Spelers voor zowel Groningen als Heerenveen

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Spelers voor zowel Groningen als Heerenveen

Bericht door Roelof »

Ik meen ze allemaal te hebben, maar de vraag is: welke spelers hebben voor zowel Heerenveen as Groningen gespeeld. Ik heb deze namen al. Ik vraag me af of ik nog eentje mis.

1Ebbinge,
2Kooistra,
3Fledderus,
4Tuhuteru,
5Jan de Jonge,
6Krstev.
7Regtop,
8Bert Zuurman,
9Eddy Bosman,
10Klompe,
11Jerry de Jong.
12Gal,
13Huizingh,
14Garcia,
15Van Gessel,
16Maarten de Jong,
17Melchior Schoenmakers,
18Alberda,
19Hennie Meijer,
20Kruiswijk.
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Sjaak Storm
Eddie Bosman
Johan Tukker
Laatst gewijzigd door BBB op 13-10-2010 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ruik corruptie...
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Azing Griever
Wim van der Heide
Martin Koeman
Boy Nijgh
Peter Eimers
Henk Zoetendal (GVAV)
Eddy Bakker ook meen ik.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Eddy Bakker is zonder meer juist.
Als je GVAV meetelt ( zie Zoetendal ) dan kun je trouwens ook Rikkert Lacrois en Henk Klunder nog toevoegen.
Je had ook nog Marco Koorman, of dat GVAV was of al de FCG. weet ik op dit moment even niet.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Bedankt heren.

Nog een vraagje. Kun je nog beauty van goals herinneren in de derby? De 4-0 met Bosvelt, Samaras, Huntelaar heb ik. Sulejmani 5 minuten voor tijd heb ik. 2006, 3 keer Alves heb ik. 2007 3 keer Bradley heb ik. Maar misschien uit de jaren 90 nog wat?

Kunnen jullie je nog andere, mooie goals herinneren uit de derby?

Dit alles vanavond in Boppeslach Kafee, met aan tafel Arnold Kruiswijk, Henk de Jong en Tieme Klompe.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

oldtimer schreef:Eddy Bakker is zonder meer juist.
Als je GVAV meetelt ( zie Zoetendal ) dan kun je trouwens ook Rikkert Lacrois en Henk Klunder nog toevoegen.
Je had ook nog Marco Koorman, of dat GVAV was of al de FCG. weet ik op dit moment even niet.
Marco Koorman is niet zo lang geleden. Jaren 80 dacht ik.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ook mooi was de 4-1 overwinning thuis, ergens in de eind jaren 70. Man of 10.000 op de tribunes, mede omdat de Hoofdklassetopper tussen Sneek en Drachten (ja, ja) was afgelast. Maar waarschijnlijk zijn daar geen beelden van. De dubieuze goal van Alberda in het Oosterpark? Ook mooi de 1-5 in ik meen '96, met o.a Tomasson.
Laatst gewijzigd door Gekko op 14-10-2010 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Dankzij deze tips krijgt het Heerenveen Forum vast een eervolle vermelding in de uitzending :D :wink:
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

roelof de vries schreef:Bedankt heren.

Nog een vraagje. Kun je nog beauty van goals herinneren in de derby? De 4-0 met Bosvelt, Samaras, Huntelaar heb ik. Sulejmani 5 minuten voor tijd heb ik. 2006, 3 keer Alves heb ik. 2007 3 keer Bradley heb ik. Maar misschien uit de jaren 90 nog wat?

Kunnen jullie je nog andere, mooie goals herinneren uit de derby?

Dit alles vanavond in Boppeslach Kafee, met aan tafel Arnold Kruiswijk, Henk de Jong en Tieme Klompe.
Echt mooie goals in de jaren '90 waren er niet of nauwelijks.
Wel zou je kunnen noemen de zeer omstreden gelijkmaker vanTony Alberda in de wedstrijd Groningen - Heerenveen in de herfst van 1993 ( 2-2 ).
Alberda kopte daarbij vlak voor het einde de bal uit de handen van Patrick Lodewijks die haast een hartverzakking kreeg van woede toen de goal werd toegekend.
Van Groningen - Heerenveen in het seizoen 1996 - 97 ( 1 - 5 ) herinner ik me dat de Groninger defensie tweemaal volledig werd uitgespeeld, zodat Wouden en Talan de bal in een leeg doel konden schuiven.
Noemenswaard is trouwens ook nog wel de door John de Jong benutte penalty die Heerenveen pal voor tijd de 2 - 1 winst opleverde ( seizoen 2003 - 2004 ).
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Dank.

Kan in ons acrhief niet veel van de jaren 90 terugvinden.

Vanavond overigens niet Henk de Jong te gast. Hij is ziek. Maar we hebben een goeie vervanger in de naam van Joop Gall. Speelde 1 seizoen voor Heerenveen, het jaar dat ze degradeerden in een wedstrijd tegen Groningen. Die wedstrijd wonnen ze met 4-1, terwijl 1 goal meer genoeg was geweest om niet te degraderen.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

slotje
Bedankt Torcida:-)
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Maar we hebben een goeie vervanger in de naam van Joop Gall. Speelde 1 seizoen voor Heerenveen, het jaar dat ze degradeerden in een wedstrijd tegen Groningen. Die wedstrijd wonnen ze met 4-1, terwijl 1 goal meer genoeg was geweest om niet te degraderen.
Er was in deze wedstrijd niet echt sprake van onderlinge rivaliteit, de Groningers schopten ze nog net niet zelf in hun eigen doel om ons aan een langer verblijf in de Eredivisie te helpen.
Laatst gewijzigd door dekoning op 14-10-2010 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja....
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

roelof de vries schreef:Dank.

Kan in ons acrhief niet veel van de jaren 90 terugvinden.

Vanavond overigens niet Henk de Jong te gast. Hij is ziek. Maar we hebben een goeie vervanger in de naam van Joop Gall. Speelde 1 seizoen voor Heerenveen, het jaar dat ze degradeerden in een wedstrijd tegen Groningen. Die wedstrijd wonnen ze met 4-1, terwijl 1 goal meer genoeg was geweest om niet te degraderen.
Als fan en journalist had je moeten weten dat het destijds 4-2 was. Is een klassieker! Maar het zal in de stress rond de deadlines een vergissinkje zijn.... Ik denk nog altijd aan deze wedstrijd als ik De Clown van Ben Cramer hoor. Dat speelde de Blauhúster Dakkapel destijds na afloop van de wedstrijd.
Plaats reactie