Superfries88' schreef:Op basis waarvan, Eric? Gouweleeuw staat tweede in het klassement met meeste intercepties en heeft absoluut goede wedstrijden gespeeld. Zowel nationaal als internationaal. Natuurlijk heeft hij slippertjes hier en daar, maar dat heeft een Janmaat ook nog steeds. Dat is ook een beetje de manier van verdedigen in Nederland. Ik zou beiden nog wel eens in een buitenlandse competitie willen zien. Al slaat de link met Barça natuurlijk ver door.
Op basis van de wedstrijden/fragmenten die ik zie op Foxsports van Gouweleeuw. Hij werd in de thuiswedstrijd tegen Utrecht helemaal gek gemaakt door De Ridder (Championship aanvaller) en liet zich enkele malen verleiden tot het maken van een overtreding rondom de 16 (van waaruit Toornstra uiteindelijk de gelijkmaker scoorde). Je zag duidelijk dat zijn emoties de overhand kregen en het mentaal dus nog steeds niet goed zit.
Ook tegen Ajax was hij echt waardeloos en ook Heerenveen heeft dit seizoen genoeg goals gescoord tegen AZ ( al heb ik daar niet bepaald op Gouweleeuw gelet). Bij Heerenveen viel mij altijd al op dat hij totaal niet kan koppen en volgens mij heeft hij dit bij AZ niet bijgeleerd. Hij mag dan wel redelijk aan de bal zijn, maar verdedigend heeft hij zeker nog veel bij te leren.
Ik heb even het AZ forum doorgelezen en die zijn wel redelijk positief over de eerste seizoenshelft van Gouweleeuw, dus misschien kan hij het niveau van AZ wel aan. Maar voor (inter)nationaal topniveau is hij nog lang niet klaar.