Youssef El-Akchaoui

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Youssef El-Akchaoui

Bericht door rust »

Volgens voetbalzone is de kogel door de kerk, wat vinden we van deze aankoop. Ik ben er content mee, eindelijk een gifkikker achterin.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Zolang de club geen uitsluitsel geeft blijven topics bij ons op slot. Er kan gesproken worden in Transfers En geruchten.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Volgens mij is het gebruikelijk hier op het forum te wachten met het openen van een topic tot het via de officiële kanalen naar buiten komt.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Ik meende het topic gesloten te hebben, nieuwe poging!
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Officiële site:
Youssef El Akchaoui en sc Heerenveen hebben een akkoord bereikt over een contract van 3 jaar. De 29-jarige linksback komt transfervrij over van NEC.
De tweevoudig Marokkaans international speelde eerder voor de jeugd van Feyenoord, Excelsior, 1.FC Union Berlin, ADO Den Haag en was door NEC verhuurd aan het Duitse FC Augsburg.

Eind april brak El-Akchaoui zijn kuitbeen als huurling van FC Augsburg, maar zijn herstel verloopt positief. De nieuwe nummer vijf van sc Heerenveen zal binnenkort aansluiten bij de selectie van trainer Ron Jans.
Uitstekend nieuws! Hij staat op de foto met nummer 5 op het shirt.
Gebruikersavatar
JelleV
Nieuw talent
Berichten: 60
Lid geworden op: 09-03-2010 17:30

Bericht door JelleV »

Eindelijk, het heeft lang geduurd maar nu is het dan definitief :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door JelleV op 05-07-2010 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Goeie zaak. Eindelijk duidelijkheid. Lijkt mij een prima aankoop, eindelijk weer een echte linksback. Zou een goeie aanvoerder kunnen zijn. Ook worden vrije trappen en corners eindelijk weer gevaarlijk. En ook weer wat ervaring erbij kan ook geen kwaad.

http://www.sc-heerenveen.nl/pageid=502/Home.html

Welkom bij de mooiste club van Nederland!!!
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Mooi zo. Een speler die we kunnen gebruiken in de verder overwegend 'lieve' selectie. Als hij snel herstelt en weer tot zijn oude niveau komt, hebben we er een goede aan.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Prima! Tenminste rust achterin op de backs. Dat was er nooit met Popov de Clown in de gelederen..
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Heb wel eens mijn twijfels geuit over El-Akchaoui, in het verleden heeft hij me iets te vaak rare dingen uitgespookt. Toch ben ik blij dat er nu eindelijk duidelijkheid is. Die positie moest echt versterkt worden en ik denk dat El-Ak wel de kwaliteiten heeft om dit goed in te vullen.

Welkom dus!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Prima versterking, maar hoe zit het nou met zijn inzetbaarheid? In het nieuwsbericht op de officiële site staat dat hij binnenkort aansluit bij de selectie, hier op het forum las ik dat hij vandaag al meetrainde met de selectie en Ron Jans schijnt te denken dat hij de competitiestart niet haalt. Snap er niks van.
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

Eindelijk is de kogel door de kerk, prima versterking in mijn ogen. Eind april zijn kuitbeen gebroken, dan zal hij onderhand toch wel weer fit moeten zijn lijkt me. Toch ziet Jans hem de eerste competitie wedstrijd niet halen, dat is dan weer jammer. Hopen dat Dost wel tijdig fit raakt, anders spelen we met het zelfde team als vorig jaar.

Hopelijk is de selectie hiermee nog niet rond en zoekt men nog verder naar een linksbenige creatieve middenvelder.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ben het een keer met Ane Lenstra eens.
Beste aankoop van dit seizoen !!
Gebruikersavatar
Thieme
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 23-05-2010 22:19
Locatie: Amsterdam/Kopenhagen

Bericht door Thieme »

Feanfan 1 schreef:Ben het een keer met Ane Lenstra eens.
Beste aankoop van dit seizoen !!
Waar baseer je zo'n stelling op? Hoewel ik me wel wat redenen kan bedenken vóór kan ik mij zeker ook redenen bedenken tégen.

Ik hoop dat het totale herstel van zijn blessure voorspoedig verloopt. Hopelijk heeft hij dat macho gedrag dat hij bij NEC af en toe toonde een beetje achter zich gelaten.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Omdat ik niet veel van Dost verwacht. Het is wel het type spits wat we nodig hebben, maar hij heeft niet genoeg kwaliteiten
Dost zal er heus wel 12 inprikken, maar er zullen heel wat wedstrijden volgen dat hij volledig in de tang zit bij de verdediger en hij is geen spits die uit het niets kan scoren of een goede vrije trap heeft.

Over Kruiswijk heb ik ook mijn twijfels, maar misschien verrast hij me
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik vind een hele goede 'aankoop'. Hij heeft ervaring, een goede trap en een goede mentaliteit. Nu hopen dat hij snel fit raakt.
Op naar een achterhoede El Akchaoui - Kruiswijk - Haglund - Janmaat. Geen Breuer, geen Bak en geen Popov. Wat scheelt dat er ergernis! :mrgreen:
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Geen bak, breuer en popov....wat zal het rustig op het forum worden. :mrgreen:
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Na Dost en Kruiswijk de derde goede aankoop.

Zeer tevreden met het aantrekken van El-Akchaoui. Werd een seizoen geleden toch gezien als 1 van de betere linksbacks in de eredivisie en ook de duitse pers was vol lof over hem. Ervaring, leiderschap, verdedigende capaciteiten en een 'over-mijn-lijk'-mentaliteit als verdediger.

