Sven Kums

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [centraal] Middenvelders

Berichtdoor Wizard » 04-07-2011 14:06

rust schreef:Beoordelingen van een speler wacht ik liever af tot ik hem live in competitiewedstrijden heb gezien. Matusiak heb ik ook wel een in een samenvatting gezien, die was echt geweldig. Zeer voetbalintelligente speler.....


Indien je dat nog niet ziet, is 't inderdaad verstandig om eerst wat comp.wedstrijden af te wachten.
Persoonlijk zie ik in Kums (net als sommige andere hier) een voetbalintelligente speler. Dat zie je vnl. aan zijn keuzes en hoe hij 't spel verdeelt en anticipeert. Een voetballer moet vaak in een zeer korte tijd een keuze maken; Kums maakt op mij de indruk dat hij vantevoren al goed heeft gezien waar wie staat en zo het spel verlegt.. In de praktijk is dat vaak moeilijker dan je denkt..
Natuurlijk zijn 't nu nog maar oefenpotje tegen zwakkeren en ligt 't tempo lager, maar wanneer hij de goede keuzes blijft maken tegen GAE en Olympiakos, zie ik veel positiefs voor dit seizoen..
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sven Kums

Berichtdoor rust » 04-07-2011 14:23

Ik vind het voorbarig om hem te betichten van xavi-achtige passes, want dan leg verwacht je gewoon teveel. DAt hij goed is tegen amateurs is een goed teken. En mijn vermoeden zegt ook dat dit een goeie word. Maar om als een 1 of andere Piet-Visser met een timmermansoog voor talent, hier als simpel forumlid zulke dingen te gaan verkondigen gaat toch veel te ver?
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Sven Kums

Berichtdoor Zola » 04-07-2011 14:35

Volgens mij lopen hier allemaal top trainers rond op dit forum als je alle reakties leest bij spelers en staf. Ook zijn we allemaal topscouts ala Piet de Visser als je het topic transfers en geruchten ziet.

Ook van Gouweleeuw en bijv Sibon worden meningen en verwachtingen op dit forum uitgesproken ,dan mag en kan dat over Kums toch ook?!
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sven Kums

Berichtdoor Otsje P » 04-07-2011 14:37

rust schreef:Ik vind het voorbarig om hem te betichten van xavi-achtige passes, want dan leg verwacht je gewoon teveel. DAt hij goed is tegen amateurs is een goed teken. En mijn vermoeden zegt ook dat dit een goeie word. Maar om als een 1 of andere Piet-Visser met een timmermansoog voor talent, hier als simpel forumlid zulke dingen te gaan verkondigen gaat toch veel te ver?


En nu probeer ik te ontdekken waar jij gelezen hebt dat iemand hier zegt dat hij Xavi-achtige passes geeft. Als je reactie op mijn verhaaltje was, dan vind ik dat je het beter moet lezen. Als het een reactie op iemand anders was, dan heb ik niks gezegd.

Vind het in het algemeen altijd een beetje onzin dat men altijd zegt dat je spelers niet met grote namen mag vergelijken. In zijn manier van bewegen, wegdraaien, en aanbieden op het middenveld heeft hij wel iets weg van Xavi. Ik zal nimmer beweren dat hij net zo goed is, of kan worden. Dat zal namelijk nooit het geval zijn.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Sven Kums

Berichtdoor Zola » 04-07-2011 14:42

Otsje vergeleek Gouweleeuw al met Pique van Barca, daar had ook niemand een probleem mee.. :wink:
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sven Kums

Berichtdoor rust » 04-07-2011 15:41

Zola schreef:Volgens mij lopen hier allemaal top trainers rond op dit forum als je alle reakties leest bij spelers en staf. Ook zijn we allemaal topscouts ala Piet de Visser als je het topic transfers en geruchten ziet.

Ook van Gouweleeuw en bijv Sibon worden meningen en verwachtingen op dit forum uitgesproken ,dan mag en kan dat over Kums toch ook?!


Is ook zo! Ik vergat even dat iedereen hier natuurlijk verwachtigingen heeft en het is natuurlijk superleuk om te vergelijken en te dromen. En er zijn natuurlijk 16 miljoen superscouts en bondscoaches in Nederland, die behoor je (hoe raar soms ook) hun mening te laten geven. Laten we hopen dat er een vleugje xavi in deze man zit. En er een Pique schuilgaat in Gouweleeuw. Dan gaat dit een heel mooi seizoen! En laten we dan voor het gemak elyounnoussi (Messi) en Matusiak (Berbatov) even vergeten.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Sven Kums

Berichtdoor Zola » 04-07-2011 15:56

Ach aan types als Messi en Berbetov hebben we niks, we hebben Beerens en Dost al! :lol:
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sven Kums

Berichtdoor Otsje P » 05-07-2011 08:38

rust schreef:Is ook zo! Ik vergat even dat iedereen hier natuurlijk verwachtigingen heeft en het is natuurlijk superleuk om te vergelijken en te dromen. En er zijn natuurlijk 16 miljoen superscouts en bondscoaches in Nederland, die behoor je (hoe raar soms ook) hun mening te laten geven. Laten we hopen dat er een vleugje xavi in deze man zit. En er een Pique schuilgaat in Gouweleeuw. Dan gaat dit een heel mooi seizoen! En laten we dan voor het gemak elyounnoussi (Messi) en Matusiak (Berbatov) even vergeten.


Als men mij nu juist interpreteert, en niet net doet alsof ik denk dat we hier de ene na de andere Barcelona waardige topper binnen halen, dan hoef ik me hier niet steeds te verdedigen. De door mij aangehaalde spelers (Gouweleeuw en Kums) lijken qua motoriek en speelstijl op Pique en Xavi. Dat betekent niet dat ik verwacht dat ze van hetzelfde niveau zijn, of kunnen worden.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Sven Kums

Berichtdoor rust » 05-07-2011 20:25

Waaromvermeld je het dan? Zit ik een aantal dagen mn collega's op het werk die fan Groningen zijn, voor niks bang te maken.. Djuric heeft trouwens dezelfde wenkbrouwen als jaap Stam.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Sven Kums

Berichtdoor Otsje P » 06-07-2011 08:16

rust schreef:Waaromvermeld je het dan? Zit ik een aantal dagen mn collega's op het werk die fan Groningen zijn, voor niks bang te maken..


Euh, waarom zou ik het niet vermelden. Ik heb de oefenwedstrijden top op heden allemaal gezien, kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen op dit forum geldt. Mensen zijn benieuwd naar onze nieuwe speler, dus ik vermeld wat ik tot nog toe van Kums gezien heb.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfries88' » 23-07-2011 21:42

In moeilijke tijden als deze is het niet altijd even makkelijk, maar ik probeer de lichtpuntjes niet uit het oog te verliezen. Kums is één van die lichtpuntjes. Speelt met een gedachtegang, zijn passing is meestal goed en zijn mentaliteit bevalt me ook zeer. Dat hij bij een kansloze 0-2 achterstand in een oefenwedstrijd in de absolute slotfase blijft knokken voor iedere bal is een positief teken. Daarnaast durft hij ook gewoon tegenstanders onderuit te tikken als de situatie daarom vraagt. Een blijvertje wat mij betreft, evenals Gouweleeuw.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sven Kums

Berichtdoor Levi » 24-07-2011 10:31

topaankoop, meteen de meest constante speler.
Toch niet weer zo'n kloteseizoen he....
Levi
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 29-06-2011 19:27

Re: Sven Kums

Berichtdoor rust » 24-07-2011 13:44

Ik moet zeggen dat iedereen die ik spreek en ook ikzelf aan de hand van oefenwedstrijden erg positief is/ zijn over Kums. Nog geen enkele negatieve reactie kunnen vinden over hem. Normaal zijn Friezen(waaronder ik )behoorlijk negatief ingesteld, dus het kan niet anders zijn dat dit een topspeler gaat worden.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Sven Kums

Berichtdoor Knipecity » 24-07-2011 14:00

rust schreef:Ik moet zeggen dat iedereen die ik spreek en ook ikzelf aan de hand van oefenwedstrijden erg positief is/ zijn over Kums. Nog geen enkele negatieve reactie kunnen vinden over hem. Normaal zijn Friezen(waaronder ik )behoorlijk negatief ingesteld, dus het kan niet anders zijn dat dit een topspeler gaat worden.

Niet zo generaliseren aub. Als je dit forum leest ben ik geneigd je gelijk te geven maar er zijn genoeg uitzonderingen.

Wat nieuwe spelers betreft zou ik het eerder noemen; de kat uit de boom kijken.

Daar komt nu bij dat men na 2 slechte jaren zich al snel vastklampt aan nieuwelingen en spelers uit de jeugd/beloftes uit onvrede over de bestaande basis.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Sven Kums

Berichtdoor rust » 24-07-2011 14:06

Knipecity schreef:Niet zo generaliseren aub. Als je dit forum leest ben ik geneigd je gelijk te geven maar er zijn genoeg uitzonderingen.

Wat nieuwe spelers betreft zou ik het eerder noemen; de kat uit de boom kijken.

Daar komt nu bij dat men na 2 slechte jaren zich al snel vastklampt aan nieuwelingen en spelers uit de jeugd/beloftes uit onvrede over de bestaande basis.


Excuus, jij bent een uitzondering op de regel natuurlijk. Waardoor ik ook een zeer groot bewonderaar van je ben geworden.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Sven Kums

Berichtdoor Skopperij » 24-07-2011 17:44

Toch mooi dat Heerenveen het scouten niet helemaal is verleerd. Als Kums' verblijf in Heerenveen een succes wordt ligt de Belgische markt open. Als je daar voor een half miljoen zulke jongens kunt halen is dat niet verkeerd. In de Eredivisie betaal je meer voor minder.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Sven Kums

Berichtdoor Flying Frisian » 29-07-2011 10:29

Ik heb door verschillende omstandigheden nog geen oefenwedstrijden gezien deze voorbereiding. Afgaande op de samenvattingen staat Kums geposteerd als verdedigende middenvelder, hoe doet hij het in die rol?
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Sven Kums

Berichtdoor Otsje P » 29-07-2011 11:08

Hij lijkt vooralsnog absoluut een versterking. Hij is technisch heel aardig, kan een goal maken, passing is goed en hij werkt daarbij ook nog eens keihard.

Kritische noot: Hij leed deze voorbereiding een paar keer zeer gevaarlijk balverlies. In de betreffende wedstrijden speelde hij als meest defensieve middenvelder, en daar kan balverlies dodelijk zijn. Even bij een man wegdraaien moet je op je eigen helft eigenlijk niet doen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Sven Kums

Berichtdoor SpongeBob » 29-07-2011 11:25

Skopperij schreef:Toch mooi dat Heerenveen het scouten niet helemaal is verleerd.


Daar heb ik zo mijn vraagtekens bij...
Of ben je alle miskopen van de afgelopen jaren alweer vergeten?
Ik heb geen onderschrift nodig...
Avatar gebruiker
SpongeBob
Wereldspeler
 
Berichten: 1089
Geregistreerd op: 26-10-2005 08:31
Woonplaats: Sneek

Re: Sven Kums

Berichtdoor Skopperij » 29-07-2011 16:52

Otsje P schreef:Kritische noot: Hij leed deze voorbereiding een paar keer zeer gevaarlijk balverlies. In de betreffende wedstrijden speelde hij als meest defensieve middenvelder, en daar kan balverlies dodelijk zijn. Even bij een man wegdraaien moet je op je eigen helft eigenlijk niet doen.

Dat viel me ook op in de samenvattingen van Kortrijk. Kums is een rasvoetballer en kiest nooit voor een tikje breed maar altijd de oplossing vooruit. Dat valt hem te prijzen natuurlijk, ik zie het graag. Het is aan Jans waar hij voor kiest als 'controleur': een echte voetballer met kans op één riskant momentje per wedstrijd of Svec zodat Kums iets naar voren kan.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Sven Kums

Berichtdoor quovadis » 04-08-2011 12:58

Skopperij schreef:Dat viel me ook op in de samenvattingen van Kortrijk. Kums is een rasvoetballer en kiest nooit voor een tikje breed maar altijd de oplossing vooruit. Dat valt hem te prijzen natuurlijk, ik zie het graag. Het is aan Jans waar hij voor kiest als 'controleur': een echte voetballer met kans op één riskant momentje per wedstrijd of Svec zodat Kums iets naar voren kan.

En hoe valt Kums mee tijdens de voorbereiding? Voorlopig zoals gezegd of toch eerder tegenvallend?



Hij wordt alleszins al gemist in Kortrijk :( (ook opvallend dat hij bij de eerste training van Kortrijk zelf nog aanwezig was om zijn oude ploegmakkers nog eens terug te zien)
quovadis
Bankzitter
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 31-01-2011 10:29

Re: Sven Kums

Berichtdoor Vrieskist » 08-08-2011 16:14

Weinig reacties na de wedstrijd tegen NEC, blijkbaar dus niet negatief opgevallen. Voor mij juist omgekeerd, ik vond hem prima spelen. Ook lekker najagen, tackelen etc.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Sven Kums

Berichtdoor pieterpieter » 08-08-2011 16:18

Ja hij viel mij ook niet tegen. Zat er een paar keer cruciaal tussen met een aantal tackles en was opbouwend prima, ben benieuwd!
Avatar gebruiker
pieterpieter
Basisspeler
 
Berichten: 744
Geregistreerd op: 19-10-2006 10:35

Re: Sven Kums

Berichtdoor 1983 » 08-08-2011 16:23

pieterpieter schreef:Ja hij viel mij ook niet tegen. Zat er een paar keer cruciaal tussen met een aantal tackles

Dat wel, maar ik vond hem aan de bal een beetje tegenvallen. In de voorbereiding zag dat het er veel beter uit vond ik. Maar ik ga niet een speler afbranden op 1 wedstrijd. Die jongen is hier pas nieuw en moet nog wennen en Heerenveen aan hem. Zal wel goedkomen met die jongen hier. Zijn inzet/menataliteit in vergelijking tot een aantal anderen bevalt sowieso al wel.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Sven Kums

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-08-2011 17:32

Dat de laatste post van 8 augustus is zegt al genoeg. Wat voegt deze speler toe? Erg weinig naar mijn idee. Heeft vrijwel niets laten zien in de 3 wedstrijden. Als ik hem zie spelen vraag ik me af of we de 7 ton niet beter hadden kunnen besteden.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Sven Kums

Berichtdoor Knipecity » 23-08-2011 17:42

Ik vind hem wel een goede voetballer. Ik vond ons zaterdag tot de 0-2 prima spelen en zeker ook Kums viel op. Hij kan zoals veel van onze spelers prima voetballen maar er is behoefte aan zeker 2 spelers die de balans bewaren en wat meer poetsen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Sven Kums

Berichtdoor Marça » 23-08-2011 17:43

Nou, ik ben wél blij met Kums. Tegen Twente vond ik hem de beste middenvelder die we hadden. Een verbindingsspeler waarvan we er nog een paar kunnen gebruiken. Nu verzuipt hij zo nu en dan inderdaad, maar ik zie ook dat hij een goede passeerbeweging heeft en niet bang is om het initiatief te nemen. Ook gooit hij zo nu en dan er nog eens een tackle uit (tegen Twente ook nog een goede, toen zo uit m'n hoofd Brama wilde uithalen). Niks mis mee en vooral laten staan!
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Sven Kums

Berichtdoor rust » 23-08-2011 20:32

Geef die jongen een kans man! Hij is best goed hoor! Grindheim vervangen is niet voor iedereen weggelegd. Dat was een fantastische voetballer die vorig jaar nog wat mankementen in het elftal door werklust kon cammoufleren. Op termijn zal Kums zich bewijzen bij Heerenveen. Een goede trainer die qua taktiek zijn kwaliteit zal benutten zou wel handig zijn.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfries88' » 23-08-2011 20:36

Kums is één van de weinigen die mij echt kan bekoren. Het is alleen niet een jongen die erg opvalt, zeker niet in een team dat totaal niet draait. Maar dat wist je eigenlijk al van te voren. Van zo'n jongen moet je niet verwachten dat hij een voortrekker is.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sven Kums

Berichtdoor Crash » 23-08-2011 20:39

Superfries88' schreef:Kums is één van de weinigen die mij echt kan bekoren. Het is alleen niet een jongen die erg opvalt, zeker niet in een team dat totaal niet draait. Maar dat wist je eigenlijk al van te voren. Van zo'n jongen moet je niet verwachten dat hij een voortrekker is.


Op Assaidi na vind ik Kums de bsete speler in de selectie van Heerenveen. Zet deze jongen in een goede ploeg en je zult zien dat hij nog belangrijker wordt en met zijn gogme, inzicht en voetballend vermogen tot grote dingen in staat is. Topaankoop. Klasse Hansma (en scouting)!
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten