Sven Kums

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Op tv leek het dat Kums de aanvoerdersband kreeg toen Zomer van het veld ging, maar hij gaf hem weer door aan El-Ak. Zou hij hem niet willen hebben of zou dit gewoon een afspraak zijn? Het leek mij op het eerste.
Corruption is everywhere, fight it!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Fanatic 4-ever schreef:Op tv leek het dat Kums de aanvoerdersband kreeg toen Zomer van het veld ging, maar hij gaf hem weer door aan El-Ak. Zou hij hem niet willen hebben of zou dit gewoon een afspraak zijn? Het leek mij op het eerste.
Elm was aanvoerder en toen die eruit ging gaf hij de band aan Zomer. Op datzelfde moment ging Zomer eruit en gaf de band aan Breuer die er op dat moment net in kwam
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Klopt, maar die gaf hem weer aan Kums.
Corruption is everywhere, fight it!
FC Drogeham
Basisspeler
Berichten: 800
Lid geworden op: 20-07-2003 17:49
Locatie: Drogeham

Bericht door FC Drogeham »

Die hem dus weer aan El-Ak gaf.

:lol:
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Wel mooi om te zien hoe rustig hij bleef toen Assaidi hem verbaal op zijn flikker gaf. Hij is hier net nieuw en de grote vedette pakt hem aan, hij loopt vervolgens met een opgeheven hoofd rustig weg. Dit ventje komt er wel... Moet wel toegeven dat de corners tot nu toe wat pover zijn..
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Op z'n kop geven? Assaidi heeft niks te zeggen, laat die jongen eerst zelf weer een paar ballen erin leggen. Daar is hij namelijk voor als aanvaller zijnde. Assists of goals moeten er gemaakt worden!
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Oussama was helemaal niet in een positie medespelers op hun falie te geven, hij speelde zelf ook erg matig. Het is duidelijk dat deze groep een kapitein mist die de lijnen uitzet en de lakens uitdeelt.
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Kums is in mijn ogen een voorbeeld voor veel andere voetballers. Niet janken of in de frustratie blijven hangen maar gewoon knetterhard werken. Zich in dienst van het elftal stellen. Het is denk ik voor nieuwkomers pittig is om hun draai te vinden in een vereniging met bestuursorganisatorisch zo'n lastig jaar achter de rug.
Johnny de Jong
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 23-05-2003 18:55
Locatie: Heerenveen

Bericht door Johnny de Jong »

Voor mij is Kums DE man achter de (relatief) goede resultaten van de laatste weken. Bij balbezit is hij een goed passer, een man met inzicht en een man met een prachtige steekpass in huis. Bij balverlies gaat hij voorop in de strijd en onderschept de nodige ballen. Een speler die nooit verzaakt en voor mij is hij 1 van de beste aankopen van de laatste jaren.
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

Groot compliment voor de scouting en het bestuur dat ze deze man hebben aangetrokken, in een periode dat het financieel niet top ervoor staat bij heerenveen toch de beurs trekken. En ze hebben met Kums denk ik de goede man aangetrokken, bewijst echt een meerwaarde te zijn voor ons team.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Kums doet het heel aardig, maar toch is ons middenveld nog niet top. Hier verliezen we nog te vaak de strijd. Zeker ook tegen ADO.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Knipe jij bent ook nooit tevreden he!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Knipecity heeft een slokje teveel op denk ik ;)

Kums is wel degelijk een meerwaarde, en stel dat Roorda weer terug is durf ik een middenveld met hem, Roorda en Djuricic wel aan.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ons middenveld lijkt aardig, maar van Elm ben ik sowieso geen fan en we worden hier vaak overlopen door een verkeerde balans.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Kums is een heerlijke speler om naar te kijken. Een box to box speler als je het mij vraagt. Met ook nog eens intelligentie en een geweldige steek pas. Als je hem in AZ zou zetten dan zou het volgens mij 1 van de beste spelers van de eredivisie zijn. Ben blij dat hij bij ons speelt. En de spelers beginnen steeds meer aan elkaar te wennen dus ze gaan hem ook steeds meer snappen.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Je zou er niet aan moeten denken als Kums níet zou meespelen. 'By far' de beste aankoop sinds de laatste jaren. Ik ben van mening dat hij een absolute versterking zou zijn voor alle clubs met aspiraties voor de titel. Zowel bij Twente, PSV,en AZ zou Kums basisspeler zijn en zou hij met zijn kwaliteiten belangerijk kunnen worden. Bij Heerenveen moet hij het echter met Elm en Djuricic doen. Zet er spelers naast met duelkracht en je bent de baas op het middenveld,
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Gisteravond onopvallend, maar wat verzet deze man bergen met werk. Doet me denken aan de tijd van Radomksi. Kums gaat pas opvallen wanneer hij niet mee doet.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Knipecity schreef:Ons middenveld lijkt aardig, maar van Elm ben ik sowieso geen fan en we worden hier vaak overlopen door een verkeerde balans.
Maar komt dat dan door Kums of door Elm? Dat komt in de meeste gevallen door Elm en zeker niet door Kums.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Zit overal tussen, een pass waar je u tegen zegt en ook zijn mentaliteit en instelling is op te smullen. Wat gaan wij hopelijk nog lang genieten van deze stille maar erg nuttige kracht.
Gebruikersavatar
Feantastisch|nl
Jeugdspeler
Berichten: 44
Lid geworden op: 16-05-2011 22:22
Locatie: Heerenveen e.o.
Contacteer:

Bericht door Feantastisch|nl »

Snikkelgoal Kums in woordenboek Van Dale
21/12/2011

Sven Kums heeft een bijzonder stukje geschiedenis geschreven, door met zijn voortplantingsstelsel een doelpunt te maken in de uitwedstrijd tegen FC Utrecht (1-4 winst).

De veelbesproken goal van de Belg kwam onbedoeld tot stand. Kums speelde de bal te ver voor zich uit, die via de tegenstander terug kwam op zijn edele delen en vervolgens in het net belandde.

De Van Dale heeft de term ‘snikkelgoal’, zoals het doelpunt van Kums na afloop werd genoemd, opgenomen in het woordenboek. In de ‘Woord van het Jaar’-verkiezing werd ‘snikkelgoal’ overigens tweede in de sportcategorie.
Fantastisch medium voor supporters van sc Heerenveen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Was Foppe die dat bedacht.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

1 van de beste aankopen van de laatste jaren. Wat een heerlijke voetballer. Ziet het spel goed en heeft ook nog eens een prima ook voor steekpass etc.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Currahee schreef:1 van de beste aankopen van de laatste jaren. Wat een heerlijke voetballer. Ziet het spel goed en heeft ook nog eens een prima ook voor steekpass etc.
Speelde gisteren een ijzersterke pot. Lof voor hem dat hij net als Djuricic vaak voor de aanvallende oplossing kiest.
Heeft zich mijns inziens enorm ontwikkeld sinds zijn komst..
NOXX
Bankzitter
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-08-2011 17:24

Bericht door NOXX »

Had het ook in het wedstrijdentopic van De Graafschap gezegt. Kums was echt klasse! Speelt inmiddels alweer een aantal wedstrijden als controleur op het middenveld en doet dat uitstekend. Goed in de duels, en geeft soms geniale steekballen op de vleugelspitsen. Hopelijk kan die deze vorm nog lang vol houden.

Zeer goede aankoop!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Na een wedstrijd als vanavond zal menigeen het hebben over de redelijk stabiele achterhoede, de zeventiende treffer van Dost, de zoveelste assist van Narsingh en vast nog wel wat spelers. Logisch, dat zijn immers de bepalende posities. Maar niet voor de eerste keer wil ik ook de inbreng van Kums graag benadrukken. Vanavond was niet eens zijn beste optreden dit seizoen, hij had ook wat mindere momenten, maar hij is zo belangrijk. Of het nou defensief of offensief is: hij doet zijn werk gewoon naar behoren. Ik heb echt een zwak voor spelers als Kums.
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Maar niet voor de eerste keer wil ik ook de inbreng van Kums graag benadrukken. Vanavond was niet eens zijn beste optreden dit seizoen, hij had ook wat mindere momenten, maar hij is zo belangrijk. Of het nou defensief of offensief is: hij doet zijn werk gewoon naar behoren.
Ik kan dit alleen maar beamen. Ik vond de ploeg na 13 minuten wel erg slordig en gemakzuchtig worden. De enige die zich wat aan deze malaise onttrok was Kums. Voor mij dan ook man of the match en ik zal dan ook op hem stemmen. Behalve inzicht en creatief, koppelt hij dat aan een voortreffelijke mentaliteit. Bleef vandaag ook met de juiste instelling spelen, daar waar te veel te gemakkelijk werden.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Hij staat nooit in het middelpunt van de belangstelling, maar wat een aanwinst is Sven Kums. Mooi om te zien hoe geruisloos hij een inmiddels vanzelfsprekende hoofdrol op het middenveld heeft gekregen. Topaankoop.
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

Helemaal eens met Hielke. We hebben Kums, voor zover ik weet, nog geen wedstrijd hoeven missen en ik denk dat het pas echt duidelijk wordt hoe afhankelijk het team van Kums is wanneer hij er straks een keer niet bij is. Misschien is niet Narsingh, Assaidi of Gouweleeuw de belangrijkste pion van ons elftal maar is onze sympathieke Belg dit.
Gebruikersavatar
rottevalle
Wereldspeler
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01-09-2003 15:39
Locatie: Rottevalle

Bericht door rottevalle »

Is er al een song voor onze stofzuiger op het middenveld?
Zo niet wordt het zeker tijd, al heeft hij niet echt een naam die lekker bekt in een song.
Alderaarst!
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Kums is een erg harde werker op het middenveld. Zo'n iemand misten wij vorig seizoen. Bovendien heeft hij een prima techniek en een goed schot in huis. Ook heeft hij een prima inzicht en pakt hij de duels altijd handig aan. Dit soort jongens zijn erg belangrijk voor het team.

Een song voor Kums? Waarom niet massaal Kums Kums kums achter elkaar!Net zoals Ruud van Nistelrooij altijd bij Machester United met Ruud Ruud Ruud. Als je de klemtoon op de ú legt, klinkt het best lekker.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Plaats reactie