Sven Kums

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sven Kums

Berichtdoor Squerrel » 29-03-2011 21:40

Ik heb even aan een kennis in Belgie (Racing Mechelen supporter) gevraagd wat hij van Kums vindt:
Mooi dat jullie Sven Kums voor de neus van onze rivaal, KV Mechelen, wegkaapte. ( http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... aalid=1137 )
Sven Kums is vooral een nuttige voetballer, iemand die elke club in Nederland, buiten de top 3, kan gebruiken. In België stond die ook wel in de belangstelling van meerdere club, zelfs Standard Luik was in hem geïnterresseerd. Maar in België gebeurt het wel vaker dat clubs liever een speler naar een buitenlandse club zien verhuizen, dan naar een concurrent in eigen land. Je moet er geen technische hoogstandjes van verwachten, maar eerder iemand die bereid is om wekelijks zijn truitje nat te maken. Een voortreffelijke clubspeler zonder sterallures, zo kan je hem het best beschrijven.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Sven Kums

Berichtdoor jmd » 29-03-2011 21:48

BK2007 schreef:@jmd
Als je hem als middenvelder die het beste achter de spits speelt is dat goed nieuws want dat is een slecht bezette plek bij ons.
Ik heb nog een vraag aan U. Speelt hij wel iedere match ?
Hij wordt verder als groot talent beschouwd echter is al 23 ? Beetje oud om dan nog talent te worden genoemd vind ik.




Inderdaad, quovadis kon het niet beter verwoorden.
Speelt steeds, zelden of nooit gekwetst. Zeer nuchtere speler en houdt de voetjes op de grond.
Neemt wel eens een gele kaart.
Groot verlies voor Kortrijk, maar wij zijn blij dat hij naar een degelijke buitenlandse club vertrekt. Hij zal het maken.
jmd
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 29-03-2011 19:09

Re: Sven Kums

Berichtdoor 1983 » 29-03-2011 21:57

Hmmzz... als ik het verhaal van Squerrel lees lijkt het eerder zo dat we een keihard werkende, degelijke waterdrager hebben aangetrokken (van het slag volk dat we al genoeg op de middenlinie rond hebben lopen, nou behalve dat harde werken dan) in plaats van een creatieve, technisch vervijnde speler die de regisseur op het middenveld moet worden. Wat is het nou precies voor een type speler heren Belgen? (of Nederlanders die hem wel kennen :wink: ).
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Sven Kums

Berichtdoor Sollied=GOD » 30-03-2011 02:00

Goede speler. Gaat volgens mij wel slagen bij Heerenveen, mooie transfer.
Avatar gebruiker
Sollied=GOD
Nieuw talent
 
Berichten: 60
Geregistreerd op: 14-03-2009 20:31

Re: Sven Kums

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-03-2011 06:33

Squerrel schreef:maar eerder iemand die bereid is om wekelijks zijn truitje nat te maken. Een voortreffelijke clubspeler zonder sterallures, zo kan je hem het best beschrijven.


Hadden we er dit jaar maar wat meer van die type spelers. Hardewerkende spelers die niet denken dat ze heel goed zijn. Wel een tegenstrijdige omschrijving...
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Sven Kums

Berichtdoor Squerrel » 30-03-2011 07:20

Ja ik kan der ook niks aan doen :wink:

Inderdaad wat tegenstrijdig, van hardwerkende waterdrager tot spelverdeler....nou ja we zullen zien. We kunnen beide wel gebruiken en als we wat mazzel heeft Kums beide aspecten in zich. Dat zou wat zijn zeg, een speler die es wat harder loopt dan de gemiddelde bejaarde...
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Sven Kums

Berichtdoor quovadis » 30-03-2011 07:21

Superfries1983 schreef:Hmmzz... als ik het verhaal van Squerrel lees lijkt het eerder zo dat we een keihard werkende, degelijke waterdrager hebben aangetrokken (van het slag volk dat we al genoeg op de middenlinie rond hebben lopen, nou behalve dat harde werken dan) in plaats van een creatieve, technisch vervijnde speler die de regisseur op het middenveld moet worden. Wat is het nou precies voor een type speler heren Belgen? (of Nederlanders die hem wel kennen :wink: ).

Jmd en mezelf zien hem elke week spelen, die supporter van Racing enkel op samenvattingen dus wie kan er het beste oordelen denk je? ;)
quovadis
Bankzitter
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 31-01-2011 10:29

Re: Sven Kums

Berichtdoor quovadis » 30-03-2011 07:23

Squerrel schreef:Ja ik kan der ook niks aan doen :wink:

Inderdaad wat tegenstrijdig, van hardwerkende waterdrager tot spelverdeler....nou ja we zullen zien. We kunnen beide wel gebruiken en als we wat mazzel heeft Kums beide aspecten in zich. Dat zou wat zijn zeg, een speler die es wat harder loopt dan de gemiddelde bejaarde...

Kums een waterdrager????? Hij is zoveel meer dan dat. Hij werkt en wroet als het nodig is, maar eenmaal in balbezit is hij de man die de lijnen uitzet, de man die het spel verdeelt,...


wat ga ik hem missen in Kortrijk :(
quovadis
Bankzitter
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 31-01-2011 10:29

Re: Sven Kums

Berichtdoor Freezeman » 30-03-2011 08:15

Superfean4 schreef:fans noemen hem de Pirlo van Kortrijk. Belooft veel goeds.

Als het dan maar niet de Pipo van Heerenveen gaat worden.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Sven Kums

Berichtdoor hilbi » 30-03-2011 08:52

6. Middenveld: Sven Kums

De metronoom

Wie? 23-jarige Dilbekenaar, jeugdproduct van Anderlecht, spelmaker bij Kortrijk.

Waarom? Toen Kortrijk nog geen uitverkoop deed en meedong naar een stek bij de eerste zes, was Kums de metronoom van Veekaa. Nummer tien of eerder controlerend: Kums heeft de marge om het beide te kunnen. Twee doelpunten dit seizoen is voor zijn doen weinig, maar dat ligt aan zijn meer teruggetrokken rol. Met zeven assists haalt Kums als passeur hetzelfde cijfer als De Bruyne en El Ghanassy. Mag zich volgend seizoen bewijzen bij KV Mechelen.



aldus nieuwsblad, kan dus en verdedigend en als aanvaller op het middenveld.
Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfries88' » 30-03-2011 09:09

Freezeman schreef:Als het dan maar niet de Pipo van Heerenveen gaat worden.

Als hij hetzelfde brengt als de Pipo van Milan (Inzaghi) hoor je mij ook niet klagen 8). Klinkt in ieder geval vrij goed allemaal, en het is eens meer dan alleen Youtube-beelden waarover je kan oordelen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sven Kums

Berichtdoor Skopperij » 30-03-2011 09:22

Met Kums is ook de Vlaamse populatie op het forum toegenomen. Welkom, allen! :wink:

De berichten zijn hartstikke positief. Een jonge, gretige jongen die de taal spreekt en in de opwaartse lijn van zijn carrière zit. Natuurlijk moet hij het nog waarmaken. Maar dit lijkt een resultaat van actieve, slimme scouting. Dat is wat anders dan vage Oostblokkers of dure jongens uit de Eredivisie die je vanuit je luie stoel kunt scouten.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Sven Kums

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-03-2011 12:27

Niet te snel juichen natuurlijk want Losada was ook de uitblinker bij een Belgische subtopper en we weten hoe het ging.......
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Sven Kums

Berichtdoor quovadis » 30-03-2011 12:47

Heerenveen rules schreef:Niet te snel juichen natuurlijk want Losada was ook de uitblinker bij een Belgische subtopper en we weten hoe het ging.......

Losada kwam van rsca waar ze hem mentaal kapot gekregen hebben, hij komt nu maar pas weer op niveau bij Charleroi
quovadis
Bankzitter
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 31-01-2011 10:29

Re: Sven Kums

Berichtdoor Jeroen » 30-03-2011 12:51

Je kunt speler A ook niet met speler B vergelijken.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Sven Kums

Berichtdoor Squerrel » 30-03-2011 12:54

Skopperij schreef:MetMaar dit lijkt een resultaat van actieve, slimme scouting.


Kom op Skopperij, niet overdrijven. Belgie is naast de deur, er wordt/werd veel over die jongen gesproken dus ik kan dit nou niet bepaald een vorm van actief en slim scouten noemen.

Maar de berichten zijn niet slecht dus dat is al hoopgevend.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfries88' » 30-03-2011 12:57

Heerenveen rules schreef:Niet te snel juichen natuurlijk want Losada was ook de uitblinker bij een Belgische subtopper en we weten hoe het ging.......

Dat vind ik toch een ander verhaal. Losada maakte een hele goede indruk bij Germinal Beerschot, maar heeft een verkeerde keuze gemaakt door naar Anderlecht te gaan. Vanaf dat moment heeft hij zijn oude niveau nooit meer gehaald. Wel zag/zie je bij vlagen wel dat die jongen fantastisch kán voetballen.

Kums maakt rechtstreeks de overstap en komt heel anders binnen dan Losada vorig jaar. Ik heb er wel vertrouwen in. Het artikel in de LC bevalt me ook wel. Die schrijven dat hij Grindheim eventueel moet opvolgen. Jans vergelijkt hem trouwens met een Xavi:

,,Klein en wendbaar, een echte verbindingspeler. Technisch verzorgd, goede balaannames en oog voor het positiespel. Een speler met een goede pass, inzicht en een prima mentaliteit.’’
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sven Kums

Berichtdoor Thegeneral » 30-03-2011 14:48

Hallo iedereen

Met Kums doen jullie imo een mooie zaak. Speelt al enkele seizoenen op constant niveau en was klaar voor een stap hogerop.
Kums is een technisch sterke spelmaker met uitstekende vista en loopvermogen. Kan achter de spitsen worden uitgespeeld of zelfs als verdedigende middenvelder, zoals bij Kortrijk dit seizoen. Iemand begon hier over Dries Mertens maar is niet zelfde type. Kums mist het explosieve en de dribbel van Mertens denk ik.

Groeten van een Club Brugge fan, die hoopt dat Brugge verder werk wil maken van jullie Grindheim :)
Thegeneral
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 30-03-2011 14:40

Re: Sven Kums

Berichtdoor Jelmer1981 » 30-03-2011 14:51

Thegeneral schreef:die hoopt dat Brugge verder werk wil maken van jullie Grindheim :)


Is hier sprake van dan? Dat is nieuw voor mij.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Sven Kums

Berichtdoor Thegeneral » 30-03-2011 14:55

Club heeft onlangs ex-speler Rune Lange aangetrokken als scout, en die zou Grindheim hebben aanbevolen bij het bestuur. Die twee kennen elkaar van bij Valerenga. Dit is een hardnekkig gerucht zonder bevestiging, maar iets dergelijks zou wel onlangs ook in de Noorse pers verschenen zijn.
Thegeneral
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 30-03-2011 14:40

Re: Sven Kums

Berichtdoor Frisian Viking » 30-03-2011 16:08

Lijkt mij een mooie club voor Grindheim, maar dat terzijde.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Sven Kums

Berichtdoor Wizard » 31-03-2011 08:35

Thegeneral schreef:Hallo iedereen

Met Kums doen jullie imo een mooie zaak. Speelt al enkele seizoenen op constant niveau en was klaar voor een stap hogerop.
Kums is een technisch sterke spelmaker met uitstekende vista en loopvermogen. Kan achter de spitsen worden uitgespeeld of zelfs als verdedigende middenvelder, zoals bij Kortrijk dit seizoen. Iemand begon hier over Dries Mertens maar is niet zelfde type. Kums mist het explosieve en de dribbel van Mertens denk ik.

Groeten van een Club Brugge fan, die hoopt dat Brugge verder werk wil maken van jullie Grindheim :)


Ben ook heel erg blij met Kums. Eindelijk een voetballende middenvelder die en verdedigend kan spelen en lijnen kan uitzetten. Een dergelijke speler hebben we heel hard nodig aangezien de diepgang qua passing en verplaatsing in ons spel nogal instabiel is (ups en veel downs).

Over je gerucht: Ik zou 't Grindheim zeker gunnen; mooie club en qua spel zou hij prima bij Club passen
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sven Kums

Berichtdoor Criz » 31-03-2011 10:13

Een speler zonder steralures? Die past hij natuurlijk niet binnen deze selectie. :mrgreen:

Ik ken de speler niet dus kan er ook geen uitspraken over doen. De verhalen die ik hoor zijn goed, maar daar zijn we al eens vaker in getrapt.
Avatar gebruiker
Criz
Wereldspeler
 
Berichten: 1071
Geregistreerd op: 09-08-2004 13:01

Re: Sven Kums

Berichtdoor us Hearrenfean » 31-03-2011 17:16

Ik heb een aantal samenvattingen gezien. In de samenvattingen was te zien dat hij een ontzettend goede trap heeft.. en ik overdrijf echt niet! Volgend seizoen Corners vrije trappen en afstandschoten..zullen allemaal van Kums zijn.
Blue-White Army!!
us Hearrenfean
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 28-02-2011 23:16
Woonplaats: Deventer

Re: Sven Kums

Berichtdoor quovadis » 31-03-2011 17:38

us Hearrenfean schreef:Ik heb een aantal samenvattingen gezien. In de samenvattingen was te zien dat hij een ontzettend goede trap heeft.. en ik overdrijf echt niet! Volgend seizoen Corners vrije trappen en afstandschoten..zullen allemaal van Kums zijn.

aan zijn corners heeft hij wel nog werk maar hij kan het wel degelijk
quovadis
Bankzitter
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 31-01-2011 10:29

Re: Sven Kums

Berichtdoor Feanfan 1 » 31-03-2011 17:43

Ik hoop dat hij te vergelijken is met Toornstra (ADO), dat is ook een multifunctionele middenvelder. Kums is geen rasechte "stofzuiger" en ook geen echte nr.10
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Sven Kums

Berichtdoor McReo » 31-03-2011 19:01

Ik hoop dat onze Belgische vriend een goede vrij trap kan nemen.
Het is lang geleden dat we iemand hebben gehad die ze er in kan trappen van een mooie afstand.
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
Avatar gebruiker
McReo
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 07-11-2008 17:12
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sven Kums

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-03-2011 19:42

Dit middenveld is wel erg aanvallend. Als je met drie middenvelders speelt dan moet je sowieso met een verdedigende middenvelder spelen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Sven Kums

Berichtdoor Friezennn » 31-03-2011 20:19

Ik heb geen idee wat het middenveld van komend seizoen moet worden. Het is nu makkelijk gezegd dat Kums daarin zal/moeten staan. Maar ik persoonlijk wacht het liever nog even af. De verhalen over deze jongen zijn positief, maar hij moet het eerst maar eens laten zien.. Ik ken hem eigenlijks totaal niet dus kan er geen oordeel over geven. Laten we hopen met ze allen dat het een echte versterking is.
Friezennn
Selectiespeler
 
Berichten: 213
Geregistreerd op: 19-08-2010 17:12

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfries88' » 31-03-2011 20:29

Wellicht een fijne constatering voor een aantal: Kums is meerdere malen bekeken, o.a. door Riemer.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten