Mitja Rešek

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Mitja Rešek

Bericht door Gekko »

De Sloveen Mitja Rešek (20) wordt voor het komend seizoen door sc Heerenveen gehuurd van NK Maribor. De club heeft bovendien een optie tot koop bedongen. De linksback Rešek is gisteren medisch gekeurd in Heerenveen.

Technisch directeur Johan Hansma: “Rešek is een talentvolle verdediger en heeft zeker potentie om via de beloften door te groeien naar de linksbackpositie in de eerste selectie. Wij kennen Mitja van Slovenië onder 21. Hij is al eerder 2 weken bij ons op proef geweest. Toen waren we zeer positief over hem, maar bleek het financieel niet haalbaar. Hij was toen alleen te koop, en dat vonden we toen een te dure investering. We kunnen hem nu huren, met een optie tot koop, dus halen we Mitja graag met het oog op de toekomst naar Heerenveen. Nu lopen we ook geen financiële risico’s.”
clubsite
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Slimme zet dit. Prima gedaan
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Goede constructie. Aan de andere kant kun je het uitleggen dat er 'te weinig vertrouwen is voor koop', maar er is natuurlijk ook geen geld. Hansma geeft overigens wel duidelijk aan dat hij voor de beloften gehaald is, dus Breuer of El Ak zullen wel op de back staan tot (in ieder geval) de winterstop.
Corruption is everywhere, fight it!
Peter
Basisspeler
Berichten: 809
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Lijkt me niet. Als Hansma zegt dat hij voor de beloften is gehaald kan hij niet de benodigde 6e verdediger zijn waar Jans op hoopt. Dan is het dus een speler als elke andere belofte. Iemand waarvan je de verwachting hebt dat ze op termijn kunnen doorbreken naar het eerste elftal. Ik ga er dus vanuit dat er nog steeds een verdediger bij komt.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Jacco
Jeugdspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 04-07-2011 15:53

Bericht door Jacco »

Goede zet, als hij tegenvalt zit je niet aan de zoveelste mislukking in de verdediging vast, en als hij het goed doet heb je misschien over enkele jaren een goede linksback. Helaas zou je dan in die tussentijd wel aan El Ak vastzitten..
Berjan1986
Jeugdspeler
Berichten: 27
Lid geworden op: 23-06-2011 10:31

Bericht door Berjan1986 »

Peter schreef:Lijkt me niet. Als Hansma zegt dat hij voor de beloften is gehaald kan hij niet de benodigde 6e verdediger zijn waar Jans op hoopt. Dan is het dus een speler als elke andere belofte. Iemand waarvan je de verwachting hebt dat ze op termijn kunnen doorbreken naar het eerste elftal. Ik ga er dus vanuit dat er nog steeds een verdediger bij komt.
En misschien is dat wel de reden voor de huur? Dat ze het geld wat ze hebben willen uitgeven aan een echte verdediger? Iemand die er meteen kan staan?

Ik hoop het maar.

Dan nog Beerens verkopen aan AZ, en voor de geld investeren in het middenveld en nog een verdediger.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Waarom weet ik niet, maar ik heb nu al een goed gevoel bij deze jongen.
Klein, snel en technisch. Lijkt gretig en spreekt al redelijk goed Engels.
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Kent Pranjic goed, zou Pranjic getipt hebben?
Spijt heb je morgen maar!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Goede constructie. Als hij niet bevalt kan hij weer gaan.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Als dit zo'n goede speler is, waarom stemt zijn club dan in met verhuur en optie tot koop?
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Technisch directeur Johan Hansma: “Rešek is een talentvolle verdediger en heeft zeker potentie om via de beloften door te groeien naar de linksbackpositie in de eerste selectie.
Kortom, het zal geen speler zijn die er direct staat.
Jammer.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

http://www.sc-heerenveen.nl/pageid=557/ ... Rešek.html

Volgens is die gehaald om de D-pupillen te versterken.

Gauw het krachthonk in!
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Gearard schreef:http://www.sc-heerenveen.nl/pageid=557/ ... Rešek.html

Volgens is die gehaald om de D-pupillen te versterken.

Gauw het krachthonk in!
lijkt inderdaad wel een b junior...ik geloof niet dat de rechterspitsen heel bang van deze verdediger worden!
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Baggerraartje schreef:[lijkt inderdaad wel een b junior...ik geloof niet dat de rechterspitsen heel bang van deze verdediger worden!
Wat klets je nou, dit is de 'Tank van Maribor'!

of is het de Sloveense dubbelganger van Roelof de Vries (van omroep Fryslan)? :D
Born to party, forced to work
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ik denk dat velen hier verrast zullen zijn als Mitja gaat spelen.
Zeer snel, wendbaar technisch , en opbouwend prima!
In Maribor heeft hij zich laten gelden als een absoluut talent van Slovenie.

Mitja compenseert zijn kracht dmv snel handelen maar ook door slimmigheid. Een speler die je niet zo snel passeert. Zeker niet als je het als vleugelspeler van je snelheid moet hebben.
Kortom ; een aanwinst als je het mij vraagt.
Miereneukert!
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

paparazzi schreef:Ik denk dat velen hier verrast zullen zijn als Mitja gaat spelen.
Zeer snel, wendbaar technisch , en opbouwend prima!
In Maribor heeft hij zich laten gelden als een absoluut talent van Slovenie.

Mitja compenseert zijn kracht dmv snel handelen maar ook door slimmigheid. Een speler die je niet zo snel passeert. Zeker niet als je het als vleugelspeler van je snelheid moet hebben.
Kortom ; een aanwinst als je het mij vraagt.
Kijk, dat is een reaktie waar de supporter op zit te wachten! Waarom zou men eigenlijk aangeven dat hij zich via de beloften moet gaan bewijzen en niet gewoon direct bij het 1e?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

abegoal schreef:
Kijk, dat is een reaktie waar de supporter op zit te wachten! Waarom zou men eigenlijk aangeven dat hij zich via de beloften moet gaan bewijzen en niet gewoon direct bij het 1e?
Lijkt me vrij helder, hij is nog jong, moet nog groeien, moet nog aanpassen en ga zo maar door.
Bovendien hebben we onze grote vriend El-Akchaoui ook nog in de selectie.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Deze jongen zal zich de eerste tijd nog moeten aanpassen aan het nivo wat er in Nederland wordt gespeeld. Dat ligt n.l. nog iets hoger dan dat van Maribor.
Ook zal ie moeten wennen aan zijn nieuwe leefomgeving etc.
Het is aan hem om te laten zien dat ie zich dat snel eigen zal maken.

Ik gok dat ie er over een paar maandjes weleens zou kunnen staan. Hopelijk wordt deze jonge jongen goed opgevangen in Friesland en went hij snel!
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Lipton schreef: Lijkt me vrij helder, hij is nog jong, moet nog groeien, moet nog aanpassen en ga zo maar door.
Bovendien hebben we onze grote vriend El-Akchaoui ook nog in de selectie.
Inderdaad zal hij moeten wennen, daar sluit ik me bij aan. Indien Mitja zo goed is als men hier zegt dan zal hij wel met zijn kwaliteiten een plek bij de 1ste selectie afdwingen. Ik vind de constructie prima ( zie ellende met Kopic en Djuric) en dat Heerenveen weer terug naar de basis gaat: jonge talenten halen, beter maken en met winst doorverkopen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

abegoal schreef:Kijk, dat is een reaktie waar de supporter op zit te wachten! Waarom zou men eigenlijk aangeven dat hij zich via de beloften moet gaan bewijzen en niet gewoon direct bij het 1e?
Omdat Jans met zes verdedigers wil werken, waarvan vier (ook) in het centrum uit de voeten kan. Voor de vleugels heeft men Janmaat en El-Akchaoui en in het hart van de defensie Breuer (tevens back), Gouweleeuw, Kopic en Kruiswijk. Zoals Lipton aangeeft zullen ze hem rustig brengen, hoe rustig hangt van Mitja en zijn ontwikkeling af

Als Mitja nu ook even een goed woordje over de club doet bij Rajko Rep :wink:
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ik denk dat we blij mogen zijn als deze jongen hier goed kan aarden en er over een jaar of wat klaar voor is, eerder verwacht ik er niet zoveel van. Ondertussen zal hij zich moeten bewijzen bij de beloften en als hij daar goed bevalt dan komt zijn kans bij het eerste vanzelf wel een keer, want wat hij voor zich heeft is van niet al te hoge kwaliteit. Voldoet hij niet bij de beloften dan zal de optie niet gelicht worden. Prima dat ze het op deze manier doen en die jongen niet gelijk voor jaren vastleggen.
Laatst gewijzigd door 1983 op 21-07-2011 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Sarcastischer kun je ze volgens mij niet maken. Hopelijk verbaasd hij ons allen!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

paparazzi schreef:Hopelijk wordt deze jonge jongen goed opgevangen in Friesland en went hij snel!
Hij spreekt gelukkig Engels, dat scheelt al een hele hoop. Maar ik hoop dat men van gevallen als Djuricic geleerd heeft, en deze jongen inderdaad daadwerkelijk begeleiding geeft.
Corruption is everywhere, fight it!
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Zat Resek al op de bank gister, tegen Mallorca? Is er al iemand die hem heeft zien trainen? Eerste indruk?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ja, Resek zat op de bank. Zag 'm in de rust bezig met de bal.
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Waar was Resek gister? Waarom zit hij niet op de bank en bijvoorbeeld een Otigba wel?
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Jelmer1981 schreef:Waar was Resek gister? Waarom zit hij niet op de bank en bijvoorbeeld een Otigba wel?
Dat zal ongetwijfeld gelegen zijn in het feit dat Otigba een centrumverdediger is en Mitja een linksback. Aangezien Gouweleeuw en Kopic geblesseerd zijn en Duric niet meer in aanmerking komt voor speelminuten, vind ik deze keuze te billijken.
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

ok, speelt hij wel gewoon met de beloften? iemand die deze jonegn al heeft zien trainen of spelen?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Traint deze jongen al eens mee met de selectie? Het wordt tijd dat er eens een goede linksback wordt opgesteld. In plaats van backs die aardig kunnen voetballen maar matig verdedigen.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Hij heeft net interlands gespeeld. Lijkt me dat hij morgen aansluit?
Plaats reactie