Directie & Raad van Commissarissen (Veenstra e.a.)

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Directie & Raad van Commissarissen (Veenstra e.a.)

Bericht door Caspar »

Hier verder over Robert Veenstra en de nieuwe invulling.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Robert Veenstra (1964) is voorzitter College van Bestuur Stenden hogeschool.

In 2004 is Robert Veenstra zijn loopbaan binnen het Hoger Onderwijs begonnen als vice-voorzitter van het College van Bestuur van de toenmalige Christelijke Hogeschool Nederland (CHN). In 2005 leidde Veenstra een omvangrijke bezuinigingsoperatie en het heraccreditatieproces van de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Ook heeft Veenstra in dat jaar de opening van een nieuwe campussite in Bangkok (Thailand) gerealiseerd. Vanaf 1 januari 2006 was Veenstra voorzitter College van Bestuur van de CHN. Als collegevoorzitter leidde hij namens de CHN het fusieproces met Hogeschool Drenthe, dat zou leiden tot Stenden hogeschool. Vanaf de start van deze hogeschool (2008) is Robert Veenstra voorzitter College van Bestuur. In 2008 volgde ook de opening van de campussite op Bali (Indonesië) en de verkiezing in de top 10 van de meest invloedrijke personen in het Hoger Onderwijs in Nederland (plaats 7).

Voordat Robert Veenstra in 2004 het College van Bestuur van de CHN kwam versterken, was hij lid van de Leadership Group van Essent. Binnen Essent heeft hij verschillende managementposities bekleed op de terreinen algemeen management, financiën en strategie. Deze functies heeft hij bekleed binnen de diverse bedrijfsonderdelen afvalverwijdering, kabel tv en telecommunicatie en energie.

Robert Veenstra begon zijn carrière bij nv Frigas in Leeuwarden. Een regionaal energiebedrijf in Friesland dat door verschillende fusies opgenomen is binnen Essent. Hij heeft binnen de fusie activiteiten (mede) vorm gegeven aan de strategie voor het bedrijfsonderdeel afval en milieu en heeft een groot aantal overnametrajecten geleid. In een later reorganisatieproces heeft hij tevens leiding gegeven aan een omvangrijk ‘divest' programma dat moest leiden tot het afstoten van de nodige bedrijfsonderdelen om hiermee terug te keren naar de nader gedefinieerde core business.

In zijn laatste functie binnen Essent gaf hij leiding aan een omvangrijk programma dat, als voorbereiding op een mogelijke beursgang of IPO, moest leiden tot financial excellence binnen de organisatie. Een van de onderdelen van dit programma was het invoeren van IFRS als reporting standaard.

Persoonlijk leiderschap tonen, stimuleren en ontwikkelen is de rode draag in zijn leven. Onder andere persoonlijke ontmoetingen met diverse (oud) presidenten zoals Bill Clinton, Barack Obama, Frederik Willem de Klerk, Nelson Mandela en Thabo Mbeki hebben ertoe bijgedragen dat Veenstra inmiddels beschikt over een enorm netwerk.
bron: http://robertveenstra.stendenblogs.com/nl/over-mij
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Dus dat was die onbekende man op het terras van Tjaarda :wink:
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

Hij beschikt volgens dat stuk in ieder geval over een goed netwerk. Dat betekent dat hij waarschijnlijk goed kan netwerken wat in de voetballerij weer belangrijk kan zijn..
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Deze man kent de halve wereld aan belangrijke mensen. Check zijn fotoalbum en persoonlijke albumom te zien waar hij geweest is en wie hij ontmoet heeft. Daar staat oa Obama tussen. Het is een Fries, als je naar zijn Linkedin gaat geen kleingewicht. Ik heb hier wel vertrouwen in.
Ladies and gentleman: We've got him!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Aha, hij beschikt over een enorm netwerk. Alleen zie ik er weinig voetbalnamen bij staan.

Ik wil niet altijd negatief overkomen en een man uit het bedrijfsleven kan misschien best een voetbalclub leiden maar ik heb hier toch zeker mijn twijfels. Voetbalverstand heeft hij schijnbaar niet, ik weet het niet hoor.
Laatst gewijzigd door Squerrel op 26-05-2010 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt Torcida:-)
scfan
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 17-05-2009 08:07

Bericht door scfan »

Ben erg benieuwd wat hij op de persconferentie gaat vertellen!

Denk dat we wel tevreden kunnen zijn met deze keuze. Hij heeft veel ervaring met leiderschap en beschikt over leuke connecties. Hij weet dus hoe je een netwerk op kunt bouwen, iets wat in de voetballerij belangrijk is.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

over netwerk gesproken

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mitrita op 26-05-2010 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
J'88
Jeugdspeler
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-03-2009 21:41

Bericht door J'88 »

Squerrel schreef:Aha, hij beschikt over een enorm netwerk. Alleen zie ik er weinig voetbalnamen bij staan.

Ik wil niet altijd negatief overkomen en een man uit het bedrijfsleven kan misschien best een voetbalclub leiden maar ik heb hier toch zeker mijn twijfels. Voetbalverstand heeft hij schijnbaar niet, ik weet het niet hoor.
Volgens mij hebben Munsterman, Smit en Berden dat ook niet.

Ik heb hier wel vertrouwen in als je leest wat de man allemaal al klaar gespeelt heeft.
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

De RVC heeft ook niet gezegd op zoek te zijn naar iemand met voetbalverstand. Men vindt nog steeds dat er binnen sc heerenveen genoeg voetbal verstand aanwezig is.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Yme en Henk weg, Van Erve blijft en Johan Hansma technische zaken.
Bedankt Torcida:-)
scfan
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 17-05-2009 08:07

Bericht door scfan »

Squerrel schreef:Aha, hij beschikt over een enorm netwerk. Alleen zie ik er weinig voetbalnamen bij staan.

Ik wil niet altijd negatief overkomen en een man uit het bedrijfsleven kan misschien best een voetbalclub leiden maar ik heb hier toch zeker mijn twijfels. Voetbalverstand heeft hij schijnbaar niet, ik weet het niet hoor.

Voetbalverstand is als algemeen directeur niet direct een pré. Daar zou een Ron Jans nu voor zijn in samenwerking met Yme. Denk dat het ongeveer zo'n invulling zal worden. Juist is het belangrijk dat hij een groot netwerk heeft. Dit houdt in dat hij dat goed op kan bouwen dus óók in de voetballerij.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Squerrel schreef:Yme en Henk weg, Van Erve blijft en Johan Hansma technische zaken.
wow, dat hakt er wel in :huh:
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

scfan schreef:Voetbalverstand is als algemeen directeur niet direct een pré. Daar zou een Ron Jans nu voor zijn in samenwerking met Yme. Denk dat het ongeveer zo'n invulling zal worden. Juist is het belangrijk dat hij een groot netwerk heeft. Dit houdt in dat hij dat goed op kan bouwen dus óók in de voetballerij.
Het voetbalgedeelte is inmiddels opgelost dus geen zorgen meer hier.
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Robert Veenstra (45) wordt per 1 augustus 2010 algemeen directeur en voorzitter van de directie van sc Heerenveen. Robert Veenstra is momenteel voorzitter van het College van Bestuur van Stenden hogeschool met vijf vestigingen in Noord-Nederland en vier in het buitenland. Robert Veenstra woont in Burgum, is getrouwd en heeft drie kinderen.
In zijn nieuwe rol zal Veenstra leiding geven aan het directie/managementteam. De directie bestaat verder uit Jan van Erve, directeur commerciële zaken. Johan Hansma, oud speler/aanvoerder van het eerste elftal van sc Heerenveen wordt technisch manager en vormt met Ron Jans en Raymond Libregts het team dat verantwoordelijk wordt voor een strakke en professionele aansturing van het technisch beleid van sc Heerenveen.

Bart van der Meer, voorzitter Raad van Commissarissen van sc Heerenveen, zegt over de benoeming: ‘Stenden hogeschool werkt op een aantal fronten samen met sc Heerenveen en vanuit die hoedanigheid kennen we Robert al goed. Hij is een ambitieuze netwerker en professional met een regionale, nationale en internationale scope en een winnaars mentaliteit. Een bestuurder op basis van inhoud, overzicht en inzicht met een sterke focus op mensen en prestaties. Persoonlijk leiderschap tonen, stimuleren en ontwikkelen is de rode draad in zijn leven. Zijn carrière bij Essent en Stenden benadrukken zijn organisatorische, financiële en zakelijke competenties.´´

Met zijn statuur en persoonlijkheid in samenhang met de verbondenheid met de cultuur van Friesland en sc Heerenveen wordt Robert Veenstra gezien als de man die sc Heerenveen verder kan opstuwen in haar maatschappelijke, economische en sportieve positie als de club van het Noorden.

Bij de benoemingsprocedure waren betrokken het bestuur van de Stichting sc Heerenveen, de Raad van Commissarissen, de directie en Ron Jans. Alhoewel bij de directie ook persoonlijke afwegingen een rol spelen, zijn de meningen onverdeeld positief over Robert Veenstra. Tevens is de benoeming en directiestructuur met het bestuur van OSSH en Aktie ’67 besproken.
Ladies and gentleman: We've got him!
Kiekerjan
Invaller
Berichten: 355
Lid geworden op: 26-02-2009 11:16

Bericht door Kiekerjan »

Mmmm op Voetbal verstand gebied moet er iemand moet komen. Maar Robert Veenstra heeft wel een netwerk en kan voor ons deuren openen. Die we misschien wel vroeger niet eens reëel waren. Zijn Netwerk connecties kan bijvoorbeeld grootte buitenlandse bedrijven aan trekken om te sponseren. Zodat er gewoon veel geld in het laadje komt, en daarmee betere spelers komen.

Maar ja dit is allemaal speculaties eerst maar zien of Yme mag blijven.
Laatst gewijzigd door Kiekerjan op 26-05-2010 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Yme en Henk worden hier niet genoemd. Is er al gemeld dat ze weggaan zoals Squerel beweert?
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Gekko schreef:Yme en Henk worden hier niet genoemd. Is er al gemeld dat ze weggaan zoals Squerel beweert?
Ik heb het uit een zeer betrouwbare bron :mrgreen:
Bedankt Torcida:-)
scfan
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 17-05-2009 08:07

Bericht door scfan »

Gekko schreef:Yme en Henk worden hier niet genoemd. Is er al gemeld dat ze weggaan zoals Squerel beweert?
Ik heb er nog niks van vernomen. Op Omrop Fryslan werd gemeld dat daar nog niks over gezegd is.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik geloof je maar het is merkwaardig dat het niet gemeld wordt in het persbericht.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Gekko schreef:Yme en Henk worden hier niet genoemd. Is er al gemeld dat ze weggaan zoals Squerel beweert?
De directie bestaat verder uit Jan van Erve, directeur commerciële zaken. Johan Hansma, oud speler/aanvoerder van het eerste elftal van sc Heerenveen wordt technisch manager en vormt met Ron Jans en Raymond Libregts het team dat verantwoordelijk wordt voor een strakke en professionele aansturing van het technisch beleid van sc Heerenveen.
Het staat er niet expliciet, maar het is dus exit voor Yme en Henk!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

De waarde van spelers als Elyounoussi en Kopic is richting nul gegaan en dat lijkt boekhoudkundig tot zo'n grote afschrijving.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

LC meldt het ook. Beide Friese kranten verschijnen later ivm nieuws bij Heerenveen. Interview met Veenstra in LC van vandaag. Knap dat het och stil is gebleven als zovelen het al wisten. Met LC zal wel een deal gemaakt zijn: zwijg in ruil voor een interview met de nieuwe man.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Is inclusief toekomstige salariskosten van spelers die geen rendement zullen opleveren (de Djuric-achtigen). Men neemt nu ineens het verlies voor de komende jaren. Dat is behoudend denken maar wel veilig. Het is ook een rechtvaardiging voor het vertrek van Henk en Yme.

Overigens ben ik benieuwd of snor Derksen vrijdag de nieuwe man meteen gaat fileren als niet door voetbalkennis gehinderde zakenman die het leuk vindt om in de publiciteit te komen.
Laatst gewijzigd door Gekko op 26-05-2010 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Over de positie van de huidige directeuren Yme Kuiper en Henk Hoekstra is op dit moment geen duidelijkheid. sc Heerenveen is nog in gesprek met zowel Kuiper als Hoekstra. Zo lang deze gesprekken gaande zijn, worden geen mededelingen gedaan, zo liet voorzitter Bart van der Meer van de RvC van sc Heerenveen vanmiddag weten.
Officiële site.

Bijzonder vreemd. Eerst de samenstelling van de nieuwe directie noemen, zonder Henk en Yme daarin. En dan vervolgens -later dus- deze opmerking daaraan toevoegen. Over niet zo netjes gesproken...
scfan
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 17-05-2009 08:07

Bericht door scfan »

Ik vind het een prima keuze! Alleen vraag ik me af of het verstandig is om Johan Hansma als technisch verantwoordelijke aan te stellen... Heeft op dit gebied weinig ervaring en omdat Heerenveen de afgelopen periode al ongelukkig is geweest op sportief gebied lijkt het me een helse klus.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Johan Hansma redt zich wel. Kan te rade gaan als het nodig is bij de meer ervaren mannen als Jans, Riemer, Foppe en weet ik wie. Lijkt me verder een verstandige jongen die geen gekke dingen doet. Een communicator met draagvlak.
SUPER FRIES 23
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 05-06-2006 13:39

Bericht door SUPER FRIES 23 »

scfan schreef:Ik vind het een prima keuze! Alleen vraag ik me af of het verstandig is om Johan Hansma als technisch verantwoordelijke aan te stellen... Heeft op dit gebied weinig ervaring en omdat Heerenveen de afgelopen periode al ongelukkig is geweest op sportief gebied lijkt het me een helse klus.
Helemaal mee eens, Yme kent toch een beetje het wereldje en weet daardoor meestal het uiterste eruit te halen, omdat Johan nieuw is hierin zal dit bij hem tijd kosten wil hij ook alle regels en wetten leren kennen van het onderhandelen/contracteren etc.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Eens met Gekko, Hansma redt zich wel. Verstandige en prima kerel.

Ik zal binnenkort maar es even naar mijn oude buren in Marknesse, vrienden van Hansma :mrgreen:
Bedankt Torcida:-)
SUPER FRIES 23
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 05-06-2006 13:39

Bericht door SUPER FRIES 23 »

Gaat dit per direct in of aan het begin van komend seizoen? Om nu ineens het transferplan over te gaan dragen ...
Plaats reactie