Jeffrey Gouweleeuw

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Voorstopper » 20-05-2013 20:32

Gouweleeuw kan in potentie natuurlijk op een hoger niveau acteren dan het Heerenveen-niveau, zijn slechte seizoen doet daar niet zoveel aan af. Als hij zijn niveau haalt is het een uitstekende speler voor ons. Ik vind het jammer dat hij deze keuze maakt, maar voor AZ natuurlijk een hele goede versterking. Samen met Wuytens een sterk en complementair centrum.
The two most powerful warriors are patience and time.
Voorstopper
Superster

Berichtdoor Hermano » 24-05-2013 10:28

Jeffrey Gouweleeuw speelt per 1 juli voor AZ. De verdediger komt over van SC Heerenveen, waar hij nog in het bezit was van een contract tot medio 2014.

Gouweleeuw (21) zinspeelde al lange tijd op een vertrek bij de Friezen. Maar tot een overeenkomst met AZ kwam het niet, doordat Heerenveen hem in de winterstop nog niet wilde laten gaan. Technisch directeur Johan Hansma van Heerenveen liet onlangs al weten dat de clubs nader tot elkaar zouden komen.

Jan Wuytens moet het nieuwe verdedigingsduo in Alkmaar completeren. AZ ziet in hem een goede vervanger voor Nick Viergever, die komende zomer hogerop wil. De 27-jarige Wuytens mag transfervrij weg bij FC Utrecht, maar speelt eerst nog de return tegen FC Twente in de finale van de play-offs. Het eerste duel in Enschede werd donderdagavond door FC Utrecht met 2-0 gewonnen. (Yoeri van den Busken)

Aldus VI. Mooi dat de transfer zo vroeg rond is, en ik denk dat AZ met Gouweleeuw en Wuytens een prima centraal verdedigingsduo krijgt.
Hermano
Selectiespeler

Berichtdoor superkaas » 24-05-2013 10:30

Net iets eerder! Jammer voor Heerenveen, maar ik ben als AZer natuurlijk snel tevreden... een kinderhand is snel gevuld als Reijnen de voorganger was :lol:
superkaas
Nieuw talent

Berichtdoor Lardy » 24-05-2013 11:21

Prima dat hij weg is, Otigba staat klaar en lijkt mij in potentie een beter verdediger. Ik vond Gouweleeuw helemaal niet slecht spelen de laatste weken, maar het probleem bij hem is dat hij zo laks is. Die jongen heeft heel wat tegengoals gekost, en dan met name bij corners.
Lardy
Superster

Berichtdoor superkaas » 24-05-2013 11:34

Lardy schreef:Prima dat hij weg is, Otigba staat klaar en lijkt mij in potentie een beter verdediger. Ik vond Gouweleeuw helemaal niet slecht spelen de laatste weken, maar het probleem bij hem is dat hij zo laks is. Die jongen heeft heel wat tegengoals gekost, en dan met name bij corners.

Bij AZ zal Wuytens de kopsterke van het duo moeten worden en hij de voetballer van het duo. In standaard situaties zag Gouweleeuw er niet al te zeker uit (in verdedigend opzicht) het afgelopen jaar, maar daar heeft AZ naast hopelijk Wuytens, Elm, Henriksen e.d. nog voor.
superkaas
Nieuw talent

Berichtdoor 1983 » 24-05-2013 11:41

Dat kon bijna niet uitblijven, mooi als daar snel duidelijkheid over is. Kunnen wij ook weer verder, een speler die niet meer gemotiveerd is om hier te spelen kan beter gaan. Hoe goed of slecht ie ook is. Maar voor ons was het een prima verdediger en dat zal ie voor AZ ook zijn, toch is dit een onnodige stap op zij. Hogerop is ie nog niet aan toe, hij had nog minsten een jaar of 2 bij Heerenveen moeten groeien en dan was die stap omhoog ook wel gekomen. AZ is dat niet en die had ie er ook niet voor nodig gehad, maar dat zal ie zelf ongetwijfeld anders zien. Om een vergelijkbare, laat staan betere, speler te vinden voor ons zal heel moeilijk worden. Jammer dat het zo moet gaan.
1983
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-05-2013 12:01

De vlag gaat in top! Hier word ik vrolijk van. Ik vond het dit seizoen helemaal niks met Gouweleeuw. Hij straalde veel te veel uit dat hij hier klaar was. Alleen was het aan zijn prestaties niet te merken. Passieloos, weinig strijd, gemakzuchtig en slap.

Gefeliciteerd AZ. Jullie krijgen er een topper bij. :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Ebiede » 24-05-2013 12:04

Mister Bigstar is vertrokken. Jammer de potentie is, alleen het karakter kan ik (nog) niet ontdekken.

Iemand een idee wat er voor is betaald?

Kan dit topic nu naar betrokken spelers?
Spijt heb je morgen maar!
Ebiede
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 24-05-2013 12:10

Gouweleeuw wilde deze stap graag maken. In mijn ogen een weinig ambitieuze stap, maar die discussie is inmiddels al vaak genoeg gevoerd. Belangrijkste is dat er duidelijkheid is. Mooi op tijd ook, net als met Djuricic. Het is nu aan Hansma en co. om te bewijzen dat ze wel degelijk in staat zijn om de selectie goed én tijdig in elkaar te draaien. Dit zal de echte test worden.

Persoonlijk betreur ik deze stap, enerzijds omdat ik AZ als concurrent beschouw en anderzijds omdat ik verwacht dat Gouweleeuw echt doorbreekt in Alkmaar. Ik zie hem daar zomaar uitgroeien tot Oranje-international. Verdedigen en opbouwen kan hij wel, hij moet dat alleen omzetten in constante prestaties door de laksheid uit zijn spel te halen. Verbeek is daar de ideale man voor.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor winterzzz85 » 24-05-2013 12:13

Ebiede schreef:Kan dit topic nu naar betrokken spelers?

Is hij nu wel opeens betrokken?
winterzzz85
Basisspeler

Berichtdoor Frisian Viking » 24-05-2013 13:24

Ik voorspel een Beerens verhaal. Zal goed beginnen, maar daarna in oude fouten vervallen. Leuke speler, maar met de mentaliteit die hij heeft ben ik blij dat hij weg is. Gouweleeuw zal straks, als hij bij AZ zit en evenals de eerder genoemde Beerens, ook nog wel wat vuile was buiten hangen. Blij dat ie weg is.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Bubbe » 24-05-2013 13:50

Frisian Viking schreef:Ik voorspel een Beerens verhaal. Zal goed beginnen, maar daarna in oude fouten vervallen. Leuke speler, maar met de mentaliteit die hij heeft ben ik blij dat hij weg is. Gouweleeuw zal straks, als hij bij AZ zit en evenals de eerder genoemde Beerens, ook nog wel wat vuile was buiten hangen. Blij dat ie weg is.

Beerens was 24 toen hij vertrok, Gouweleeuw is nog maar 21. Zit dus wel wat rek in. Maar zijn mentaliteit moet snel beter.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor fuotbalgek » 24-05-2013 13:59

Voetbalt al een seizoen lang met in het achterhoofd een vertrek, geen scherpte meer. Dus, maar hopen dat ze een mooie doorverkoop hebben bedongen mocht hij daar verder groeien. Opvolger zal tussen Otigba en Streutker zijn, die volgend jaar allebei mogen aansluiten. Samen met Kruiswijk voor de ervaring, en Zomer lekker op de bank of tribune.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor superkaas » 24-05-2013 14:04

Frisian Viking schreef:Ik voorspel een Beerens verhaal. Zal goed beginnen, maar daarna in oude fouten vervallen. Leuke speler, maar met de mentaliteit die hij heeft ben ik blij dat hij weg is. Gouweleeuw zal straks, als hij bij AZ zit en evenals de eerder genoemde Beerens, ook nog wel wat vuile was buiten hangen. Blij dat ie weg is.

Beerens > Van la Parra
Elm > Kums
Gouweleeuw > Zomer

Dus wat dat betreft kunnen Heerenveen fans en laag dunkend over een Beerens en soms Elm. Maar de vervangers die jullie ervoor terugkregen is nou niet echt een verbetering te noemen? :wink:
superkaas
Nieuw talent

Berichtdoor Otsje P » 24-05-2013 14:09

superkaas schreef:Beerens > Van la Parra
Elm > Kums
Gouweleeuw > Zomer

Dus wat dat betreft kunnen Heerenveen fans en laag dunkend over een Beerens en soms Elm. Maar de vervangers die jullie ervoor terugkregen is nou niet echt een verbetering te noemen? :wink:

Beerens mocht weg omdat Narsingh 3x zo veel rendement had.
Kums was er al toen Elm er ook was, en is bovendien gewoon een betere speler dan Elm is.
Gouweleeuw en Zomer hebben 2 jaar samen het centrum gevormd, dus hoezo opvolger?

Ja, ik zag de knipoog, maar ik moest reageren. :wink:
Otsje P
Superster

Berichtdoor Frisian Viking » 24-05-2013 14:29

Elm > Kums
Gouweleeuw > Zomer

Beerens mocht weg omdat hij 0,0 rendeerde. Weinig doelpunten en weinig assists. Beerens werd aan alle kanten overvleugeld door Narsingh en moest daar nog nadat hij weg was wat over zeggen.

Over Elm ben ik altijd meer gecharmeerd geweest dan de meesten hier. Maar mocht Kums al de vervanger van Elm zijn dan kies ik voor Kums. Meer een voetballer. Dit seizoen een matig seizoen, maar vorig jaar was hij van groot belang voor is.

Zomer kan natuurlijk nooit de vervanger van Gouweleeuw zijn, speelt hier al twee seizoen, net zoals Gouweleeuw... Zomer heeft overigens ook een matig seizoen gedraaid nu nadat hij het jaar ervoor wel goed presteerde.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Bubbe » 24-05-2013 14:44

superkaas schreef:

Beerens > Van la Parra
Elm > Kums
Gouweleeuw > Zomer

Volgens mij is Heerenveen hoger geëindigd dan AZ.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor superkaas » 24-05-2013 14:58

Bubbe schreef:Volgens mij is Heerenveen hoger geëindigd dan AZ.

Volgens mij eindigt AZ al 7-8 jaar lang hoger dan Heerenveen met uitzondering van dit jaar? En misschien 1 van die 8 jaar?
Dat zegt dus niet alles.

AZ kijkt weer omhoog, Heerenveen moet eerder omlaag kijken zonder Djuricic en in mindere mate Gouweleeuw. Als finbogason weggaat helemaal.
superkaas
Nieuw talent

Berichtdoor superkaas » 24-05-2013 16:35

http://www.az.nl/nieuws/gouweleeuw-az-past-bij-mij/1

Was het al niet zeker, dan is het nu al zo.
superkaas
Nieuw talent

Berichtdoor zweed1 » 24-05-2013 20:20

@superkaas

Succes met Gouweleeuw, keurige prijsje zo rond de 1,0 miljoen trouwens. Schat in dat het weer aan de praat komt bij AZ en dan voor het veelvoudige weer verkocht kan worden
zweed1
Superster

Berichtdoor Stiffie » 25-05-2013 08:29

Ik heb wel genoten van Gouweleeuw als voetballer. Bedankt, vooral voor het mooie vorige seizoen dat de 5e plek opleverde.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster

Berichtdoor joris » 25-05-2013 09:58

Lipton schreef:
Gelukkig komt AZ niet zo negatief in de media als Heerenveen. Daar hebben ze de zaken wel voor elkaar.

En dat met een Fries als voorzitter en een halve Fries als trainer. En over dat anoniem. Liever anoniem de KNVB beker winnen en EL spelen dan in alle glorie (?) helemaal niets.
joris
Bankzitter

Berichtdoor Bubbe » 25-05-2013 10:28

superkaas schreef:Volgens mij eindigt AZ al 7-8 jaar lang hoger dan Heerenveen met uitzondering van dit jaar? En misschien 1 van die 8 jaar?
Dat zegt dus niet alles.

AZ kijkt weer omhoog, Heerenveen moet eerder omlaag kijken zonder Djuricic en in mindere mate Gouweleeuw. Als finbogason weggaat helemaal.

Dat gaan we zien. AZ zou het met Elm en Beerens ook flikken, maar dat viel ook zwaar tegen. Het afgelopen seizoen was Verbeek ook een drama, totdat de beker werd gewonnen.

Ik gun het Verbeek van harte dat hij volgend seizoen weer naar de top5 gaat, maar eerst zien..

Heerenveen gaat Gouweleeuw zeker niet missen. Finnbogason kan opgevangen worden met Mark Uth. Alleen voor Djuricic mogen wel 2/3 creatieve spelers terug komen wil je ook maar een beetje rendement behouden.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Ebiede » 25-05-2013 18:54

Elm > Kums
Gouweleeuw > Zomer

Puur naar de statistieken kijken is VLP beter dan Beerens.

Kums is vele malen beter dan Elm.

Alleen Gouweleeuw wint het met kop en schouders van Zomer.

Heel rouwig ben ik er dus niet om. Gouweleeuw zal denk ik ook indrukwekkend beginnen, maar nog een goed jaar de uitdaging alweer missen en ver terugvallen. Dat is jammer want in potentie is hij beter dan een VD Hoorn en Van Dijk. Los daarvan denk ik dat we in Otigba een jongen in huis hebben die nog beter is dan Gouweleeuw.
Spijt heb je morgen maar!
Ebiede
Superster

Berichtdoor Heer van M » 31-07-2013 13:35

Kom de maar in Gouweleeuw,..
Weer een lekker interview in de VI, lekker je oudeclub afzeiken,...tjonge jonge.
Nee hij is nu echt aan het werk, zucht,...

Wiens brood men eet diens taal men spreekt.

Spreekkoortje lijkt wel gewenst zaterdag, Jeffrey Superkaas!!!
Heer van M
Nieuw talent

Berichtdoor Superfries88' » 31-07-2013 13:37

In welk opzicht is Gouweleeuw de club aan het afzeiken? Ik vind dat wel meevallen en kan me zelfs wel vinden in diverse aspecten. Dat er wel eens een negatieve sfeer aan vast hangt, is natuurlijk het gevolg van de negatieve sfeer die er ook daadwerkelijk heerste.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Neymar » 04-08-2013 19:13

Ik wil Jeffrey nogmaals feliciteren met zijn stap hogerop! :lol:
Neymar
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 05-08-2013 11:59

Elm > Kums
Gouweleeuw > Zomer

Kom er maar in Superkaas. Hoe gaat het met dat die toppers uit Alkmaar, weggeplukt uit een verzwakt Heerenveen? :mrgreen:
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Knipecity » 05-08-2013 12:16

Sinds wanneer is Zomer de vervanger van Gouweleeuw? Otigba is dat.

Beerens vond ik altijd een leuke speler om te zien, maar statistieken liegen niet. Die zijn slecht van Roy.
Elm heeft een aantal goede dingen gedaan, maar ik vond hem teveel een 1 tempo speler. Weinig dynamiek. Dan zie ik liever onze huidige middenvelders.
Knipecity
Superster

Berichtdoor Calimero » 05-08-2013 13:28

Zo, die is wel zichtbaar harder gaan trainen en zeker een paar stappen vooruit gegaan die Gouweleeuw. Wat een geweldige keuze, ik baal er zo ontzettend van dat hij niet meer wekelijks mag falen (vooral op inzet) in ons shirt.
Calimero
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers