Sven Kums

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Sven Kums

Berichtdoor HVNFL » 29-03-2011 15:24

Het 23-jarige Belgische talent Sven Kums heeft vandaag een vierjarig contract getekend bij sc Heerenveen. De rechtsbenige middenvelder van KV Kortrijk heeft zijn voetbalopleiding genoten bij RSC Anderlecht, en speelde inmiddels meer dan honderd wedstrijden in de Belgische Eerste Klasse. Kums verhuisde in 2007 naar KV Kortrijk waar hij de afgelopen jaren een vaste waarde was. Ook kwam de 1.76 m lange speler uit voor België onder 21.

Met het aantrekken van Sven Kums zet sc Heerenveen de eerste stap voor de vorming van de selectie voor het seizoen 2011-2012.


Clubsite
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Sven Kums

Berichtdoor Vrieskist » 29-03-2011 15:42

De eerste nieuwe aanwinst van 2011-2012, laten we hopen dat er nog een paar mogen volgen.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Sven Kums

Berichtdoor Skopperij » 29-03-2011 15:48

Ons middenveld is de minst problematische linie. Dat ze desondanks een versterking halen kun je uitleggen als een positief, ambitieus signaal. En de berichten over Kums zijn heel hoopvol. In België lopen meer interessante spelers rond; als Kums bij ons slaagt ligt de Belgische markt voor ons open.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Sven Kums

Berichtdoor longa » 29-03-2011 15:50

Ik denk dat dit een teken is dat Heerenveen gaat door selecteren dit seizoen. Alle wat oudere, duurdere spelers eruit en allemaal nieuwe, goedkopere en jongere spelers erin. Nu maar hopen dat het ook echt een versterking is en geen prutser, die hebben we namelijk al genoeg.
Avatar gebruiker
longa
Selectiespeler
 
Berichten: 463
Geregistreerd op: 20-03-2009 14:21
Woonplaats: Doetinchem

Re: Sven Kums

Berichtdoor TWR22 » 29-03-2011 15:51

In al mijn negativiteit eindelijk eens een goed bericht over de club! Laten we hopen dat dit een Belg is die me niet teleurstelt zoals Steppe.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Sven Kums

Berichtdoor Calimero » 29-03-2011 16:08

Krijgt van mij gezien de berichten het voordeel van de twijfel. Bovendien moeten we rekening houden met toch 2 van onze creatiefste mannen: Grindheim en Vayrynen. Vanuit dat oogpunt vind ik het zeer positief dat we nog aan het langste eind kunnen trekken.

Vraag me overigens wel af hoe serieus die interesse van Utrecht was, want wat maakt Heerenveen zoveel aantrekkelijker dan Utrecht op dit moment?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Sven Kums

Berichtdoor Surhuisterveen » 29-03-2011 16:16

Mooi bericht. Nu het grootste gedeelte van het middenveld nog zien te slijten!
Ook Breuer van de hand doen en er komt weer een goede sfeer rond de selectie.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Sven Kums

Berichtdoor Heerenveen rules » 29-03-2011 16:18

Toch mooi deze aanwinst. Hij werd door meerdere clubs begeert dus hij moet wel wat kunnen. Er wordt ergens gesuggereerd dat onze middenlinie de minst problematische is. Dat is wel qua aantal spelers zo, maar het is allemaal hetzelfde. Er zijn weinig diepgaande, creatieve middenvelders dus hopen dat Kums dat is.

In ieder geval goed dat ze al op tijd bezig zijn met volgend jaar! Op naar de volgende aanwinst.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfries88' » 29-03-2011 16:26

Ik ken Kums niet, dus ik kan niet beoordelen of hij een goede aankoop is of niet. Vanzelfsprekend krijgt hij wel het voordeel van de twijfel. Al helemaal omdat het vrij positief klinkt allemaal. Een hele rij geïnteresseerde clubs (uit België, Nederland en ook Spanje), voornamelijk goede reacties en als ik het zo lees een speler die we wel kunnen gebruiken. Wel ben ik benieuwd voor wie hij in de plaats gaat komen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sven Kums

Berichtdoor Kiekerjan » 29-03-2011 16:35

Ben blij met deze nieuwe aanwinst. Vooral omdat ik het gevoel heb dat deze jongen een vrije trap kan nemen. Het is gewoon erg zorgelijk gesteld met onze selectie dat niemand een normale vrije trap op doel kan schieten.

Al wat beelden van deze jongen:

http://www.sporza.be/permalink/1.877165

http://www.sporza.be/permalink/1.872539
Kiekerjan
Selectiespeler
 
Berichten: 355
Geregistreerd op: 26-02-2009 11:16

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfean4 » 29-03-2011 17:11

zoals op VI is beschreven is het 2-benig, een slimme middenvelder, heeft een goed tactisch en technisch inzicht en is zelden te betrappen is op balverlies.

Klinkt niet verkeert voor de komende seizoenen.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: Sven Kums

Berichtdoor Riverside » 29-03-2011 17:16

Wij hebben hier al heel wat Belgen gehad, vaak zonder succes. Ook de scouting heeft de laatste 3 jaar slecht gefunctioneerd. Maar wellicht brengt Sven Kums daar verandering in, ik hoop het.

Veel succes Sven! Geen slechte naam trouwens. :wink:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sven Kums

Berichtdoor Frisian Viking » 29-03-2011 17:37

Heerenveen rules schreef:Toch mooi deze aanwinst. Hij werd door meerdere clubs begeert dus hij moet wel wat kunnen. Er wordt ergens gesuggereerd dat onze middenlinie de minst problematische is. Dat is wel qua aantal spelers zo, maar het is allemaal hetzelfde. Er zijn weinig diepgaande, creatieve middenvelders dus hopen dat Kums dat is.

In ieder geval goed dat ze al op tijd bezig zijn met volgend jaar! Op naar de volgende aanwinst.

Inderdaad. Er staat nogal wat te gebeuren op het middenveld denk ik. Met het mogelijk vertrekken van Grindheim en Vayrynen is verstering daar noodzakelijk. Ik hoop volgend jaar op een middenveld met (zoals het er nu uitziet) Svec verdedigend en daarvoor Roorda en deze Kums.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Sven Kums

Berichtdoor mitrita » 29-03-2011 17:55

Gearard schreef:.Geen slechte naam trouwens. :wink:


Kums hot! :mrgreen:


Lijkt een aardig begin voor een hopelijk opwindende transferperiode.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfean4 » 29-03-2011 18:11

fans noemen hem de Pirlo van Kortrijk. Belooft veel goeds.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfries88' » 29-03-2011 19:10

Feanatieke schreef:Iemand trouwens enig idee welk rugnummer hij krijgt?

Rugnummers worden pas kort voor het seizoen bekendgemaakt. Soms zelfs pas tijdens de voorbereiding. Tenzij Heerenveen dat beleid opeens omgooit is het dus niet bekend.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sven Kums

Berichtdoor jmd » 29-03-2011 19:15

Hallo beste voetbalvrienden in Heerenveen.
Geen twijfels over Sven Kums. Hij is een jongen met een grote toekomst.
KV Kortrijk haalde vorig jaar een 4-de plaats in de Jupiler League en na de play-Offs werden we 5-de.
Een prachtig resultaat door een goede groep met trainer Georges Leekens (nu Rode Duivels) en ook o.m. Davy De Beule (volgend jaar Roda JC) en Jimmy Hempte (ook al Roda JC.)
Sven Kums was de spelverdeler op het middenveld. Zijn beste positie is juist achter de spits(en) of ook net iets lager.
Mooie stylist die steeds in de omgeving van de bal vertoeft.
Een jongen die moet kunnen doorgroeien naar de Belgische nationale ploeg. Was eerder captain van de beloftenploeg van België en haalde nu de voorselectie van de Rode Duivels.
Wij zullen meer nog dan voorheen met veel plezier Heerenveen volgen in Studio Sport.
We wensen jullie veel plezier met Sven.
En ook aan Sven ... alle succes in het noorden!
jmd
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 29-03-2011 19:09

Re: Sven Kums

Berichtdoor McReo » 29-03-2011 19:20

Gearard schreef:Wij hebben hier al heel wat Belgen gehad, vaak zonder succes. Ook de scouting heeft de laatste 3 jaar slecht gefunctioneerd. Maar wellicht brengt Sven Kums daar verandering in, ik hoop het.

Veel succes Sven! Geen slechte naam trouwens. :wink:


Ik heb even een blackout, maar welke belgen hebben we hier nog meer gehad. Brian en Kenny weet ik, maar verder...
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
Avatar gebruiker
McReo
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 07-11-2008 17:12
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sven Kums

Berichtdoor BK2007 » 29-03-2011 19:25

@jmd
Als je hem als middenvelder die het beste achter de spits speelt is dat goed nieuws want dat is een slecht bezette plek bij ons.
Ik heb nog een vraag aan U. Speelt hij wel iedere match ?
Hij wordt verder als groot talent beschouwd echter is al 23 ? Beetje oud om dan nog talent te worden genoemd vind ik.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Sven Kums

Berichtdoor geert. » 29-03-2011 19:32

mitrita schreef: Kums hot! :mrgreen:


Lijkt een aardig begin voor een hopelijk opwindende transferperiode.


Doet me meteen weer denken aan die show van Lingo :mrgreen:
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Sven Kums

Berichtdoor oldtimer » 29-03-2011 19:33

McReo schreef:Ik heb even een blackout, maar welke belgen hebben we hier nog meer gehad. Brian en Kenny weet ik, maar verder...


In elk geval David Damman, Verbiest, Emmerik De Vrieze en Ian Claes.
En misschien vergeet ik er nog wel een of meer.
Geen van de genoemde spelers was overigens een succes.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Sven Kums

Berichtdoor quovadis » 29-03-2011 19:38

BK2007 schreef:@jmd
Als je hem als middenvelder die het beste achter de spits speelt is dat goed nieuws want dat is een slecht bezette plek bij ons.
Ik heb nog een vraag aan U. Speelt hij wel iedere match ?
Hij wordt verder als groot talent beschouwd echter is al 23 ? Beetje oud om dan nog talent te worden genoemd vind ik.

Hij speelt elke match en wordt door de supporters stevast tot de beste 3 op het veld verkozen. Hij is zelden geblesseerd of geschorst
quovadis
Bankzitter
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 31-01-2011 10:29

Re: Sven Kums

Berichtdoor quovadis » 29-03-2011 19:40

oldtimer schreef:In elk geval David Damman, Verbiest, Emmerik De Vrieze en Ian Claes.
En misschien vergeet ik er nog wel een of meer.
Geen van de genoemde spelers was overigens een succes.


en wat hadden die al gepresteerd in België? Kums staat ook niet voor in het beste elftal bij het nieuwsblad.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =G2B37RVSI
quovadis
Bankzitter
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 31-01-2011 10:29

Re: Sven Kums

Berichtdoor Frisian Viking » 29-03-2011 19:48

McReo schreef:Ik heb even een blackout, maar welke belgen hebben we hier nog meer gehad. Brian en Kenny weet ik, maar verder...

David Damman!
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Sven Kums

Berichtdoor Calimero » 29-03-2011 19:56

Voordat de spelverdeler in Heerenveen tekende won hij eerst advies in bij Kenny Steppe


... Moest dat nou?!
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Sven Kums

Berichtdoor BK2007 » 29-03-2011 20:08

Calimero schreef:
Voordat de spelverdeler in Heerenveen tekende won hij eerst advies in bij Kenny Steppe


... Moest dat nou?!


Kenny zei tegen Kums: "ik speel nooit en schrijf elk jaar 700.000 euro bij, hahaha". Kums denkt: zo ! dat wil ook.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Sven Kums

Berichtdoor McReo » 29-03-2011 20:18

Ok, wel wat belgen dus :?

Ik hoop echt dat we met deze Kums een speler binnen halen waar we voor naar het stadion komen volgend seizoen!

Misschien een 2de Mertens (of beter).

Welkom in ieder geval Sven!
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
Avatar gebruiker
McReo
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 07-11-2008 17:12
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sven Kums

Berichtdoor zweed1 » 29-03-2011 21:15

Goede aankoop ! Hoop dat hij zich snel aanpast in Belgie wordt namelijk anders gespeeld, heb er vertrouwen in dat hij het goed gaat doen.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Sven Kums

Berichtdoor xander » 29-03-2011 21:23

Sven Kums wil groeien in Friesland
sc Heerenveen heeft de eerste versterking voor het nieuwe seizoen binnen. De Friese club heeft een vierjarige overeenkomst bereikt met Sven Kums van KV Kortrijk. De 23- jarige Belgische middenvelder is dolblij met zijn overgang naar Friesland. ,,De Nederlandse competitie is voor mij een logische stap in mijn carrière. Bij Heerenveen kan ik leren en beter worden.’’

De 23-jarige in Asse geboren Sven Kums volgde zijn voetbalopleiding bij RSC Anderlecht. De middenvelder heeft ruim honderd wedstrijden in de Belgische eerste klasse achter zijn naam staan en kwam uit voor Jong België. Met het binnen halen van Kums troeft sc Heerenveen de concurrentie af, want de middenvelder stond op het lijstje van tal van clubs.

Zo kon Sven Kums onder meer naar Racing Genk, de huidige nummer twee van België, maar de middenvelder koos bewust voor een avontuur bij sc Heerenveen. Kums slaat de eredivisie hoger aan dan de Belgische competitie en denkt in Nederland beter tot zijn recht te komen. ,,In Holland wordt beter verzorgd voetbal gespeeld. Er worden minder fouten gemaakt. Ik mag graag de bal ‘voelen’ en verwacht dat de Hollandse speelstijl mij beter ligt.’’

Afbeelding
Blije gezichten bij de ondertekning. In het midden Sven Kums, links technisch directeur Johan Hansma en rechts voorzitter Robert Veenstra van sc Heerenveen.

Na drie seizoenen in de hoogste Belgische divisie te hebben gespeeld, was volgens Sven Kums het moment aangebroken om te vertrekken. ,,Het is altijd mijn ambitie geweest om in Nederland te spelen. Het moest nu gebeuren en Heerenveen lijkt mij de ideale club om mijn sportieve doelen te verwezenlijken. Ik heb alle opties goed afgewogen Heerenveen is sportief gezien de beste keuze.’’

Dat de Friese club de laatste twee seizoenen sportief moeilijke tijden beleeft, is voor Sven Kums geen moment aanleiding geweest om niet voor sc Heerenveen te kiezen. ,,Heerenveen heeft in het verleden aangetoond over genoeg potentieel te beschikken om mee te kunnen draaien in de subtop. Ik heb er vertrouwen in dat de problemen tijdelijk zijn.’’ De middenvelder werd bovendien positief geadviseerd door zijn landgenoot Kenny Steppe. ,,Ik heb in de jeugd vaak tegen Kenny gespeeld. Ik heb hem gebeld en hij was alleen maar lovend over de club.’’

Sven Kums beschrijft zichzelf als een technisch vaardige speler die het liefst veel aan de bal is. ,,Ik ben een spelverdeler, maar zet ook druk naar voren om de bal te veroveren. Verder heb ik een goed spelinzicht en een goede pas. Ik kan in de korte ruimte uit de voeten, maar heb ook een goede lange trap in de benen.’’

Afbeelding
Sven Kums toont met trots het shirt van sc Heerenveen.

De 23-jarige middenvelder wil het seizoen bij KV Kortrijk goed afronden, maar staat te popelen om het pompeblêdenshirt rond zijn schouders te trekken. Sven Kums wil zich bij sc Heerenveen doen gelden en hoopt via de Friese club dichter bij de A-selectie van de Rode Duivels te komen. Afgelopen week behoorde hij tot in de voorselectie voor de interland van België tegen Oostenrijk, maar viel de keuze niet op hem. In Friesland hoopt hij zich nadrukkelijk in de kijker van bondscoach Leekens te spelen.

,,Ik denk dat ik bij Heerenveen een betere voetballer kan worden. Het zou mooi zijn als ik op die manier dichter bij het Belgisch elftal kom, maar ik besef dat met spelers als Vertonghen, Dufour en Witsel de concurrentie groot is. Belangrijkste is dat ik me ontwikkel als voetballer. Dat kan bij Heerenveen. Het is een fantastische club met een geweldige entourage. Ik ben onlangs bij de thuiswedstrijd tegen Feyenoord geweest. Het lijkt me schitterend om hier in een uitverkocht stadion te spelen.’’

Technisch directeur Johan Hansma is blij met de komst van Kums naar Friesland. Hansma omschrijft Kums als een teamspeler en een echte versterking voor sc Heerenveen. ,,Sven wil altijd de bal hebben en in balbezit komen zijn kwaliteiten ook het beste tot uiting,’’ sc Heerenveen was niet de enige gegadigde voor de rechtsbenige middenvelder, meerdere clubs dongen naar de gunsten van de 23-jarige Belg. Johan Hansma,, Maar hij heeft bewust voor Heerenveen gekozen, hij wilde komen. Dat type speler zijn we naar op zoek, naar jongens die graag voor Heerenveen spelen,’’ aldus Hansma.

De Friese fans kunnen mogen het nodige van de nieuwe aanwinst verwachten. Volgens Johan Hansma is Sven Kums een echte voetballer. ,,Sven is een allround middenvelder, hij is goed in het korte combinatievoetbal, maar kan ook voor diepgang zorgen. Hij heeft een goed spelinzicht, is een passer, een spelverdeler. Ik denk dat wij veel plezier aan Sven kunnen beleven.’’


Clubsite.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Sven Kums

Berichtdoor 1983 » 29-03-2011 21:34

Ik ben heel benieuwd, er wordt nog al het nodige van deze jongen verwacht als ik het zo lees. Dat was met Steppe, Elyounoussi en Dost ook het geval. Laten we dus maar even afwachten en niet teveel verwachten, hij krijgt het voordeel van de twijfel zeker. Een technische, creatieve middenvelder met spelverdelende kwaliteiten kunnen we in elk geval goed gebruiken. Welkom!
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten