Jeffrey Gouweleeuw

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Superfries88' » 26-04-2013 12:48

Dit is pas zijn tweede volledige seizoen in de A-selectie en een terugval is dan helemaal niet zo gek. De laatste maanden staat Gouweleeuw bovendien prima te spelen, hoewel je nog best accent kan leggen op de zwakke punten. Hoe dan ook, hij is zeker in staat om via Heerenveen hogerop te gaan en dan doel ik niet op AZ. Waarom wacht je niet rustig af? In de zomer komt waarschijnlijk wel iets leuks voorbij en als dat niet lukt, dan maakt AZ of Heerenveen ook heus niet zoveel uit. Dat is sportief noch financieel een stap van niets, terwijl de afstand relatief gezien ook gering is.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Otsje P » 26-04-2013 12:49

Eric schreef:Kom nou, heb je Gouweleeuw dit seizoen zien verdedigen? Zelfs bij PSV zou hij geeneens 4de verdediger zijn. Ajax en PSV zullen hem vast in de gaten houden, maar hij is er nog lang niet. Hij had dit seizoen de stap moeten maken, maar heeft dit nagelaten.

Dat is jou mening. Ik vind dat hij na de winterstop 1 van de sterkhouders is. Sinds we vroeg druk zetten, en Gouweleeuw weer vooruit kan gaan verdedigen, is hij weer uitstekend bezig. Als je gaat inzakken, en rond je eigen 16 verdedigd, is Gouweleeuw inderdaad niet de beste verdediger. Op Fysiek en duelkracht is er nog genoeg te verbeteren. Maar als je hoog druk wilt zetten, en rond de middenlijn wilt verdedigen, is Gouweleeuw 1 van de betere verdedigers van Nederland. Op inzicht en techniek is hij gewoon uitstekend. Ik zeg trouwens ook niet dat hij nu al de ideale man is voor Ajax, maar met zijn speelstijl zou hij er uitstekend passen. Er valt nog genoeg te verbeteren, maar ik geloof niet dat hij hier nog veel verder zal groeien. Daarvoor moet hij op hoger niveau gaan trainen.
Otsje P
Superster

Berichtdoor Frisian Viking » 26-04-2013 13:02

Gewoon uitfluiten met dat onnozele praat van hem. Respectloos naar zijn huidige werkgever en aanhang. Past in hetzelfde rijtje als Beerens met deze uitspraken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Freezeman » 26-04-2013 15:03

Zo lang een speler het pompeblêden shirt draagt fluit ik geen enkele speler uit.
Anti anti. :)
Freezeman
Superster

Berichtdoor Bubbe » 26-04-2013 15:44

Eens. Zolang hij in ons shirt speelt hoort hij er bij.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Frisian Viking » 26-04-2013 16:50

Net als met Drost en Alves ben ik Gouweleeuw wel zat met zijn uitspraken. Laat maar gauw gaan.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Flying Tilster » 26-04-2013 20:58

Waarom liet Van Basten deze jongen nog staan? Het was na 10 minuten wel duidelijk dat hij heel graag wilde dat AZ de punten mee naar Alkmaar nam.

Strikje erom en weggggg...
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Flying Tilster
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-04-2013 21:00

Kan AZ hem niet direct meenemen de afsluitdijk over? Wat een drama deze jongen vandaag.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Bubbe » 26-04-2013 21:10

Misschien was die jongen nog te redden als we hem wél hadden uitgefloten.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor davp » 28-04-2013 09:00

Je zou inderdaad denken dat deze jongen de boel moedwillig liet lopen tegen AZ.. Snel verkopen deze lelijke kaaskop!
davp
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-05-2013 07:16

Wanneer komt AZ ons verlossen van deze ontzettende matige verdediger? Hij wint amper duels en toont veel te weinig passie. Van Basten heeft het heel goed gezien aan het begin van het seizoen, want hij is geen verdediger, want dat kan hij niet. Opbouwen wel.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Otsje P » 06-05-2013 07:21

Heerenveen rules schreef:Wanneer komt AZ ons verlossen van deze ontzettende matige verdediger? Hij wint amper duels en toont veel te weinig passie. Van Basten heeft het heel goed gezien aan het begin van het seizoen, want hij is geen verdediger, want dat kan hij niet. Opbouwen wel.

Liet zich bij de corners in ieder geval verschrikkelijk gemakkelijk verslaan door Mulenga. Dat koste ons 2 tegengoals. Vind Jeffrey in principe niet passielozer dan vele anderen.
Otsje P
Superster

Berichtdoor Appie_M » 06-05-2013 08:08

Weet iemand of zijn transfer naar de kazen al rond is?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 06-05-2013 08:30

Gouweleeuw draait een tegenvallend seizoen, maar het gaat me echt te ver om hem af te schilderen als een matige verdediger. Tot afgelopen zomer hoorde je echt helemaal niemand op dit forum over een gebrek aan mentaliteit hetzij kwaliteit. Het doorschuiven werd wel eens gelinkt aan een positie op het middenveld, maar de overheersende conclusie was toen vrij simpel: Gouweleeuw komt als centrale verdediger beter tot zijn recht. Dat allemaal is schijnbaar vergeten op basis van een minder seizoen...

Vorig seizoen ontbrak Gouweleeuw de eerste wedstrijden van het seizoen. Voor het gemak heb ik de posts gepakt die de toenmalige visies vlak na de comeback mooi samenvatten:

Vanaf nu nooit meer uit de basis! Wat een verademing na Breuer en Kruiswijk!

Weer zeer solide en het hoofd altijd ijzig rustig. Wat een verademing!

Klasse gespeeld weer. Het lijkt ook wel of hij er al jaren in staat.

De beste man gisteren! Niet meer uit de basis weg te denken. Vooral de rust die hij uitstraalt is opmerkelijk op die leeftijd.

Jeffrey Gouweleeuw vind ik de verpersoonlijking van het nieuwe elan van dit elftal, dat vooral gisteravond goed zichtbaar werd. Geen paniekerigheid, geen angst, maar rust, onverzettelijkheid en onoverwinnelijkheid.

Dit is toekomstig Oranje-materiaal, dat is mij wel duidelijk.

Zo zie je maar weer dat we dus in Nederland (en dus ook in Heerenveen) best in staat zijn goede verdedigers op te leiden.

Noem mij een Nederlandse centrale verdediger van zijn leeftijd die net zo goed zo niet beter is. Ik ken ze niet.

Het kan toch niet zo zijn dat hier helemaal niets meer van over is?
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Knipecity » 06-05-2013 08:34

Ik vind het nog steeds een prima speler. Jammer dat hij weg gaat.
Knipecity
Superster

Berichtdoor AllardP » 06-05-2013 08:38

Mooie voetballer, matige verdediger. Een van de redenen waarom het zo slecht staat bij spelhervattingen. Sowieso hebben we weinig mensen in de basis die goed verdedigend kunnen koppen; met Zomer en Kruiswijk houdt het wel op. Misschien De Roon.
AllardP
Superster

Berichtdoor Otsje P » 06-05-2013 08:52

AllardP schreef:Sowieso hebben we weinig mensen in de basis die goed verdedigend kunnen koppen; met Zomer en Kruiswijk houdt het wel op. Misschien De Roon.

Maar dat is niet eens zo zeer een kwestie van matig kunnen koppen. Gouweleeuw is in principe een heel redelijke kopper. Het is in dit geval gewoon een kwestie van laksheid. Gewoon veel slap en apathisch staan wachten wat er gebeurd. Bij de goal van Mulenga staat hij anderhalve meter van zijn man, en bij de bal die Mulenga verlengt (goal van v/d Hoorn) laat hij hem gewoon veel te simpel voor zich komen.

Dat is puur gebrek aan scherpte en mentaliteit. Als ik trainer was, dan schold ik hem en ieder ander die bij zulk soort situaties de mist in gaat helemaal verrot. Je laat je ploeg, en 26000 fans in de steek. Alleen maar omdat je te lui en te laks bent om je man fatsoenlijk te dekken. Je hoeft er niet eens voor te sprinten verdorie. Pure laksheid en gemakzucht. Het zal wel goed komen, de bal komt vast bij een ander. Bah.
Otsje P
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-05-2013 11:00

Otsje P schreef:Dat is puur gebrek aan scherpte en mentaliteit. Als ik trainer was, dan schold ik hem en ieder ander die bij zulk soort situaties de mist in gaat helemaal verrot. Je laat je ploeg, en 26000 fans in de steek. Alleen maar omdat je te lui en te laks bent om je man fatsoenlijk te dekken. Je hoeft er niet eens voor te sprinten verdorie. Pure laksheid en gemakzucht. Het zal wel goed komen, de bal komt vast bij een ander. Bah.

Juist, en zulke lakse spelers zie ik liever gaan..... Dit is het hele punt. Weg ermee!
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Wizard » 07-05-2013 14:20

Daarom is 't ook helemaal zo gek nog niet dat MvB hem als verdedigende middenvelder wilde opstellen, wat naar mijn mening ook z'n beste positie is (wat ik ook in eerdere posts aan 't begin van het seizoen heb aangegeven). Uiteraard heeft daar meer concurrenten (Jong Oranje/Oranje) zodat het een moeilijke positie voor hem is om daarmee naar een topclub te gaan.
Er zijn namelijk niet veel goede inschuivende centrale verdedigers. Het inschuiven beheerst Jeffrey uitstekend, het meevoetballen ook, maar het verdedigen (en mn mandekking) (zie ook onze discussies aan 't begin v/h seizoen) is echt matig tot slecht.

Op dit moment is Kruiswijk verreweg onze beste mandekker. Volgend seizoen maar met Otigba en Kruiswijk centraal en Kum als backup.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor dirk3 » 17-05-2013 09:38

Niet naar het EK. Moet toch een duidelijk signaal zijn voor hem.
dirk3
Wereldspeler

Berichtdoor elmo87 » 17-05-2013 16:49

Dat mag je hopen. Als hij geen transfer krijgt deze zomer dan hoop ik dat 'ie nog eens goed naar zichzelf kijkt en beseft dat 'ie veel aan Heerenveen te danken heeft. Dat 'ie misschien beter bij kan tekenen en zichzelf verder ontwikkelen; evt als verdedigende middenvelder. De wonderen zijn de wereld immers nog niet uit....
twitter.com/jelmo87
elmo87
Nieuw talent

Berichtdoor Heerenveen rules » 17-05-2013 17:13

We zouden blij moeten zijn als hij vertrekt....
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor elmo87 » 17-05-2013 18:30

Als hij vertrekt ja. Maar als ie niet vertrekt heb je er verrekte weinig aan als ie volgende zomer gratis de deur uitloopt. Dan zou het beter zijn als Jeffrey bijtekend (dus áls hij deze zomer niet vertrekt). Dan kan hij zich nog 1 of 2 jaar ontwikkelen; constanter worden in verdedigen of andere positie invullen...
twitter.com/jelmo87
elmo87
Nieuw talent

Berichtdoor Stiffie » 17-05-2013 20:05

dirk3 schreef:Niet naar het EK. Moet toch een duidelijk signaal zijn voor hem.

Heb je gekeken wie er wel geselecteerd zijn? (A internationals) en wie nog meer niet geselecteerd zijn (Bruma, Willems, van Dijk).

Grote onzit praat je. Prima speler Gouweleeuw, zeker voor het niveau Heerenveen.
Hij kan uitzoeken uit de clubs, maar zal wel AZ worden.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster

Berichtdoor Bubbe » 20-05-2013 19:08

Transfer komt deze week dus rond. He wat jammer nou!
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Gearard » 20-05-2013 19:23

Bij ons worden tegenwoordig nog maar weinig spelers beter. Bij AZ en onder de vleugels van Gertjan Verbeek zou het heel goed kunnen dat de potentie van Gouweleeuw er wel uitkomt.
Gearard
Beheerder

Berichtdoor Heerenveen rules » 20-05-2013 19:25

Stiffie schreef:[
Grote onzit praat je. Prima speler Gouweleeuw, zeker voor het niveau Heerenveen.

Jammer dan dat hij het het hele seizoen niet heeft laten zien dan. Dat jij na dit seizoen zegt dat hij een prima speler is dan vraag ik me af wie onzin praat.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor frisianbadboy » 20-05-2013 19:27

In het geval van Gouweleeuw snap ik de stap ook wel. Het is niet leuk te horen wellicht maar volgend seizoen zal AZ wellicht al een grotere club zijn. Zeker als het gaat om begroting , maar ik verwacht ook dat qua toeschouwers het verschil niet zo groot meer zal zijn, zo dat er nog zal zijn. Bovendien heeft AZ inpotentie een goede slectie en een goede trainer terwijl we hier alleen maar zwakker worden en een trainer hebben die ook het vak niet verstaat. Met dank aan onze grote roerganger Veenstra.
frisianbadboy
Wereldspeler

Berichtdoor Knipecity » 20-05-2013 19:30

Zat er lang aan te komen. Toch jammer.
Knipecity
Superster

Berichtdoor Stiffie » 20-05-2013 19:42

Heerenveen rules schreef:Jammer dan dat hij het het hele seizoen niet heeft laten zien dan. Dat jij na dit seizoen zegt dat hij een prima speler is dan vraag ik me af wie onzin praat.

Hij heeft een prima tweede seizoenshelft gespeeld HR. Ik weet niet waar naar jij hebt zitten kijken of wat voor (ireeële)
verwachtingen jij van verdedigers hebt? Vind maar eens een betere van zijn leeftijd. Je zal volgend jaar zien, hij zal bewierookt worden net als Janmaat dit jaar.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers