Jeffrey Gouweleeuw

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Lipton » 01-05-2011 17:08

Je ziet vandaag tegen Ajax wel dat deze jongen snelheid te kort komt voor de top van nederland. En dat is misschien maar goed ook, eindelijk eens een talent die goed is, maar waarschijnlijk niet goed genoeg zal worden voor niveau Ajax, PSV, Twente.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Frisian Viking » 01-05-2011 17:32

Ach ja, snelheid te kort. Er zullen zat verdedigers zijn die niet de snelste zijn, maar wel erg goed. Zo ook deze. Het lijkt wel alsof hij de man is met jarenlange ervaring die de jongeling Kruiswijk aanstuurt. Wat een niveauverschil zeg. Enorm veel rust aan de bal, goed positie kiezen en een heerlijke lange bal, bijna alles komt aan. Gaan we nog veel plezier aan beleven. Te meer omdat verdedigers niet gauw weggekocht worden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Gekko » 01-05-2011 20:05

Zijn status is af te lezen als er een op ene verdedigd gaat worden. Kruiswijk naar de kant en Gouweleeuw blijft staan. Terecht want hij is nu al veel beter dan Kruiswijk, die alleen maar met zijn rug tegen de 16 meter wil verdedigen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Otsje P » 02-05-2011 08:23

Heb de wedstrijd min of meer "noodgedwongen" op t.v. moeten bekijken. Commentator had volgens mij zelf niet in de gaten hoe vaak ie wel gezegd heeft dat Gouweleeuw goed ingreep. Speelde weer prima. Hard en stevig ingrijpen als het nodig is, en rustig op techniek uitverdedigen als de mogelijkheid er is. Nooit paniek, voetballen. Heerlijk!
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Lipton » 02-05-2011 10:35

Wat mij opvalt van Gouweleeuw ten opzichte van de Gouweleeuw van uit de jeugd is dat nu zijn nonchalance weg is.
Voor de winterstop en vorig seizoen heb ik hem veel zien spelen. Toen zag je hem heel vaak slordige passes geven waardoor er balverlies werd geleden en daardoor vaak tegen goals ontstonden. Ook liet hij vaak onnodig zijn man lopen.

Ik denk dat dat misschien ook wel een kwestie van "zet mij nou maar in het eerste want ik heb het wel gezien met dat jeugdvoetbal" is.
Dat zie je momenteel ook wel een beetje met Slagveer en Valpoort, die zijn te "goed" voor de A junioren eredivisie. En lijken daardoor wat nonchalanter dan normaal.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Knipecity » 02-05-2011 11:06

Lipton schreef:Wat mij opvalt van Gouweleeuw ten opzichte van de Gouweleeuw van uit de jeugd is dat nu zijn nonchalance weg is.
Voor de winterstop en vorig seizoen heb ik hem veel zien spelen. Toen zag je hem heel vaak slordige passes geven waardoor er balverlies werd geleden en daardoor vaak tegen goals ontstonden. Ook liet hij vaak onnodig zijn man lopen.

Ik denk dat dat misschien ook wel een kwestie van "zet mij nou maar in het eerste want ik heb het wel gezien met dat jeugdvoetbal" is.
Dat zie je momenteel ook wel een beetje met Slagveer en Valpoort, die zijn te "goed" voor de A junioren eredivisie. En lijken daardoor wat nonchalanter dan normaal.

Als hij dat in zijn spel heeft zal dat wel weer terugkomen als hij wat langer een vaste plaats in het 1e heeft en het hem gemakkelijk af lijkt te gaan. Misschien heeft deze jongen vaak nieuwe prikkels nodig? Laten we hopen dat hij in het 1e die scherpte beter vast weet te houden.

Slagveer en Valpoort spelen nu nog veel in de A's. Die moeten komend seizoen eerst in de beloften maar laten zien er boven uit te stijgen. Naar wat ik heb begrepen komt eerste Quenten Martinus er aan. Die zat gisteren ook al op de bank.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Zola » 02-05-2011 12:11

Gekko schreef:Zijn status is af te lezen als er een op ene verdedigd gaat worden. Kruiswijk naar de kant en Gouweleeuw blijft staan. Terecht want hij is nu al veel beter dan Kruiswijk, die alleen maar met zijn rug tegen de 16 meter wil verdedigen.



Dat Kruiswijk naar de kant ging toen er 1 op 1 werd gespeeld heeft niks met de status van Gouweleeuw te maken. Gouweleeuw is sneller dan Kruiswijk dus geschikter om dan 1 op 1 te spelen.
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Mikadv » 02-05-2011 22:42

Elke wedstrijd die ik gezien heb waarin deze man acteerde viel mij vooral één aspect op: hij verliest geen enkel duel. IJzersterk met zijn kop, houdt zijn man goed in bedwang en positioneert ook zeer goed. Wat mij betreft gelijk een meerjarig contract aanbieden, samen met Narsingh is deze man het voorbeeld voor een speler uit de jeugdopleiding. Al staken ze er natuurlijk wel bovenuit, de stap naar het eerste is toch wat anders dan elke week in de beloften acteren. Hoop dat de komende jaren steeds meer van deze talenten de kans mogen krijgen en er niet steeds gegokt wordt op een onbekende buitenlander!
Mikadv
Nieuw talent
 
Berichten: 86
Geregistreerd op: 21-04-2008 19:56

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Calimero » 03-05-2011 09:52

Ik had zelf in eerste instantie een beetje mijn twijfels over of Gouweleeuw staande zou blijven op het hoogste niveau. Hoopte natuurlijk dat het wel zou lukken omdat dan zou blijken dat onze eigen jeugd helemaal niet zo slecht is. En dat is gebleken: de twee doorstromers (Narsingh & Gouweleeuw) blijken geweldig mee te komen in de Eredivisie. Gouweleeuw is gewoon beresterk en zal alleen nog maar groeien, en Narsingh wordt nu al bestempeld als een van de smaakmakers bij Heerenveen, wat mij betreft zeker terecht.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Frisian Viking » 04-05-2011 18:13

Heb de VI, vreemd genoeg, nog niet binnen, maar er schijnt een interview met Jeffrey in te staan. Zou iemand die in kunnen scannen?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Calimero » 04-05-2011 22:10

Gouweleeuw is opgeroepen voor Jong Oranje! Dat bewijst dat hij enorme stappen aan het maken is en dat dat niet onopgemerkt blijft bij de hogere mannen. En dat wil zeggen dat Gouweleeuw absoluut al een topper is, toch Knipecity? Want de kenners vinden dat..

Overigens gun ik het Gouweleeuw wel hoor, houdt zijn hoofd prima boven water in zware tijden.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Wizard » 05-05-2011 08:17

Calimero schreef:Gouweleeuw is opgeroepen voor Jong Oranje! Dat bewijst dat hij enorme stappen aan het maken is en dat dat niet onopgemerkt blijft bij de hogere mannen. En dat wil zeggen dat Gouweleeuw absoluut al een topper is, toch Knipecity? Want de kenners vinden dat..

Overigens gun ik het Gouweleeuw wel hoor, houdt zijn hoofd prima boven water in zware tijden.


Dat is zeker mooi! Het zou mooi zijn als hij op dat niveau ook z'n wedstrijden kan spelen (en zodoende ook de band met Janmaat versterken). Wel vraag ik me af of hij zal spelen aangezien de jongens die er nu staan toch nog een klasse beter zijn dan Jeffrey.

Vind dat hij aan het groeien is qua overzicht en in de passing. Zwakke punt (of ontwikkelingspunt als je 't leuk wilt verwoorden) van hem is dat hij niet altijd goed staat opgesteld... De grotere kansen van de opponenten komen toch nog bij hem vandaan. Verder lekker rustig aan de bal en sterk in de duels.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Jurjenv » 05-05-2011 11:20

Mooi stukje idd, is voor zichtzelf opgekomen want stond eerst wissel bij de beloften. Nu dus basis in het 1e. Die gast gaat er wel komen.
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Swollenaer » 05-05-2011 16:12

Zit goede kop op, rustig en beheerst in duels en balbezit, goed overzicht en lange bal.. Die gaat het zeker redden, als je nu al zo makkelijk overeind blijft en misschien zelfs lichtelijk uitblinkt..
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
Avatar gebruiker
Swollenaer
Selectiespeler
 
Berichten: 279
Geregistreerd op: 12-07-2004 21:16
Woonplaats: Zwolle

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Flying Tilster » 05-05-2011 22:13

Wizard schreef:Vind dat hij aan het groeien is qua overzicht en in de passing. Zwakke punt (of ontwikkelingspunt als je 't leuk wilt verwoorden) van hem is dat hij niet altijd goed staat opgesteld... De grotere kansen van de opponenten komen toch nog bij hem vandaan. Verder lekker rustig aan de bal en sterk in de duels.


Voor een 19-jarige doet hij het heel goed.
Over de grotere kansen gesproken. Hij staat naast (in principe) een ervaren verdediger (Kruiswijk), maar die laat hem wel heel vaak in de steek hoor.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 06-05-2011 09:10

Coaching voor hem is cruciaal in het opgesteld staan. Hij heeft immers geen ogen in zijn rug, en (net als iedereen) maakt hij natuurlijk ook wel fouten. Hij heeft echter een clown in de goal achter zich die het al druk genoeg met zijn eigen wedstrijd heeft, en Kruiswijk die nou ook niet echt een schoolvoorbeeld van goed coachen is.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Wizard » 06-05-2011 09:43

Fanatic 4-ever schreef:Coaching voor hem is cruciaal in het opgesteld staan. Hij heeft immers geen ogen in zijn rug, en (net als iedereen) maakt hij natuurlijk ook wel fouten. Hij heeft echter een clown in de goal achter zich die het al druk genoeg met zijn eigen wedstrijd heeft, en Kruiswijk die nou ook niet echt een schoolvoorbeeld van goed coachen is.


Eens over die clown ;) Lijkt me ook prioriteit nummer 1 om een goede maar stabiele puntenpakker in de goal te zetten..
Hoe kom je erbij dat Kruiswijk niet goed coacht..?
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 06-05-2011 09:50

Wizard schreef:Hoe kom je erbij dat Kruiswijk niet goed coacht..?


Niet gebaseerd op feiten, maar ik zie/hoor Kruiswijk dat nooit doen in het veld. Heb hem een keer bij de beloften zien spelen, en toen viel me ook al op dat hij nauwelijks coachte. Betekent natuurlijk niet dat hij geen goede verdediger is, in mijn eigen team speelt ook een cv die niet of nauwelijks coacht maar wel een prima speler is, maar coaching is achterin natuurlijk wel cruciaal. Zeker als er een jonge speler staat.

Maar nogmaals: Ik neem natuurlijk ook niet alles waar wat er in het veld gebeurt.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Otsje P » 06-05-2011 09:54

Even ongeacht of je gelijk hebt of niet Wizard. Is het je zelf ook opgevallen dat jij zo'n beetje de enige bent die Kruiswijk positief beoordeeld? Het is dat je 2009 al geregistreerd was, anders had ik mijn vraagtekens bij je gehad. :wink: Het kan natuurlijk zo zijn dat jij er gewoon meer verstand van hebt dan de rest hier, maar vooralsnog hoor ik bij de rest. Hoop dat Arnold ons ongelijk eindelijk eens gaat bewijzen. Ben echter bang dat jij nog lang de enige bent die iets positiefs over hem weet te melden.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Superfries88' » 06-05-2011 10:02

Kruiswijk is gewoon niet sterk in de coaching. Probeer op ontspannende momenten maar eens te letten op de coaching van spelers. Ik doe af en toe graag en dan merk ik op dat o.a. Kruiswijk weinig corrigeert, maar gewoon rustig staat te kijken wat er gaat gebeuren. In schril contrast met bijvoorbeeld een Vertonghen van Ajax. Bij een doeltrap van Stuhr-Ellegaard stond hij zelfs al heel duidelijk te gebaren dat de backs moesten 'knijpen'. Dat zie ik veel te weinig bij Heerenveen terug.

Kruiswijk zal vast nuttig zijn in de coaching, maar ik heb sterk de indruk dat er nog iets mist. Terwijl dat soort details in het centrum van de achterhoede dodelijk kunnen zijn. Daarom blijf ik vinden dat Kruiswijk-Gouweleeuw niet hét centrum voor de toekomst is.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Wizard » 06-05-2011 10:16

'is gewoon niet sterk in de coaching'. Je noemt één voorbeeld.
Tegen PSV en Utrecht vond ik juist dat Kruiswijk goed coachte en ingreep. Terwijl bij een aantal situaties het wenselijk was geweest dat Stuhr coachte, greep Kruiswijk in. Voor het duo Kruiswijk - Gouweleeuw, was het met name Breuer die in het centrum stond en de coachende man was. Nu ook is het bij opschuiven en spelhervattingen Breuer die de lijnen uitzet. Wellicht zal dat in de toekomst moeten veranderen.
Vergeet niet dat dit centrum er nog maar pas staat. Je kunt dan ook niet verwachten dat alles meteen op rolletjes loopt. Vertonghen vormt al jaren het gezicht in de verdediging van Ajax, wat natuurlijk heel wat anders is dan het prille duo Gouweleeuw-Kruiswijk. Breuer was vorig en dit seizoen de stuurder, de aanjager. Deze man staat er nog steeds, maar nu als linksback.
Ik zie dat het centrum veel beter staat, de chemie tussen verdediging en de lopers op het middenveld wordt ook beter. Dat zie je in de patronen met hoe alles verdedigend staat, maar ook in de omschakeling. Qua opbouw kan er nog wel wat verbeteren, maar met het aantrekken van Kums (als lijnenuitzetter), heeft men erg slim ingekocht.
Ik vind , maar dat is mijn bescheiden mening, dat we te snel te veel willen zien.. Het begin is er, de trein begint te lopen, nu zwakke plekken eerst opvullen... dan komt de rest vanzelf.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Superfries88' » 06-05-2011 10:27

Wizard schreef:'is gewoon niet sterk in de coaching'. Je noemt één voorbeeld.

Verwacht je dan dat ik een heel rapport schrijf over Kruiswijk? Het is dan maar één voorbeeld, maar wel een typerend voorbeeld. Een situatie die ik bij Kruiswijk bijna standaard terug zie. Ook in zijn betere wedstrijden (zoals tegen PSV) zie ik het coachen onvoldoende bij hem terug. Het ziet gewoon niet in hem. Dat is niet erg wanneer je een verdediger naast hem zet die dit wel beheerst, maar dit mag je nog niet van Gouweleeuw verwachten. Aangezien een centraal duo een ontzettend belangrijk onderdeel van je team is, vind ik dat er gekeken moet worden naar een andere opzet.

Gouweleeuw zou ik vooral laten staan. Groot talent.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor 1983 » 06-05-2011 10:31

Wizard, je bent er van op de hoogte dat dit Kruiswijk is?
Afbeelding

Ik heb af en toe het idee dat jij het over een heel andere speler hebt als je het over Kruiswijk praat.
Je hebt het altijd over een Kruiswijk die voetballend goed is, die verdedigend geweldig staat, die de boel goed coacht en stuurt, hou nou toch eens op man! Kruiswijk heeft, net als vele anderen, een heel matig seizoen achter de rug en voegt weinig aan Heerenveen toe. Gouweleeuw heeft echt verdomde weinig aan hem en heeft behoefte aan een echte leider naast zich. Een Hansson of Granqvist type. Of die types ook te vinden zijn en financieel haalbaar voor ons is een andere vraag.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Hielke » 06-05-2011 12:59

Hier graag over Gouweleeuw.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Otsje P » 01-07-2011 11:00

Grappig eigenlijk dat niemand na de oefenwedstrijd van afgelopen woensdag de moeite heeft genomen om even een berichtje over Gouweleeuw te plaatsen. Dat betekent eigenlijk dat we al aan hem gewend zijn. Hij hoefde maar een helftje te spelen, maar ik heb weer enorm van hem genoten. Passing kort, lang, allemaal op maat. Hij mist alleen een beetje pure snelheid. De vergelijking met Pique gaat wat mij betreft echt wel op. Qua speelstijl en lichaamsbouw lijken ze echt op elkaar.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Surhuisterveen » 02-07-2011 12:05

Hij kan wel eens de sensatie van komend seizoen worden. Genoot vorig seizoen al van zijn spel. Kunnen we veel plezier aan beleven.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Frisian Viking » 05-07-2011 22:05

Het lijkt mij dat Jans niet meer om deze jongen heen kan. Een paar klassen beter dan welke andere centrale verdediger ook. Gouweleeuw gaat gewoon een basisplaats krijgen, kan niet anders.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor 1983 » 05-07-2011 22:15

Ik ben niet gelovig, maar Gouweleeuw is echt een geschenk uit de hemel. Als hij er niet was geweest hadden we komend jaar waarschijnlijk weer tegen het centrum Breuer-Kruiswijk aan moeten kijken, net als de eerste driekwart van het afgelopen seizoen. En toen stond hij er in een keer. En hij gaat, als hij fit blijft of niet dramatisch vormverlies lijdt, niet meer uit de basis verdwijnen. Fantastisch hoe (snel) die jongen zich ontwikkeld heeft.
Laatst bijgewerkt door 1983 op 05-07-2011 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Knipecity » 05-07-2011 22:16

Frisian Viking schreef:Het lijkt mij dat Jans niet meer om deze jongen heen kan. Een paar klassen beter dan welke andere centrale verdediger ook. Gouweleeuw gaat gewoon een basisplaats krijgen, kan niet anders.

Kom op, overdrijven is ook een vak. Ik vind het ook mooi als hij het goed doet, maar er ging ook nog wel wat fout in de passing hoor.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Calimero » 05-07-2011 22:19

Knipecity schreef:Kom op, overdrijven is ook een vak. Ik vind het ook mooi als hij het goed doet, maar er ging ook nog wel wat fout in de passing hoor.

Gelukkig hebben we dan onze grote Michel Breuer nog, de wereldverdediger waar geen enkele trainer omheen kan. Gouweleeuw speelt beter dan welke verdediger dan ook die wij de afgelopen pak en beet 3/4 seizoenen hebben gehad. En dat voelt inderdaad als een verlossing.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten