Kevin Stuhr-Ellegaard

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Kevin Stuhr-Ellegaard

Berichtdoor Calimero » 03-05-2011 11:38

Stuhr heeft meer punten van ons verloren laten gaan dan dat hij er daadwerkelijk gepakt heeft. Deze keeper zal het best leuk doen bij een NEC of Excelsior, maar behoort niet bij het niveau dat wij met onze club willen nastreven. Hij moge bedankt worden voor zijn inzet, maar ben toch blij wanneer we van deze vliegenvangende boxer af zijn.
Calimero
Superster

Berichtdoor oldtimer » 03-05-2011 11:50

Heerenveen rules schreef:Van der Gijp heeft volstrekt gelijk. Stuhr is een slechte keeper. Er zijn te veel facetten die hij niet beheerst. Heel goed dat er afscheid van wordt genomen. Een Heerenveen onwaardige keeper.

Er is een groot verschil tussen terecht constateren dat iemand geen goede keeper is en en volstrekt belachelijk maken.
Van der Gijp heeft natuurlijk de lachers op zijn hand en je zult er wel doorheen moeten kijken, maar het blijft goedkoop.
En voor de duidelijkheid: ik heb ook liever een andere, betere keeper.
En ( Calimero ) wat dat door " ons " nagestreefde niveau betreft, ik betwijfel of we nog de financieele en andere mogelijkheden hebben om dat daadwerkelijk te doen. Zoveel groter dan b.v NEC zijn we niet meer.
oldtimer
Superster

Berichtdoor BK2007 » 03-05-2011 12:00

oldtimer schreef:Zoveel groter dan b.v NEC zijn we niet meer.

Hallo ! Alleen ons stadion is al 2x zo groot.
NEC moet daarbij om de haverklap aankloppen bij de Gemeente voor subsidie en allerlei malle terughuur constructies.
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Berichtdoor Surhuisterveen » 03-05-2011 12:01

Dus oldtimer, als ik het goed begrijp vind jij het normaal dat de keeper de bal over de zijlijn schiet als hij een terugspeelbal krijgt..
We spelen toch geen 3e of 4e klas amateurvoetbal?? (Al lijkt het er soms wel op).
Van der Gijp heeft dan ook volkomen gelijk dat hij onze keeper zwart maakt. Het is een feit dat Stuhr er gewoon helemaal niks van kan!
Terecht afscheid van genomen.
SCH
Surhuisterveen
Superster

Berichtdoor forca hveen » 03-05-2011 12:07

Geen toegevoegde waarde dus kan weer huiswaarts keren.
Hij heeft de kritiek van v/d Gijp/Derksen zelf ook wel een beetje uitgelokt doordat hij zei de beste keeper van de eredivisie te willen worden. Wanneer je dan (vrijwel) elke bal die je terug krijgt over de zijlijn de tribunes in knalt laat je toch het tegenovergestelde zien....

Logisch dus dat hij dan kritiek krijgt en vooral bij Derksen is iemand helemaal top of compleet flop ;) Een middenweg bestaat bij hem niet.
forca hveen
Superster

Berichtdoor Calimero » 03-05-2011 12:11

oldtimer schreef:En ( Calimero ) wat dat door " ons " nagestreefde niveau betreft, ik betwijfel of we nog de financieele en andere mogelijkheden hebben om dat daadwerkelijk te doen. Zoveel groter dan b.v NEC zijn we niet meer.

Ik zeg toch het niveau dat wij allen weer wensen na te streven? Ik heb nergens genoemd dat dat nu ook gaat lukken. Maar gezien de doelstellingen van een NEC en van ons aan het begin van het seizoen, kun je al stellen dat wij veel groter zijn. Als ze echt gelijk aan ons zouden zijn, zou Heerenveen ook niet telkens zo hoog worden ingeschat. Natuurlijk bieden resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst, maar een NEC kijkt nog lang niet naar punten waar wij wel naar kijken.
Calimero
Superster

Berichtdoor feanfans » 27-07-2011 14:31

Ik zat net even te zoeken op clean sheats van de keepers afgeopen seizoen.
Onderstaande statistiek vond ik behoorlijk opvallend.

Clean sheet-keepers:
De top 10 doelmannen die het meest aantal wedstrijden de nul wisten te houden.
Doelman (club) - aantal wedstrijden - aantal keer de nul
1. Maarten Stekelenburg (Ajax) - 26 - 13
2. Nikolay Mihailov (FC Twente) - 31 - 13
3. Andreas Isaksson (PSV) - 34 - 13
4. Sergio Romero (AZ) - 23 - 8
5. Kevin Stuhr Ellegaard (sc Heerenveen) - 28 - 8
6. Luciano (FC Groningen) - 30 - 7
7. Gino Coutinho (ADO Den Haag) - 33 - 7
7. Eloy Room (Vitesse) - 33 - 7
7. Boy Waterman (De Graafschap) - 33 - 7
10. Remko Pasveer (Heracles Almelo) - 34 - 7

Als je Stuhr puur statistisch gaat beoorden heeft hij het dus uitstekend gedaan. Ik had niet gedacht dat hij zo vaak de nul heeft gehouden. Voor m'n gevoel hebben we elke week minstens 1 goal tegen gehad. Stuhr heeft trouwens nog geen nieuwe club gevonden.
feanfans
Superster

Berichtdoor Lipton » 27-07-2011 16:01

Hoppa! En dan nog niet eens alle wedstrijden gespeeld!

Ik heb het idee dat wij nooit de Stuhr gezien hebben die hij kon zijn. Dat kan gewoon niet. Waterreus zei ook dat hij veel beter kon dat hij bij Heerenveen heeft laten zien.
Wel jammer, was echt een prima kerel.
Lipton
Superster

Berichtdoor 1983 » 27-07-2011 17:58

feanfans schreef:Stuhr heeft trouwens nog geen nieuwe club gevonden.

En dat zegt mij meer dan dat lijstje. De keren dat hij de nul hield was het nou ook niet bepaald zijn verdienste en er stonden ook genoeg duels tegenover waardoor we mede dankzij hem punten inleverde. Gewoon een hele matige keeper die mentaal ook niet een al te zekere indruk maakte. Blij dat we daar vanaf zijn al ben ik ook bepaald geen VDB fan.
1983
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 27-07-2011 19:03

Het is absoluut een aardig statistiek, maar ook niets meer dan dat. Tegen ADO, VVV, Willem II en De Graafschap (allen thuis) zijn er weinig tot geen kansen weggegeven. Dan is de nul houden ook nauwelijks een verdienste te noemen. Uit bij Excelsior hebben we de nul gehouden ondanks Stuhr-Ellegaard, want er eindigde een bal tegen de paal omdat hij een simpele bal liet lopen. Tegen Utrecht werd hij een paar keer kansloos gelaten, maar werd hij gered door de scheidsrechter en de paal. Wederom geen echte verdienste dus.

In zes van de acht wedstrijden is het dus niet aan Stuhr-Ellegaard toe te schrijven dat de nul werd gehouden. Alleen thuis tegen NEC en uit tegen NAC heeft hij echt knappe reddingen verricht, maar er zit geen enkele wedstrijd tussen waar hij de nul heeft gehouden door een vrij hoog aantal reddingen te verrichten. Simpelweg omdat een abominabel slechte keeper is, al kan het best zijn dat hij in potentie tot veel meer in staat is, maar ik heb dat niet in hem gezien.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor feanfans » 27-07-2011 19:32

Ik vind het wel erg gemakkelijk om die ballen tegen de tegenstanders die je beschrijft af te schuiven op geluk of de verdediging stond goed. De keeper is verantwoordelijk voor zijn doel en hoe hij de ballen eruit laat is zijn zorg. Komt er geen bal tussen de palen verdiend hij de credits ook. Dan staat de rest van het team blijkbaar goed. Ik was absoluut geen fan van Stuhr en ben ook blij dat hij een andere club zoekt, maar voor deze clean sheats verdiend hij de complimenten. De keepers van andere clubs zullen ongetwijfeld dezelfde momenten gekend hebben.
feanfans
Superster

Berichtdoor Superfries88' » 27-07-2011 21:08

feanfans schreef:De keeper is verantwoordelijk voor zijn doel en hoe hij de ballen eruit laat is zijn zorg. Komt er geen bal tussen de palen verdiend hij de credits ook. Dan staat de rest van het team blijkbaar goed.

Dat is zo'n cliché waar ik helemaal niet in geloof. Natuurlijk kan een doelman enigszins sturen, maar je gaat mij niet wijsmaken dat een doelman een uitstekende prestatie heeft geleverd als het eens goed staat. In het geval van Stuhr-Ellegaard geloof ik daar al helemaal niet in. Maar al gaat het op, dan kun je net zo goed stellen dat Stuhr-Ellegaard de achterhoede tijdens een wedstrijd of vijftien á twintig NIET goed had te staan. Als je die visie aanhoudt heeft hij er dus al helemaal niets van gebakken.

Stuhr-Ellegaard heeft best wel eens wat goeds gedaan, maar gemiddeld genomen was het zwaar onvoldoende. Onzeker, weinig punten gepakt en vooral veel houdbare ballen laten gaan. Het zal ongetwijfeld een prima kerel zijn, misschien was hij tot meer in staat, maar bij Heerenveen was het heel erg matig. En dan druk ik me nog zacht uit.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor TWR22 » 09-11-2012 13:56

Ik volg de Zweedse competitie een beetje want dat land heeft mijn interesse, kom er vrij vaak. Kevin keept bij Elfsborg uit Boras (niet ver van Göteborg) en die gaan waarschijnlijk kampioen worden dit jaar (nog 2 wedstrijden te gaan).

Grappige is: ook Lasse Nilsson speelt (weer) bij Elfsborg en ook David Elm, jawel de broer van Rasmus en Viktor.
100% achter Marco van Basten!
TWR22
Superster

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers