Sven Kums

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gibbet
Bankzitter
Berichten: 213
Lid geworden op: 24-11-2009 08:18

Bericht door Gibbet »

Ik vind ook dat hij het erg goed doet, en dat in een slecht draaiend elftal!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Zijn eerste helft afgelopen zaterdag was echt goed. Speelde toen net zo goed als Janmaat, die het niveau in de tweede helft wel door kon trekken. Kums zakte die tweede helft iets in qua niveau, maar ach, wie niet. Deze jongen komt er wel. Alleen die bal op Djuricic zegt al genoeg.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Kums speelde prima vandaag. Werkt keihard en doet ondanks zijn kleine postuur veel defensief werk. Hij heeft een prachtige steekpass in huis, daar gaan we veel plezier aan beleven. Hoe goed zou Kums zijn als Svec het vuile werk voor hem opknapt?
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Kums liet vandaag zien waarom heerenveen hem heeft gekocht.
Met name de pass waaruit de 2-0 viel,was een hele mooie.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Skopperij schreef:Kums speelde prima vandaag. Werkt keihard en doet ondanks zijn kleine postuur veel defensief werk. Hij heeft een prachtige steekpass in huis, daar gaan we veel plezier aan beleven. Hoe goed zou Kums zijn als Svec het vuile werk voor hem opknapt?
Hier ben ik ook voor. Een middenveld met Svec, Kums en Djuricic/Elm. Ik denk dat Elm hier ook veel meer profijt van heeft. Svec al het verdedigend werk zodat de andere middenvelders veel meer vrijheid krijgen en die gaten wel in kunnen duiken, wat nu totaal niet gebeurd doordat er geen defensieve zekerheid is op het middenveld. Helaas snapt Jans dit niet en kijkt Jans alleen naar Sven zijn voetballende kwaliteiten.
Gebruikersavatar
Giusto
Nieuw talent
Berichten: 113
Lid geworden op: 31-05-2005 17:47
Locatie: Granada

Bericht door Giusto »

Ik vond Kums voetballend weer sterk gisteren en je ziet dat de man veel inzicht en een uitstekende (steek)pass bezit. Het is echt jammer dat het middenveld zo uit balans is door met name Djuricic die alleen voor de vorm ´druk´ zet en pas gaat nadenken als hij de bal aan zijn voet heeft.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Kums is een uitstekende speler voor Heerenveen. Djuricic vind ik overigens uitermate slecht :? .
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Neymar schreef:Kums is een uitstekende speler voor Heerenveen. Djuricic vind ik overigens uitermate slecht :? .
Djuricic uitermate slecht? Ga toch weg man. Die jongen is 19 en speelt met de week beter.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Knipecity schreef:Djuricic uitermate slecht? Ga toch weg man. Die jongen is 19 en speelt met de week beter.
Gister speelde hij ook na behoren, goede kaatsen met de middenvelders zodat die door konden komen. Heeft veel beweging en is erg moeilijk te verdedigen. Djuricic wordt een hele goede speler waar Heerenveen een heleboel plezier aan gaat beleven. Wie hem slecht vindt spelen elke week die zit volgens mij op de blindentribune.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Goeie pass weer van Kums bij de 1-0. Keurig. Een echte versterking.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

We beginnen steeds beter te draaien en Kums en Djuricic spelen ook steeds beter. Nu nog scoren.

Waar je vrijwel niemand over hoort is het wisselen van Kums met Elm. Ipv dat Kums controleur is is Elm dat nu. Volgens mij een hele belangrijke wijziging want Kums heeft veel meer dynamiek dan Elm en veel meer die steekpass. Elm is controlerend denk ik weer beter dan Kums, dus ook die wijziging kan wel eens mede hebben gezorgd voor een betere balans.
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

Uitstekende speler, werkt hard veel dynamiek, goede pass, slim, klasse speler voor heerenveen, moet alleen soms iets minder lopen met de bal.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Kums is de ideale schakel in het voetbal wat Heerenveen probeert te spelen, zeker in uitwedstrijden. Met zijn slimme pasjes stuurt hij keer op keer de snelle Assaidi en Narsing weg.
Ladies and gentleman: We've got him!
Levi
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-06-2011 20:27

Bericht door Levi »

Topaankoop als je ziet wat hij gekost heeft!
Toch niet weer zo'n kloteseizoen he....
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Kums lijkt een hoog basisniveau te hebben. Zijn techniek, passing en inzicht is van dien aard dat hij altijd van waarde is. Zo ook vandaag. Deze jongen bevalt me enorm! Hij mag alleen wel eens op doel schieten. Een speler met zijn kwaliteiten moet gemakkelijk vijf tot acht goals per seizoen mee kunnen pikken.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Na een overtuigende voorbereiding viel hij terug tijdens de eerste competitiewedstrijden, maar inmiddels bewijst Kums steeds meer zijn waarde. Weliswaar bijna de enige zomeraankoop, maar wel een goeie.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Hielke schreef: Weliswaar bijna de enige zomeraankoop, maar wel een goeie.

Dat pleit ook voor Hansma. Liever één echte versterking halen, dan een stuk of tien waar je het maar van moet afwachten.
Spijt heb je morgen maar!
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

Ik vond Kums gister de beste man aan onze kant, met name de eerste helft. De tweede was er niet echt iemand die er bovenuit kwam qua niveau omdat we toen VVV het spel lieten maken.

Kums heeft een geweldige techniek en leest het spelletje als geen ander, een echte ras voetballer. Kan het spel versnellen of juist temporiseren wanneer dat nodig is. Even simpel draaien en een balletje terug naar iemand die wel de ruimte heeft, of juist open draaien en een snelle steekpass of bal in de diepte. Hij is DE schakel op het middenveld.

Ik vind hem geweldig spelen.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

En dan heb je het alleen nog over het technische verhaaltje, hij heeft verdedigend namelijk ook een grote inbreng. Hij staat positioneel vaak goed en heeft een geweldige tackel.
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

Klopt helemaal, verdedigend ook erg goed, harde werker en ziet precies waar en wanneer hij druk moet zetten.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ik heb vanavond ontzettend genoten van Kums. Alweer. Natuurlijk gaat er wel eens iets mis, maar die jongen is zo ontzettend belangrijk. Een voorbeeldige mentaliteit, goed in het onderscheppen, goed in de passing. Een echte verbindingsspeler. Bovendien zit er nog rek in die jongen. Uitstekende aankoop!
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Weer prima gespeeld. Alleen waren z`n vrije trappen vandaag zeer slecht.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Kums wordt steeds beter en belangrijker. Opvallend ook hoe vaak hij met een sliding een bal onderschept. Zijn vrije trappen waren inderdaad belabberd. Ik verbaas me er altijd weer over hoe matig de trap van veel profs is.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Die vrije trappen en corners van hem moeten echt beter. Allemaal boogballetjes die heel makkelijk te verdedigen zijn.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Als de bal rolt geeft Kums perfecte passjes. Zodra de bal stil ligt en ze alle tijd van de wereld hebben, lukt het veel voetballers niet een knappe voorzet te geven. Dat blijft toch iets aparts.
GMV
Invaller
Berichten: 317
Lid geworden op: 29-10-2006 12:10
Locatie: Joure

Bericht door GMV »

Die ballen van Kums komen tenminste voor de pot. Dat is al een hele verbetering ten opzichte van die pisballetjes die de 1e paal niet eens haalden de laatste jaren.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Vorig jaar nam Djuricic de corners en die waren allemaal strak op de 5 meter. Kums neemt ze nu volgens mij en daar is het niet beter van geworden.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Wel apart dat El-Akchaoui is gedegradeerd tot tweede of derde man voor standaardsituaties. Die heeft een snaarstrakke trap, terwijl Djuricic of Kums wel kunnen plaatsen maar met minder snelheid.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Lardy schreef:Vorig jaar nam Djuricic de corners en die waren allemaal strak op de 5 meter. Kums neemt ze nu volgens mij en daar is het niet beter van geworden.
Strak op de vijf bij de eerste paal ja. Djuricic en Beerens kwam never nooit voorbij de 1e paal. Bedroevende hoekschoppen de laatste jaren. Onder Sollied hadden we steeds die korte hoekschoppen, was ook al niks.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

GMV schreef:Die ballen van Kums komen tenminste voor de pot. Dat is al een hele verbetering ten opzichte van die pisballetjes die de 1e paal niet eens haalden de laatste jaren.
Eens, maar nu heb je er natuurlijk nog niks aan. Dit soort dingen zijn volgens mij best makkelijk te trainen.
Corruption is everywhere, fight it!
Plaats reactie