Jeffrey Gouweleeuw

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Eric » 25-02-2014 16:42

Superfries88' schreef:Op basis waarvan, Eric? Gouweleeuw staat tweede in het klassement met meeste intercepties en heeft absoluut goede wedstrijden gespeeld. Zowel nationaal als internationaal. Natuurlijk heeft hij slippertjes hier en daar, maar dat heeft een Janmaat ook nog steeds. Dat is ook een beetje de manier van verdedigen in Nederland. Ik zou beiden nog wel eens in een buitenlandse competitie willen zien. Al slaat de link met Barça natuurlijk ver door.

Op basis van de wedstrijden/fragmenten die ik zie op Foxsports van Gouweleeuw. Hij werd in de thuiswedstrijd tegen Utrecht helemaal gek gemaakt door De Ridder (Championship aanvaller) en liet zich enkele malen verleiden tot het maken van een overtreding rondom de 16 (van waaruit Toornstra uiteindelijk de gelijkmaker scoorde). Je zag duidelijk dat zijn emoties de overhand kregen en het mentaal dus nog steeds niet goed zit.

Ook tegen Ajax was hij echt waardeloos en ook Heerenveen heeft dit seizoen genoeg goals gescoord tegen AZ ( al heb ik daar niet bepaald op Gouweleeuw gelet). Bij Heerenveen viel mij altijd al op dat hij totaal niet kan koppen en volgens mij heeft hij dit bij AZ niet bijgeleerd. Hij mag dan wel redelijk aan de bal zijn, maar verdedigend heeft hij zeker nog veel bij te leren.
Ik heb even het AZ forum doorgelezen en die zijn wel redelijk positief over de eerste seizoenshelft van Gouweleeuw, dus misschien kan hij het niveau van AZ wel aan. Maar voor (inter)nationaal topniveau is hij nog lang niet klaar.
Eric
Superster

Berichtdoor Calimero » 25-02-2014 17:33

Superfries88' schreef:Op basis waarvan, Eric? Gouweleeuw staat tweede in het klassement met meeste intercepties en heeft absoluut goede wedstrijden gespeeld. Zowel nationaal als internationaal.

Hij heeft slechts 2 wedstrijden voor Jong Oranje op zijn naam staan, en dat waren als ik het me goed herinner 2 invalbeurten. Verder heeft hij een paar EL-wedstrijden voor AZ gespeeld maar daarin heeft hij meer slippertjes laten zien dan goede dingen, dus waarop je dit dan baseert is mij een volledig raadsel.
Calimero
Superster

Berichtdoor Frisian Viking » 25-02-2014 21:12

Eric schreef:Op basis van de wedstrijden/fragmenten die ik zie op Foxsports van Gouweleeuw. Hij werd in de thuiswedstrijd tegen Utrecht helemaal gek gemaakt door De Ridder (Championship aanvaller) en liet zich enkele malen verleiden tot het maken van een overtreding rondom de 16 (van waaruit Toornstra uiteindelijk de gelijkmaker scoorde). Je zag duidelijk dat zijn emoties de overhand kregen en het mentaal dus nog steeds niet goed zit.

Verder kan ik me wel aardig vinden in je verhaal, maar waarom die toevoeging achter de naam van De Ridder? Die jongen speelt toch gewoon in de Eredivisie en doet het lang niet slecht. Zou hem graag bij ons willen hebben. Was destijds in zijn tijd bij De Graafschap al een hele goede speler die niet had misstaan bij ons.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 25-02-2014 23:18

Eric schreef:Bij Heerenveen viel mij altijd al op dat hij totaal niet kan koppen en volgens mij heeft hij dit bij AZ niet bijgeleerd. Hij mag dan wel redelijk aan de bal zijn, maar verdedigend heeft hij zeker nog veel bij te leren.
Ik heb even het AZ forum doorgelezen en die zijn wel redelijk positief over de eerste seizoenshelft van Gouweleeuw, dus misschien kan hij het niveau van AZ wel aan. Maar voor (inter)nationaal topniveau is hij nog lang niet klaar.

Gouweleeuw zit momenteel prima op zijn plek bij AZ, denk ik. Hij moet rustig werken aan zijn mindere punten (die er absoluut zijn) en dan komt het vervolg vast en zeker. Ik geloof er nog steeds heilig in dat deze jongen een uitstekende verdediger kan worden voor Eredivisie-begrippen en eventueel zijn heil nog eens elders kan beproeven. Hij is in staat om zonder fysieke kracht een tegenstander te bespelen en vervolgens een aanvallende oplossing te zoeken. Dat soort spelers boeit me enorm. Ik vind het sowieso jammer dat zo'n speler nu in Alkmaar loopt te ballen.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Eric » 26-02-2014 10:54

Frisian Viking schreef:Verder kan ik me wel aardig vinden in je verhaal, maar waarom die toevoeging achter de naam van De Ridder? Die jongen speelt toch gewoon in de Eredivisie en doet het lang niet slecht. Zou hem graag bij ons willen hebben. Was destijds in zijn tijd bij De Graafschap al een hele goede speler die niet had misstaan bij ons.

Die toevoeging is niets negatiefs, want de Championship heeft mijn inziens hetzelfde niveau als de Eredivisie. Ik gebruikte het om het niveau te vergelijken met de interesse vanuit Barcelona en de vraag waarom Gouweleeuw nog niet in het NL-elftal staat.

Hij is in staat om zonder fysieke kracht een tegenstander te bespelen en vervolgens een aanvallende oplossing te zoeken

Op basis waarvan concludeer je dit SF88? Juist in die wedstrijd tegen Utrecht had Gouweleeuw veel te veel overtredingen nodig.
Eric
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 26-02-2014 12:31

Eric schreef:Op basis waarvan concludeer je dit SF88? Juist in die wedstrijd tegen Utrecht had Gouweleeuw veel te veel overtredingen nodig.

Gouweleeuw staat op één gele en nul rode kaarten. Dat is voor een centrale verdediger erg weinig in dit stadium. Qua overtredingen schuift hij weliswaar omhoog op de ranglijst, maar hij maakt niet meer overtredingen dan bijvoorbeeld Finnbogason. In de wetenschap dat je als verdediger toch vaak in penibele situaties komt, vind ik dat opnieuw niet heel schokkend. Natuurlijk valt daarin nog een hoop te verbeteren, zoals die wedstrijd tegen FC Utrecht ongetwijfeld zal bewijzen, maar Gouweleeuw is geen verdediger die veel oplost met fysieke kracht. Hij compenseert juist veel op basis van inzicht en techniek. Vergeet niet dat hij hier vaak werd afgeschilderd als een passieloze verdediger, maar dat is nou net een gevolg van die speelwijze. Wanneer hij op kracht gaat spelen, zit er gewoon iets niet goed.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor blauwekater » 18-04-2014 05:40

Zou AZ nog steeds een droomclub zijn voor Gouweleeuw? Nu het er op lijkt dat vriend van Basten trainer wordt?
blauwekater
Selectiespeler

Berichtdoor Stiffie » 18-04-2014 11:12

Nou en? Gouweleeuw had behalve de eerste paar wedstrijden gewoon een basisplaats onder van Basten.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster

Berichtdoor Gekko » 18-04-2014 11:54

Maar Van basten was wel de hoofdreden om te vertrekken voor Gouweleeuw.
Gekko
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 18-04-2014 16:08

Stiffie schreef:Nou en? Gouweleeuw had behalve de eerste paar wedstrijden gewoon een basisplaats onder van Basten.

Maar hij vond het maar niets dat van Basten in hem meer een middenvelder zag en dat hij daar ook diende te spelen. Zou van Basten nu ineens wel een CV in hem zien? Kan met niet voorstellen dat Gouweleeuw stond te juichen toen hij het nieuws vernam vanochtend. Maar we gaan het zien. IK ben blij dat hij bij ons weg is. Het begint nu pas een beetje te lopen. 4-5 Wedstrijden aan het eind van 2 seizoenen is toch echt aan de late kant wat mij betreft. Ik gun AZ veel plezier met hun toptrainer. En ik gun van Basten veel plezier in Alkmaar. Ik zal er geen moment rouwig om zijn om hem te missen. Ik ben benieuwd hoe snel hij bij AZ de controle heeft en dat AZ gedurende de wedstrijden heerst vanwege onklopbaar balbezit..... :lol:
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor Thinkman » 18-04-2014 16:16

Onder MvB zal Jeffrey wel weer op de bank terechtkomen; daar kan deze kaas mooi rijpen.
Of zou het toch een prima duo worden; de Kaas-Pannenkoek? :wink:
Thinkman
Superster

Berichtdoor Bubbe » 10-09-2014 10:58

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=224210

Ongelooflijk dat je met zoveel talent zulke domme stappen maakt. Was bij Heerenveen nog niet constant genoeg maar wilde perse weg. Maakt bij AZ ook fout op fout en denkt wederom een stap te moeten maken. Wanneer gaat die jongen zich nu eens ontwikkelen in plaats van babbelen?
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Appie_M » 10-09-2014 17:58

Hij heeft het erover dat hij naar het buitenland wil. Kan toch prima? Landen als Georgië, Kazakhstan en Armenië zijn ook buitenland :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

Berichtdoor du longhi » 13-09-2014 19:48

Wat een matig team Az. Opstap voor H'veen spelers om hoger op. Elm, gouweleeuw en van Basten, SUCCES!!
du longhi
Basisspeler

Berichtdoor BK2007 » 13-09-2014 19:58

du longhi schreef:Wat een matig team Az. Opstap voor H'veen spelers om hoger op. Elm, gouweleeuw en van Basten, SUCCES!!

Dat volk snapt het niet. Van Basten is er toch ook op achteruit gegaan ?
Maar oh, oh wat zijn ze toch altijd blij met hun " stap".
Du pain, du vin, du Sc-heerenvain.
BK2007
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 14-09-2014 14:28

Het verschil is in ieder geval dermate klein tussen beide clubs, dat een stap hogerop onzin is. De enige die dit daadwerkelijk beweerde was Gouweleeuw. Elm dacht met zijn broertje te gaan voetballen, MvB ging al weg voordat hij naar AZ ging en Beerens was uit het elftal gespeeld door Narsingh. Desondanks wel leuk om te zien dat ze dan van sc Heerenveen op de kloten krijgen :D
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Makkum8 » 15-12-2014 22:59

Voor wat het waard is: Lazio heeft interesse in Jeffrey. Had Heerenveen destijds een doorverkoopclausule bedongen?
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Makkum8
Basisspeler

Berichtdoor Ebiede » 16-12-2014 14:32

Makkum8 schreef:Voor wat het waard is: Lazio heeft interesse in Jeffrey. Had Heerenveen destijds een doorverkoopclausule bedongen?

Afgelopen weekend Lazio Roma- Atalanta Bergamo bezocht. Stefan de Vrij steekt daar met kop en schouder er boven uit.
Gouweleeuw zou zeker voetballend zo mee kunnen.
Spijt heb je morgen maar!
Ebiede
Superster

Berichtdoor Appie_M » 16-12-2014 17:22

Het probleem is alleen dat het in Italië voor verdedigers niet belangrijk is hoe goed ze kunnen voetballen, maar hoe goed ze kunnen verdedigen. En laat dat nou net het probleem met Gouweleeuw zijn, het is een goede voetballer maar een middelmatige verdediger. Dat hebben we hier vaak genoeg kunnen zien toen hij nog bij Heerenveen speelde.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

Berichtdoor H-J » 09-08-2015 17:13

olympiakos zou hem willen hebben, maar hij mag niet weg. Ben benieuwd of hij nog een bal gaat raken bij AZ. :roll:
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster

Berichtdoor hm_DR88 » 09-08-2015 22:37

H-J schreef:olympiakos zou hem willen hebben, maar hij mag niet weg. Ben benieuwd of hij nog een bal gaat raken bij AZ. :roll:

Volstrekt idioot. Hoe kan een failliete samenleving als Griekenland zich roeren op de transfermarkt. Kun je nagaan hoe verschrikkelijk fout zo'n situatie bij zo'n club m.i. wel moet zijn. Het kan niet anders dan een enorme partij zwart geld of een of ander asociale constructie zijn, die zoiets mogelijk lijkt te maken. Absurd!!
hm_DR88
Wereldspeler

Berichtdoor Mackan68 » 10-08-2015 00:38

hm_DR88 schreef:
Volstrekt idioot. Hoe kan een failliete samenleving als Griekenland zich roeren op de transfermarkt. Kun je nagaan hoe verschrikkelijk fout zo'n situatie bij zo'n club m.i. wel moet zijn. Het kan niet anders dan een enorme partij zwart geld of een of ander asociale constructie zijn, die zoiets mogelijk lijkt te maken. Absurd!!

De kans dat het om cash zwart geld gaat is inderdaad aanzienlijk, aangezien de meeste mensen en bedrijven met veel poen al zo'n 15 jaar geen belasting meer betaald hebben. Waarschijnlijk hebben ze nog wel iets op de plank liggen. Maar dan zullen ze het volledige bedrag af moeten tikken. Een bankgarantie kun je vanuit Griekenland de komende tijd wel op je buik schrijven...
De situatie in het land is gewoon vreselijk fout. De rijken zijn daar echt niet minder geworden. En zoals gewoonlijk wordt Jan met de pet er de dupe van en die kan het allemaal ophoesten. Lang leve het grof kapitaal!!!
Mackan68
Superster

Berichtdoor Frisian Viking » 10-08-2015 05:58

Ook Jan met de Pet betaalde geen belasting. Gewoon een heel fout land. Diezelfde bevolking koos ook jarenlang telkens de leiders die dit allemaal maar toe stonden. Eigen schuld dikke bult.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Fanatismo » 10-08-2015 09:46

Frisian Viking schreef:Ook Jan met de Pet betaalde geen belasting. Gewoon een heel fout land. Diezelfde bevolking koos ook jarenlang telkens de leiders die dit allemaal maar toe stonden. Eigen schuld dikke bult.

Daar zit je wel fout mee, Frisian Viking! Het "gewone volk"" betaalde juist wel betaling, en behoorlijk veel ook!
Het grote sjoemelen is gebeurd bij de rijken, dat geld zit in het buitenland, veel zwart geld, zeg maar gerust miljarden.
En er is veel gesjoemeld in de zakenwereld, zogenaamde contracten, die helemaal niet bestonden.
Fanatismo
Selectiespeler

Berichtdoor Fanatismo » 10-08-2015 09:48

betaling moet natuurlijk belasting zijn :?
Fanatismo
Selectiespeler

Berichtdoor Makkum8 » 10-08-2015 10:47

[.[/quote]

Daar zit je wel fout mee, Frisian Viking! Het "gewone volk"" betaalde juist wel betaling, en behoorlijk veel ook!
Het grote sjoemelen is gebeurd bij de rijken, dat geld zit in het buitenland, veel zwart geld, zeg maar gerust miljarden.
En er is veel gesjoemeld in de zakenwereld, zogenaamde contracten, die helemaal niet bestonden.[/quote]

Daar zit jij naast Fanatismo. Ook Jan met de Pet ontdook jarenlang de belasting. Belastingontduiking was volkssport nummer 1 in Griekenland. Van hoog tot laag. Gevolg is wel dat de rijken vooralsnog meer konden 'profiteren" van het corrupte systeem dan de minder bedeelden. Hierdoor kwam de staat met een steeds groter wordend begrotingstekort te zitten doordat er A te weinig binnenkwam en B het land massaal op de pof leefde (57 met pensioen). Het gevolg was dat Jan met de Pet a contant de rekening moest betalen aan bijvoorbeeld de artsen en apothekers omdat die de vergoeding maar deels of te laat kregen van de overheid. Vroeg of laat komt de rekening, gratis geld bestaat niet.

Er zijn altijd groepen die zich onevenredig kunnen verrijken in dergelijke corrupte systemen. Net als dat er groepen mensen zijn die onevenredig getroffen worden (onderkant samenleving). Zelf heb ik maar een klein beetje medelijden met het land en haar inwoners. Hulp uit Europa is prima, uitsluitend op een verantwoorde basis. Onze regeringsleiders moeten die gegeven hulp ook kunnen verantwoorden naar hun achterban, namelijk de ingezetenen van Nederland die wel keurig belasting betalen......

Laat de Griekse clubs maar een superheffing betalen over de buitensporige salarissen van haar spelers. A omdat dit recht doet aan het absurde verschil in loon in een land dat failliet is en B het niet langer mogelijk moet zijn dat andere Europese clubs (uit veelal noordelijke landen) uitgeschakeld kunnen worden uit Europese toernooien door Griekse (belasting ontduikende) clubs ie ook nog hun spelers opkopen (met wellicht zwart geld).
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Makkum8
Basisspeler

Berichtdoor Mackan68 » 09-01-2016 09:29

Jeffrey Gouwekaas maakt een overstap naar Augsburg. Komt weer wat geld binnen aan opleidingsvergoeding en wellicht nog een klein bedrag aan doorverkooppercentage. Zijn contract liep nog 2 jaar door en hij was aanvoerder. Er zal dus een aardig bedrag betaald zijn neem ik aan. AZ heeft hem bijna voor niets aangetrokken dus dat is leuk meegenomen.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-01-2016 09:39

Mackan68 schreef:Jeffrey Gouwekaas maakt een overstap naar Augsburg. Komt weer wat geld binnen aan opleidingsvergoeding en wellicht nog een klein bedrag aan doorverkooppercentage. Zijn contract liep nog 2 jaar door en hij was aanvoerder. Er zal dus een aardig bedrag betaald zijn neem ik aan. AZ heeft hem bijna voor niets aangetrokken dus dat is leuk meegenomen.

Ik las ergens 3 miljoen
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 09-01-2016 10:05

Feanfan 1 schreef:Ik las ergens 3 miljoen

Ok. ik zag alleen ergens dat beide clubs niets over bedragen wensten openbaar te maken. Ging Jeff niet voor 1 miljoen naar Alkmaar? Krijgen we toch een aardig deel van de 2 miljoen winst, als het transferbedrag inderdaad klopt.
Mackan68
Superster

Berichtdoor DSCH » 09-01-2016 12:04

Een mooie stap voor Gouweleeuw. Hij gaat het ongetwijfeld lastig krijgen daar, maar ik zie wel mogelijkheden voor hem. Nu inderdaad nog hopen dat wij ook een graantje mee kunnen pikken.
DSCH
Basisspeler

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers