Jeffrey Gouweleeuw

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Superfries88' » 06-04-2013 09:44

Daar verwijs ik al naar, dus dat vergeet ik niet. Het gaat me meer om de logica. Misschien wil Gouweleeuw met zijn gezin weer in (de regio) Heemskerk gaan wonen. Dat vind ik best te begrijpen. Echter, dat wil niet per definitie zeggen dat je ook van club moet veranderen. Van Basten gaat zeer regelmatig heen en weer Amsterdam en dat is in verhouding bijna gelijkwaardig. Misschien vindt hij dat zoiets niet optimaal is of zelfs helemaal niet, maar wat als er over twee jaar een mooie buitenlandse club op de stoep staat? Of PSV? Hoe belangrijk is het wonen in die regio dan nog? Ik hoop dat Gouweleeuw zichzelf die vraag ook stelt en daar een antwoord op heeft. Met zijn potentie is zo'n stap omhoog namelijk heel goed mogelijk en ik vind persoonlijk dat je zoiets niet stimuleert door komende zomer naar AZ te gaan.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-04-2013 10:00

Superfries88' schreef: dus zorgen maak ik me niet over die ploeg.


Ja, ik ga me als Heerenveen supporter zorgen maken om AZ..... Het zal me helemaal worst zijn hoe het gaat daar. Gouweleeuw doet een stap terug als hij daar heen gaat, ik zou het een domme stap vinden. Wij kunnen zijn vertrek wel opvangen, maar van Heerenveen naar AZ is alleen logisch als je hier geen toekomst meer hebt (Beerens, Elm).
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor rust » 06-04-2013 18:05

Superfries88' schreef:Daar verwijs ik al naar, dus dat vergeet ik niet. Het gaat me meer om de logica. Misschien wil Gouweleeuw met zijn gezin weer in (de regio) Heemskerk gaan wonen. Dat vind ik best te begrijpen. Echter, dat wil niet per definitie zeggen dat je ook van club moet veranderen. Van Basten gaat zeer regelmatig heen en weer Amsterdam en dat is in verhouding bijna gelijkwaardig. Misschien vindt hij dat zoiets niet optimaal is of zelfs helemaal niet, maar wat als er over twee jaar een mooie buitenlandse club op de stoep staat? Of PSV? Hoe belangrijk is het wonen in die regio dan nog? Ik hoop dat Gouweleeuw zichzelf die vraag ook stelt en daar een antwoord op heeft. Met zijn potentie is zo'n stap omhoog namelijk heel goed mogelijk en ik vind persoonlijk dat je zoiets niet stimuleert door komende zomer naar AZ te gaan.


Lieve schat wat is dit voor rijtje open deuren? En inderdaad waarom maak jij je druk over de ex van Dirk Scheringa? Als ze een andere coach hadden gehad dan was dit van mij een part de eerst volgende club die wordt opgedoekt...
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Superfries88' » 07-04-2013 09:42

Alsof één zinnetje wil zeggen dat ik me druk maak om AZ... Interpreteren is toch niet zo heel erg lastig? Ik bedoel natuurlijk louter te zeggen dat ik verwacht dat de huidige situatie in Alkmaar een incident is en dat ze er wel bovenop komen. In dat kader vind ik het ook begrijpelijk dat diverse Eredivisie-spelers de overstap ambiëren, maar nogmaals: niet vanuit Heerenveen. Dat is sportief en financieel geen duidelijke vooruitgang. Bovendien kan je de vraag stellen of een ambitieuze voetballer zich druk moet maken over het wonen op zo'n anderhalf uur rijden van de huidige woonplaats...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor BakCristian » 16-04-2013 15:46

Als dat gekke Man. City echt meer dan 15 miljoen aan AZ gaat betalen, dan kunnen wij de vraagprijs van Jeffrey ook weer wat opschroeven.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 22-04-2013 13:01

Sinds hij vader is geworden, speelt hij weer steeds beter in mijn ogen. Tegen Ajax ook prima, kwam constant op, en vloog als een raket weer terug bij balverlies. Chapeau, al was het natuurlijk wel tegen Ajax. Dan willen al die jongens hun beste beentje wel voor zetten.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Wizard » 22-04-2013 14:43

Ideale speler voor psv waar ze duidelijk een inschuivende (meevoetballende) CV'er nodig hebben.
Stap naar AZ is een stap opzij danwel een stap terug. Jeffrey speelt momenteel erg goed en heeft op voetballend vlak geen enkele aanleiding om naar AZ over te stappen. Nog een seizoen bij SCH sterk spelen en dan komt die stap naar psv vanzelf.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Otsje P » 22-04-2013 15:25

Wizard schreef:Ideale speler voor psv waar ze duidelijk een inschuivende (meevoetballende) CV'er nodig hebben.


Klopt. En ik sluit ook niet uit dat Ajax hem in het vizier houdt. Alderweireld staat in de belangstelling van diverse clubs en zal vervangen moeten worden. Ze hebben Veltman als rechter centrale verdediger achter de hand, maar die is te licht naast Moisander. Een andere optie is dat van Rhijn terugkeert naar het centrum, waar hij van nature ook speelde. Ik verwacht echter dat ze in Amsterdam gaan voor van Dijk, Gouweleeuw, of inzetten op de beloofde terugkeer van Heitinga.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Flying Frisian » 22-04-2013 18:28

Otsje P schreef:Klopt. En ik sluit ook niet uit dat Ajax hem in het vizier houdt. Alderweireld staat in de belangstelling van diverse clubs en zal vervangen moeten worden. Ze hebben Veltman als rechter centrale verdediger achter de hand, maar die is te licht naast Moisander. Een andere optie is dat van Rhijn terugkeert naar het centrum, waar hij van nature ook speelde. Ik verwacht echter dat ze in Amsterdam gaan voor van Dijk, Gouweleeuw, of inzetten op de beloofde terugkeer van Heitinga.
Aangezien Moisander tweebenig is, is het centrum Moisander-Denswil een ook reële optie in mijn ogen.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Otsje P » 23-04-2013 07:36

Flying Frisian schreef:Aangezien Moisander tweebenig is, is het centrum Moisander-Denswil een ook reële optie in mijn ogen.


Dat zie ik dan eerder gebeuren inderdaad. Moet zeggen dat ik Denswil wel als een groot talent zie. Ik vind Moisander eerlijk gezegd een beetje te licht om ook internationaal indruk te maken.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Neymar » 26-04-2013 12:10

Jeffrey Gouweleeuw hoopt dat hij sc Heerenveen na drie seizoenen kan verlaten voor een andere club. De 21-jarige verdediger doorliep de jeugdopleiding van ADO’20 en stroomde op vijftienjarige leeftijd in bij de Friezen. Hij werkte zich op tot een vaste waarde in het elftal onder Ron Jans en kan ook onder Marco van Basten rekenen op vertrouwen. Het liefst gaat hij echter wel hogerop.

AZ is de club die Gouweleeuw daarbij in gedachten heeft. De Alkmaarse club waagde al eerder een poging hem aan te trekken, maar kwam er niet uit met sc Heerenveen. Het contract van Gouweleeuw is inmiddels een jaar verder gevorderd en na de zomer gaat hij in principe zijn laatste seizoen tegemoet in Friese dienst. Het zou een mooi moment zijn voor sc Heerenveen om hem te verkopen.

Gouweleeuw hoopt dat dat ook zal gebeuren. In het Friesch Dagblad gaat hij in op de flirt met AZ van eerder deze campagne. De club staat weliswaar veertiende tegenover een zevende plek voor sc Heerenveen, maar dat zegt de jeugdinternational niet alles. “AZ wil me graag hebben, daaruit spreekt veel vertrouwen. Bovendien zie ik het toch als een stapje hoger. Ik heb nog maar een contract van één jaar dus ik denk dat Heerenveen me wel wil laten gaan. Voorlopig moeten de clubs er echter nog uit zien te komen.”

Voetbalzone.nl


Ik vind het vrij hilarisch dat die jongen AZ als een stap hogerop ziet.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-04-2013 12:20

Dan heb je ze toch niet geheel op een rijtje als je AZ als een stap omhoog ziet. Inderdaad hilarisch.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor davp » 26-04-2013 12:41

Jeffrey is dan ook niet de slimste. AZ en Heerenveen zijn in potentie ongeveer gelijkwaardige clubs, alleen is Heerenveen op het moment (sportief) toch echt een stukje verder.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Eric » 26-04-2013 12:46

Natuurlijk acht hij AZ niet hoger in. Dat doet hij gewoon om AZ en haar supporters te pleasen. Misschien is hij toch iets slimmer dan jullie denken.

Volgens mij is de ware reden dat hij niet met Van Basten of andere technische staf door de deur heen kan. Hij heeft het wel gezien bij Heerenveen. En als dat zo is, dan heeft hij gelijk dat hij een nieuwe impuls zoekt. AZ is momenteel gewoon het hoogst reikbare voor hem en ze willen hem graag, dus een gekke keuze is het niet.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor elmo87 » 26-04-2013 12:49

Heb het nooit begrepen, begrijp het nog steeds niet en zal het ook nooit begrijpen. :| Wat een koe die Gouweleeuw! Waarom niet verlengen met 1 of 2 jaar en rustig wachten op aanbod van een club - Ajax, PSV, Feyenoord, Twente komen daarvoor wat mij betreft in aanmerking - wat écht een stap omhoog betekent? Hier schiet je niks mee op. AZ zal niet gek veel meer salaris als Heerenveen betalen en sportief is het met beide clubs per seizoen wisselend. Vindt hij die reistijd echt zó belangrijk? :cry:
twitter.com/jelmo87
elmo87
Nieuw talent
 
Berichten: 146
Geregistreerd op: 24-09-2010 18:57
Woonplaats: Menaam

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Otsje P » 26-04-2013 12:53

Eric schreef: AZ is momenteel gewoon het hoogst reikbare voor hem


Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. In de topduels heeft Jeffrey heel aardig gespeeld. Zo ook vorige week in de Arena. Als Alderweireld vertrekt, dan sluit ik niet uit dat Ajax Jeffrey graag zou halen. Ook PSV zal iets aan de defensie gaan doen deze zomer. Dat kan niet anders. En dan heb je ook nog de Vrij die in de belangstelling staat van diverse clubs. Feyenoord heeft ook geen rechter centrale verdediger achter de hand.

Dus als ik Jeffrey was, zou ik dat geslijm naar AZ even achterwege laten, en gewoon mijn ballen uit mijn broek voetballen. Dan is er misschien wel veel meer mogelijk.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Eric » 26-04-2013 13:27

Kom nou, heb je Gouweleeuw dit seizoen zien verdedigen? Zelfs bij PSV zou hij geeneens 4de verdediger zijn. Ajax en PSV zullen hem vast in de gaten houden, maar hij is er nog lang niet. Hij had dit seizoen de stap moeten maken, maar heeft dit nagelaten.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Superfries88' » 26-04-2013 13:48

Dit is pas zijn tweede volledige seizoen in de A-selectie en een terugval is dan helemaal niet zo gek. De laatste maanden staat Gouweleeuw bovendien prima te spelen, hoewel je nog best accent kan leggen op de zwakke punten. Hoe dan ook, hij is zeker in staat om via Heerenveen hogerop te gaan en dan doel ik niet op AZ. Waarom wacht je niet rustig af? In de zomer komt waarschijnlijk wel iets leuks voorbij en als dat niet lukt, dan maakt AZ of Heerenveen ook heus niet zoveel uit. Dat is sportief noch financieel een stap van niets, terwijl de afstand relatief gezien ook gering is.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Otsje P » 26-04-2013 13:49

Eric schreef:Kom nou, heb je Gouweleeuw dit seizoen zien verdedigen? Zelfs bij PSV zou hij geeneens 4de verdediger zijn. Ajax en PSV zullen hem vast in de gaten houden, maar hij is er nog lang niet. Hij had dit seizoen de stap moeten maken, maar heeft dit nagelaten.


Dat is jou mening. Ik vind dat hij na de winterstop 1 van de sterkhouders is. Sinds we vroeg druk zetten, en Gouweleeuw weer vooruit kan gaan verdedigen, is hij weer uitstekend bezig. Als je gaat inzakken, en rond je eigen 16 verdedigd, is Gouweleeuw inderdaad niet de beste verdediger. Op Fysiek en duelkracht is er nog genoeg te verbeteren. Maar als je hoog druk wilt zetten, en rond de middenlijn wilt verdedigen, is Gouweleeuw 1 van de betere verdedigers van Nederland. Op inzicht en techniek is hij gewoon uitstekend. Ik zeg trouwens ook niet dat hij nu al de ideale man is voor Ajax, maar met zijn speelstijl zou hij er uitstekend passen. Er valt nog genoeg te verbeteren, maar ik geloof niet dat hij hier nog veel verder zal groeien. Daarvoor moet hij op hoger niveau gaan trainen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Frisian Viking » 26-04-2013 14:02

Gewoon uitfluiten met dat onnozele praat van hem. Respectloos naar zijn huidige werkgever en aanhang. Past in hetzelfde rijtje als Beerens met deze uitspraken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Freezeman » 26-04-2013 16:03

Zo lang een speler het pompeblêden shirt draagt fluit ik geen enkele speler uit.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Frisian Viking » 26-04-2013 17:50

Net als met Drost en Alves ben ik Gouweleeuw wel zat met zijn uitspraken. Laat maar gauw gaan.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Flying Tilster » 26-04-2013 21:58

Waarom liet Van Basten deze jongen nog staan? Het was na 10 minuten wel duidelijk dat hij heel graag wilde dat AZ de punten mee naar Alkmaar nam.

Strikje erom en weggggg...
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-04-2013 22:00

Kan AZ hem niet direct meenemen de afsluitdijk over? Wat een drama deze jongen vandaag.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor davp » 28-04-2013 10:00

Je zou inderdaad denken dat deze jongen de boel moedwillig liet lopen tegen AZ.. Snel verkopen deze lelijke kaaskop!
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-05-2013 08:16

Wanneer komt AZ ons verlossen van deze ontzettende matige verdediger? Hij wint amper duels en toont veel te weinig passie. Van Basten heeft het heel goed gezien aan het begin van het seizoen, want hij is geen verdediger, want dat kan hij niet. Opbouwen wel.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Otsje P » 06-05-2013 08:21

Heerenveen rules schreef:Wanneer komt AZ ons verlossen van deze ontzettende matige verdediger? Hij wint amper duels en toont veel te weinig passie. Van Basten heeft het heel goed gezien aan het begin van het seizoen, want hij is geen verdediger, want dat kan hij niet. Opbouwen wel.


Liet zich bij de corners in ieder geval verschrikkelijk gemakkelijk verslaan door Mulenga. Dat koste ons 2 tegengoals. Vind Jeffrey in principe niet passielozer dan vele anderen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Appie_M » 06-05-2013 09:08

Weet iemand of zijn transfer naar de kazen al rond is?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Superfries88' » 06-05-2013 09:30

Gouweleeuw draait een tegenvallend seizoen, maar het gaat me echt te ver om hem af te schilderen als een matige verdediger. Tot afgelopen zomer hoorde je echt helemaal niemand op dit forum over een gebrek aan mentaliteit hetzij kwaliteit. Het doorschuiven werd wel eens gelinkt aan een positie op het middenveld, maar de overheersende conclusie was toen vrij simpel: Gouweleeuw komt als centrale verdediger beter tot zijn recht. Dat allemaal is schijnbaar vergeten op basis van een minder seizoen...

Vorig seizoen ontbrak Gouweleeuw de eerste wedstrijden van het seizoen. Voor het gemak heb ik de posts gepakt die de toenmalige visies vlak na de comeback mooi samenvatten:

Vanaf nu nooit meer uit de basis! Wat een verademing na Breuer en Kruiswijk!

Weer zeer solide en het hoofd altijd ijzig rustig. Wat een verademing!

Klasse gespeeld weer. Het lijkt ook wel of hij er al jaren in staat.

De beste man gisteren! Niet meer uit de basis weg te denken. Vooral de rust die hij uitstraalt is opmerkelijk op die leeftijd.

Jeffrey Gouweleeuw vind ik de verpersoonlijking van het nieuwe elan van dit elftal, dat vooral gisteravond goed zichtbaar werd. Geen paniekerigheid, geen angst, maar rust, onverzettelijkheid en onoverwinnelijkheid.

Dit is toekomstig Oranje-materiaal, dat is mij wel duidelijk.

Zo zie je maar weer dat we dus in Nederland (en dus ook in Heerenveen) best in staat zijn goede verdedigers op te leiden.

Noem mij een Nederlandse centrale verdediger van zijn leeftijd die net zo goed zo niet beter is. Ik ken ze niet.


Het kan toch niet zo zijn dat hier helemaal niets meer van over is?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jeffrey Gouweleeuw

Berichtdoor Knipecity » 06-05-2013 09:34

Ik vind het nog steeds een prima speler. Jammer dat hij weg gaat.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten

cron