Sven Kums

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sven Kums

Berichtdoor abegoal » 23-06-2013 21:17

Ik lees geruchten dat hij naar Duitsland vertrekt??
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
abegoal
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-06-2013 21:39

Zou mooi zijn. Speelde wel heel kleurloos dit seizoen. Er mag wel wat meer creativiteit bij op ons middenveld.
Waar staan die geruchten dan?
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Frisian Viking » 23-06-2013 21:54

Heeft inderdaad een matig seizoen achter de rug, maar wie niet? Zijn eerste seizoen was hij één van de betere spelers en ik zie niet in waarom dat er komend seizoen niet weer uit zou kunnen komen. Ik hoop dat Kums nog een jaar blijft en laat zien wat hij in zijn mars heeft om dan in de zomer van 2014 een mooie stap naar de Bundesliga te maken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Neymar » 23-06-2013 22:06

Afgelopen seizoen speelde Sven inderdaad niet bijster goed. Maar goed, het hele team liep gewoon voor geen meter. Het jaar daarvoor was hij echt enorm goed. Ik denk persoonlijk dat het beter is voor hem als hij vertrekt. Eikrem neemt zijn plek in. De Roon zal waarschijnlijk ook wel een basisplek hebben. Dan heb ik liever nog een creatieve derde middenvelder.
Neymar
Superster

Berichtdoor abegoal » 23-06-2013 22:23

Heerenveen rules schreef:Zou mooi zijn. Speelde wel heel kleurloos dit seizoen. Er mag wel wat meer creativiteit bij op ons middenveld.
Waar staan die geruchten dan?

Wordt een aantal maal gemeld bij reacties op voetbalnieuws pagina's. Omdat ik er nog niets van had gehoord, vermeld ik die geruchten maar eens in zijn topic.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
abegoal
Superster

Berichtdoor wald pyk » 23-06-2013 22:39

Om welke club(s) gaat het?
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
wald pyk
Superster

Berichtdoor Otsje P » 24-06-2013 07:57

Denk persoonlijk dat Sven een geweldig duo met Wolff Eikrem zou kunnen worden. Waar Filip vaak direct voor de dribbel en de actie ging, is Wolff een echte passer en combinatiespeler. Dat is Kums ook. Met zijn tweeën zouden ze het positiespel op het middenveld naar een hoger niveau kunnen tillen.

Ik zou met hun beiden op het midden gaan spelen, met daarachter de Roon of van den Berg in de punt naar achter. Je hebt dan Ziyech achter de hand voor als Kum of Eikrem geblesseerd of geschorst is.
Otsje P
Superster

Berichtdoor Gekko » 24-06-2013 08:03

Ziyech kan ook als buitenspeler worden gebruikt. De Roon en vd Berg zijn zekerheidjes lijkt me. Dat betekent dat met het aantrekken van Eikrem Kums mogelijk bankzitter zou worden. Kums is zo'n typische cementvoetballer zoals ook Radomski was. Niet erg in het oog springend maar zulke verbinders (wie gebruikte dat woord ook al weer eerder maar onterecht?) zijn wel nodig.
Gekko
Superster

Berichtdoor Otsje P » 24-06-2013 08:21

Gekko schreef:Ziyech kan ook als buitenspeler worden gebruikt. De Roon en vd Berg zijn zekerheidjes lijkt me. Dat betekent dat met het aantrekken van Eikrem Kums mogelijk bankzitter zou worden.

Ik hoop dat Marco er nu eindelijk voor kiest om met de punt naar achter te gaan spelen. Dan heb je aan of de Roon, of van den Berg genoeg. Hiermee krijg je meer voetbal op het middenveld, zonder de balans te verliezen.
Otsje P
Superster

Berichtdoor Gearard » 24-06-2013 12:15

Otsje P schreef:Ik hoop dat Marco er nu eindelijk voor kiest om met de punt naar achter te gaan spelen. Dan heb je aan of de Roon, of van den Berg genoeg. Hiermee krijg je meer voetbal op het middenveld, zonder de balans te verliezen.

Helemaal mee eens! Met De Roon én Van den Berg kun je niet voetballen. Nuttige spelers, maar twee op het veld is teveel van het goede.
Gearard
Beheerder

Berichtdoor Marça » 25-06-2013 20:52

En toch denk ik dat Kums het eerste moet vrezen voor zijn plek op het middenveld.. De Roon (box-to-box, altijd doorgaan, veel groeipotentie) en Van den Berg (stukje onverzettelijkheid en karakter, niet-ideale schoonzoon) brachten het afgelopen jaar zeker wat extra's. Verwacht ook dat Eikrem als aankoop in principe al een basisplek heeft.

Alles hangt af van de voorbereiding, anders kan het wel eens bankzitten worden voor deze sympathieke Belg.
Marça
Superster

Berichtdoor Gearard » 25-06-2013 21:20

Van den Berg en De Roon zijn handig wanneer we tegen de top-6 voetballen, maar als je zelf het spel moet maken dan kun je ze beter niet alle twee opstellen.

In Kums zijn eerste seizoen waren hij en Elm de controleurs op het middenveld. Dus Kums kan verdedigend best zijn mannetje staan.
Gearard
Beheerder

Berichtdoor TWR22 » 26-06-2013 08:16

Marça schreef:En toch denk ik dat Kums het eerste moet vrezen voor zijn plek op het middenveld.. De Roon (box-to-box, altijd doorgaan, veel groeipotentie) en Van den Berg (stukje onverzettelijkheid en karakter, niet-ideale schoonzoon) brachten het afgelopen jaar zeker wat extra's. Verwacht ook dat Eikrem als aankoop in principe al een basisplek heeft.

Alles hangt af van de voorbereiding, anders kan het wel eens bankzitten worden voor deze sympathieke Belg.

Ik denk dat de basis inderdaad Eikrem en Van den Berg gaan worden, 2 spelers waar MVB erg gecharmeerd van is. De Roon is er kort achter als eerste wissel en de conclusie kan bijna alleen maar zijn dat Kums naar de bank verdwijnt en niet vaak zal spelen.
100% achter Marco van Basten!
TWR22
Superster

Berichtdoor HUNTELAAR » 28-07-2013 19:10

Niemand over gehoord, waar was Kums gister?
HUNTELAAR
Basisspeler

Berichtdoor Heerenveen rules » 28-07-2013 19:11

Hij viel woensdag geblesseerd uit op de training, dus wellicht geblesseerd?
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 28-07-2013 20:04

De clubsite (zie artikel Van Basten) geeft keurig antwoord:

Sven Kums was zaterdag niet van de partij. De Belg heeft een spiertje in de nek verrekt, maar volgens fysiotherapeut Erik ten Voorde is de blessure niet ernstig. Ten Voorde verwacht dat de Belg in de loop van de week weer aansluit bij de groep.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Zinkhout » 19-08-2013 19:59

Kums wil weg, zat er ook wel een beetje aan te komen. Hij kwam er alleen niet uit met Zulte:

http://www.demorgen.be/dm/nl/998/Voetba ... m-af.dhtml
Zinkhout
Nieuw talent

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-08-2013 20:10

Best een aardige club en dan vraagt hij teveel........ Het is wat met die verwende profs.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor luku » 19-08-2013 21:07

Als je voortgaat op een krantenartikel....
Het is zo gemakkelijk van negatieve kritiek te spuien, niet ?
luku
Bankzitter

Berichtdoor Superfries88' » 19-08-2013 23:21

Heerenveen rules schreef:Best een aardige club en dan vraagt hij teveel........ Het is wat met die verwende profs.

Elf jaar geleden speelde Zulte nog op het derde niveau van België, ze werken met een begroting van negen miljoen euro (niveau PEC Zwolle) en de stadioncapaciteit is lager dan in Leeuwarden. Alle lof voor de recente resultaten hoor, maar om dat nu als belangrijkste graadmeter te nemen? Ik kan me heel goed voorstellen dat Kums op een mooiere uitdaging hoopt. Het is jammer dat hij onder Van Basten zo waanzinnig ver is weggezakt, want anders zou hij ook beduidend betere opties hebben. Zo'n anderhalf jaar geleden stond hij nog op een lijstje bij Ajax...
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Stiffie » 20-08-2013 06:53

Ik vind Kums niet minder dan wat er nu bij ons op het middenveld loopt (vd Berg of De Roon bv). Zo'n ervaren middenvelder zet je toch niet zo maar aan de kant?
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster

Berichtdoor Knipecity » 20-08-2013 06:58

Stiffie schreef:Ik vind Kums niet minder dan wat er nu bij ons op het middenveld loopt (vd Berg of De Roon bv). Zo'n ervaren middenvelder zet je toch niet zo maar aan de kant?

Sterker nog, technisch is Kums veel beter dan De Roon en Vd Berg maar die heren hebben specifieke kwaliteiten. De Roon is een enorme aanjager, heeft diepgang en is meer leider dan Kums. Vd Berg zal ook om zijn vechtersmentailiteit meer spelen. Kums kan wel eens de dupe zijn van zijn Belgische bescheidenheid want dat hij gewoon erg goed kan voetballen hebben we wel gezien.
Knipecity
Superster

Berichtdoor Gekko » 20-08-2013 19:13

Kums lijkt het niet (meer) te kunnen belopen. Actieradius is te klein.
Gekko
Superster

Berichtdoor Stiffie » 20-08-2013 20:39

Dat lijkt me sterk, Kums heeft juist een enorme motor.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster

Berichtdoor Wizard » 21-08-2013 08:23

Jammer om te zien dat Kums inderdaad zo ver is weggezakt. Heeft namelijk een fantastische pass in z'n voeten en daarnaast veel spelinzicht. Kon naast Elm controlerend goed spelen. Wanneer hij z'n 'oude' niveau haalt, zou hij in combinatie met Eikrem en Ziyech een voetballend zeer sterk middenveld vormen.

Ben 't ermee eens dat 't lijkt alsof hij 't niet meer kan belopen (conditie?).
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Thinkman » 22-08-2013 20:47

Wizard schreef:Jammer om te zien dat Kums inderdaad zo ver is weggezakt. Heeft namelijk een fantastische pass in z'n voeten en daarnaast veel spelinzicht. Kon naast Elm controlerend goed spelen. Wanneer hij z'n 'oude' niveau haalt, zou hij in combinatie met Eikrem en Ziyech een voetballend zeer sterk middenveld vormen.

Kums geeft zelf aan teleurgesteld te zijn in MvB, omdat die hem totaal niet heeft uitgelegd waarom hij niet meer speelt.
Verbaas me er over hoe weinig er in de voetballerij inhoudelijk met elkaar gesproken lijkt te worden. Je zou verwachten dat trainer en speler toch minstens 1 keer per maand even een halfuurtje met elkaar spreken, vakinhoudelijk.
Thinkman
Superster

Berichtdoor 1983 » 22-08-2013 20:59

Ja, maar voetballers zijn ook wel erg weinig zelfkritisch en hebben altijd uitleg nodig. Als ie nou kritisch naar zichzelf zou kijken, zou hij toch inzien dat ie slecht heeft gepresteerd en dat ie door anderen is voorbijgestreefd? Dan zou jij helemaal geen uitleg nodig hebben. Ik zal niet een moment wakker liggen van zijn vertrek.
1983
Superster

Berichtdoor john2p » 22-08-2013 21:12

Thinkman schreef:
Wizard schreef:Jammer om te zien dat Kums inderdaad zo ver is weggezakt. Heeft namelijk een fantastische pass in z'n voeten en daarnaast veel spelinzicht. Kon naast Elm controlerend goed spelen. Wanneer hij z'n 'oude' niveau haalt, zou hij in combinatie met Eikrem en Ziyech een voetballend zeer sterk middenveld vormen.

Kums geeft zelf aan teleurgesteld te zijn in MvB, omdat die hem totaal niet heeft uitgelegd waarom hij niet meer speelt.
Verbaas me er over hoe weinig er in de voetballerij inhoudelijk met elkaar gesproken lijkt te worden. Je zou verwachten dat trainer en speler toch minstens 1 keer per maand even een halfuurtje met elkaar spreken, vakinhoudelijk.

Maar dan moet je ook vBasten quoten, die aangeeft verscheidene malen wel aan Kums aangegeven te hebben wat hij verwachtte en waar hij aan moest werken (was namelijk in een en hetzelfde filmpje van Omrop Fryslan). En dat hij na aantal keren niet zaken blijft herhalen als in dit geval Kums het niet oppikt. Volgens mij is Kums een volwassen speler met voldoende ervaring om er mee aan de slag te gaan toch? Daarbij is voetbal toch vooral een bewegingsbezigheid en geen praatclub toch?
john2p
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 22-08-2013 21:13

Kums moet in eerste instantie naar zichzelf kijken. In zijn eerste seizoen vond ik hem fenomenaal goed, maar vorig seizoen ging het bergafwaarts. Dit seizoen heb ik tijdens de voorbereiding helaas geen stap omhoog gezien. Daarom staat hij er ook volledig terecht naast. Maar ik vind wel dat Van Basten het onhandig speelt door een basisspeler van vorig seizoen als een logische optie voor de basisopstelling te noemen, maar hem zonder uitleg wel aan de kant zet. Wees dan gewoon eerlijk en vertel dat je anderen op dit moment beter vindt. Het kost je weinig tijd en niemand die je iets kwalijk zal nemen, los van meningsverschillen over tactische beslissingen.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor john2p » 22-08-2013 21:20

john2p schreef:
Superfries88' schreef:Kums moet in eerste instantie naar zichzelf kijken. In zijn eerste seizoen vond ik hem fenomenaal goed, maar vorig seizoen ging het bergafwaarts. Dit seizoen heb ik tijdens de voorbereiding helaas geen stap omhoog gezien. Daarom staat hij er ook volledig terecht naast. Maar ik vind wel dat Van Basten het onhandig speelt door een basisspeler van vorig seizoen als een logische optie voor de basisopstelling te noemen, maar hem zonder uitleg wel aan de kant zet. Wees dan gewoon eerlijk en vertel dat je anderen op dit moment beter vindt. Het kost je weinig tijd en niemand die je iets kwalijk zal nemen, los van meningsverschillen over tactische beslissingen.

Nogmaals wie heeft er gelijk? Dit blijft weer twee kanten verhaal, want vBasten geeft in hetzelfde filmpje aan WEL uitleg te hebben gegeven. En als er 1 naar mijn idee oprecht en eerlijk is, is het vBasten wel. Daarmee wil ik niet zeggen dat Kums liegt, maar wellicht heeft hij de uitleg niet goed, of te kort gevonden etc.
john2p
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers