Sven Kums

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sven Kums

Berichtdoor 1983 » 13-08-2014 08:37

Je zult het misschien zo niet bedoelen, maar nu laat je wel erg naar voren komen dat het door Van Basten kwam dat ie hier niet meer presteerde enop de bank belande, maar dat is natuurlijk niet helemaal zo. Het lag met name aan hemzelf, want hij speelde in het eerste jaar van Van Basten gewoon heel veel, maar wel zo dramatisch slecht dat het niet raar was dat ie op de bank kwam. Volgens mij was er dan ook weinig gemor dat ie uiteindelijk uit de basis verdween en een uiteindelijke transfer maakte.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfries88' » 13-08-2014 09:19

Het is een vicieuze cirkel. Je voelt jezelf niet lekker, dus krijg je moeite om optimaal te presteren en dus gaat de trainer extra twijfelen. Het gaat mij niet om de schuldvraag, maar duidelijk is dat Kums het hoge niveau na de trainerswissel helemaal kwijt was. Daarom vond ik het best begrijpelijk dat hij vertrok. Wel heel spijtig.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sven Kums

Berichtdoor Mackan68 » 13-08-2014 10:00

Superfries88' schreef:Het is een vicieuze cirkel. Je voelt jezelf niet lekker, dus krijg je moeite om optimaal te presteren en dus gaat de trainer extra twijfelen. Het gaat mij niet om de schuldvraag, maar duidelijk is dat Kums het hoge niveau na de trainerswissel helemaal kwijt was. Daarom vond ik het best begrijpelijk dat hij vertrok. Wel heel spijtig.

Ben het helemaal met je eens. Temeer omdat van Basten helemaal idolaat was van controle op het middenveld. Wie had je daar beter kunnen hebben spelen als Sven in zijn beste vorm? Maar dat was natuurlijk geen speler die door hem was gehaald. Zie van den Berg. Die heeft bij van Basten als basisspeler hier nooit ter discussie gestaan, dan alleen als aanvoerder. Bij de supporters alleen maar.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sven Kums

Berichtdoor Mackan68 » 13-08-2014 10:05

1983 schreef:Je zult het misschien zo niet bedoelen, maar nu laat je wel erg naar voren komen dat het door Van Basten kwam dat ie hier niet meer presteerde enop de bank belande, maar dat is natuurlijk niet helemaal zo. Het lag met name aan hemzelf, want hij speelde in het eerste jaar van Van Basten gewoon heel veel, maar wel zo dramatisch slecht dat het niet raar was dat ie op de bank kwam. Volgens mij was er dan ook weinig gemor dat ie uiteindelijk uit de basis verdween en een uiteindelijke transfer maakte.

Ik denk dat het tegenvallende spel weer alles te maken met de balans die op dat moment compleet ontbrak in het team wat op dat moment aan de Europese en reguliere competitie moest beginnen. Over de onervarenheid hoeven we het nog niet eens te hebben. Volgens mij had Kums een beetje met hetzelfde te maken als Djuricic. Zij waren op dat moment zoveel verder in hun ontwikkeling en dat zag je in hun spel. Passjes die in het geval van Filip vaak geniaal leken en in het geval van Kums eenvoudig en doeltreffend werden door de andere onervaren spelers niet opgepakt wat vaak tot balverlies leed.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sven Kums

Berichtdoor dirk3 » 13-08-2014 13:30

Hij speelt bij Gent momenteel de pannen van het dak. Ze zijn erg lovend over hem (zie Extra Time van maandag)
Niet op feiten gestoeld, maar ik heb het gevoel dat een trainer als Lodeweges beter voor hem was geweest. Hij is geen speler voor de omschakeling, maar vormgever in een voetballende ploeg.

Jammer dat het niet anders is gelopen.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Sven Kums

Berichtdoor john2p » 13-08-2014 17:28

dirk3 schreef:Hij speelt bij Gent momenteel de pannen van het dak. Ze zijn erg lovend over hem (zie Extra Time van maandag)
Niet op feiten gestoeld, maar ik heb het gevoel dat een trainer als Lodeweges beter voor hem was geweest. Hij is geen speler voor de omschakeling, maar vormgever in een voetballende ploeg.

Jammer dat het niet anders is gelopen.



Ik was/ ben ook een fan van Sven, maar ik weet niet of Lodeweges voor hem beter was geweest. Sven had zijn beste jaar onder Jans en je gaat me nou toch niet vertellen dat we onder Jans een dominerende op de helft van de tegenstander opererende ploeg hadden?
Volgens mij deed Jans bijna hetzelfde als vBasten toen de resultaten achterbleven, n.l. de verdediging dicht gooien, achterover leunen en paratiseren op de geweldige voorhoede. Sven was wel daarin de ideale verbindingsspeler, meer dan natuurlijk de Roon of godbetert v.d. Berg.

Ik denk juist dat Sven geen zin had om de concurrentie aan te gaan met Eikrem, een bijna vergelijkbare speler, maar die zeker in het begin veel speeltijd heeft gehad omdat het nu eenmaal een grote aankoop was. En terecht had Sven geen zin om de ideale 12e man te zijn, wat eigenlijk v.d. Berg (of de Roon) had moeten zijn. In het eerste jaar onder vBasten was Sven toch ook tweede aanvoerder? Hoezo geen vertrouwen.


Vergelijk de middenveldbezetting van begin vorig seizoen eens met het huidig seizoen en je krijgt een knoop in je maag en tranen in je ogen:

Kums, Eikrem, Ziyech, v.d.Berg, de Roon (en zelfs de Kamps en Pappa)

En nu: Ziyech (voor hoe lang) een hardloper de Roon en een houthakker v.d. Berg
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Sven Kums

Berichtdoor Feanfan 1 » 21-05-2015 21:24

Vanavond kampioen geworden met AA Gent, mede door een goal van Kums.
Als ze in België die idiote play-offs niet hadden, dan waren ze geen kampioen geworden
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Sven Kums

Berichtdoor Voorstopper » 22-05-2015 08:10

Brugge stond op zijn laatste benen (mede door het Europese succes) en de playoffs en puntendeling waren de nekslag. Vier punten voorsprong na dertig wedstrijden is ook niet veel dus wat dat betreft kun je erger genaaid worden. Wat als je 6 of 8 punten voorsprong hebt en je bent dat ineens voor de helft kwijt. Je hebt wat pech met blessures en vorm en hoppa, daar gaat je superseizoen. Aan de andere kant maakt het het wel spannend en zwaarder. Clubs in Belgie spelen nu ook meer wedstrijden en aangezien de zwaarte in het slot zit zorgt dit voor veel meer weerstand. Op termijn wordt men er wel beter van denk ik.
Bij ons lopen de meeste spelers na een potje of 30 wel op hun laatste benen...

Wel geweldig mooi voor Kums natuurlijk en Gent heeft erg goed voetbal gespeeld met een aantal goede talenten als Moses Daddy en Raman.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Sven Kums

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-05-2015 08:51

Vandenbussche speelt ook bij Gent, natuurlijk ook prachtig voor hem. Al is zijn inbreng beperkt geweest
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Sven Kums

Berichtdoor Appie_M » 22-05-2015 11:09

Dit is natuurlijk wel prachtig voor Gent! Een van de betere clubs van het land, maar desondanks toch nog nooit een titel gewonnen. Nu is het er dan eindelijk van gekomen. Hoewel Club Brugge in de reguliere competitie het uitstekend heeft gedaan kun je zeker niet zeggen dat de titel voor Gent onverdiend is. Ze zijn gedurende het seizoen enorm gegroeid, zijn echt volwassen met de druk omgegaan en lieten soms oogstrelend voetbal zien. Dus onverdiend is het zeker niet. Met nu dus een titel en Champions League voetbal als resultaat.

Bijkomend voordeel is dat ik aardig wat vrienden in Gent heb. Volgend jaar dus maar even in de Champions League een paar leuke reisjes meepakken. Hopen op een leuk uitreisje naar Barcelona, Madrid, Munchen, Londen of iets dergelijks! :mrgreen:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfean4 » 04-10-2015 15:40

deze oud-speler maakt vandaag een hattrick (2 penalty's) tegen Club Brugge.

Wat heeft Gent toch Goud in handen met Kums. waar ik dacht dat heerenveen min of meer zijn plafond was is hij het niveau de laatste 2 jaar ontstegen en kan dus nog meer.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfries1996 » 05-11-2015 19:46

Staat in het CL team van de week tussen o.a. Neymar, Alaba en Buffon.

Deze man verkopen voor 100.000(!!) euro is echt het absolute dieptepunt van het technisch bestuur. Vertegenwoordigt inmiddels alweer een waarde van rond de 10-20 miljoen..
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Sven Kums

Berichtdoor Currahee » 05-11-2015 22:28

Superfries1996 schreef:Staat in het CL team van de week tussen o.a. Neymar, Alaba en Buffon.

Deze man verkopen voor 100.000(!!) euro is echt het absolute dieptepunt van het technisch bestuur. Vertegenwoordigt inmiddels alweer een waarde van rond de 10-20 miljoen..


Op het moment dat hij vertrok was hij hier wisselspeler en volgens mij van basten was ook niet echt van doel hem te gaan gebruiken. Het 1e seizoen dat hij hier speelde was het trouwens wel een prima speler. Daarna was hij wat minder of werd hij verkeerd gebruikt
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Sven Kums

Berichtdoor Mackan68 » 06-11-2015 04:04

Superfries1996 schreef:Staat in het CL team van de week tussen o.a. Neymar, Alaba en Buffon.

Deze man verkopen voor 100.000(!!) euro is echt het absolute dieptepunt van het technisch bestuur. Vertegenwoordigt inmiddels alweer een waarde van rond de 10-20 miljoen..

Tsja, jammer genoeg bepalen sportieve prestaties mede de verkoopprijs. Veel meer dan de ton wat hij niet waard toen hij vertrok. Ze waren blij dat ze van het behoorlijke salaris af was moet je maar denken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sven Kums

Berichtdoor Otsje P » 06-11-2015 08:26

Mackan68 schreef:Tsja, jammer genoeg bepalen sportieve prestaties mede de verkoopprijs. Veel meer dan de ton wat hij niet waard toen hij vertrok. Ze waren blij dat ze van het behoorlijke salaris af was moet je maar denken.


Marco zat te kloten Mackan. Sven had helemaal niks op de bank te zoeken.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Sven Kums

Berichtdoor Wubwub » 09-11-2015 15:56

Superfries1996 schreef:Staat in het CL team van de week tussen o.a. Neymar, Alaba en Buffon.

Deze man verkopen voor 100.000(!!) euro is echt het absolute dieptepunt van het technisch bestuur. Vertegenwoordigt inmiddels alweer een waarde van rond de 10-20 miljoen..


Achteraf makkelijk praten, hier een paar quotes over Kums:

Vorig jaar hadden we een matige, volledig uit balans zijnde, selectie met enkele diva's erin die onder hun kunnen presteerden(Kums, Gouweleeuw, Djuricic).


Ik zie nog steeds de meerwaarde niet in van Zomer en ook Kums vind ik toch vele malen minder dan vorig seizoen.


Waar ik me nog het meest zorgen om maak, is het sportief afdrijven van de club. (...) In de plaats daarvan hebben we toppers als Amoah, de Ridder, Uth, Tannane, van la Parra, Mareçek, van de Berg, Pappa, Kum, Raitala, Zuiverloon, Zomer en Kums onder contract gesteld.


Sven Kums - speelde één goed seizoen, dit seizoen net zo slecht als de rest. Dan kom je uit op een vijf, onvoldoende.


Kums maakt tot nu toe geen enkele aanspraak op een basisplaats.


Overigens allemaal door jouzelf geschreven in de maanden voor en na het vertrek van Kums :wink:
Wubwub
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 04-04-2011 22:09

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfries1996 » 09-11-2015 16:03

]

Hij speelde dat seizoen ook gewoon erg slecht, maar dat betekent niet dat je hem voor een dergelijk laag bedrag moet laten gaan. Dat hij over kwaliteit beschikte had hij reeds aangetoond, zelfs de koopoptie op Uth, die langere tijd ook zeer matig presteerde, was nog hoger.

Daarnaast ben ik geen technisch directeur, gelukkig!
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Sven Kums

Berichtdoor Wubwub » 09-11-2015 16:17

Dat ben ik dan wel weer met je eens.
Wubwub
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 04-04-2011 22:09

Re: Sven Kums

Berichtdoor Lardy » 09-11-2015 17:00

Sympathieke gozer die heerlijk kan ballen. Had em er graag bij gehouden, werd door veel supporters en de trainer niet op waarde geschat. Veel succes bij Essevee.


Diegene die dit heeft gezegd heeft er gewoon kijken op. :D
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Sven Kums

Berichtdoor Voorstopper » 10-11-2015 09:54

Mensen vergeten vaak hoeveel een omgeving en de rest van het team met je doet. Als je als elftal in een k-periode zit, voor geen meter draait, is het lastig om je te onderscheiden. Zo'n strijder is Kums immers ook niet. Maar in een goed voetballende ploeg blijkt het wel een verdomd goede voetballer te zijn die enorm is gegroeid de laatste tijd.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Sven Kums

Berichtdoor Voorstopper » 25-11-2015 09:12

Gent is na de zege bij Lyon van gisteren aardig op weg de groepsfase van de CL te overleven, enorm knap. Kums gisteren ook weer sterk.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Sven Kums

Berichtdoor Stiffie » 26-11-2015 20:26

Heb Kums altijd een goede gevonden. Kenners zeiden dat ook altijd. Maar van Basten zag het blijkbaar niet in hem zitten.
En dan verkopen ze zo'n jongen maar voor een habbekrats. Ongelooflijk.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Sven Kums

Berichtdoor Wizard » 02-12-2015 13:53

Toen het bij ons draaide was hij een erg sterke voetballer (mn aan de bal), maar toen het niet draaide, was hij geen speler die het team er voetballend weer bovenop kreeg. Dan is 't begrijpelijk dat MvB hem er naast zet.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sven Kums

Berichtdoor Voorstopper » 14-01-2016 09:10

Sven Kums heeft de Belgische Gouden Schoen gewonnen, met grote voorsprong verkozen tot beste speler van de Belgische competitie.

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... /1.2545898
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Sven Kums

Berichtdoor Irevino » 05-04-2016 09:36

Ik ben vrijdag naar KAA Gent - Zulte Waregem geweest. Ondanks een gelijkspel en een niet al te beste wedstrijd, wat is die Kums een goede speler! Mooie goal, tactisch inzicht, leek wel wat op Guardado, beste man op het veld. Die Boussoufa kan ook leuk voetballen trouwens.

Kenny Steppe stond op de goal bij Zulte Waregem, die heeft ook ergens het keepersvak geleerd. Mede door hem bleef het 1-1, zijn uittrappen zijn nog steeds niet geweldig overigens.
Irevino
Nieuw talent
 
Berichten: 118
Geregistreerd op: 03-06-2015 21:53

Re: Sven Kums

Berichtdoor Makkum8 » 25-08-2016 09:57

Gaat zoals het er nu naar uitziet voor 10 miljoen naar Wattford om vervolgens naar Udinese te gaan (verhuur). Ik mag hopen dat Heerenveen afspraken heeft gemaakt met Zulte destijds. Kums ging volgens mij voor zeer weinig naar Zulte toe..... Wat hebben wij (de beleidsbepalers destijds) er hier verschrikkelijk naast gezeten. Vond hem in zijn Heerenveen-periode al een prima voetballer.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Sven Kums

Berichtdoor Neymar » 29-08-2016 22:59

Definitief naar Watford en direct verhuurd aan Udinese.

Ik snap dat alleen niet zo goed. Waarom zou je zoveel geld betalen voor iemand van 28 om hem vervolgens direct weer te verhuren. Tis niet zo dat het een talentje is die even een jaartje ervaring op moet doen.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Sven Kums

Berichtdoor fuotbalgek » 30-08-2016 08:10

Neymar schreef:Definitief naar Watford en direct verhuurd aan Udinese.

Ik snap dat alleen niet zo goed. Waarom zou je zoveel geld betalen voor iemand van 28 om hem vervolgens direct weer te verhuren. Tis niet zo dat het een talentje is die even een jaartje ervaring op moet doen.


Je moet het eerder zoeken in het feit dat de Italianen hem willen hebben maar de Engelsen de ruimte hadden om het geld neer te leggen. Wanneer beide clubs in eigendom zijn van één familie dan los je dat even zo op .. :roll:
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten