Jeffrey Gouweleeuw

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Ik ben persoonlijk wel gecharmeerd van Gouweleeuw, hij heeft de potentie te slagen bij de club. Hij is wekelijks een van de betere beloften in Jong Heerenveen en daarnaast regelmatig goed voor een doelpunt uit spelhervattingen.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

We speculeren steeds over versterkingen. Het allermooist zou natuurlijk zijn dat Gouweleeuw doorbreekt.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Debutant mag het laten zien van Jans
Bij sc Heerenveen staat zaterdagavond een verrassende debutant in de basis. De 19-jarige Jeffrey Gouweleeuw vormt samen met Michel Breuer het hart van de Friese defensie. Gouweleeuw vervangt de geschorste Arnold Kruiswijk. ,,Jeffrey ontwikkelt zich goed. Hij mag het laten zien,’’ aldus trainer Ron Jans.

Afbeelding
Filip Djuricic keert tegen Excelsior terug in de basis.
Jeffrey Gouweleeuw wordt met zijn basisplaats beloond voor zijn goede optredens in het beloftenteam. De centrale verdediger behoort wekelijks tot de uitblinkers bij het tweede en krijgt nu Kruiswijk geschorst is en Kopic geblesseerd, de voorkeur boven Igor Djuric. ,,Igor speelt ook goed, maar Jeffrey blinkt uit. Hij traint al een tijdje mee, is mee geweest naar Portugal en ontwikkelt zich goed. Nu is het moment om het ook in het eerste te laten zien,’’ legt Ron Jans uit.

De opstelling voor het thuisduel tegen Excelsior kent geen echte verrassingen. Filip Djuricic, die twee weken geleden tegen Heracles Almelo vanwege een uitbarsting op de training buiten het elftal werd gelaten, staat zaterdag op zijn vertrouwde plek op het middenveld. Hierdoor moet Michal Svec weer op de bank plaatsnemen.

Volgens Jans behoren de ‘probleempjes’ met Djuricic tot de verleden tijd. De Serviër is op pad geweest voor interlandvoetbal en volgens Jans heeft de trip naar zijn moederland het jonge talent goed gedaan. ,,We hebben kort bijgepraat. Filip heeft tegen Bulgarije uitstekend gespeeld en werd zelfs tot man van de wedstrijd uitgeroepen. Filip gaat zaterdag gewoon spelen.’’


Voorin krijgen Luciano Narsingh, Bas Dost en Oussama Assaidi de voorkeur. Dost kampte de afgelopen periode met een teenblessure, maar is tijdig fit voor de confrontatie met de nummer zestien van de eredivisie. Op rechts krijgt Narsingh opnieuw de voorkeur boven Beerens. ,,We zijn tevreden over Luciano, dus is er geen reden om te veranderen,’’ aldus Jans.

De internationals keerden afgelopen week fit terug in Friesland. Alleen Grindheim en Väyrynen kampen met lichte liesklachten, maar Jans verwacht geen problemen. ,,We hebben het onder controle. Het kan zijn dat de klachten in de wedstrijd weer opspelen, maar dat zien we morgen dan wel weer.’’

Ron Jans hoopt dat zijn elftal zaterdag tegen Excelsior een goede wedstrijd aflevert. Aan winst of de play-offs wenst de trainer vooraf niet te denken. ,,We kunnen goed voetballen en willen dat graag laten zien. Belangrijk is dat we scoren. Vandaag op de training vlogen de ballen er makkelijk in, ik hoop dat dat morgen ook het geval is. Een overwinning zou mooi zijn, voor het gevoel, maar ook met het oog op de komende wedstrijden.’’

Afbeelding
Jeffrey Gouweleeuw maakt zaterdag zijn debuut in de hoofdmacht van sc Heerenveen.
Het hart van de defensie wordt zaterdag gevormd door een routinier, Michel Breuer en een debutant, Jeffrey Gouweleeuw. De 19-jarige Heemskerker kreeg vanochtend de definitieve bevestiging dat hij tegen Excelsior zijn eredivisiedebuut gaat maken. ,,Ik had al geruchten gehoord, maar nu is het definitief. Ik ben er klaar voor. Morgen zal best een spannende dag worden, maar als de wedstrijd begint, sta ik er.’’

Gouweleeuw heeft zijn debuut te danken aan zijn goede optredens in het beloftenteam. De centrale verdediger, die al vijf keer scoorde, is blij met de kans die Jans hem biedt. Sollied nam Gouweleeuw in 2009 al mee op trainingskamp naar Turkije, maar de verdediger vindt dat hij op schema ligt. ,,Toen was ik pas zestien. Het is goed om langzaam gebracht te worden.’’

De jeugdinternational wil tegen Excelsior zijn normale spel spelen. ,,Ik kan goed opbouwen en verdedigen en raak niet snel in paniek. Of ik weet met wie ik te maken krijg, ik verwacht Bergkamp of Fernandez, maar om eerlijk te zijn maakt het me niet uit. Ik wil laten zien dat ik ook op het hoogste niveau mee kan.’’

