Mitja Rešek

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor 1983 » 07-09-2011 22:07

Leuk en aardig, maar je kunt van die jongen nog niet verwachten dat hij er meteen zal staan. Hij had nog niet eens een basisplaats bij fucking Maribor, een team waar Heerenveen zelfs 9 van de 10 keer van zou winnen. Op zijn hoogst doet hij het leuk in de beloften en sleept hij er op die manier een contract uit, maar minuten in het eerste zie ik hem dit seizoen nog niet maken. Lijkt me niet verantwoord, hoe matig El-Ak verdedigend ook is.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Flying Frisian » 09-12-2011 11:57

Voor de beloften-volgers, hoe is het met de ontwikkeling van deze jongen, kan hij komend seizoen als (back-up) linksback aansluiten bij de A-selectie?
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Edmanian Devil » 11-12-2011 11:37

Dat vraag ik me af. Voetbalt z'n wedstrijdjes mee, maar ook niet meer dan dat. Oogt fragiel.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor paparazzi » 20-12-2011 12:45

Maar eens tegen Top Oss proberen dacht ik zo.
Kan onmogelijk veel minder zijn dan Breuer!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Flying Frisian » 20-12-2011 15:04

paparazzi schreef:Maar eens tegen Top Oss proberen dacht ik zo.
Kan onmogelijk veel minder zijn dan Breuer!

Volgens mij is hij geblesseerd, ik zat vorige week maandag achter hem en Filip op de tribune.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Knipecity » 20-12-2011 16:06

paparazzi schreef:Maar eens tegen Top Oss proberen dacht ik zo.
Kan onmogelijk veel minder zijn dan Breuer!

Gaan we Breuer weer bashen? Kap daar eens mee. Breuer is super waardevol voor ons geweest de afgelopen jaren.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Calimero » 20-12-2011 16:08

Knipecity, ga je nou weer zeiken over het 'bashen van Breuer'? Dat doe je in vijf topics ofzo al namelijk, kun je daar misschien mee stoppen?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Flying Frisian » 20-12-2011 16:17

Calimero schreef:Knipecity, ga je nou weer zeiken over het 'bashen van Breuer'? Dat doe je in vijf topics ofzo al namelijk, kun je daar misschien mee stoppen?

Nee, dat gaan we niet doen aangezien de personen die zich daartoe genoodzaakt voelen in het Michel Breuer-topic terecht kunnen.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor paparazzi » 21-12-2011 11:30

Flying Frisian schreef:
paparazzi schreef:Maar eens tegen Top Oss proberen dacht ik zo.
Kan onmogelijk veel minder zijn dan Breuer!

Volgens mij is hij geblesseerd, ik zat vorige week maandag achter hem en Filip op de tribune.


Zoiets heb ik inmiddels ook begrepen F F.
Jammer.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor paparazzi » 06-02-2012 00:51

Weet iemand hoe het inmiddels met Mitja is?
Als dit een waardige opvolger van Breuer -zou moeten worden-, dan mag je hem zo langzamerhand wel eens een paar invalbeurten geven.
Breuer was opnieuw tegen Roda niet de beste. En dan druk ik me nog mild uit.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Knipecity » 06-02-2012 08:32

Als die jongen goed genoeg was kreeg hij wel kansen. Blijkbaar is dat, nog, niet zo.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor diepFries » 06-02-2012 10:21

Hij zat afgelopen vrijdag bij de wedstrijdselectie :wink:

Overigens staat hij in de huidige pikorde achter Kruiswijk en Schmidt op de reservebank. Wat dat betreft vrij logisch dat we bij het 1e elftal weinig van hem horen. Daarnaast neem ik aan dat een fitte Kopic ook hoger ingeschat mag worden.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor 1983 » 06-02-2012 11:13

Doet die jongen wel eens mee bij de beloften? En zo ja, hoe presteert hij daar? Ik kan me niet voorstellen dat hij de linksback is voor volgend seizoen, als hij al een contract krijgt. Ik kan ook nog steeds niet begrijpen waarom je een reserve linksback van een club uit Slovenië haalt.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Lipton » 06-02-2012 13:59

Superfries1983 schreef:Ik kan ook nog steeds niet begrijpen waarom je een reserve linksback van een club uit Slovenië haalt.


Dan moet je misschien eens een bericht doorlezen als de club een speler haalt. Heerenveen heeft volgens mij zeer helder uitgelegd waarom deze jongen gehaald is.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor 1983 » 06-02-2012 14:14

Ja, dat hij voor de toekomst is gehaald en blabla, dat snap ik ook wel. Maar dat bedoel ik niet, een speler voor die positie uit dat soort oorden halen, zoals in het groot bij PSV (Manolev), begrijp ik niet. Zulke spelers (en beter) lopen ook wel dichter bij huis. En als het nou een megatalent was, maar een linksback die nog niet eens was doorgebroken bij Maribor!, waar praten we over.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Lipton » 06-02-2012 14:17

Ik vindt het wel een goede keuze om z'n jongen eerst te huren. Hij is een prima speler, vooral aan de bal is die jongen prima te gebruiken.
In de jeugdopleiding lopen geen goede linksbacks, en in Nederland zijn er ook maar een paar.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: [centraal] Verdedigers

Berichtdoor Hoho » 06-03-2012 17:56

Hoe is het eigenlijk met die jongen die ze vorig seizoen gehaald hadden, die Mitja Resek?
Heeft iemand daar iets over te zeggen? Iemand die hem in het 2de heeft zien spelen ofzo, is dat wat?
stop staring at my avatar
Avatar gebruiker
Hoho
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 29-05-2008 13:08
Woonplaats: Dútslân

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Zinkhout » 06-03-2012 23:45

Snel, beweeglijk, aanvallend ingestelde back. Maar op krachtgebied valt nog wel wat te winnen. Dat is wat ik weet van hem. Iemand anders aanvullingen?
Zinkhout
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 22-09-2005 21:32

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Wizard » 07-03-2012 10:39

Veel te licht voor het eerste. Verdedigend nog onvoldoende.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Zola » 09-03-2012 10:49

Kruiswijk speelt zaterdag op linksback vanwege liesblessure van Breuer. Resek is dus na Breuer en Kruiswijk de 3e keus en dan is de El Akchaoui waar we het seizoen mee zijn begonnen op linksback al weg.. Snap nog steeds niet waarom ze een linksback hebben gehuurd uit Slovenie die totaal niet in aanmerking komt om een spelers te vervangen in de basis elf.

Is dit falen van de jeugdopleiding? Een back moet je toch kunnen opleiden, zeker als voor 3e keus.
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Lipton » 09-03-2012 11:15

Zola schreef:Is dit falen van de jeugdopleiding? Een back moet je toch kunnen opleiden, zeker als voor 3e keus.


In de opleiding zit eigenlijk geen goede linksback. Dat geldt overigens ook voor andere ploegen zoals Ajax, PSV, AZ en Feyenoord.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Otsje P » 09-03-2012 11:15

Zola schreef:Kruiswijk speelt zaterdag op linksback vanwege liesblessure van Breuer. Resek is dus na Breuer en Kruiswijk de 3e keus en dan is de El Akchaoui waar we het seizoen mee zijn begonnen op linksback al weg.. Snap nog steeds niet waarom ze een linksback hebben gehuurd uit Slovenie die totaal niet in aanmerking komt om een spelers te vervangen in de basis elf.

Is dit falen van de jeugdopleiding? Een back moet je toch kunnen opleiden, zeker als voor 3e keus.


Hier heb je mijns inziens gelijk in. Ik zie ook weinig creativiteit bij de technische staf moet ik zeggen. Ik heb zelf al vaker aangegeven dat men een middenvelder moet zien om te turnen. Veel backs zijn spelers die als middenvelder en als buitenspeler niet goed genoeg waren. Shayesteh zal als middenvelder nooit doorbreken bij Heerenveen, maar heeft alles om een prima back te worden.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Wizard » 09-03-2012 11:35

Dat is een moeilijke kwestie. Moet je ze in de jeugd al omturnen of juist lekker laten voetballen op een positie waar ze veel kunnen aanvallen, zodat ze dit later (in een volwassen stadium) kunnen gebruiken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Zola » 09-03-2012 11:48

Lipton schreef:
Zola schreef:Is dit falen van de jeugdopleiding? Een back moet je toch kunnen opleiden, zeker als voor 3e keus.


In de opleiding zit eigenlijk geen goede linksback. Dat geldt overigens ook voor andere ploegen zoals Ajax, PSV, AZ en Feyenoord.


Dat is een constatering maar geen excuus. Een linksback of rechtsback moet je kunnen opleiden. Een Sloveen halen die als 3e in de pikorde staat is onnodig.

Overigens...volgens mij heeft Ajax met Koppers en Boilesen wel twee linksbacks uit de eigen jeugd bij de selectie en heeft Feyenoord met Rammstein,Nelens en Marten Indi ook spelers uit eigen jeugd die op de linksback uit de voeten kunnen.


Een back opleiden moet je willen. In de B1 en A1 had je al kunnen zien dat bijvoorbeeld Doke Schmidt zichzelf nooit in de basis zal spelen als centrale verdediger bij het 1e team, hooguit als rechtsback. De staf had kunnen en moeten zien dat hij als centrale verdediger te kort komt voor eredivsie niveau. Dan had je die jongen al in de B1 of A1 moeten opleiden als back. Nu hij bij de 1e selectie zit gaan ze pas met hem bezig om van hem een rechtsback te maken. Dat had dus veel eerder gekund.

Dan vraag je je af waarom. Waarschijnlijk had de trainer op het het niveau van A1 en B1 hem nodig als centrale verdediger om te presteren met het team. Dat is in mijn ogen fout. Ze hadden met het individu Schmidt aan de slag moeten gaan als back. Of je nou met de B1 of A1 1e of 8e wordt dat maakt niks uit. Het gaat uiteindelijk om spelers op te leiden als individu voor de eerste selectie.
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Otsje P » 09-03-2012 11:55

Wizard schreef:Dat is een moeilijke kwestie. Moet je ze in de jeugd al omturnen of juist lekker laten voetballen op een positie waar ze veel kunnen aanvallen, zodat ze dit later (in een volwassen stadium) kunnen gebruiken.


Ik zou ze niet in de jeugd al omturnen, tenzij dan al duidelijk is dat ze het op een bepaalde positie niet gaan halen. Maar het voorbeeld dat ik aanhaalde (Shayesteh) zit nu voor het 2e seizoen bij de beloften. Op het middenveld heeft hij Kainz, en van Anholt voor zich. Terwijl ook Ziyech hoger wordt aangeslagen. In de periode tussen de a's en de selectie in lijkt mij het beste moment om iemand om te turnen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-03-2012 12:39

Otsje P schreef:[ Ik heb zelf al vaker aangegeven dat men een middenvelder moet zien om te turnen. Veel backs zijn spelers die als middenvelder en als buitenspeler niet goed genoeg waren. Shayesteh zal als middenvelder nooit doorbreken bij Heerenveen, maar heeft alles om een prima back te worden.


Als het mogelijk zou zijn, zou de club dan zelf ook niet tot dat inzicht zijn gekomen? Dit komt over alsof jij het wiel even uitvindt....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Otsje P » 09-03-2012 13:17

Heerenveen rules schreef:
Als het mogelijk zou zijn, zou de club dan zelf ook niet tot dat inzicht zijn gekomen? Dit komt over alsof jij het wiel even uitvindt....


Haha, dat is nu ook niet helemaal de bedoeling.

Maar zoals ik al aangaf vind ik het wel een beetje aan creativiteit ontbreken bij de technische staf. Maar dat vind ik omdat ik die creativiteit niet zie. Het zou natuurlijk kunnen dat de desbetreffende spelers het zelf niet zagen zitten om omgeturnd te worden. Dan kan je de technische staf daarin niet zoveel verwijten. Bij ons is het alleen steeds zo dat er spelers die niet goed genoeg zijn voor het centrum, maar op de backpositie worden geplaatst.

Breuer, Jong a Pin, Drost, Drost, Schmidt, zelfs Seip en nu Kruiswijk. Terwijl er op voetballend gebied tegenwoordig veel meer van een back gevraagd wordt, en dat is nu juist vaak het manco bij deze centrale verdedigers.

Nu ik dit rijtje zie, ben ik des te meer overtuigd van mijn gelijk. Het is toch triest dat we na Edman nooit meer een linksback van overtuigend niveau hebben gehad. Net als dat Janmaat de eerste fatsoenlijke rechtsback is in 10 jaar. (over Zuiverloon kan gediscussieerd worden) En waarom zijn deze zojuist genoemde heren (Edman en Janmaat) nu zoveel beter dan het eerder genoemde rijtje? Juist omdat ze de voetballende kwaliteiten van een middenvelder hebben.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Mitja Rešek

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-03-2012 16:29

Otsje P schreef: Het is toch triest dat we na Edman nooit meer een linksback van overtuigend niveau hebben gehad.


Kijk eens naar andere clubs, het Nederlands elftal en andere competities. Goede linksbacks zijn schaars. Bij PSV, Feyennoord, Ajax houdt het niet over, bij Twente staat zelfs een rechtspoot op links en alleen bij AZ staat een goede back.
Linkspoten zijn al schaarser, verdedigers helemaal. Komt bij dat sommige spelers helemaal niet omgeturnd willen worden. Roorda wilde ook geen CV'er worden.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 50 gasten