Arnold Kruiswijk

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

hij is wel erg blessure gevoelig hoor... tja Kum of Zomer, ik neem aan dat Otigba wel weer speelt
Hier heb ik geen woorden voor
Tikkieterug
Bankzitter
Berichten: 209
Lid geworden op: 14-01-2013 15:30

Bericht door Tikkieterug »

Tevens is dit een tegenslag voor alle supporters van sc Heerenveen, zij zijn hierdoor gedwongen om minimaal twee weken langer Ramon Zomer te zien falen.
Jaap
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Hamstring is een kwetsbaar ding. Net als Zomer wanneer je die in de basis opstelt en dan meteen Otigba aan de kant laat. Hopelijk valt het in beide gevallen mee.
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Klote. Speelde een constant seizoen en is vele malen beter dan Zomer/Kum. Ik hoop dat MvB nu eindelijk inziet dat Zomer in ieder geval echt niet meer kan. Dan Chris Kum maar in de basisopstelling naast Otgiba.

Optie 2:

Joey van den Berg een linie terughalen (speelde die bij Zwolle ook weleens toch?) en Sinkgraven laten starten. Met Lurling en Sinkgraven heb je veel meer voetbal in de ploeg.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Ech heel jammer. Kruiswijk-Otigba was het beste duo. Alle andere combinaties met Zomer zijn zooo slecht, dat elke tegenstander met snelle aanvallers er zo doorheen fietsen.
v..d Berg een linie terug? wellicht niet eens zo´n slecht idee.
Laatst gewijzigd door john2p op 31-01-2014 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Force schreef: Joey van den Berg een linie terughalen (speelde die bij Zwolle ook weleens toch?).
Klopt, maar dat was wel een drama. Morgen Kum maar met Otigba lijkt mij.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Force schreef:Klote. Speelde een constant seizoen en is vele malen beter dan Zomer/Kum. Ik hoop dat MvB nu eindelijk inziet dat Zomer in ieder geval echt niet meer kan. Dan Chris Kum maar in de basisopstelling naast Otgiba.

Optie 2:

Joey van den Berg een linie terughalen (speelde die bij Zwolle ook weleens toch?) en Sinkgraven laten starten. Met Lurling en Sinkgraven heb je veel meer voetbal in de ploeg.
Wellicht komt van Basten met deze linie: Van Anholt - Otigba/Kum - Dijks - Raitala....
Hij haalt wel vaker rare fratsen uit.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Joey achteruit halen is geen optie tegen Van Duinen, dan kan vd Berg niet aan.
Ook Zomer zie ik fysiek niet opboksen tegen Van Duinen. Dus dan het liefst Kum - Otigba.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Ik vrees dat hij gewoon weer Kum en Zomer neerzet.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Iedereen zeikt wel op Zomer, maar Kum kan er ook geen kloten van. Passieloze speler. Ik hoop ook op Vd Berg en dan Sinkgraven op het middenveld.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Kum en Zomer vielen zondag samen volledig door de mand. Zijn beide veel te traag. Dat kan beide echt niet. Mooi is dat, dat we Kruiswijk kwijt zijn. Nu hebben we alleen Otigba nog als goede CV'er. En die MVB er naast. Hoe is het mogelijk?
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Heerenveen rules schreef:Kum en Zomer vielen zondag samen volledig door de mand. Zijn beide veel te traag. Dat kan beide echt niet. Mooi is dat, dat we Kruiswijk kwijt zijn. Nu hebben we alleen Otigba nog als goede CV'er. En die MVB er naast. Hoe is het mogelijk?
Op zich logisch te verklaren en goed gezien van van Basten , je moet je elftal altijd afstemmen op de tactiek die je voor ogen hebt. De tactiek die ons tactisch wonder had bedacht was afwachten , dan heb je natuurlijk niks aan Otigba die houd niet van afwachten !! Terwijl Zomer zijn hele leven al gek is op afwachten, die doet niks liever dan afwachten heerlijk vind hij dat. Ik denk dat hij zelfs op dit moment van schrijven ergens in Nederlands iets staat af te wachten !! Maar het liefst wacht Ramon af naast Nordfeldt gezellig samen op de doellijn, zakje paprika chips erbij en een 7-up, en maar afwachten ......
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Hoe ver is het herstel van Kruijswijk eigenlijk ? Komt NAC te vroeg ?
Samen maken we de club sterk.
Silver

Bericht door Silver »

Zie net dat ie vanavond bij de beloften mee doet, dus mits er niets gebeurd ga ik er vanuit dat ie zaterdag wel weer in de basis staat.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Arnold Kruiswijk gaat er inmiddels vanuit dat hij aan zijn laatste maanden bezig is in Heerenveen. "Mijn contract loopt af en ik heb nog niks van de club gehoord. Dat betekent dus op dit moment einde verhaal straks," zo zegt de verdediger in de Leeuwarder Courant.
De ervaren verdediger liet eerder al weten niet aan carriereplanning te doen. "Ik moet er gewoon voor zorgen dat ik tot het einde van het seizoen goed speel. Ik sta open voor alles." In december liet hij weten ook landen als Japan, China of Australië niet uit te sluiten.
SC Heerenveen moet contractspelers waarvan de verbintenis komende zomer afloopt voor 1 april formeel opzeggen. Naast Kruiswijk geldt dat onder andere ook voor Ramon Zomer, Brian Vandenbussche, Chris Kum, Stefano Marzo en Rajiv van La Parra.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dit bestuur blinkt dus ook uit in doortastendheid........ :twisted: Wat doen ze wel?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Voor aflopende contracten is 1 april vaak het uitgangspunt voor beslissingen. Dat is uiteraard deels afhankelijk van de status van een speler, maar ik neem aan dat Kruiswijk de clubs niet voor het uitzoeken heeft. De grotere clubs in Nederland zie ik hem niet contracteren en in het buitenland staan ze evenmin te springen. Natuurlijk kun je vroegtijdig beslissen om toch te verlengen, maar je kunt tevens in beeld brengen wat de alternatieven zijn en wellicht speelt ook de nieuwe trainer een rol. Ik neem aan dat we ergens in maart wel meer opheldering krijgen over de selectie voor volgend seizoen.

Persoonlijk twijfel ik bovendien of Kruiswijk moet blijven. Hij heeft zich na twee povere seizoenen weliswaar knap weten te herstellen, maar het gaat vrij ver om hem een absolute meerwaarde te noemen. Het is vooral heel degelijk, maar je moet daarin ook meewegen dat er een flink salaris aan vast schijnt te hangen en hij toch ook wel regelmatig met fysieke klachten kampt. Wat dat betreft zou ik eerst eens rustig oriënteren wat de mogelijkheden zijn.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ik vond Kruiswijk vorig seizoen ook al onze beste centrale verdediger. Hij presteert al een hele poos heel degelijk. Ik zou hem hier nog wel twee seizoenen willen hebben. We weten wat we aan hem hebben en met zo'n jeugdige ploeg kan een stukje ervaring van groot belang zijn.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Superfries88' schreef:Voor aflopende contracten is 1 april vaak het uitgangspunt voor beslissingen.
Het is inmiddels echter bijna eind februari, en er is hier nog alles behalve duidelijkheid.
Wacht men op een nieuwe trainer, dan mag hier wel tempo mee worden gemaakt.
Maar ik ben van mening dat dit niet kan. Er lopen hier veel contracten af en deze spelers kunnen op ieder moment besluiten ergens anders te tekenen. Het is schrijnend dat we een zeer groot aantal aflopende contracten hebben waarvan helemaal geen duidelijk is over de toekomst van deze spelers. Wanneer bijtekenen voor velen straks geen optie is moeten we zonder serieus budget een heel blik nieuwe spelers open trekken, en dan wordt het pas echt lastig voor Vonk & co.

Kruiswijk is wel een speler die ik graag zie blijven, vanwege zijn stabiele prestaties de laatste anderhalf jaar en zijn ervaring. Maar zoals gezegd wel een dure jongen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

fuotbalgek schreef:Maar ik ben van mening dat dit niet kan. Er lopen hier veel contracten af en deze spelers kunnen op ieder moment besluiten ergens anders te tekenen. Het is schrijnend dat we een zeer groot aantal aflopende contracten hebben waarvan helemaal geen duidelijk is over de toekomst van deze spelers.
Alleen gaat het al jaren zo bij vrijwel iedere Eredivisie-club. Een voorbeeld: tien jaar geleden nam Heerenveen o.l.v. Riemer pas eind maart een formele beslissing over Klompe, Venema, Hansma, Vonk, Ebbinge, Van Hoving, Van der Wey, Fledderus, De Vries, Rigters, Wolfgang en Barto. Misschien niet ideaal, maar zo werkt de voetbalstructuur blijkbaar.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Denk dat de club misschien best door zou willen met Arnold aangezien hij ervaren is en redelijk constant presteert, maar financieel gezien gaat het waarschijnlijk niet lukken om tot een akkoord te komen. Kruiswijk gaat denk ik niet 40-50% salaris inleveren. Een mooi buitenlands avontuur is wel passend voor hem.
En dat je nu in afwachting bent van een nieuwe trainer speelt ook nog een rol, iedere trainer heeft zijn eigen voorkeuren natuurlijk.
The two most powerful warriors are patience and time.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Superfries88' schreef: Alleen gaat het al jaren zo bij vrijwel iedere Eredivisie-club. Een voorbeeld: tien jaar geleden nam Heerenveen o.l.v. Riemer pas eind maart een formele beslissing over Klompe, Venema, Hansma, Vonk, Ebbinge, Van Hoving, Van der Wey, Fledderus, De Vries, Rigters, Wolfgang en Barto. Misschien niet ideaal, maar zo werkt de voetbalstructuur blijkbaar.
Hoe het bij andere clubs gaat of hier ging doet niet terzake, al ben ik van mening dat dit lang niet overal het geval is.
Het is verre van ideaal, het is amateuristisch. Je spelers kunnen nu zomaar, zonder vergoeding, overstappen naar andere clubs. Terwijl tussen alle transfervrije spelers toch wel een aantal zit die je hier mogelijkerwijs zou willen houden.

En ondertussen spelen deze spelers - in onzekerheid over hun toekomst - hier voor wat? Europees? Mogen ze volgend jaar nog mee doen dan? Enige visie is gewenst.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Amateuristisch? Dat vind ik overtrokken. Natuurlijk schuilt er een risico in, maar het zijn toch vaak de mindere goden (met alle respect) die in dit stadium aan de orde komen. Voor zulke spelers staan de clubs niet in de rij. Mijn verwachting is dat Heerenveen komende maand keurig gaat verlengen met een aantal, een aantal contracten keurig gaat opzeggen en wellicht nog een enkeling in de wachtkamer laat zitten. Het bijltje waarmee deze zomer gehakt moet worden, is inmiddels wek bekend bij Heerenveen.

Misschien is Kruiswijk een speler waar sc Heerenveen niet mee verder wil. Dat zou ook kunnen. Je moet in elk geval doorselecteren waar mogelijk en soms moet je eerst de markt wat beter verkennen. Vroegtijdig verlengen is niet altijd de beste optie, vind ik. Je slaat jezelf toch ook voor de kop wanneer je Kruiswijk laat bijtekenen om een week later een betere optie aan het werk te zien? In deze lastige periode haal je zo'n speler niet ook even in huis, zoals dat vijf á tien jaar geleden nog wel kon.
Silver

Bericht door Silver »

Voorstopper schreef:Denk dat de club misschien best door zou willen met Arnold maar financieel gezien gaat het waarschijnlijk niet lukken om tot een akkoord te komen. Kruiswijk gaat denk ik niet 40-50% salaris inleveren.
Geen idee van, maar iemand enig idee wat Kruiswijk momenteel ongeveer aan salaris ontvangt? En wat is tegenwoordig de top van het salarishuis, 2-2,5 ton?
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

[quote="Superfries88'"]Amateuristisch? Dat vind ik overtrokken. [quote]

Excuses, je hebt gelijk. De meeste spelers in de topklasse en zelfs de hoofdklasse weten al waar ze volgend jaar aan toe zijn :wink:

Natuurlijk is dit amateuristisch kom op zeg.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Silver schreef:Geen idee van, maar iemand enig idee wat Kruiswijk momenteel ongeveer aan salaris ontvangt? En wat is tegenwoordig de top van het salarishuis, 2-2,5 ton?
Volgens mij zo'n 5 ton, de laatste echte grootverdiener uit "de goede tijd". En tegenwoordig zal 3 ton (voor de exceptionele spelers) wel de max zijn lijkt me.
Laatst gewijzigd door Voorstopper op 25-02-2014 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
The two most powerful warriors are patience and time.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

fuotbalgek schreef:Natuurlijk is dit amateuristisch kom op zeg.
Nogmaals: daar ben ik het niet mee eens. Verlengen om het verlengen, dát is amateuristisch. Er moet een reden zijn om te verlengen en een reden om niet te verlengen, maar hoe kunnen wij daar een waardeoordeel over vellen terwijl we maar beperkte informatie hebben? Zoals ik al schreef: misschien zijn er wel betere spelers in beeld, maar zal pas binnenkort duidelijk worden hoe dat gaat lopen. Moet je dan nu maar een definitieve keuze maken onder het mom 'hebben we dat maar weer gedaan'? Dat lijkt me ook geen goede uitgangspositie...

Overigens is er met Vandenbussche eind 2013 al gesproken en wellicht zijn er meer gesprekken geweest. Het is niet zo dat het verhaal Kruiswijk een algemeen beeld is.

@ Bubbe: wat is 'tijdig'? Is drieënhalve maand voor het aflopen niet al tijdig genoeg bijvoorbeeld? Dat is pure interpretatie.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Superfries88' schreef:Nogmaals: daar ben ik het niet mee eens. Verlengen om het verlengen, dát is amateuristisch. Er moet een reden zijn om te verlengen en een reden om niet te verlengen.
Je hebt helemaal gelijk, maar dat stadium van evalueren bevindt zich toch wel wat eerder in het seizoen. Zoals eerder aangegeven, de spelers hebben nu alle vrijheid. Het doet blijken van visie en sterk beleid indien de men hier sneller en effectiever mee om gaat, de manier waarop het nu al een aantal jaren gaat bij sc Heerenveen omtrent contracten is gewoon bedroevend.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Mijn mening is inmiddels wel helder, dus laat ik niet overal op inhaken. Maar om nog één ding toe te voegen: vergeet niet dat de nieuwe leiding er pas een maand of twee zit. Deze directie moet eerst ingewerkt worden. Zij moeten contracten bestuderen, informeren wat er zoal leeft en op basis daarvan dien je besluiten te nemen. Snelheid is mogelijk, maar is dat dan ook zorgvuldig? Dat is zo'n twistpunt waardoor ik deze kanttekeningen plaats. Ik wil best met jullie meegaan dat het sneller zou kunnen, maar de winterstop of de periode kort daarna is m.i. simpelweg te vroeg.
TCK
Bankzitter
Berichten: 198
Lid geworden op: 15-03-2010 20:00

Bericht door TCK »

Ik denk dat alle aflopende contracten niet worden verlengd. Volgens mij werken ze al een tijdje met salarisplafonden, en het lijkt me sterk dat spelers als Kruiswijk flink in willen gaan leveren om hun contract te verlengen.

Voor dat geld wat er vrij gaat komen, gaan ze gerichte versterkingen halen + doorstroom jeugd. Dat lijkt me ook een zeer puik plan!
Plaats reactie