sympathiek over.
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

sc Heerenveen accepteert straf Doke Schmidt
29 augustus 2011

sc Heerenveen heeft het voorstel van de tuchtcommissie van de KNVB om de directe rode kaart van Doke Schmidt te straffen met vier wedstrijden schorsing, waarvan een voorwaardelijk, geaccepteerd. Schmidt werd gisteren tijdens de wedstrijd tegen Feyenoord door scheidsrechter Braamhaar uit het veld gestuurd wegens een overtreding op Ruben Schaken. De KNVB legt Schmidt tevens een proeftijd van een jaar op. De schorsing betekent dat de verdediger niet mee kan doen tegen FC Groningen en beide wedstrijden (competitie en beker) tegen VVV Venlo.
Wat houdt dat in? een jaar proeftijd?
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Dat als hij binnen een jaar zorgt voor rondvliegende ledematen, hij een zwaardere straf krijgt wegens recidive. Zoiets, denk ik.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Hoe leg je dat als KNVB eigenlijk uit? U wordt geschorst omdat u geen contact had met de tegenstander en correct de bal speelde?
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Lipton schreef:Hoe leg je dat als KNVB eigenlijk uit? U wordt geschorst omdat u geen contact had met de tegenstander en correct de bal speelde?
KNVB Spelregels:
"Met buitensporige inzet" betekent, dat de speler de noodzakelijke inspanning ver overschrijdt en dat hij het risico loopt zijn speler te blesseren.
Daar staat rood op. Nergens staat dat hij de man moet raken. Als Schmidt gisteren niet het risico liep Schaken doormidden te zagen, dan weet ik het ook niet meer.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Lipton schreef:Hoe leg je dat als KNVB eigenlijk uit? U wordt geschorst omdat u geen contact had met de tegenstander en correct de bal speelde?
Jij vond het geen rood he Lipton....... :lol:

Het was donkerpaars.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Hij raakte de bal, maar pas nadat hij het been van Schaken weggeschoffeld had. Anders was de intentie voldoende voor rood.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Het was rood, hij kwam veel te onbesuisd in. Echter raakt hij de man niet en doet Schaken vervolgens alsof hij wordt neergeschoten. Dat theater daar word je ook moedeloos van. Die Fernandez die iedere 5 minuten op de grond lag, dat is nou echt naaigedrag, het zijn geen kerels meer maar een stelletje wijven.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Lardy schreef:Echter raakt hij de man niet en doet Schaken vervolgens alsof hij wordt neergeschoten.
In de samenvatting die ik heb gezien raakte hij Schaken weldegelijk. Zijn reactie is echter overdreven.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Heerenveen rules schreef:
Het was donkerpaars.
Als dit rood is dan had Cabral er helemaal afgemoeten, die schopte Elm van voren vol op de scheenbeschermers, dat is veel gevaarlijker dan een slijding waarbij je de tegenstander niet raakt.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Hij raakte hem wel degelijk, dat hoorde je alle betrokkenen na afloop ook zeggen. Ik hou best van stevig, mannelijk voetbal en harde tackles prima, maar op deze onbesuisde manier inkomen sloeg nergens op. Het was dan ook terecht rood, gen twijfel mogelijk.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Absoluut terecht rood, maar ik heb er geen moeite mee. Dit is gewoon een jonge jongen, 2e wedstrijd ooit en dan in een hete Kuip invallen. Even iets te onbesuisd, jammer, leert ie van en de volgende keer ietsje minder fel. Geen probleem mee, er is geen bloed gevloeid.
100% achter Marco van Basten!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

We malen natuurlijk ook wat minder om die 2 oerdomme rode kaarten omdat we toch stand hebben gehouden.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Doke Schmidt mag dan onze sympathie hebben, en vanwege zijn jonge leeftijd, de verhitte wedstrijd en het imponerende stadion op enig begrip kunnen rekenen; het is wat mij betreft niet meer dan logisch dat hij voor zo'n aanslag drie wedstrijden geschorst wordt.
Jouster
Nieuw talent
Berichten: 131
Lid geworden op: 11-01-2009 17:26

Bericht door Jouster »

Donkerrode kaart, geen twijfel mogelijk. Ik moet echter eerlijk zeggen dat ik met een grijns de overtreding terugzag. Die jongen heeft tenminste wat inzet, een domme overtreding blijft het echter wel.
Wy binne it Hearrenfean!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Qua postuur en spel doe hij trouwens wel erg sterk aan Maarten de Jong denken.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Jouster schreef:Donkerrode kaart, geen twijfel mogelijk. Ik moet echter eerlijk zeggen dat ik met een grijns de overtreding terugzag. Die jongen heeft tenminste wat inzet, een domme overtreding blijft het echter wel.
Idem hier. Doke wilde even laten zien dat 'ie er was. Voorwaarde is wel dat je dan eerst en met name de bal raakt, dat ging even mis. Terechte kaart, terechte schorsing. Goed leermoment en gelukkig zonder verdere schade (ledematen Schaken en puntverlies).
In case of doubt, make it sound convincing
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

mitrita schreef:Qua postuur en spel doe hij trouwens wel erg sterk aan Maarten de Jong denken.
Voetbaltechnisch vind ik hem een stuk beter dan Mister Heerenveen.

Als Howard Webb ons gisteren had gefloten, had hij Doke alleen vermanend toegesproken of hooguit geel gegeven.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ja, misschien had Doke Braamhaar voor Webb aangezien?
Plaats reactie