Met zijn debuut in de hoofdmacht heeft Jeffrey Gouweleeuw zijn doel voor dit seizoen verwezenlijkt. Volgend jaar wil hij zich nadrukkelijker laten gelden. ,,Dan moet ik dichter bij het eerste komen. Het gaat nu lekker, ik voel me goed en krijg het vertrouwen van de trainer. Het is nu aan mij om het te laten zien.’’
Het bericht van de clubsite.
Alle ballen op Henkie!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Gouweleeuw speelt als een echte vent. Kunnen we goed gebruiken.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Wat het is het nou een rechts- of links benige speler ?
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Volgens mij links.
Corruption is everywhere, fight it!
Hydra
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 04-02-2011 16:09

Bericht door Hydra »

Hij is tweebenig.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Hydra schreef:Hij is tweebenig.
Gelukkig maar, is wel zo makkelijk. Je zou maar met een been moeten voetballen.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Ik heb medelijden met Gouweleeuw. Speelde prima voor een debutant in dit "team".
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Gouweleeuw heeft een prima wedstrijd gespeeld, de rest liet hem alleen gigantisch in de steek!
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Zielig dat je mag debuteren met zo verzameling losers als teamgenoten......
HIj deed het naar behoren en mag de rest van het seizoen wel blijven staan.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Arjen schreef:HIj deed het naar behoren en mag de rest van het seizoen wel blijven staan.
Amen! Liet al meer zien dan Kruiswijk in 200 westrijden in het betaalde voetbal.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2451
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Vond hem prima spelen, stond op een bepaald moment zelfs spelers op positie te zetten :D Kunnen de heren wel gebruiken daar achterin.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Als er dan iemand MOTM gekozen moet worden.. ga ik voor deze jongen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Heb me dood geergerd om publiek bij mij in het vak. Oh wat kijkt deze jongen goed naar de bal. Oh wat knap uitgeschoten, weg is weg. Hij kon niks fout doen. Iemand als Breuer die het schompens al jaren van bilnaad tot bek loopt te werken kan dan weer niks goed doen. Zo vreselijk naief.
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

rust schreef:Heb me dood geergerd om publiek bij mij in het vak. Oh wat kijkt deze jongen goed naar de bal. Oh wat knap uitgeschoten, weg is weg. Hij kon niks fout doen.
Hij deed het voor een debutant ook naar behoren. Heeft wel fouten gemaakt, maar hij is 19 en moet debuteren in zon kut elftal.
rust schreef:Iemand als Breuer die het schompens al jaren van bilnaad tot bek loopt te werken kan dan weer niks goed doen. Zo vreselijk naief.
Ik weet niet waar je dit hebt gezien, maar Breuer loopt al jaren geen stap extra. Wat een blamage die vent..
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Mooi debuut. Jongen voor de toekomst. Tenzij Jans met hem een slechte band krijgt. Het zou zomaar kunnen.
Samen maken we de club sterk.
Swollenaer
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-07-2004 22:16
Locatie: Zwolle

Bericht door Swollenaer »

Dat gelul altijd over Breuer.. Idd geen topper, maar vrijwel de enige speler die altijd zijn best doet en daarom al een voldoende haalt.. Gister ook weer.. HV komt overall te kort en is geen team.. Ik zou he gewoon houden, ook al is het als 12e man.. Hij staat er altijd..
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Viel me op, de cross-pass die hij in huis heeft. Zag er netjes uit.
SCH
Gebruikersavatar
wayne's world
Jeugdspeler
Berichten: 47
Lid geworden op: 23-01-2011 15:36

Bericht door wayne's world »

Swollenaer schreef:Dat gelul altijd over Breuer.. Idd geen topper, maar vrijwel de enige speler die altijd zijn best doet en daarom al een voldoende haalt.. Gister ook weer.. HV komt overall te kort en is geen team.. Ik zou he gewoon houden, ook al is het als 12e man.. Hij staat er altijd..
Ben het wel met je eens, je moet Breuer geen opbouwende taak geven, maar puur laten verdedigen, dat kan hij goed! Jeffrey Gouweleeuw speelde gisteren best goed, heeft goede uitstraling en bouw!
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Jammer voor deze jongen dat ie moet debuteren met zo'n stel lamzakken om zich heen.

Liet zich 1 keer makkelijk wegzetten door Fernandez, maar verder niet onaardig gespeeld.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

rust schreef:Iemand als Breuer die het schompens al jaren van bilnaad tot bek loopt te werken kan dan weer niks goed doen. Zo vreselijk naief.
Klopt. Breuer kan ook niks goed doen. Dat laat hij al jaaaaaaaaaren zien. In deze jongen zit duidelijk veel en veel meer dan in Breuer. Volgende wedstrijd graag Gouweleeuw naast Kopic zetten.
En Breuer z'n contract a.u.b. z.s.m. verscheuren.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

19 en zo'n debuut spelen in zo'n klote elftal. Petje af voor deze jongen.
In de komende wedstrijden maar eens opstomen en klaar maken voor het grote werk volgend seizoen. Nu mag hij nog fouten maken, want we winnen toch geen enkele wedstrijd meer. Stel maar eens meer van deze jongens op. Laat VdB nog een wedstrijd of twee meepakken om ritme te krijgen en zet Gouweleeuw met Kopic een paar wedstrijden achterin. Met nog een nieuwe, goede verdediger als concurrentie en evt Breuer of Kruiswijk als tweede backup kom je een eind (als er toch niet teveel geinvesteerd kan worden).

Ik zie in deze jongen wel een toekomst. Hij is pas 19 en is al beter dan Kruiswijk of Breuer.. Om je kapot te schamen eigenlijk, dat de jeugd de oude garde 'kapotspeelt'.. :oops:
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Ironis schreef:19 en zo'n debuut spelen in zo'n klote elftal. Petje af voor deze jongen.
In de komende wedstrijden maar eens opstomen en klaar maken voor het grote werk volgend seizoen. Nu mag hij nog fouten maken, want we winnen toch geen enkele wedstrijd meer. Stel maar eens meer van deze jongens op. Laat VdB nog een wedstrijd of twee meepakken om ritme te krijgen en zet Gouweleeuw met Kopic een paar wedstrijden achterin. Met nog een nieuwe, goede verdediger als concurrentie en evt Breuer of Kruiswijk als tweede backup kom je een eind (als er toch niet teveel geinvesteerd kan worden).

Ik zie in deze jongen wel een toekomst. Hij is pas 19 en is al beter dan Kruiswijk of Breuer.. Om je kapot te schamen eigenlijk, dat de jeugd de oude garde 'kapotspeelt'.. :oops:
Lol, deze jongen heeft 't goed gedaan, maar is zeker nog niet beter dan Breuer en laat staan Kruiswijk.
Inderdaad petje af als je op dit moment zo'n pot kunt spelen, maar heeft zaterdag nog genoeg fouten gemaakt...
Als een paar mensen spreken van een geweldig debuut, hobbelt de massa erachteraan.
Back2reality
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Hij oogde zeer rustig en ik vond hem wel degelijk beter dan een Breuer en Kruiswijk. Gewoon laten staan nu!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Wizard schreef:Inderdaad petje af als je op dit moment zo'n pot kunt spelen, maar heeft zaterdag nog genoeg fouten gemaakt...
Als een paar mensen spreken van een geweldig debuut, hobbelt de massa erachteraan.
Back2reality
Het was ook gewoon een prima debuut. Als hij deze lijn doortrekt (en daar lijkt het al tijden wel op), komt hij er echt wel. Laat hem daarom nu maar mooi staan. Het seizoen is toch al naar de klote, laat hem maar mooi ervaring opdoen en fouten maken. Wordt hij alleen maar beter van, waardoor wij er volgend seizoen (hopelijk) alleen maar meer plezier van hebben. Bovendien merk je op de tribunes dat men het niet erg vind als hij fouten maakt. Dat zegt overigens misschien ook wel meer over de relatie tussen selectie en publiek. Die is de oude groep he-le-maal zat.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Fanatic 4-ever schreef:Het was ook gewoon een prima debuut. Als hij deze lijn doortrekt (en daar lijkt het al tijden wel op), komt hij er echt wel. Laat hem daarom nu maar mooi staan. Het seizoen is toch al naar de klote, laat hem maar mooi ervaring opdoen en fouten maken. Wordt hij alleen maar beter van, waardoor wij er volgend seizoen (hopelijk) alleen maar meer plezier van hebben. Bovendien merk je op de tribunes dat men het niet erg vind als hij fouten maakt. Dat zegt overigens misschien ook wel meer over de relatie tussen selectie en publiek. Die is de oude groep he-le-maal zat.
Ik zie liever de jonge garde hun stinkende best doen en fouten maken dan de oude garde zien sputteren in ons prachtige shirt.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Frisian Viking schreef: Ik zie liever de jonge garde hun stinkende best doen en fouten maken dan de oude garde zien sputteren in ons prachtige shirt.
Hear hear !!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zowaar weer eens een centrale verdediger die durft in te schuiven. Jaaaaren niet gezien.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Wizard schreef:Lol, deze jongen heeft 't goed gedaan, maar is zeker nog niet beter dan Breuer en laat staan Kruiswijk.
Voetballend is hij zelfs vele malen beter dan Breuer. Ik mag toch hopen dat je dat toch wel gezien hebt.
Hij heeft genoeg fouten gemaakt, maar dat doen Breuer & Kruiswijk ook wekelijks.. dus daar kijk ik nog niet eens zo direct naar. Blijf jij maar lekker geloven in Breuer en Kruiswijk, ik doe dat al tijden niet meer.

Van de ene kant gun je hem de wedstrijd tegen PSV, aan de andere kant heb ik liever dat men Breuer/Kruiswijk gaat vernederen in Eindhoven dan deze jonge kerel.
Plaats reactie