Sven Kums

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Flying Frisian schreef:
Ik heb ook op Kums gestemd :stan:
Laatst gewijzigd door heerenveenown op 29-03-2012 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

is het de bedoeling dat iedereen die op Kums gestemd heeft, dit ook kenbaar maakt...? :?
No offense, but....Defense! Defense!
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

JayT schreef:is het de bedoeling dat iedereen die op Kums gestemd heeft, dit ook kenbaar maakt...? :?
We tonen dat we hetzelfde als hem denken ;)

Maar oke, ik zal de post verwijderen :mrgreen:

Edit: Dit lukt dus niet :huh:
Laatst gewijzigd door heerenveenown op 29-03-2012 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Tijd voor wat tegengas.... Ik heb op een ander gestemd! Kums is een hele belangrijke speler voor Heerenveen, maar veel van zijn werk valt simpelweg niet op. Balletje afpakken, fouten herstellen, ruimtes dichtlopen, etc. Heel nuttig allemaal, maar in mijn ogen niet genoeg voor de titel speler van het jaar.

In mijn ogen zijn daar maar 2 mensen kandidaat voor: Dost en Gouweleeuw. Narsingh, Assaidi en Djuricic zijn voor deze titel veel te wisselvallig geweest en Kums dus (in mijn ogen) te onzichtbaar.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

De titel 'speler van het jaar' verdient de meest constante speler en dat is naar mijn idee Gouweleeuw.
top(b)coach
Jeugdspeler
Berichten: 42
Lid geworden op: 17-10-2011 13:50

Bericht door top(b)coach »

dan heeft VDB ook recht op een stem.
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

Speler van het jaar is in mijn ogen de speler die het meest constant heeft gespeeld op een hoog niveau. In mijn ogen is Kums dat. Het hele jaar speelt Kums op een een constant niveau, altijd een 6 met uitschieters naar een 7 of een 8. Gouweleeuw doet het ook prima, maar heeft ook nog wel wedstrijden waarin hij een 5 speelt.

De voorhoede spelers waren in mijn ogen in de topwedstrijden (op AZ uit en thuis na) te veel onzichtbaar en komen daarom niet in aanmerking voor speler van het jaar. Dost zijn prestaties als topscorer zijn knap maar te veel afhankelijk van andere spelers. Kums zijn constante niveau haalt hij zonder afhankelijk te zijn van andere spelers.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Kums is een geweldige speler. Geef hem die aanvoerdersband en een contract t/m 2017. Balgoochelaars zijn altijd vervangbaar. Maar een middenvelder die écht goed kan voetballen, niet te beroerd is om keihard te werken, prima vooruit voetbalt en een uitstekende tackle in huis heeft, kom je zelden of nooit tegen. Zulke jongens zijn het fundament van je team. Niet Assaidi of Narsingh.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

In de lijstjes van seizoensrevelaties die voetbalbladen publiceren zie ik zijn naam zelden voorbij komen. Onterecht. De beste aankoop van Johan Hansma tot nu toe. Wat een geweldige middenvelder!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Hielke schreef:In de lijstjes van seizoensrevelaties die voetbalbladen publiceren zie ik zijn naam zelden voorbij komen. Onterecht. De beste aankoop van Johan Hansma tot nu toe. Wat een geweldige middenvelder!
Klopt, maar toch had ook hij gisteren veel dom balverlies. Fysiek werden door veel spelers veel duels verloren tegen een fel groningen en voetballend kwamen we er niet meer uit. Ook Kums nauwelijks.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Skopperij schreef:Kums is een geweldige speler. Geef hem die aanvoerdersband en een contract t/m 2017. Balgoochelaars zijn altijd vervangbaar. Maar een middenvelder die écht goed kan voetballen, niet te beroerd is om keihard te werken, prima vooruit voetbalt en een uitstekende tackle in huis heeft, kom je zelden of nooit tegen. Zulke jongens zijn het fundament van je team. Niet Assaidi of Narsingh.
Amen.

Kums is een van de beste middenvelders in de Eredivisie vind ik. Dit is echt een super aankoop en ik zie hem graag zo lang mogelijk blijven.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Jongens, een beetje rustig aan met die lofuitingen over Sven.
Julie hebben hardstikkene gelijk, maar stel je voor dat dit opgepikt wordt door de media :wink:
Laat onze Belg voor de buitenwereld maar lekker anoniem blijven, hebben wij er het langste lol van.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

mitrita schreef:Jongens, een beetje rustig aan met die lofuitingen over Sven.
Julie hebben hardstikkene gelijk, maar stel je voor dat dit opgepikt wordt door de media :wink:
Laat onze Belg voor de buitenwereld maar lekker anoniem blijven, hebben wij er het langste lol van.
Hier en daar wordt het al gezien. De commentator van Studio Sport was in het begin vd samenvatting lyrisch over Kums.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ben net als iedereen hier vol lof over Kums. Afgelopen zaterdag was echter niet zijn beste duel. Hij had zowaar een aantal keren gevaarlijk balverlies. Niet dat hij de enige was hoor, maar het was opvallend omdat het normaal gesproken niet zo veel voorkomt bij deze kerel.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Wat een rotmiddenvelder, laten we hem vooral niet langer vastleggen en gewoon laten spelen bij de beloftes ofzo! :mrgreen: ;)
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Het is een uitstekende aankoop gebleken. Zeker als je bedenkt hoe weinig hij heeft gekost. Hij valt niet zo op, maar als je echt op hem gaat letten dan valt je op hoeveel nuttig werk hij verricht. En hij werkt niet alleen hard, maar hij kan ook nog uitstekend voetballen. Misschien eens een keer scoren, dat ontbreekt er nog aan. Hij komt door zijn rol natuurlijk ook niet vaak in de gelegenheid. Maar hij had toch een hele goede vrije trap? dan moet hij het zo maar eens proberen, want die drama vrije trappen van Elm heb ik nou wel eens een keer gezien.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Sven Kums: 'In dit sterrenteam ben ik de bescheiden factor'
Gepubliceerd op 11 april 2012
Sven Kums kwam afgelopen zomer over van het Belgische KV Kortrijk. De 24-jarige middenvelder paste zich moeiteloos aan in Heerenveen, en is een vaste waarde in het elftal van Ron Jans. In Voetbal International legt Kums uit wat zijn kwaliteiten zijn.

“Ik doe niets speciaal”, vertelt Kums. “Ik laat anderen beter voetballen. Simpel inspelen, hen in de goede positie brengen zodat ze makkelijker de actie kunnen maken. Mensen kijken altijd naar de passeerbeweging of de voorzet, maar juist de pass voor de actie kan doorslaggevend zijn. Als die niet optimaal is, vertraag je het spel, waardoor een medespeler niet kan doen waar hij goed in is. Soms meng ik me in het aanvalsspel. Maar alleen als het kan.”

Over de selectie van sc Heerenveen is Kums tevreden: “Wij hebben een fantastische ploeg met ontzettend veel kwaliteiten. En een team in balans. In dit sterrenteam ben ik de bescheiden factor. In die rol voel ik me prima.”

Ondanks dat Sven Kums niet heel groot is, is de jonge middenvelder ijzersterk in de duels. “Soms moet je hard zijn. En dat ben ik ook. Zeker op het veld. Dan draait het voor even maar om één ding: winnen. Ten koste van alles. Maar waarom moet je buiten het veld ook zo zijn? Je moet jezelf vooral gedragen op een manier waarop je je fijn voelt.”

sc Heerenveen speelt vanavond met Sven Kums de topwedstrijd tegen Ajax. Als Heerenveen deze wedstrijd wint, komt het op één punt van de huidige koploper. Over een eventueel kampioenschap durft Kums echter niet te speculeren. “Al ligt alles nog open. In die week tegen PSV hadden we een mindere periode, maar ik zou niet weten waarom wij thuis niet gewoon van Ajax en Feyenoord zouden kunnen winnen.”
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Fijn interview met Kums in de nieuwste VI. Hij zou een Fries kunnen zijn. Blijft een opmerkelijk verhaal dat iemand met zijn kwaliteiten bij Lierse SK en Kortrijk belandde.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Sven is echt mijn held. Zo kalm, zo nuchter en zo goed!
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Hielke schreef:Fijn interview met Kums in de nieuwste VI. Hij zou een Fries kunnen zijn. Blijft een opmerkelijk verhaal dat iemand met zijn kwaliteiten bij Lierse SK en Kortrijk belandde.
Beetje Huntelaar verhaal, geen zicht op speeltijd bij een topclub om een stap terug te doen, om er vervolgens twee vooruit te maken.
top(b)coach
Jeugdspeler
Berichten: 42
Lid geworden op: 17-10-2011 13:50

Bericht door top(b)coach »

Ik weet niet wat er aan de hand was met Sven. Hij viel mij gisteren niet mee .....
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Een goed spelende Sven Kums bleek gisteren weer heel belangrijk voor dit Heerenveen, wanneer hij de vorm niet heeft blijft er van het middenveld maar bar weinig over. Het is goed dat Elm vertrekt; het is hopen dat Heerenveen een speler als Vadocz (meer power en body op het middenveld) als vervanger kan gaan halen (ik zie De Roon meer als backup voor Kums, namelijk), opdat Kums wat meer onlast kan gaan worden.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Crash schreef:Een goed spelende Sven Kums bleek gisteren weer heel belangrijk voor dit Heerenveen, wanneer hij de vorm niet heeft blijft er van het middenveld maar bar weinig over. Het is goed dat Elm vertrekt; het is hopen dat Heerenveen een speler als Vadocz (meer power en body op het middenveld) als vervanger kan gaan halen (ik zie De Roon meer als backup voor Kums, namelijk), opdat Kums wat meer onlast kan gaan worden.
Precies!
We komen op dit middenveld nogal wat body en kracht tekort. Elm is al helemaal nooit mijn favoriete speler geweest, en Djuricic kan een hoop, maar doet ook zo-veel dingen verkeerd! En dan altijd de kop laten hangen bij balverlies, ergerlijk!!

Kums is de enige die goed functioneert op het middenveld. Maar als hij even een mindere dag heeft dan wordt het middenveld overlopen en zijn we zeer broos daar.
Moet een echte kerel bij op het middenveld, het liefst met een portie ervaring (ala Bosvelt)
Miereneukert!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Feanatieke schreef:Ik kijk liever naar de oorzaak van dat balverlies. Welke beslissing maakt hij en waarom kiest hij voor die beslissing? En dan daarop beoordelen.
Nou, ik zou zeggen, steek van wal!
Ben reuze benieuwd naar je bevindingen.
Miereneukert!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Een smetje van vandaag is dat Kums geel pakte en nu de eerste wedstrijd in het nieuwe seizoen geschorst is.
Het blijven Belgen ......
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum20/1497-23.php

Post 1 van die blz :lol:

het is dat het een ajax supporter is maar anders.. :mrgreen:
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Echt de meest Belachelijke regeling dat je geschorst kunt zijn bij aanvang van het nieuwe seizoen. Dan wil je toch de beste 11 kunnen opstellen, voor het spel en publiek?
Hier heb ik geen woorden voor
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Een specifiek aantal gele kaarten in één seizoen is een schorsing waard, dus heel gek is de regel niet. Deze is ingevoerd om de sportiviteit positief te beïnvloeden. Als je weet dat je kaart vervalt, dan ben je wellicht sneller geneigd om een specifieke overtreding te maken. Voor beide argumenten valt wel iets te zeggen. Enerzijds zou je kunnen beslissen om met een schone lei te beginnen als er geen gekke dingen gebeuren (rode kaart bijv.), anderzijds moet je als speler t/m de laatste dag zorgvuldig blijven. De overtreding van Kums was ook niet echt zinvol trouwens, op eigen helft in zo'n wedstrijd. Leermoment voor hem.
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Topic van deze geweldenaar maar even omhoog kicken.

Genoten van Kums gisteravond. Geweldige voetballer, rust, overzicht, niet benauwd om in te grijpen. Ik hoop dat hij zo onopvallend blijft door voetballen, dan zien de grote(re) clubs het misschien niet.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Poeh!!! Wat was Sven gister goed. Echt een wereldpot. Wat een rust, wat een controle!
Plaats reactie