Hugo Roepel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Hugo Roepel overleden

Berichtdoor cross'79 » 12-01-2010 23:21

Over Roepel werd wel gekscherend gezegt dat hij nodig een grote boodschap moest doen als hij over het veld liep en zn behoefte terugschopte in zn achterste. zo hoog kwamen de voeten omhoog. je kan ook zeggen dat hij het hakkebillen uitgevonden heeft :)

een echt clubmens.

nogmaals, ik hoop dat na de minuut stilte nog 1x het Hugo Hugo zal klinken.
cross'79
Selectiespeler
 
Berichten: 212
Geregistreerd op: 25-08-2006 23:25
Woonplaats: Heerenveen

Re: Hugo Roepel overleden

Berichtdoor sonnema » 13-01-2010 09:36

cross'79 schreef:nogmaals, ik hoop dat na de minuut stilte nog 1x het Hugo Hugo zal klinken


Zou een mooi eerbetoon zijn, Cross.
Hugo groette na dat scanderen ook alijd zeer bescheiden weer terug naar het publiek.
Een echte clubman.
Hugo, rust zacht.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Hugo Roepel overleden

Berichtdoor Niels » 13-01-2010 13:46

Afbeelding
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Re: Hugo Roepel overleden

Berichtdoor Beetle » 14-01-2010 00:24

wonderdokter. Welke oude elftalfoto je ook bekeek, naast Foppe was hij altijd een vaste waarde. Spelers gaan, spelers komen maar altijd stond hij er ook bij. En stiekem was ik wel eens jaloers op hem.

In zijn hoofd was hij wellicht al ver van de club verwijderd, vanwege zijn ziekte maar de fans waren altijd bij hem. Rust zacht. Zaterdag een eerbetoon graag.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Hugo Roepel overleden

Berichtdoor Superfries88' » 15-01-2010 13:42

Heerenveen - Vertrouwensman, vakman, clubicoon. Hugo Roepel werd binnen Heerenveen op handen gedragen. De voormalige verzorger/masseur/materiaalman overleed in de nacht van zondag op maandag op 73-jarige leeftijd. In aanwezigheid van talloze (oud-)bestuurders, (oud-)spelers en (oud-)medewerkers van sc Heerenveen werd Hugo Roepel vanochtend gecremeerd. ,,It is in drôvige dei, de hiele klub is der mei oan”, zo reageert Yme Kuiper.

Als zoon van Jack Kuiper, destijds bestuurslid, kent de huidige algemeen directeur van Heerenveen Roepel al sinds de dag dat hij in 1972 het Friese Haagje binnenwandelde om de masseurstaken van de voormalige verzorger Tragter over te nemen. Roepel werkte in Heerenveen bij het Amerikaanse bedrijf Tektronix, had de opleiding sportmassage gevolgd en was masseur/verzorger bij Heerenveense Boys. ,,Al gau die bliken dat Hugo in betûft en konsjensjeus fakman wie. De spilers rûnen mei him fuort”, aldus Kuiper.

,,Hugo was een vertrouwensman en een clubicoon”, zo reageert de huidige trainer Jan de Jonge, die als speler veelvuldig op de massagetafel van Roepel lag. ,,Hugo had altijd wel een middeltje zodat je weer kon gaan. Soms deed-ie ook helemaal niets. Zei-ie: ‘ga eerst maar eens tien minuten lopen en kijken hoe het voelt’. Tachtig procent zag-ie niet terug.”

De spelers liepen met Roepel weg, niet in de laatste plaats vanwege de kookkunsten van diens vrouw Jopie. Het stel nodigde de spelers geregeld uit voor een warme maaltijd, waaraan massaal gehoor werd gegeven. De roem snelde Jopie vooruit en voor ze het wist was haar aanwezigheid in het Abe Lenstrastadion niet meer weg te denken. Nog altijd verzorgt Jopie Roepel dagelijks de catering voor de mensen binnen de club.

‘Hugo, Hugo, Hugo’
Hoewel kalm en bedaard was Hugo Roepel een bekende verschijning in Heerenveen, vooral in het oude Abe Lenstrastadion. Jarenlang rolde daar het ‘Hugo, Hugo, Hugo’ van de tribunes wanneer de op Curaçao geboren Roepel weer eens in gestrekte draf het veld in schoot bij een blessuregeval. Roepel had een eigen stijl: korte vinnige, passen, rechtuit, maar altijd parmantig. Bij de verhuizing in 1995 naar het nieuwe Abe Lenstastadion deed Roepel een stap terug. Fysiotherapeut John Nagelhout werd de nieuwe ‘man met de waterzak’. In 2004 werd Nagelhout opgevolgd door de huidige fysiotherapeut, oud-speler Erik ten Voorde.

Hoewel betiteld als ‘clubicoon’ bleef Hugo Roepel zijn hele leven op de achtergrond werken. In 2000 gaf hij een interview aan de Leeuwarder Courant vlak voordat Heerenveen in Lyon de eerste wedstrijd speelde in de Champions League tegen Olympique Lyon. ,,Champions League, wie had dat ooit gedacht. Dit is voor de club een mijlpaal, maar voor mijzelf ook. Ik heb mijn steentje bijgedragen en daar ben ik zeer trots op.” Ook zei Roepel: ,,Ik heb er heel wat op de tafel gehad, maar met voorsprong had Johan Toonstra de soepelste spieren van allemaal.”

De laatste jaren was Roepel, die aan de ziekte van Alzheimer leed, steeds minder vaak op de club. De afgelopen weken ging zijn gezondheid sterk achteruit. In de nacht van zondag op maandag overleed hij. Voorafgaand aan het bekerduel van sc Heerenveen in de achtste finales van de KNVB bekertoernooi morgen tegen PSV zal één minuut stilte worden gehouden ter nagedachtenis van de markante verzorger. (Friesch Dagblad)
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Hugo Roepel overleden

Berichtdoor cross'79 » 15-01-2010 19:08

Prachtig stuk. heb er een brok van in mn keel
cross'79
Selectiespeler
 
Berichten: 212
Geregistreerd op: 25-08-2006 23:25
Woonplaats: Heerenveen

Re: Hugo Roepel overleden

Berichtdoor Beetle » 15-01-2010 19:31

Het was dat helaas de baas me te nodig had anders was ik er vanmorgen wel bij geweest.

Eerste elftalfoto.
Augustus 1973

Afbeelding

Wrang toeval is dat een wedstrijd tegen een andere Eindhovense club het einde betekende van zijn carriere.
Afbeelding

Superfries88' schreef:
Hoewel betiteld als ‘clubicoon’ bleef Hugo Roepel zijn hele leven op de achtergrond werken. In 2000 gaf hij een interview aan de Leeuwarder Courant vlak voordat Heerenveen in Lyon de eerste wedstrijd speelde in de Champions League tegen Olympique Lyon.




Hier is dat interview met Hugo, tien jaar geleden.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Hugo Roepel overleden

Berichtdoor Hielke » 17-01-2010 20:31

Uit de fotoreportage van Heerenveen - PSV op feanfans.nl:

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Hugo Roepel overleden

Berichtdoor Pietje Paaltjens » 18-01-2010 15:22

Prachtig spandoek. Respect en hulde voor de makers ervan. Ook de minuut stilte was op zijn plaats en passend.
.
Avatar gebruiker
Pietje Paaltjens
Basisspeler
 
Berichten: 555
Geregistreerd op: 25-02-2009 16:20

Re: Hugo Roepel overleden

Berichtdoor Korneev » 18-01-2010 16:26

Ik heb dat spandoek niet gezien zaterdag, maar idd prachtig eerbetoon! De minuut stilte was ook erg indrukwekkend (buiten die ene onverlaat).
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Avatar gebruiker
Korneev
Basisspeler
 
Berichten: 522
Geregistreerd op: 25-02-2006 16:32
Woonplaats: Damwâld

Re: Hugo Roepel overleden

Berichtdoor cross'79 » 18-01-2010 17:02

Korneev schreef:Ik heb dat spandoek niet gezien zaterdag, maar idd prachtig eerbetoon! De minuut stilte was ook erg indrukwekkend (buiten die ene onverlaat).



In het eindhoven vak.

het hugo hugo gaf me ook een brok in mn keel
cross'79
Selectiespeler
 
Berichten: 212
Geregistreerd op: 25-08-2006 23:25
Woonplaats: Heerenveen

Re: Hugo Roepel overleden

Berichtdoor hjwiltjer » 19-01-2010 16:57

Stadionverbod luidruchtige supporter in Heerenveen.

19 januari 2010 14:30
PSV heeft de luidruchtige supporter die zaterdag in het Abe Lenstra Stadion een minuut stilte verstoorde bestraft met een stadionverbod. Vooraf aan de bekerwedstrijd Heerenveen-PSV werd het overleden clubicoon Hugo Roepel van sc Heerenveen herdacht, waarbij de betreffende fan deze minuut stilte niet respecteerde. PSV tolereert dat gedrag niet.

Bron: officiële site PSV.


Kijk dat is handelend optreden, duidelijk dat dit niet geacepteerd wordt.
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
Avatar gebruiker
hjwiltjer
Selectiespeler
 
Berichten: 469
Geregistreerd op: 27-02-2007 21:10
Woonplaats: Groningen

Re: Hugo Roepel overleden

Berichtdoor cross'79 » 19-01-2010 17:16

PSV straft luidruchtige fan
19 januari 2010
PSV heeft de supporter die zaterdagavond de minuut stilte ter nagedachtenis aan de overleden Hugo Roepel verstoorde, een stadionverbod opgelegd. De betrokken fan kon onmiddellijk worden getraceerd. De supportersvereniging van PSV bij sc Heerenveen heeft excuus aangeboden voor het gedrag van de man.


De betrokken supporter heeft zich maandag zowel telefonisch als schriftelijk eveneens verontschuldigd bij sc Heerenveen. ,,Wat ik heb gedaan valt niet goed te praten. Daarom bied ik zowel aan de nabestaanden van de overledene als aan de club sc Heerenveen mijn excuses aan,’’ aldus de 32-jarige PSV-supporter


En dat
cross'79
Selectiespeler
 
Berichten: 212
Geregistreerd op: 25-08-2006 23:25
Woonplaats: Heerenveen

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten

cron