Doke Schmidt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Otsje P schreef:
Komt nog bij TWR dat ik me kan herinneren hoe je Van La Parra na 2 invalbeurten helemaal afschreef, om hem vervolgens na 1 goede wedstrijd de hemel in te prijzen als ons nieuwe pareltje. Dit doet mij denken dat je wel heel erg vlug bent met je oordeel en bovendien niet erg standvastig.

Dan vraag ik ook nog even hoeveel wedstrijden je gezien hebt met Doke in het centrum bij het eerste?
Ik kan me dat niet herinneren van Van la Parra, ben zeker een liefhebber van hem en ik denk dat ie net zo ver kan komen als Narsingh. En je hebt op zich zeker een punt: je kan het niet na 2 x zeggen, daar heb je gelijk in. Echter vind ik die 2 keer wel zo dramatisch (1 x rood en 1 x zou ie rood moeten hebben), dat ik mijn hart vasthoud voor morgen. Ik denk dat ie met hard werken ooit het nivo van Breuer kan halen, niet meer en niet minder. Ik hoop dat ik het mis heb, met Bas Dost heb ik het ook mis gehad deels, het duurt lang maar zo langzamerhand is het een prima spits.

Wel blijf ik er bij dat je kerels moet neerzetten als CV. Douglas / Wisgerhof bij Twente, Vlaar bij Feyenoord, dat soort mannen heb ik persoonlijk een veel beter gevoel bij dan bij een kleine junior. Zomer is een echte vent in de duels en Gouweleeuw ook. Maar ook dat is persoonlijk. Zie Kruiswijk: die vind ik altijd maar achteruit lopen, wijfelen, terwijl Zomer of Gouweleeuw inschatten en dan BAM ingrijpen, dat is beter vind ik.
100% achter Marco van Basten!
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

TWR22 schreef: En je hebt op zich zeker een punt: je kan het niet na 2 x zeggen, daar heb je gelijk in. Echter vind ik die 2 keer wel zo dramatisch (1 x rood en 1 x zou ie rood moeten hebben), dat ik mijn hart vasthoud voor morgen. Ik denk dat ie met hard werken ooit het nivo van Breuer kan halen, niet meer en niet minder. Ik hoop dat ik het mis heb, met Bas Dost heb ik het ook mis gehad deels, het duurt lang maar zo langzamerhand is het een prima spits.

Wel blijf ik er bij dat je kerels moet neerzetten als CV. Douglas / Wisgerhof bij Twente, Vlaar bij Feyenoord, dat soort mannen heb ik persoonlijk een veel beter gevoel bij dan bij een kleine junior. Zomer is een echte vent in de duels en Gouweleeuw ook. Maar ook dat is persoonlijk. Zie Kruiswijk: die vind ik altijd maar achteruit lopen, wijfelen, terwijl Zomer of Gouweleeuw inschatten en dan BAM ingrijpen, dat is beter vind ik.
Dit is al een stuk genuanceerder, kan je gedachtegang prima volgen, denk alleen dat je het mis hebt.

Schmidt mist lengte, maar is daarom niet minder kerel. Wat het verschil tussen Kruiswijk aan de ene kant en Zomer/Gouweleeuw aan de andere kant betreft ben ik het wel met je eens. Maar schaar Schmidt maar in het kamp Gouweleeuw hoor. Schmidt is namelijk ook iemand die vooruit durft te verdedigen. Daarbij roem je Zomer, maar heb je gezien hoeveel kaarten die dit seizoen al gepakt heeft? Zijn leiderschap en organiserend vermogen maken hem tot een belangrijke kracht, niet zijn verdedigende ingrijpen.

Wat betreft hetgeen ik zei over het feit dat je van la Parra ook al afschreef:

Ik moet mijn excuses maken. Ik heb even teruggebladerd en dat afschrijven viel beslist mee. Ik heb me vergist. Het was zo dat je al na 1 goede wedstrijd wist te concluderen dat hij 1 van de nieuwe pareltjes was. Dat vond ik toen wat voorbarig en dat is me bijgebleven. Maar het is me verkeerd bijgebleven.

Dus: SORRY
Laatst gewijzigd door Otsje P op 27-01-2012 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

Schmidt scharen in het kamp Gouweleeuw?! Sorry hoor Gouweleeuw is op alle fronten zoveel beter als Schmidt. Technisch,taktisch echt elk facet van het spel is zoveel beter dan bij Schmidt. Als je ziet hoe Gouweleeuw zich opstelt,hoeft nooit tackles te maken,weet hoe die moet staan, wanneer hij moet inschuiven, kan opbouwen. Als centrale verdediger komt er meer bij kijken. Ook in de opbouw heb je een taak, wat niet Schmidt zijn sterkste kant is. We hebben gezien met Kruiswijk en Breuer hoe dramatisch het spel wordt als je geen opbouwende kwaliteiten hebt.

Misschien dat Schmidt wel potentie heeft, maar ik denk dat het goed zou zijn eerst wat ervaring op te doen bij clubs in de onderkant van de eredivisie. Voor het niveau wat Heerenveen nastreeft,subtop, komt hij in mijn ogen nog veel te kort.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Zola schreef:Schmidt scharen in het kamp Gouweleeuw?! Sorry hoor Gouweleeuw is op alle fronten zoveel beter als Schmidt. Technisch,taktisch echt elk facet van het spel is zoveel beter dan bij Schmidt. Als je ziet hoe Gouweleeuw zich opstelt,hoeft nooit tackles te maken,weet hoe die moet staan, wanneer hij moet inschuiven, kan opbouwen. Als centrale verdediger komt er meer bij kijken. Ook in de opbouw heb je een taak, wat niet Schmidt zijn sterkste kant is. We hebben gezien met Kruiswijk en Breuer hoe dramatisch het spel wordt als je geen opbouwende kwaliteiten hebt.

Misschien dat Schmidt wel potentie heeft, maar ik denk dat het goed zou zijn eerst wat ervaring op te doen bij clubs in de onderkant van de eredivisie. Voor het niveau wat Heerenveen nastreeft,subtop, komt hij in mijn ogen nog veel te kort.
Ik zeg toch ook niet dat Gouweleeuw niet beter is?

Verder kan ik je reactie echt niet serieus nemen. Schmidt staat juist bekend om zijn voetballende kwaliteiten, om zijn inschuiven en zijn passing in de opbouw. Je zegt dat je hem bij de beloften en de A's hebt zien spelen, maar dat is maar moeilijk te geloven als je leest wat je hier allemaal schrijft.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Hij mag zaterdag vanaf het begin starten. Misschien zit hij dan wat beter in de wedstrijd. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Ik kan niet zeggen dat ik tot nu toe onder de indruk ben geweest maar hij komt natuurlijk net kijken.
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

@ Otsje:

Dan kunnen we elkaar de hand schudden..als ik lees wat voor kwaliteiten jij Schmidt toe dicht kan ik jou reakties ook niet meer serieus nemen wat dit item betreft. Ik hoop het beste voor Doke maar ik zie het niet gebeuren. En ja ik heb Doke al zelfs vanaf de B's zien voetballen.

Als jij denkt dat Doke subtop eredivisie aankan,want daar heb ik het over, dan kan ik alleen maar.. :lol:
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Zola schreef: Dan kunnen we elkaar de hand schudden..als ik lees wat voor kwaliteiten jij Schmidt toe dicht kan ik jou reakties ook niet meer serieus nemen wat dit item betreft. Ik hoop het beste voor Doke maar ik zie het niet gebeuren. En ja ik heb Doke al zelfs vanaf de B's zien voetballen.

Als jij denkt dat Doke subtop eredivisie aankan,want daar heb ik het over, dan kan ik alleen maar.. :lol:
Ben blij dat er tenminste nog iemand om kan lachen.

Ik denk dat hij als centrale verdediger prima toe zou kunnen groeien naar het niveau van de subtop inderdaad. Niemand die beweerd dat hij nu al het niveau van Gouweleeuw heeft. Misschien dat hij dat niet eens haalt maar dat is dan ook geen subtop in Nederland, dat is top.

Maar ik denk ook dat hij de kans in het centrum niet zal krijgen. Hij zal moeten laten zien dat hij als back goed genoeg is, waarna hij misschien een kans in het centrum zal krijgen. Ik vind het een vreemde gang van zaken trouwens. Ze hebben hem min of meer vervroegd doorgeschoven omdat hij het vorig jaar zo goed deed als CV. Hij slaat de beloften min of meer over, straight vanuit de A's in de selectie. Omdat hij zo goed speelde, als CV. Om dan vervolgens maar een back van hem te maken. Waarom heb je hem dan al die jaren als CV lopen opleiden.
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

Tja is dat bij Heerenveen niet vaker het geval:

Poulsen, Seip, Tobiasen, Zuiverloon, Breuer, Venema waren allen niet opgeleide backs.
Volgens mij is Bakkati de enige die als opgeleide back vanuit de jeugd zich in het eerste team heeft gespeeld. Ik kan me niet heugen welke backs er nog meer vanuit de jeugd zich in het eerste team hebben gespeeld.

Niet best eigenlijk,dat we niet zelf een back op kunnen leiden.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Laten we morgen afwachten, dan krijgt ie een hele wedstrijd de kans, thuis tegen een matige club (op papier). Hij zal wat nerveus zijn maar we moeten even kijken gewoon, ik hoop dat ie het goed doet, niks liever namelijk want Janmaat is weg. Ik hoop - voor hemzelf - dat ie geen rood pakt, dan staat er een dik stempel op z'n voorhoofd en dat zou zonde zijn.

Ik heb m nooit bij de Beloften zien spelen dus ik moet Otsje P gelijk geven en gewoon even afwachten.
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Zola schreef:Ik kan me niet heugen welke backs er nog meer vanuit de jeugd zich in het eerste team hebben gespeeld.

Niet best eigenlijk,dat we niet zelf een back op kunnen leiden.
Een van de gebroerders Drost was toch back?

En ja ik weet dat die ook niet goed genoeg waren :mrgreen:
Corruption is everywhere, fight it!
casper
Invaller
Berichten: 308
Lid geworden op: 23-06-2011 22:55

Bericht door casper »

Gek dat er zoveel mensen vallen over die overtreding van Schmidt,die van Gouweleeuw mocht er anders ook best zijn!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ik vind juist Schmidt een talent! Goeie sterke vooruit verdedigende voetballer. Dat onbesuisde gaat er vanzelf wel uit. Als je hem maar genoeg speel minuten geeft. Ben er van overtuigd dat deze jongen er gaat komen.
Laat maar zien vanavond Doke!
Miereneukert!
jong
Jeugdspeler
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-06-2009 23:13

Bericht door jong »

Prima pot vanavond van Doke Schmidt!!!!!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

jong schreef:Prima pot vanavond van Doke Schmidt!!!!!
Overdreven is niet getest. liep te veel met de bal en bracht deze als een postbode naar de rechtsvoor waardoor er geen tempo in de aanval kon komen.

In een schaal van 0-10 was het voor mij een 6,5.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ruime voldoende wat mij betreft. Jongen heeft 't zeer naar behoren gedaan!
Goed om te weten dat de opvolger van Janmaat er al is.

Ook mooi; twee echte Friezen in het veld vandaag. Al blijf ik het zonde vinden dat Jans Roorda telkens zo laat inbrengt!
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

paparazzi schreef: Goed om te weten dat de opvolger van Janmaat er al is.
Vind ik erg optimistisch. Hij zat er een paar keer goed bij, maar liet zich ook enkele keren kinderlijk eenvouding opzij zetten.

Met name qua slimheid, fysieke duelkracht en spelvoortzetting mag er nog wel wat gebeuren. Ach, het is natuurlijk nog maar een jonkje, dus kan zich wat dat betreft nog ruim ontwikkelen hopen we dan maar.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Het is inderdaad allemaal wel erg optimistisch. Fysiek is het nog te zwak, totaal niet erg, jongen is 18 komt allemaal wel. Positioneel is het ook niet geweldig, komt ook nog wel. Echter is hij tamelijk onrustig, en voetballend is het beneden niveau.

Tegen Utrecht heeft hij niet veel fout gedaan, maar hij voegt ook niks toe. Ik moet het nog allemaal maar zien, maar om nou te spreken van opvolger van Janmaat is wel heel voorbarig. Want alles wat Janmaat goed doet, en waarom hij wekelijks goed speelt ontbreekt bij Schmidt.

Hij staat overigens in Elftal van de Week van de Telesport, met een cijfer van 6.5.
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Lardy schreef:Het is inderdaad allemaal wel erg optimistisch. Fysiek is het nog te zwak, totaal niet erg, jongen is 18 komt allemaal wel. Positioneel is het ook niet geweldig, komt ook nog wel. Echter is hij tamelijk onrustig, en voetballend is het beneden niveau.

Tegen Utrecht heeft hij niet veel fout gedaan, maar hij voegt ook niks toe. Ik moet het nog allemaal maar zien, maar om nou te spreken van opvolger van Janmaat is wel heel voorbarig. Want alles wat Janmaat goed doet, en waarom hij wekelijks goed speelt ontbreekt bij Schmidt.

Hij staat overigens in Elftal van de Week van de Telesport, met een cijfer van 6.5.
Kan me wel goed in deze post vinden. Onrustig en voetballend nog niet goed genoeg. Ik plaats vooralsnog m'n twijfels bij de ambitie van Doke, die zelf ook zegt de vaste rechtsback te willen worden. Aan hem om de komende periode te bewijzen dat Heerenveen de markt niet op hoeft.
Laatst gewijzigd door Jurruh op 30-01-2012 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Doke heeft gewoon wedstrijd ervaring nodig, verdedigend oogt hij (veel) stabieler dan Janmaat in zijn tijd, die kon eigenlijk alleen maar aanvallen.
Doke moet aan de bal wat rustiger worden, maar dat is ook een kwestie van ervaring en tijd, hij moet wennen aan het hogere tempo, en dat is niet vreemd.
Hij zal de opvolger van Breuer moeten worden, all-round verdediger, hij kan prima op de back en centraal achterin is een positie waar hij uitstekend uit de voeten kan.
Voetballend zal het nooit een wonder worden, maar hij moet het vooral functioneel houden, dan komt het wel goed.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Een man een man een woord een woord. Ik vond Doke een voldoende tot ruime voldoende scoren, eerlijk is eerlijk. Speelde in mijn ogen prima. Wel moet ik zeggen dat zijn tegenstander onthutsend zwak was, maar toch gewoon prima gedaan.
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

De verwachtingen waren natuurlijk ook niet hoog. Als hij zijn paadje schoon veegt was men tevreden. Bij Janmaat die over meer kwaliteiten beschikt verwacht je meer uiteraard opbouwend en aanvallend.

Vond de rechterkant niet geweldig lopen,Narcingh niet sterk, of dat komt door dathij zijn vertrouwde maatje, Janmaat miste weet ik niet.

Doke hield zijn paadje schoon tegen een zeer zwakke tegenstander en een zeer zwak Utrecht. Je kan hem pas testen tegen specifieke linkeraanvallers als Lurling,Mertens,Cisse,Boerrighter,John,Tadic.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Is er al door iemand vermeld dat hij een leuke assist had op Gouweleeuw ?
Verder geen gekke dingen gezien. Was voldoende. Maar goed tegen grotere clubs kom je ook andere tegenstanders tegen zoals Manolev.
Samen maken we de club sterk.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Staat in elftal bij de week van VI, waren alle overige rechtsbacks zó matig? Hij deed het oke, maar niet meer dan dat.
Gebruikersavatar
jakato
Nieuw talent
Berichten: 113
Lid geworden op: 11-08-2009 12:29

Bericht door jakato »

Wanneer je een rustige avond hebt als back, kun je niet veel fout doen. Hij deed de dingen die hij moest doen redelijk tot goed. Daarnaast de assist op Gouweleeuw, levert ook altijd een puntje op. Kortom je kon hem moeilijk een onvoldoende of laag cijfer geven omdat Utrecht zo matig was.
Impossible is nothing
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

Calimero schreef:Staat in elftal bij de week van VI, waren alle overige rechtsbacks zó matig? Hij deed het oke, maar niet meer dan dat.
Kees Kist was rapporteur, die gaf in dezelfde wedstrijd Gerdt van Utrecht een 5,5. Terwijl die dramatisch speelde. Met je eens het was ok,maar geen graadmeter.
vak22erwin
Nieuw talent
Berichten: 147
Lid geworden op: 22-12-2009 20:18

Bericht door vak22erwin »

Hier hebben we een talent dat dit jaar en zeker volgend jaar niet het eerste waardig is.
Het is een onbezuisde jongen die nog lang niet het niveau voor het eerste heeft.

Zijn inval beurt was dramatisch en brengt veel onrust.
Communicatie mist ook bij hem. Wacht nog even een paar jaartjes met hem.
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Ben ik het mee eens. Doke mag er nu aan ruiken, maar laat eigenlijk constant zien dat ie er nog niet klaar voor is. Nog niet betrouwbaar genoeg om er een heel seizoen mee in te gaan.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Misschien is het voor volgend seizoen een idee om hem te verhuren aan een club in de Eredivisie?
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik denk niet dat de eredivisieclubs staan te popelen om Schmidt te kunnen huren. Dit seizoen is al meerdere malen gebleken dat hij nog niet klaar is voor de Eredivisie. Laat hem eerst maar evaring opdoen in de Jupiler League.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

En wie moet er dan rechtsback staan of vervanger van de nieuwe rechtsback worden. Als Heerenveen Europees haalt is er geen reden om hem te verhuren, genoeg wedstrijden volgend seizoen. Daarbij kan hij ook nog linksback spelen, dus zijn speelminuten zal hij zeker krijgen.
Plaats reactie