Verwacht nu wel dat el-Akchaoui de aangewezen persoon is voor de linksback, met Jong-a-pin en misschien Breuer als back-up. Denk dat we over een paar dagen het nieuws ontvangen dat Koning verkast, wrs. terug naar Volendam. Oftewel: eerst kopen en dan onderaan de ladder er eentje laten afvloeien....
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

De verdediging als geheel wordt ook sterker door deze aankoop. Waar Popov een verzwakkende schakel was, is dit een versterkende.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

En een speler met een gevaarlijke vrije trap is tegenwoordig eigenlijk onmisbaar. Wedstrijden worden steeds vaker beslist door standaardsituaties. Vorig seizoen was echt armoe troef met bijna alleen maar zwakke corners en vrije schoppen.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ondanks dat er meer vervangen dan direct uitgebreid is, vind ik dat onze verdediging op het eerste oog een flinke impuls heeft gehad. EL-Ak is daarbij naar mijn idee het laatste wat daaraan toegevoegd dient te worden. Een defensie met El-Ak, Bak/Haglund, Kruiswijk en Janmaat lijkt me een verdediging die wel eens punten zou kunnen pakken in plaats van ze te kosten. Een back met leuke vrije trap, sterke centrale mannen en opkomende backs. Je zou er spontaan in kunnen gaan geloven :mrgreen:
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Ik heb vertrouwen in deze man... :D
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Ok maar wat zal de verdediging dan zijn?

VdB
Janmaat - Kruiswijk -?? - El Ak

De vraagtekens:

- Haglund?
- Bak Nielsen?
- Breuer?
100% achter Marco van Basten!
HVNFL
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 16-02-2010 16:48

Bericht door HVNFL »

TWR22 schreef:Ok maar wat zal de verdediging dan zijn?

VdB
Janmaat - Kruiswijk -?? - El Ak

De vraagtekens:

- Haglund?
- Bak Nielsen?
- Breuer?
Haglund zal wel spelen denk ik, desnoods op het middenveld.

Janmaat-Haglund-Kruiswijk-El Ak
rjb
Nieuw talent
Berichten: 103
Lid geworden op: 09-05-2006 21:19

Bericht door rjb »

Goeie voetballer, maar de ene keer dat hij moest verdedigen vanavond kregen we een goal tegen.
Zijn trap is wel geweldig!
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

rjb schreef:Goeie voetballer, maar de ene keer dat hij moest verdedigen vanavond kregen we een goal tegen.
Zijn trap is wel geweldig!
Ritme opdoen. Als je alleen de makkelijkere tegenstanders hebt, krijg je vanzelf dat een linksback meer opkomt dan tegen een moeilijkere tegenstander. Laten we er van uit gaan dat dit een leermomentje is. Hij lijkt me niet iemand met een Popov-mentaliteit 'ik doe waar ik zelf zin in heb, wat de 3 coaches in één seizoen ook tegen me zeggen'..
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Komt bij dat hij nog een paar kilo'tjes te zwaar oogt. Wanneer hij fit is en ritme opdoet gaat het helemaal goed komen!
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

1,74 volgens wiki en transfermarkt.de
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

El-Akchaoui: "Jans is een soort vaderfiguur"
Youssef El-Akchaoui is helemaal hersteld van zijn kuitbeenbreuk. De verdediger begint volgende week, als de competitie in Nederland van start gaat, aan een nieuw hoofdstuk in zijn loopbaan. Onder 'vaderfiguur' Ron Jans bij sc Heerenveen.

"Je kunt aan alles zien dat meneer Jans in het verleden leraar is geweest", zo zegt de verdediger in gesprek met Voetbal International. "Hij is een soort vaderfiguur voor de selectie en behandelt iedereen op een normale manier. Zijn werkwijze spreekt me aan. Niet direct boetes geven om kleine dingen, maar gewoon oprechtheid en eerlijkheid van iedereen eisen. Op die manier zorgt hij ervoor dat mensen elkaar corrigeren, spelers zich thuisvoelen en ontspannen met elkaar omgaan."

El-Akchaoui is blij met zijn nieuwe club, die volgens hem ambitieus oogt. "Als een van de weinige clubs in Nederland is Heerenveen in staat om iets op de transfermarkt te doen. Daar spreekt ambitie uit en ook de randvoorwaarden zijn zijn perfect. Alles wordt goed geregeld zodat je je als nieuwe speler meteen thuis voelt. Iedereen wil het afgelopen seizoen zo snel mogelijk vergeten."

Het vorige seizoen vergeten moet gebeuren onder Jans, die overkwam van FC Groningen, en enkele nieuwe spelers. Volgens de aankoop is er een ideale mix. "Er is veel concurrentie. In elke linie zijn de posities dubbel bezet door goede spelers waarbij er een mix is van routiniers en talenten. Jongens als Bas Dost en Roy Beerens zijn nog jong en hebben het in zich om gigantisch te groeien."

Zelf is 29-jarige vleugelverdediger helemaal klaar voor zijn avontuur in Friesland. De kuitbeenbreuk speelt niet meer mee in zijn hoofd. "De angst is weg, waardoor ik weer zonder na te denken slidings maak en alles kan doen. Ik wil er direct staan voor Heerenveen. Helemaal met het openingsprogramma waarin we meteen PSV en FC Twente ontmoeten. Wedstrijden waar ik naar uitkijk. De competitie mag van mij beginnen."
www.voetbalprimeur.nl
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Goed dat hij zo positief is ingesteld. Als de rest dat nu ook heeft, en ze inderdaad als een team voor gaan, gloort er hoop.
Plaats reactie